با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چطور گوگل ادز را به گوگل آنالیتیکس وصل کنیم؟ {آموزش ویدئویی}

شیما تیموری
شیما تیموری
13:41، 1399/08/26
چطور گوگل ادز را به گوگل آنالیتیکس وصل کنیم؟ {آموزش ویدئویی}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چطور گوگل ادز را به گوگل آنالیتیکس وصل کنیم؟ {آموزش ویدئویی}


اتصال گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس از مهم‌ترین کارهایی است که باید بعد از ساخت آن‌ها انجام دهید؛ البته اگر قصد فعال‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز را دارید. با اتصال این دو ابزار به یکدیگر، گزارش‌های بهتری از عملکرد تبلیغات‌تان خواهید داشت. حالا چطور باید Google Ads و Google Analytics را به هم وصل کنیم؟ در ادامه به شما می‌گوییم.

دانلود ویدیو از آپاراتچطور گول ادز را به آنالیتکس وصل کنیم

چرا باید گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس را به هم وصل کنیم؟

اولین سوالی که در این قسمت ممکن است برای‌تان پیش بیاید، دلیل اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس است. اصلا نیازی به این کار هست؟ بیایید برای جوابش، به مفاهیم پایه‌ای پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل گوگل ادز برویم. به طور کلی، بعد از اینکه شما تبلیغات کلیکی خودتان را راه انداختید (فرقی ندارد در چه پلتفرمی)، به طور دقیق نمی‌توانید متوجه شوید که مسیر کاربران بعد از دیدن تبلیغ و کلیک روی آن تا رسیدن به نقطه آمال شما (خرید، دکمه ثبت ایمیل، دکمه ارسال اطلاعات و...) چه چیزی است. در اصل شما، بخش بزرگی از سفر مشتری (Customer Journey) را از دست می‌دهید.

اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتکسگزارش کمپین گوگل ادز در گوگل آنالیتیکس 

ممکن است به هر دلیلی کاربر، آن فعالیت موردنظر شما را انجام ندهد و اگر گوگل ادز را به گوگل آنالیتیکس متصل نکنید، متوجه نمی‌شوید که دلیلش چیست و در حقیقت قیف فروش شما کامل نخواهد بود.
از طرف دیگر هم می‌توانید داده‌های گوگل ادز را با داده‌های سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی‌تان مقایسه کنید و ببینید که کدام‌شان بهتر کار می‌کنند.

هرکدام از ابزارهای گوگل (گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول) به تنهایی ابزار قوی و کارآمدی هستند اما وقتی در کنار هم استفاده می‌شوند، قدرت‌شان هم بیشتر می‌شود؛ مثل گروه انتقام‌جویان مارول.

پس اگر هنوز این دو ابزار را به هم وصل نکرده‌اید، همین الان دست به کار شوید و براساس آموزش ویدئویی اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس در انتهای مطلب این کار را انجام دهید.

وصل گوگل ادز به گوگل آنالیتیکسراه اول اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس از طریق گوگل ادز و بخش Linked Account است. 

اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکسراه دوم اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس از طریق بخش admin گوگل آنالیتیکس است. 

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس آخرین قدم حرفه‌ای شدن است.

5 مزیت اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس

در ادامه 5 مزیت اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس توضیح داده شده است:

1. دستیابی به گزارش‌های گوگل ادز در گوگل آنالیتیکس

بعد از اتصال این دو ابزار، شما می‌توانید در قسمت گزارش Acquisition و زیر قسمت Google Ads تمامی اطلاعات ترافیک ورودی از طرف گوگل ادز به وبسایت یا اپلیکیشن را ببینید. هرچند که کمی از این اطلاعات را در پنل گوگل ادز خواهید دید، اما بعضی از متریک‌ها و خصوصیات فقط در گوگل آنالیتیکس قابل مشاهده است. از طرف دیگر شما می‌توانید از همین بخش، متوجه شوید که کاربرانی که با گوگل ادز آمدند، چه رفتاری داشتند، مثل نرخ پرش (Bounce Rate) چقدر بوده یا میانگین ماندن کاربران روی صفحه چند ثانیه یا دقیقه بوده است. این اطلاعات در گوگل ادز قابل مشاهده نیست مگر اینکه این دو ابزار را به هم متصل کنید.

گزارش کمپین گوگل ادز در گوگل آنالیتیکستمامی متریک‌های موردنیاز شما برای بررسی کمپین گوگل ادز در گوگل آنالیتیکس مشاهده می‌شود.

2. دستیابی به اطلاعات گوگل آنالیتیکس در گوگل ادز

وقتی گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را به هم وصل کردید، حالا دیگر می‌توانید در پنل گوگل ادز، بعضی از داده‌هایی که مختص گوگل آنالیتیکس هستند را ببینید مثل:

  • Bounce rate
  • Pages/session
  • Avg. session duration
  • % new sessions

هرچند که من به شخصه برای بررسی و تحلیل عمیق‌تر سراغ گوگل آنالیتیکس می‌روم، اما همینکه می‌توانم داده‌های آنالیتیکس را در گوگل ادز ببینم، کارم را راحت می‌کند. این داده‌ها، برای نوشتن متن تبلیغ براساس صفحات فرود بسیار مناسب است.

3. انتقال Goals از گوگل آنالیتیکس به گوگل ادز

تحلیل کمپین‌های گوگل ادز بدون وجود Goals کار بیهوده‌ای است. Goals همان هدف‌های مهم شما هستند که می‌خواهید کاربران بعد از ورود به وبسایت یا اپلیکیشن انجام دهند. مثلا دانلود کتاب پی دی اف که در صفحه گذاشته‌اید، خرید، دیدن ویدئو یا حتی کلیک روی دکمه ارسال به دیگران. هرکدام از این‌ها به عنوان Goal شناخته می‌شوند و شما باید آن‌ها را در گوگل آنالیتیکس درست کنید. از این راه می‌توانید متوجه شوید که چند درصد از کاربران ورودی، آن کاری که برای شما مهم بوده، انجام داده‌اند. حالا اگر بخواهید Goals در گوگل ادز هم داشته باشید، به راحتی می‌توانید با import یا انتقال Goals از گوگل آنالیتیکس به گوگل ادز این کار را انجام دهید. اصطلاحا کار تمیزی را انجام می‌دهید و دیگر نیاز نیست که در گوگل ادز هم به صورت جداگانه، Goal یا conversion بسازید.

4. انتقال لیست Audience از گوگل آنالیتیکس به گوگل ادز

در گوگل آنالیتیکس قسمتی هست به اسم Audience definition. در این قسمت شما می‌توانید دسته‌ای از مخاطبان موردنظرتان را درست کنید. مثلا من لیست audience درست کردم که شامل بازدیدکنندگان صفحه‌ی خرید دوره‌ی گوگل ادز منتوریکس است، یا Audience دیگری درست کردم که فقط شامل بازدیدکنندگانی می‌شود که با تبلیغات کلیکی به سایت منتوریکس آمده‌اند.
حالا اگر گوگل آنالیتیکس را به گوگل ادز وصل کنید، می‌توانید این لیست‌ها را درست مثل goals به گوگل ادز انتقال (import) کنید. در گوگل ادز هم می‌توانید لیست Audience بسازید، اما وقتی امکانش هست که از لیست موجود در گوگل آنالیتیکس استفاده کنید، چرا دوباره این کار را انجام دهید؟

5. دسترسی به گزارش‌های جامع

با اتصال این دو ابزار به همدیگر، کارتان برای گزارش‌گیری راحت‌تر خواهد شد. دیگر لازم نیست که دائما برای پیدا کردن جواب و تحلیل‌ها بین گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس در رفت و آمد باشید. 

راستی اگر برای کسب‌وکارتان نیاز به خدمات سئو سایت یا مشاوره دیجیتال مارکتینگ دارید، با منتوریکس تماس بگیرید.

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف