با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آپدیت خرداد 1401

صفر تا صد طراحی رایگان با برنامه کانوا (Canva)

نهال ظاهری
نهال ظاهری
17:35، 1401/03/26
صفر تا صد طراحی رایگان با برنامه کانوا (Canva)
25 رای    میانگین 4.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
آپدیت خرداد 1401

صفر تا صد طراحی رایگان با برنامه کانوا (Canva)


با فتوشاپ آشنا نیستی؟ یک پیج تازه تاسیس داری و نگران طراحی گرافیکی آن هستی؟ معجزه‌ای که به دنبالش می‌گردی همین‌جاست: کانوا (Canva). این برنامه که نرم افزاری تحت وب است و البته اپلیکشین هم دارد، تقریبا تمام نیازهای گرافیکی شما را برطرف می‌کند: از طراحی تمپلیت اینستاگرام گرفته تا قالب‌های آماده اینفوگرافیک، کارت پستال و... .

کانوا چیست؟ دقیقا چه کاربردی دارد و چطور با این نرم افزار کار کنیم؟ در ادامه با ما در منتوریکس همراه باشید تا با هم نحوه کار کردن این برنامه را یاد بگیریم. آماده‌ی ورود به این دنیای جادویی هستید؟

کانوا (Canva) چیست؟

اگر از من (یعنی نهال) بپرسید، می‌گویم کانوا یک جعبه ابزار جادویی برای کسانی‌ست که طراحی را دوست دارند، اما طراح نیستند. تازه اگر به شما بگویم که کلی از ویژگی‌های این برنامه رایگان هم هست، مطمئنم شما هم مثل من دلباخته‌ی این برنامه خواهید شد.

خوبی دنیای آنلاین آن است که بعضی قابلیت ها را به راحتی می‌توانید به دست آورید بدون آن‌که نیاز به تخصص داشته باشد. در این نرم افزار تحت وب کانوا یک معجزه است.

حالا بیایید شما را به تور مجازی کانوای جادویی ببرم. راستی قبل از ورود به تور بگذارید به شما بگویم که کانوا هم برنامه‌ای تحت وب است و هم اپلیکیشن دارد. بنابراین بسته به نیاز خود و راحتی کار با دسکتاپ یا صفحه‌ی گوشی می‌توانید از هر دو نوع آن استفاده کنید.

چطور با کانوا کار کنم؟

خب، رسیدیم به اصل ماجرا! هرچند در ویدئو به صورت کامل همه‌ی این مراحل را توضیح دادم، اما در این قسمت هم قدم به قدم و با کمک تصویر توضیحاتم را مکتوب می‌کنم تا شما برای کلاس درس کانوای‌تان، نُت هم داشته باشید:)

1. وارد شدن به سایت یا اپلیکیشن کانوا

قدم اول برای ورود به این دنیای پر از طرح و رنگ، وارد شدن به وب سایت یا اپلیکیشن آن است. پس در مرورگر لپ‌تاپ یا سیستم‌تان تایپ کنید. ما برای راحتی کار شما، همین لینک را به وب‌سایت کانوا لینک کرده‌ایم، پس روی لینک آبی کلیک کنید تا مستقیما به این وب‌سایت برسید: canva.com

تصویری که در اولین مواجهه با این برنامه می‌بینید، چیزی شبیه تصویر زیر است:


سایت کانوا

2. ساخت اکانت

مثل تمام وب‌سایت‌های این چنینی، بهتر است ابتدا یک اکانت کاربری برای خود بسازید. برای این کار، روی گزینه Sing Up کلیک کنید، بعد از آن با این تصویر مواجه می‌شوید:

ساخت اکانت کاربری در کانوا

اگر اکانت گوگل دارید و با آن روی کروم لاگین هستید، خودتان را به دردسر نیندازید و با همین اکانت ثبت‌نام کنید تا دیگر درگیر ایمیل و رمز عبورهایی که میان این حجم از پسووردها به‌راحتی گم می‌شوند نشوید. اگر هم نه، به‌راحتی با یک ایمیل و تعیین پسوورد می‌توانید اکانت خود را در کانوا ایجاد کنید.

یک نکته در گوشی: برای اطمینان بیشتر از کارایی این روش، باید از قبل وارد اکانت گوگل خود شده باشید.

حالا که این بچه خان ساده را رد کردیم، این ما هستیم و دنیای بی‌نظیری از طرح‌های رنگارنگ!


طراحی‌های رایگان کانوا

خوبی اکانت ساختن آن است که با همان اکانت می‌توانید وارد اپلیکیشن هم بشوید و تمام کارهایی که قبلا انجام دادید را روی گوشی خود هم مشاهده کنید. پس، اوصیکم به ساخت اکانت:D

3. انتخاب قسمت مورد علاقه

در کانوا انتخاب‌های زیادی پیش روی‌تان دارید، مثلا:

  • پست اینستاگرام
  • استوری اینستاگرام
  • پوستر
  • لوگو
  • ارائه (Presentation)
  • اینفوگرافیک
  • بیزینس کارت
  • منو
  • رزومه
  • بروشور
  • ویدئو

نکته کاربردی: با سرچ کردن عبارت دلخواه خود درسرچ باکس بالای این قسمت، می‌توانید تمپلیت‌های نزدیک به ایده‌ی خود را راحت‌تر پیدا کنید. طبیعتا این جست‌وجو باید به زبان انگلیسی باشد.

 

تمپلیت‌های اینستاگرام

بسته به نیازی که دارید روی آن قسمت کلیک کنید تا دنیایی از طرح‌ها برای آن موضوع جلوی‌تان صف بکشید. برای مثال من پست اینستاگرام را انتخاب می‌کنم. در منوی سمت چپ، قالب‌های متعدد بی‌شماری به شما نمایش داده می‌شود که فقط کافی‌ست روی آن کلیک کنید تا وارد قسمت ویرایش شما شود.

4. ویرایش تمپلیت آماده

هر تمپلیتی که انتخاب کنید، دست‌تان برای ویرایش آن باز است. همانند تصویر زیر، می‌توانید به تصویرتان افکت دهید، فیلتر روی آن بگذرید، کراپش کنید و...

  • Effects: با کلیک روی این قسمت، انواع افکت‌های آماده برای‌تان نمایش داده می‌شود (چیزی شبیه افکت‌های اینستاگرام).
  • Filters: در این قسمت بعضی فیلترها نمایش داده می‌شود.
  • Adjust: در این قسمت می‌توانید نور، کنتراست، میزان اشباع رنگ و موارد این چنینی را تنظیم کنید. همچنین با استفاده از گزینه Blur می‌توانید تصویر را به اندازه‌ی دلخواه محو کنید یا با گزینه Vignette اطراف آن هاله بیندازید.
  • Crop: می‌توانید تصویر خود را به هر اندازه که می‌خواهید کراپ کنید (قسمتی از تصاویر را بِبُرید).
  • Flip: با این گزینه می‌توانید تصویر را به صورت عمودی یا افقی بچرخانید.
  • Position: در این قسمت می‌توانید جای قرارگیری هر المان روی تصویر را انتخاب کنید، روی تصویر باشد یا زیر آن (اوصیکم به آموزش ویدئویی).

این‌ها همه‌ی کارهایی نیست که با این برنامه می‌توانید انجام دهید. یک منوی پر و پیمان هم در سمت چپ انتظار شما را می‌کشد که امکانات بسیار متنوعی دارد. در ادامه نحوه کار کردن با این منو را کاملا توضیح می‌دهم.

چطور از منوی کانوا استفاده کنیم؟

منوی سمت چپ کانوا، امکانات بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد و تقریبا دست‌تان برای هر نوع ادیتی باز است. کاربرد هر قسمت را به صورت موردی برای‌تان توضیح می‌دهم:

  • Template: در این قسمت انواع تمپلیت در موضوعات مختلف به شما نمایش داده می‌شود.
  • Uploads: در این قسمت می‌توانید هر عکس، ویدئو یا صدایی که می‌خواهید از روی دسکتاپ یا گالری گوشی خود وارد کنید تا روی همان فایل تغییرات اعمال کنید یا به متریال‌های دیگر اضافه‌ش کنید.
  • Photos: در این قسمت می‌توانید از عکس‌‌های آماده‌ی خود کانوا استفاده کنید. بسیاری از این عکس‌ها رایگان هستند و با یک کلیک در تمپلیت شما ظاهر می‌شوند.

نکته کاربردی: برای دسترسی سریع‌تر، موضوع عکس خود را در سرچ باکس بالای آن قسمت وارد کنید.

 
  • Elements: این قسمت برای خود من خیلی جذاب است، انواع شکل‌ها، خط‌ها، فریم‌ها و المان‌های بانمک و جدی را می‌توانید در این قسمت پیدا کنید و به طراحی خود اضافه کنید.
  • Text: در این قسمت تمپلیت‌های مختلفی برای قرار دادن نوشته روی عکس قرار داده شده، که می‌توانید برای زیباتر کردن نوشته‌ی خود از آن استفاده کنید. البته این برنامه از تمام فونت‌های فارسی پشتیبانی نمی‌کند و برای وارد کردن فونت فارسی دلخواه خود به آن باید اکانت پرو (پولی) آن را خریداری کنید.

نکته در گوشی: برای اضافه کردن تکست اجباری به استفاده از تمپلیت‌ها نیست، کافی‌ست تمپلیت ساده‌ی text را انتخاب کنید و به‌راحتی متن خود را بنویسید (برای جا افتادن این قسمت کافی‌ست ویدئو را ببینید).

  • Audio: در این قسمت می‌توانید از موزیک‌های آماده‌ی این برنامه برای موسیقی متن کارتان استفاده کنید. مخصوصا اگر در حال طراحی یک ویدئو یا استوری متحرک هستید.
  • Videos: کانوا ویدئوهای آماده‌ی مختلفی در این قسمت قرار داده که به فراخور کار طراحی خود می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • Backgrounds: اگر برای آماده کردن طرح گرافیکی خود به بک‌گراند نیاز دارید، در این قسمت تعداد زیادی از خوشگل‌هایش را اینجا پیدا می‌کنید.

چطور با کانوا استوری طراحی کنم؟

برای طراحی استوری با کانوا از قسمت Templates به قسمت Instagram Story بروید:


قالب آماده رایگان برای استوری اینستاگرام

در این قسمت بیش از 3000 تمپلیت آماده برای زیباتر کردن استوری‌ها قرار داده شده که کار کردن با آن هم بسیار ساده است.

برای سهولت استفاده می‌توانید اپلیکیشن Canva Story را روی گوشی خود نصب کرده و به صورت انحصاری برای درست کردن استوری‌های چشم‌نواز از آن استفاده کنید.

روش کار کردن با این قسمت هم دقیقا مشابه طراحی پست است و البته امکان متحرک کردن استوری‌ها را هم دارید.

چطور طرح خود را ذخیره و دانلود کنیم؟

حالا موقع برداشت محصول است. خوشبختانه تغییراتی که در کانوا ایجاد می‌کنید به صورت خودکار ذخیره می‌شود. و خوشبختانه‌ی بعدی متعلق است به ذخیره شدن این تغییرات روی تمام دیوایس‌هایی که این برنامه با اکانت شما روی آن نصب است. به این صورت می‌توانید از سیستم خود به گوشی بروید و یا بالعکس و همزمان تغییرات را ببینید.

دانلود عکس از کانوا

در نهایت برای دانلود کردن طرح آماده‌ی خود، کافی‌ست روی گزینه دانلود را در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. حالا چند انتخاب پیش رو دارید که یکی از آن‌ها برای نسخه‌ی رایگان و 3 تای دیگر برای نسخه‌ی پولی این برنامه است:

  • File Type: در این قسمت می‌توانید فرمت دلخواه خود برای دانلود را انتخاب کنید. فرمت PNG و Jpeg را توصیه می‌کنیم (رایگان)
  • Size: در این قسمت می‌توانید سایز دلخواه خود را انتخاب کنید (پولی)
  • Trnsparent Background: با انتخاب این گزینه، بک گراند تصویر محو می‌شود (پولی)
  • Compress File: با انتخاب این گزینه می‌توانید فایل خود را از نظر حجم فشرده کنید که البته جزء امکانات پولی‌ست و از ما می‌شنوید تا فتوشاپ و سایر برنامه‌های فشرده‌ساز هستند دیگر نیازی به پرداخت پول برای استفاده از این امکان ندارید.

کانوا را چطور دیدید؟

بعضی‌ها عادت دارند متن را از آخر به اول بخوانند، شاید چون مثل من عجول هستند و دوست دارند از همان اول کار بدانند آخرش چه می‌شود:) بگذارید به شما و سایر دوستانی که از ابتدای مطلب همراه ما بودند بگویم که در این مطلب به آموزش گام به گام استفاده از برنامه‌ی کانوا (canva) پرداختیم. این برنامه یک برنامه‌ی رایگان برای طراحی‌های گرافیکی‌ست که خوشبختانه رایگان بودن بسیاری از امکاناتش آن را به برنامه‌ای محبوب بدل کرده. محیط کاربری بسیار ساده و کاربرپسندش هم مزید بر علت این محبوبیت است. بعد از دیدن ویدئوی آموزشی ما هم دیگر هیچ مشکلی برای استفاده از این جادوی آنلاین نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سوالا‌تتان را کجا بپرسید؟

من نهال از تیم منتوریکس، سعی کردم راهنمای جامعی در مورد این برنامه در اختیارتان قرار دهم، اما اگر حین استفاده از برنامه برای‌تان سوال پیش آمد 3 راه برای پرسیدن دارید:

  1. خیلی راحت می‌توانید همین جا برایم کامنت بگذارید تا در اسرع وقت به آن جواب بدهم.
  2. روی گزینه‌ی چت آنلاین در گوشه سمت راست و پایین همین صفحه کلیک و سوال خود را تایپ کنید تا در اسرع وقت پاسخ دهم.
  3. به دایرکت اینستاگرام منتوریکس پیام بدهید و سوال خود را بپرسید (حتی می‌توانید برایم وویس بگذارید). این هم لینک اینستاگرام‌مان: اینستاگرام منتوریکس

اگر سودای دیجیتال مارکتر شدن در سر دارید، توصیه می‌کنیم سری به صفحه دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بزنید. همچنین اگر برای کسب‌وکارتان نیاز به مشاوره بازاریابی اینترنتی یا  خدمات سئو سایت دارید، حتما با ما تماس بگیرید.

نهال ظاهری
نهال ظاهری

نهال کارشناس ارشد سئو و مدیر پروژه‌های منتوریکس است. تخصص‌اش در برنامه‌ریزی، حل کردن چالش‌های پروژه‌ها و ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم است. تجربه نهال در حوزه دیجیتال مارکتینگ منبع الهام همه اعضای تیم محسوب می‌شود.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
محمدرضا
1403/01/19
با سلام. چرا وبسایت کانوا باز نمی کنه، فیلتره؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1403/01/26
سلام دوست عزیز
بله به تازگی فیلتر شده اما احتمالا موقت هست:)
زهرا مداح
1403/01/18
سلام ممنون از مطالب مفیدتونبا کنوا کارت ویزیت طراحی کردم دانلود به صورت عکس هست، چجوری به صورت فایل لایه باز ازش خروجی بگیرم؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1403/01/26
سلام همراه عزیز
هنگام دانلود میتونید از گزینه‌ها نوع فایل دریافتی و اسلاید موردنظرتون رو انتخاب کنید. این‌ها در همون قسمت دانلود نهایی هست:)
مژده
1403/01/02
از نسخه رایگان استفاده می کنم و با وجود انتخاب فونت عربی ولی اعدادا به لاتین درج می شود.چطور اعداد را فارسی کنیم؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1403/01/08
سلام دوست عزیز
فقط برخی از فونت‌ها هستند که عدد فارسی دارند که باید سرچشون کنید و دانلود بشه:)
آیسان
1402/11/09
سلام وقت بخیر لطفا آدرس کامل گزینه spacing میگین
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/11/16
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
در قسمت ادیت روی بار بالای صفحه با علامت فونت و فلش
آیسان
1402/11/01
سلام خسته نباشید در تمپلت ویدیو جمله ای کخ مینویسم به صورت حروف درمیاد چطوری درستش کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/11/08
سلام همراه گرامی وقت بخیر
از قسمت spacing، گزینه اول رو به حالت اولیه‌اش برگردونید تا مشکلتون حل بشه:)
مجمدی
1402/10/24
سلام وقت بخیرآبا برنامه canva پاکن داره، منظورم گزینه حذف نیست
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/10/27
سلام همراه گرامی
بله اما بستگی به نوع موردی هست که نیاز به پاککن داره برای مثال از قسمتی که برای مداد هست موارد طراحی رو می‌شه پاک کرد و از قسمت ادیت عکس مواردی برای پاک کردن پس‌زمینه داره:)
پونه مهرانی
1402/10/21
سلام وقتتون بخیر ممنون از توضیحاتتون داخل کانوا هرچیزی رو سیو میکنم بی کیفیت میشه حتی رایگان هارو قبلا اینطوری نبود
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/10/27
سلام همراه گرامی وقتتون بخیر
کیفیت موردنظتون رو برای دانلود می‌تونید انتخاب کنید تا بی‌کیفیت دانلود نشه:)
F.ja
1402/10/10
سلام وقتتون بخیر چرا موقع خروجی گرفتن از کنوا ایموجی هایی که داخل طراحی استفاده شده شکل گرافیکیش تغییر میکنه؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/11/01
سلام همراه گرامی
بعضی از ایموجی‌ها رو باید به جای قسمت تایپ از قسمت elements انتخاب کنید تا برای آپلود به این مشکل بر نخورید:)
رنجبر
1402/10/07
سلام خسته نباشید من طراحی میکنم لوگو نوشته کنوا روی همه طراحی ها هم میمونه چجوری پاکش کنم ک طرح هام پاک نشه
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/11/01
سلام همراه گرامی
برخی از پس زمینه و طراحی‌ها در نسخه پریمیوم وجود داره و برخی دیگه هم به طور پیشفرض روی طراحی وجود داره:)
آرش
1402/08/23
سلام من می خوام فقط از ویدیو های ۱۵ ثانیه ای استفاده کنم، چیکار کنم؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/11/01
سلام همراه گرامی
می‌تونید تایم پست موردنظرتون رو انتخاب کنید در قسمت ساخت صفحه جدید:)
لیلا
1402/07/24
سلامچطوری میتونم حالت پاور پوینت ذخیره کنم و تو فلش بریزم ببرم مدرسه؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/10/27
سلام دوست عزیز
این قابلیت وجود نداره شما می‌تونید به صورت عکس دانلود کنید و داخل پاورپوینت بزارید:)
آنا
1402/07/20
سلامآیا canva این قابلیت را دارد که پروژه ایی از نمودارو تصاویر ... برای گزارش گیری تهیه کنیم و نهایتا ذخیره کنیم تا بعنوان نمونه اصلی برامون ذخیره بشه و در گزارش های بعدی به اون گزارش آماده ذخیره شده مراجعه کنیم و صرفا قسمت هایی که میخواهم رو تغییر بدیم و ذخیره کنیم، بدون اینکه نمونه اصلی تغیر کند
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/10/27
سلام وقتتون بخیر
بله؛ این قابلیت وجود داره و می‌تونید استفاده کنید و مواردی که لازم دارید در صفحه ادیت اضافه کنید و از نسخه کپی بگیرید چند پروژه با تغییرات مدنظرتون داشته باشید:)
ندا آزادی
1402/07/19
سلامبا کنوا میشه کتاب طراحی کرد ؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/11/01
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
بله طراحی‌های تصویری کتاب رو می‌شه انجام داد!
مبینا
1402/07/13
سلام وقتتون بخیر بنده چند روز پیش اشتراک یک ماهه کنوا رو خریدم اما بازم خیلی از قالب ها و... برام بالا نمیاره و سمت چپ پایین یه تاج هستمیشه راهنمایی کنید چرا بالا نمیاره؟
پاسخ...
ناشناس
1402/10/06
سلام وقت شما بخیر، از منبع خریدتون می‌تونید نحوه فعال کردن اشتراک رو مطالعه کنید که معمولا از طریق لینکی در ایمیل برای شما گروهی در کانوا باز میشه که از طریق اون اشتراکتون فعال خواهد شد:)
ناشناس
1402/06/26
سلام روزبخیر، کنار بعضی الگوها نوشته (پرداخت شده) و این علامت رو زده، $، میتونیم از این الگوها رایگان استفاده کنیم؟؟
پاسخ...
محمدی
1402/06/18
سلام روز به خیر من مطالبی که با فونت فارسی مینویسم جدا از هم نوشته میشه و یک فاصله ۲ میلیمتری بین حروف هست این مشکل چطور باید حل کرد؟متشکرم
پاسخ...
ناشناس
1402/10/06
سلام دوست عزیز، از قسمت دسترسی‌ها که در بالای صفحه وجود داره، مورد SPACING رو انتخاب کنید و فاصله‌ی بین حروف رو کم کنید.
نرگس
1402/06/07
سلام وقت بخیرحروف فارسی با فاصله تایپ میشن ،همه ی فونت های فارسی همینطور هستند ،لطفا راهنایی کنید
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام وقتتون بخیر
باگ برنامه یا باگ سیستمتون هستش.
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام وقتتون بخیر
باگ برنامه یا باگ سیستمتون هستش.
امیر
1402/07/18
انیمیتش رو حذف کنید
مهناز
1402/05/30
سلام ممنون از توضیحاتتون .چطور برای ورود به کانوا پسورد بزاریم؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام ممنون از همراهی شما
برای تنظیم یا تغییر رمز عبور در کانوا (Canva), شما می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
ورود به حساب: ابتدا وارد حساب کانوا خود شوید.
بخش تنظیمات پروفایل: به بخش تنظیمات پروفایل خود بروید. معمولاً این بخش را می‌توانید از منوی کاربری (که اغلب در گوشه بالا سمت راست قابل دسترسی است) پیدا کنید.
تغییر رمز عبور: در بخش تنظیمات پروفایل، به دنبال گزینه‌ای با نام "Change Password" یا "تغییر رمز عبور" بگردید و روی آن کلیک کنید.
وارد کردن رمز عبور جدید: در این بخش، شما خواسته می‌شوید که رمز عبور فعلی خود را وارد کنید (اگر قبلاً یکی تنظیم کرده‌اید) و سپس رمز عبور جدید خود را وارد و تایید کنید.
ذخیره کردن تغییرات: پس از وارد کردن رمز عبور جدید، مطمئن شوید که تغییرات خود را ذخیره کرده‌اید.
حالا رمز عبور جدید شما تنظیم شده است و برای ورود به حساب کانوا خود از این پس باید از این رمز عبور جدید استفاده کنید.
Nadi
1402/05/29
سلام وقت بخیر. من نمی تونم پاورپوینتم را ذخیره کنم یکبار ذخیره شد بعد تغییراتی دادم الان ذخیره نمیشه. با فیلتر شکن خاموش امتحان کردم . لطفا کمک کنید برام خیلی مهمه
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام دوست عزیز
این یه باگه که بعضی وقتا رخ میده متاسفانه.
زینب
1402/05/29
سلام . خیلی ممنونم از مطالبتون .فقط با مدل رایگان کنوا پست و استوری آماده کردم. با ریزولیشن96 . کیفیت پایین است. استاندارد ک کیفیت اوکی هست 300. امکان تغییر ریزولشن داریم ؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام همراه گرامی
شما می‌توانید چند مرحله را بررسی و انجام دهید تا سعی کنید کیفیت بهتری به دست آورید:
انتخاب اندازه‌ی مناسب: زمانی که یک طرح جدید ایجاد می‌کنید، سعی کنید اندازه‌ی مناسبی انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای یک پست اینستاگرام، انتخاب یک اندازه‌ی بزرگ‌تر می‌تواند کمک کند.
استفاده از عناصر با کیفیت بالا: مطمئن شوید که تصاویر و عناصری که در طراحی خود استفاده می‌کنید کیفیت بالایی دارند.
ذخیره به فرمت مناسب: زمانی که طراحی خود را ذخیره می‌کنید، یک فرمت کیفیت بالا مانند PNG یا JPEG با کیفیت بالا انتخاب کنید.
بررسی تنظیمات ذخیره‌سازی: در بعضی موارد، ممکن است گزینه‌هایی برای تنظیم کیفیت خروجی وجود داشته باشد.
فریبا
1402/05/24
سلام وقت بخیر من از ویدیو های اماده این برنامه استفاده میکنم وقتی میخوام دانلود و ذخیره کنم نمیشه چرا چیکار کنم ؟؟؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام وقت بخیر
چه خطایی دریافت می‌کنید؟
افشاری
1402/05/17
سلام برای جایگزین کردن عکس روی گزینه اپلود میرنم ولی عکس های دکستاپم باز نمیشه ک وارد کنم فقط ایکون انیستا تلگرام و فیسبوک رو میاره زبان برنامه رو هم فارسی کردم بازم نمیشه عکس جایگزین کنم
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام وقتتون بخیر
منظورتون رو از جایگزین کردن متوجه نشدم. ممنون میشم بیشتر توضیح بدید
رضایی
1402/05/08
سلام چطور زبان برنامه را به فارسی تغییر دهیم
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام دوست عزیز راهکار زیر را امتحان کنید:
ورود به حساب کاربری: ابتدا وارد حساب کاربری کانوا خود شوید.
دسترسی به تنظیمات: در نوار کناری یا منوی بالای صفحه، به بخش تنظیمات (Settings) یا پروفایل (Profile) بروید.
تغییر زبان: در بخش تنظیمات، به دنبال گزینه‌ای با نام "Language" یا "زبان" بگردید. اگر گزینه‌ی "فارسی" یا "Persian" را پیدا کردید، آن را انتخاب کنید.
ذخیره تغییرات: پس از انتخاب زبان جدید، مطمئن شوید که تغییرات را ذخیره کرده‌اید.
اگر موفق به یافتن گزینه‌ی تغییر زبان به فارسی نشدید، ممکن است که این ویژگی هنوز به کانوا افزوده نشده باشد. در این صورت، می‌توانید از وب‌سایت یا اپلیکیشن کانوا درخواست کنید که این ویژگی را در نسخه‌های بعدی اضافه کنند.
مهتاب
1402/04/27
سلام . خیلی ممنون از وقت و توضیحاتتون میخواستم بدونم روی نسخه دسکتاپ چطوری اعداد فارسی بنویسم؟ توی گوشی وقتی فونت عربی انتخاب میکنم اعداد رو درست مینویسه. اما روی لپتاپ با همون فونت انگلیسی مینویسه.
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/06/13
سلام دوست عزیز
اعداد فارسی بستگی به فونتی داره که انتخاب می کنید. فونت‌های فارسی اعداد فارسی هم دارند.
Fatemeh
1402/04/21
سلام در لپ تاپ چطور ابزار خط کش کنار صفحه طراحی را فعال کنیم؟
پاسخ...
ناشناس
1402/10/06
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر از بالای صفحه فایل رو انتخاب کنید، قسمت View setting گزینه show rules and guides رو انتخاب کنید:)
faeze
1402/04/18
سلام وقتتون بخیرمن یه بروشور توی کانوا طراحی کردم و حالا که برای چاپ ارسال کردم میگن کیفیتش پایینهبا اینکه اکانت من پرو هست و من به همه مدل ها دانلود کردم میش راهنمایی کنید که چیکار باید بکنم؟حتی با pdf print هم دانلود کردم و توی فتوشاپ بردم اما تمامی فونتها بهم ریخت.
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/10/27
سلام وقتتون بخیر
احتمالا نسخه pdf print با فونت هایی که در کانوا هست یکی نیستن و باید نسخه مناسب و کیفیت مدنظرتون رو دریافت کنین:)
امير
1402/04/10
سلام وقتتون به خيرمن در كنوا لوگو طراحي كردم اما هر چه كردم امكان ذخيره وجود ندارد و دكمه دانلود طرحم خاموش است
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/04/13
با سلام. این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات موقتی در سایت Canva یا مرورگر اینترنتی شما باشد. در اینجا چندین راه حل برای رفع این مشکل را ارائه می‌دهم:
بررسی اتصال اینترنت: ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به اینترنت متصل است و سرعت اینترنت مناسبی دارد.
ریفرش کردن: گاهی اوقات، تازه کردن صفحه می‌تواند مشکلات کوچک را حل کند. می‌توانید بر روی دکمه تازه کردن (Refresh) در مرورگر خود کلیک کنید یا کلیدهای Ctrl + R را بزنید (برای کامپیوترهای ویندوز و لینوکس) یا Cmd + R (برای مک).
خروج و ورود دوباره: از حساب کاربری Canva خود خارج شوید و دوباره وارد شوید.
پاک کردن کش و کوکی‌های مرورگر: کش و کوکی‌های مرورگر ممکن است باعث بروز مشکلات در برنامه‌های وب شود. می‌توانید اینها را پاک کنید و دوباره امتحان کنید.
استفاده از مرورگر دیگر یا بروزرسانی مرورگر فعلی: اگر مرورگر شما قدیمی است یا با Canva سازگار نیست، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. استفاده از یک مرورگر مدرن مانند Google Chrome یا Mozilla Firefox یا بروزرسانی مرورگر فعلی می‌تواند مفید باشد.
بررسی سیستم: مطمئن شوید که سیستم شما نیازمند بروزرسانی یا تعمیر نیست.
زهره
1402/04/02
سلام داخل برنامه کانوا که یک عکس ادیت میکنم در اخر موقع دانلود با مشکل روبه رو میشم و این پیغام رو میده something has gone wrong و دانلود نمیشه چرا؟!   
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/04/13
پیغام "Something has gone wrong" می‌تواند به دلیل یک سری از مشکلات در Canva به شما نمایش داده شود. در زیر چند راه حل برای رفع این مشکل را ارائه می‌دهم:
بازرسی اتصال اینترنت: اتصال ضعیف یا ناپایدار به اینترنت می‌تواند باعث بروز خطاهایی در Canva شود. اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما قوی و پایدار است.
پاک کردن کش مرورگر: کش مرورگر می‌تواند باعث بروز مشکلات در سایت‌ها و برنامه‌های آنلاین شود. شما می‌توانید کش مرورگر خود را پاک کنید و دوباره امتحان کنید.
استفاده از مرورگر دیگر: بعضی از مرورگرها ممکن است با Canva به خوبی کار نکنند. اگر امکان دارد، با یک مرورگر دیگر مثل Google Chrome یا Firefox امتحان کنید.
بررسی فایل‌های استفاده شده: اگر در طرح شما از فایل‌های سنگین استفاده کرده‌اید، ممکن است Canva با خطا مواجه شود. بررسی کنید که آیا از فایل‌های با حجم بالا یا فرمت‌های ناسازگار استفاده کرده‌اید.
با پشتیبانی Canva تماس بگیرید: اگر هیچ یک از راه‌حل‌های فوق کار نکرد، می‌توانید با تیم پشتیبانی Canva تماس بگیرید و مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید.
نیک
1402/04/02
سلام و عرض ادب، اختصاص دادن زمان دلخوا به هر انیمیشن در کانوا چگونه است
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/04/13
سلام به شما دوست عزیز:
در Canva می‌توانید به هر تصویر، متن یا کاراکتر مدت زمان دلخواهی را برای انیمیشن اختصاص دهید. این کار به شما کمک می‌کند که جریان و سرعت ویدیوی خود را کنترل کنید. در زیر مراحل این کار را توضیح می‌دهم:
ابتدا ویدیوی خود را در Canva باز کنید.
سپس روی عنصری که می‌خواهید مدت زمان انیمیشن آن را تغییر دهید کلیک کنید.
در پنل کنترل که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود، گزینه "Animate" (یا "انیمیشن" در ترجمه فارسی) را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
در منوی باز شده، می‌توانید نوع انیمیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.
در بعضی از انیمیشن‌ها، می‌توانید مدت زمان انیمیشن را تنظیم کنید. برای این کار، پس از انتخاب انیمیشن، باید بر روی "Timing" (یا "زمانبندی" در ترجمه فارسی) کلیک کنید و مدت زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
لطفاً توجه داشته باشید که بسته به نسخه Canva که استفاده می‌کنید، برخی از این گزینه‌ها ممکن است فقط در نسخه‌های پرداختی موجود باشند.
نیک
1402/04/02
با سلام ، بنده فیلم تبلیغاتی درست کردم و همه فیلم و کاراکترها و اشکال و نوشته ها در دو سه ثانیه اجرا شد لطفا راهنمایی کنید برای اینکه به هر تصویر یا نوشته ای مدت زمان دلخواه انیمیشن اختصاص داد چکار باید کرد
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/04/13
سلام همراه گرامی وقت بخیر:
در Canva می‌توانید به هر تصویر، متن یا کاراکتر مدت زمان دلخواهی را برای انیمیشن اختصاص دهید. این کار به شما کمک می‌کند که جریان و سرعت ویدیوی خود را کنترل کنید. در زیر مراحل این کار را توضیح می‌دهم:
ابتدا ویدیوی خود را در Canva باز کنید.
سپس روی عنصری که می‌خواهید مدت زمان انیمیشن آن را تغییر دهید کلیک کنید.
در پنل کنترل که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود، گزینه "Animate" (یا "انیمیشن" در ترجمه فارسی) را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
در منوی باز شده، می‌توانید نوع انیمیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.
در بعضی از انیمیشن‌ها، می‌توانید مدت زمان انیمیشن را تنظیم کنید. برای این کار، پس از انتخاب انیمیشن، باید بر روی "Timing" (یا "زمانبندی" در ترجمه فارسی) کلیک کنید و مدت زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
لطفاً توجه داشته باشید که بسته به نسخه Canva که استفاده می‌کنید، برخی از این گزینه‌ها ممکن است فقط در نسخه‌های پرداختی موجود باشند.
ناشناس
1402/03/02
فیلترههمینش خیلی بده ای کاش نبود
پاسخ...
الهام
1402/02/24
سلام وقتتون بخیر باشه میخواستم ببینم چطوری برنامه کنوا رو از حالت expand to whiteboard خارج کنم؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/03/27
سلام وقت شما هم بخیر همراه عزیز

برای خارج شدن از حالت "expand to whiteboard" در برنامه Canva، به قسمتی بروید که این حالت را فعال کرده‌اید و آن را غیرفعال کنید. در صورتی که مشکلی دارید، بهتر است با پشتیبانی جایی که اشتراک رو تهیه کردید، تماس بگیرید.

سارام
1402/02/19
سلام لطفا راهنمایی کنید من وقتی پوستر دانلود میکنم کیفیت عالی میشه اما تمام لوگو ها ( رایگان ها) را با کیفیت خیلی بد ذخیره میشه و این اتفاق فقط برای لوگو ها اتفاق میافته چه کنم ؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/03/27
سلام وقت بخیر!
این مسئله ممکن است به چند عامل بستگی داشته باشد. ابتدا مطمئن شوید که فایل را با بالاترین کیفیت ممکن دانلود کرده‌اید. در Canva، باید قادر باشید تا فرمت و کیفیت دانلود را انتخاب کنید. تصاویر برداری (مانند لوگوها) باید با فرمت SVG دانلود شوند تا کیفیت بالاتری داشته باشند. اما لازم به ذکر است که برخی از امکانات Canva ممکن است برای کاربران Pro در دسترس باشد.
اگر فرمت مناسب را انتخاب کرده‌اید و هنوز مشکل کیفیت دارید، ممکن است مشکل از سایز اصلی تصویر باشد. اگر تصویر اصلی کیفیت پایینی دارد، تغییر اندازه یا بزرگنمایی آن ممکن است باعث کاهش کیفیت شود.
اگر با این راه حل‌ها همچنان مشکل دارید، بهتر است با پشتیبانی جایی که کانوا را تهیه کردید تماس بگیرید و مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید. این تیم پشتیبانی می‌تواند با توجه به جزئیات خاص حساب کاربری شما، راهنمایی دقیق‌تری ارائه دهد.
م.ن
1402/02/03
سلام. ببخشید تنظیمات کنوا کجاست؟ می خواهم زبان آنرا فارسی کنم.
پاسخ...
تیم منتوریکس
1402/03/27
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
وارد حساب Canva خود شوید.
در صفحه اصلی، به سمت پایین حرکت کنید تا به قسمت پایین صفحه برسید.
در اینجا، شما باید یک منوی کشویی ببینید که زبان فعلی برنامه (معمولا انگلیسی) را نشان می‌دهد.
بر روی این منو کلیک کنید و زبان مورد نظر خود را از فهرست انتخاب کنید.
لطفاً توجه داشته باشید که Canva ممکن است همه زبان‌ها را پشتیبانی نکند و امکان دارد زبان فارسی جزو این زبان‌ها باشد. در این صورت، شما می‌توانید به طور مستقیم با پشتیبانی Canva تماس بگیرید و درخواست اضافه کردن زبان فارسی را ارائه دهید.
تیم منتوریکس
1402/03/27
سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
وارد حساب Canva خود شوید.
در صفحه اصلی، به سمت پایین حرکت کنید تا به قسمت پایین صفحه برسید.
در اینجا، شما باید یک منوی کشویی ببینید که زبان فعلی برنامه (معمولا انگلیسی) را نشان می‌دهد.
بر روی این منو کلیک کنید و زبان مورد نظر خود را از فهرست انتخاب کنید.
لطفاً توجه داشته باشید که Canva ممکن است همه زبان‌ها را پشتیبانی نکند و امکان دارد زبان فارسی جزو این زبان‌ها باشد. در این صورت، شما می‌توانید به طور مستقیم با پشتیبانی Canva تماس بگیرید و درخواست اضافه کردن زبان فارسی را ارائه دهید.
ssadatie@gmail.com
1402/01/26
باسلام وقت بخیر. فیلمو دیدم خیلی با حوصله و دقیق توضیح دادن ممنونم.فقط یه سوال دارم اینکه چجوری رنگ گرادیانت بدم برای عکس نوشته؟
پاسخ...
ناشناس
1402/01/27
سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما
ممنون میشم دقیق‌تر توضیح بدید
sarvariyalda36@gmail.com
1402/01/19
سلام وقت بخیر بعد ازاینکه طرحم اماده شده و گزینه ی دانلود رو زدم کجای سیستمم ذخیره میشه و پجوری میتونم ازش استفاده کنم؟ ممنون
پاسخ...
ناشناس
1402/01/27
سلام
معمولا داخل دانلودز قرار میگیره مگر اینکه اینو خودتون تغییر داده باشید
زهرا
1402/01/16
سلام و وقت بخیرببخشید سوال من این هست که بعد از طراحی پست در کانوا ،زمانیکه عکس را در اینستاگرامم (در قالب پست) میذارم، کیفیت عکس خیلی پایین میاد، چرا این اتفاق میفته؟
پاسخ...
ناشناس
1402/01/27
سلام دوست عزیز
شاید فرمت و کیفیت عکس موقع دانلود پایینه. به اون توجه کنید
زانیرف
1402/01/15
سلام آیا میشود با این برنامه کانوا پاور پوینت برای تحقیق و ارائه درست کرد ؟
پاسخ...
ناشناس
1402/01/27
سلام
بله چرا که نه
زینب
1402/01/10
سلام برای ویرایش ویدیو چطور میتونم آهنگ پس زمینه رو حذف کنم و خودم آهنگ روی ویدیو بذارم؟
پاسخ...
ناشناس
1402/01/27
سلام
موزیک رو باید آپلود کنید
حمید
1401/12/09
سلامچطوری میشه فرمت لایه باز ذخیره کرد و آیا میشه تو فتوشاپ اجرا کرد
پاسخ...
شیما تیموری
1401/12/27
سلام حمید عزیز:)
فرمت هایی که کانوا خروجی میده شامل PSD نمیشه.
اما یه کار دیگه میتونین بکنین:
از کارتون خروجی PDF print بگیرین. بعد برین سایت photopea.com، اونجا فایل رو باز کنین و موقع ذخیره کردنش، فرمت psd رو انتخاب کنین. اینجوری میتونین فرمت لایه باز داشته باشین.
yegane
1401/11/27
سلام و وقت بخیر یک سوال داشتم در حالت پرو کانوا عکس هایی که دانلود میشود حق کپی رایت شون چطور میشود؟ برای استفاده این عکس ها در سایت ، روی سئو سایت تاثیر منفی میگذارد یا خیر؟؟
پاسخ...
شیما تیموری
1401/12/27
سلام روزتون به خیر:)
نه مشکلی نداره، خیالتون راحت باشه.
فاطمه
1401/11/26
سلام وقت بخیر برای کاور رنگی متن پست باید کدوم قسمت برم ؟
پاسخ...
سمانه
1401/11/14
سلام،وقت بخیرمن یه لوگو ساختم و میخوام زمینه نداشته باشه تا براحتی روی عکس بزارم و استفاده کنم،اما موقع زدن تیکی که زمینه رو از بین میبره ارور میده برنامه رو بروزرسانی کنید،درحالی که برنامه من بروز هست،چطور میتونم این مشکل رو حل کنم؟
پاسخ...
ناشناس
1401/11/19
سلام وقتتون بخیر
بدون فیلترشکن امتحان میکنید؟
مسلم
1401/11/05
سلام وقتتون بخیر، من نسخه پرو رو تهیه کردم، ولی هنگام ارور فونت ارور میده، چه راه حلی وجود داره، امکان فونت فارسی وجود داره؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1401/11/09
بله در نسخه پرو امکان آپلود فونت وجود داره.
شیرازی
1401/11/05
سلام من از اپلیکیشن کنوا استفاده میکنم بعضی از عکسا رو که آپلود میکنم بعد از چند دقیقه عکس محو میشه و یه علامت مربع شکل که یه گوشه مربع شکسته شده رو نشون میده
پاسخ...
ملیحه
1401/11/01
باسلام و وقت بخیرtemplates های رایگان کنوا رو ببینم امکانش هست؟
پاسخ...
تیم منتوریکس
1401/11/09
سلام بله، هر دیزاینی رو انتخاب کنید، انواع تمپلیت‌ها رو خواهید دید.
دانا
1401/10/27
سلام وقت بخیرمن نسخه پرمیوم استفاده میکنم. وقتی فایل ویدیویی می سازم فونت های فارسیم بهم ریخته میشه. خیلی از فونت هارو هم بررسی کردم ولی همشون فونت های فارسیم بهم میریزن.ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.
پاسخ...
Arash
1401/10/08
با سلام و عرض ادب. سوال من این هست آیا شما نرم افزاری می شناسید که بتونم مثلا عکسی از تیشرت یه نفر تو خیابون و یا یک سایت یا هر جایی که اون تیشرت را دیدم به این نرم افزار بدم و بعد بتونم دقیقا همون طرح را به یک فایل قابل پرینت تبدیل کنم؟ یعنی دقیقا همون طرح را بتونم کپی کنم؟ به عنوان مثال عکسی نقاشی
پاسخ...
Amirkhaniii
1401/09/26
سلام من بعد از حدود ۴ ماه تازه امروز میخواستم دوباره از کنوا استفاده کنم ولی اصلا لوگو های پیشفرضی ک گذاشته واسم باز نمیشه امکان داره کنوا هم فیلتر شده باشه و نیاز به فیلتر شکن باشه چون نتمم قویه
پاسخ...
ناشناس
1401/10/07
سلام
ممکن نسخه پرمیوم شما به اتمام رسیده باشه
ویهان
1401/09/21
سلام وقت بخیر برنامه کانوا برای ویندور 7 رو دانلود کردم ولی روی سیستم من باز نمیشهمیشه لطفا راهنمایی کنید
پاسخ...
ناشناس
1401/10/07
سلام
اروری که می‌ده چیه؟
Mozhdeh
1401/09/20
سلام وقت بخیر من لوگویی که طراحی کردم رو نمیتونم save کنم از نسخه پولی و آپدیت شده استفاده میکنم،لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل چیه؟
پاسخ...
ناشناس
1401/10/07
سلام
با فیلترشکن خاموش امتحان کنید
محسن
1401/08/05
الگوهایی که کار کرده ام را چطور میتوانم بهش دسترسی داشته باشم؟ آیا جایی ذخیره میشود؟ آیا ریسنت دارد؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/08/07
سلام بله، در قسمت my design قابل مشاهده هستند.
جانا
1401/07/28
سلام .من فراموش کردم پستر که طراحی کردم سیو کنم و از برنامه خارج شدم .آیا جایی دخیره شده ؟
پاسخ...
ناشناس
1401/07/30
سلام
بله در پروژه‌های شما در صفحه اصلی قابل مشاهده است.
رویا
1401/07/17
سلام من یه مشکلی با ورود به اکانتم پیدا کردم ولی باید ولستون عکس بفرستم تا راهنماییم کنید کجا میتونم بهتون پیام بدم؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/07/23
سلام، به شماره واتس اپ 09981476866 پیام بدهید تا همکارنم راهنمایی‌تون کنن.
زری
1401/06/28
سلام وقتتون بخیر.رضائی هستم.پیش نمایش اسلایدها برایم فعال نیست چکار کنم؟ اشتراک هم خریدم ولی نمیدونم چرا اینجوریه
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/06/29
سلام، لطفا از مشکلتون اسکرین شات بفرستید. شماره واتس: 9981476866
سمیرا
1401/06/22
سلام من لوگو طراحی کردم وقتی میخوام سیو کنم میگه باید برنامه اپدیت بشه برنامه اپدیت هست باید چکار کنم؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/06/29
سلام، از نسخه پولی استفاده می‌کنید یا رایگان؟
مائده دریس
1401/06/03
سلام وقت بخیر من رولر رو فعال کردم اما می‌خوام رو اندازه دلخواهم متوقفش کنم اما چون حالت منگنه داره گیر می‌کنه و جایی که می‌خوام واینمیسه. باید چکار کنم؟؟ پیشاپیش ممنونماز پاسخگویی
پاسخ...
شیما تیموری
1401/06/05
سلام، روزتون بخیر
خیلی ممنون
می‌تونین غیرفعالش کنین و دوباره این کارو بکنین؟
ناشناس
1401/05/12
سلام وقت بخیر برای طراحی کارت ویزیت و تراکت و..... آیا امکان چاپ داره؟ میشه چاپ کرد؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/13
سلام، وقت شما هم به‌خیر. بله، می‌تونید خروجی با فرمت دلخواهتون بگیرید و خروجی رو برای چاپ بفرستید.
بهروز فرهادی
1401/05/07
سلام منو رو چطور فارسی کنیم
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/12
سلام، زبان پیش فرض مرورگرتون رو فارسی کنید، اگر از اپلیکیشن موبایلی استفاده می‌کنید، این قابلیت وجود ندارد.
امیرحسین
1401/05/05
سلام من تازه میخوام نصب کنم نمیدونم خوبه یانه
پاسخ...
ناشناس
1401/10/11
سلام
بله عالیه پیشنهاد می‌کنیم نصب کنید.
امیرحسین
1401/05/05
سلام من تازه میخوام نصب کنم نمیدونم خوبه یانه
پاسخ...
شیما تیموری
1401/05/11
سلام امیرحسین عزیز
نصب کنید، استفاده کنید... پشیمون نمیشید
ابرام
1401/06/23
خوب نیست بی نظیره
زهرا
1401/04/24
سلام خسته نباشید.من تازه با این برنامه آشنا شدم. عکسی از گالری گوشیم انتخاب کردم که متن روش رو پاک کنم و با متن دلخواه خودم جایگزین کنم.با وجود اینکه عکسهای پیشنهادی خود کانوا رو راحت میشه تغییر داد ولی عکس گالری من متنش رو نمیتونم تغییر بدم.چرا؟؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/03
سلام، سلامت باشید. دلیلش اینه که عکس‌های خود کانوا تمپلیت‌های آماده‌ای هستن که هر المان قابل تغییره، عکسی که شما از گالری خودتون انتخاب می‌کنید یه عکس فیکس و از نظر اجزای بصری به راحتی قابل تغییر نیست. بهتره از عکس‌های خام استفاده کنید یا باکس روی نوشته‌تون بذارید.
پوپک
1401/04/24
سلام ،من در بخش پرزنت وقتی وارد میشم توریکورد کردن و پخش استارت فعال نمیشه!؟چکار کنم ؟نسخه پولی رو استفاده میکنم
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/12
سلام، متوجه مشکلتون نشدم، ممکنه باگ موقتی باشه. مجدد برنامه رو ران کنید.
مریم
1401/04/23
سلام من در کانوا پست درست کردم میخوام تایم 5ثانیه رو 3 ثانیه کنم چی کار کنم ممنون میشم جواب بدید
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/04/23
به راحتی، از گزینه‌ی trim استفاده کنید، یا اینکه با انگشت از دو طرف بکشید تا کم و زیاد شه.
شادی رضوانی
1401/04/15
سلام وقتتون بخیر من نسخه پولی کانوا رو دارم و عکسهایی که وارد تمپیلتها میکنم به صورت حرفه ای عکاسی شده ولی بعد از دانلود ویدیو کیفیت میاد پایین ممکنه بفرمایید از چی میتونه باشه؟ در فرمت های کووالیتی ویدیو ذخیره میکنم
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/04/23
کانوا کیفیت رو پایین نمیاره، اما عکس‌هایی که آپلود می‌کنید باید حجم بهینه داشته باشن (لزوما بالاترین جد کیفیت لازم نیست، چون ویدئو رو حجیم می‌کنه)، از نظر ابعاد هم مطابق با سایز استاندارد آپلود شده باشن (سایز عکس‌ها خیلی بزرگ نباشه).
ناشناس
1401/04/11
سلام، در این برنامه حتما باید از تمپلیتهای پیشنهادی استفاده کرد؟ نمیشه روی عکس خودمون ادیت داشته باشیم؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/04/11
بله می‌تونید، از قسمت گالری عکس دلخواهتون رو وارد کنید و هر تغییری دوست دارید انجام بدید.
حاتمی
1401/04/01
سلام وقتتون بخیر. جدیدا آخر کار با canva مشکلی پیش میاد و پروژه رو ذخیره نمیکنه. هیچ خطایی نمیده فقط دانلود نمیکنه اصلا گزینه‌ی دانلود غیرفعال میشه. راهی هست که بتونم حلش کنم؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/04/11
نسخه‌ی موبایلی و دسکتاپی رو امتحان کنید، اگر مشکل همچنان برقرار بود از یک دیوایس دیگه استفاده کنید.
یقل
1401/03/16
امکانش هس توی کانوا فونت فارسی گذاشتچجوری میشه که فونت فارسی توی کانوا استفاده کنم چون همه فونتاش شلخته و بیریختن به نظرم
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/03/17
بله، برای این کار باید نسخه پرو این برنامه رو خریداری کنید که در سایت‌های ایرانی با قیمت منصفانه قابل خریداری‌ست. برای مثال سایت لایسنس مارکت خوبه.
علی
1401/05/21
سلام میتونید از سایت نیک فست Nikfast ⚡ بخرید، الان تخفیف دارن.
ناشناس
1401/06/23
اگه از نسخه رایگان استفاده میکنید از فونت های عربی استفاده کنید
تارا
1401/03/16
برای ساخت پست اسلایدی در کانوا باید چیکار کنم؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/03/17
تفاوتی با پست تک اسلایدی نداره، می‌تونید به راحتی پیج اضافه کنید.
سعید
1401/03/01
سلام من از نسخه عکسای پرمیوم کانوا استفاده کردم و اسکرین گرفتم و پست و استوری ساختم، ب نظرتون تخلف محسوب میشه اخه اینستا پیغام داده ک پیجم رو میخواد طی ۳۰ روز غیرفعال کنه هیچ تخلفی هم ثبت نشده و سن هم درست زدم. فقط ذهنم ب این میرسهلطفا راهنمایی کنین
پاسخ...
شیما تیموری
1401/03/02
سلام روزتون بخیر باشه
معمولا چنین اتفاقی نمیفته برای عکسای پرمیوم کانوا
ممکنه از آهنگی استفاده کرده باشید که کپی رایت داشته باشه؟
در پیام اینستاگرام دقیقا به موضوع اشاره شده یا نه
ممکنه ریپورت شده باشین.
یه درمونده
1401/02/26
سلام ، روزتون بخیر . خیلیی مطلب مفیدی بود ، خدا خیرتون بده . ❤❤❤فقط ببخشید یه سوال داشتم ، من در پرزنتیشن این اپ یه پروژه آماده کردم ، بعد اشتباهی دستم خورد روی گزینه ی وایت برد و همونجوری سیو شد . میشه لطفا راهنماییم کنین چه طوری میتونم از اون حالت درش بیارم ؟ ممنونم ، خدا از بزرگی کمتون نکنه .
پاسخ...
شیما تیموری
1401/03/02
سلام روز شما هم بخیر باشه
ممنون
خوشحالیم که براتون مفید بوده.
برای برگردوندن نسخه‌های ویرایشی در کانوا، می‌تونین از فرمان‌های undo و redo استفاده کنید.
undo=
ctrl+z

redo=
ctrl+hift+z

زهرا
1401/02/23
سلام وقت بخیر ..ممنون از توضیحات خوبتون من چطور میتونم از نسخه پولی استفاده کنم ؟ از کجا باید اقدام کنم؟
پاسخ...
شیما تیموری
1401/02/24
سلام، روز شما هم بخیر باشه
ممنونم
از سایت هایی که نسخه های پولی برنامه رو می‌فروشن می‌تونین استفاده کنین مثل سایت لایسنس مارکت
محسن
1401/02/01
سلام ، چطور فونت های فارسی دلخواهم رو ب لیست فونتهای کانوا اضافه کنم؟
پاسخ...
شیما تیموری
1401/02/04
سلام
با نسخه پولی کانوا این امکان رو دارین
Grafist
1401/01/23
با سلام من از برنامه کانوا راضی ام فقط خواستم بدونم چطور رایگان سیو کنم کارامو یا اگه نمیشه سیو کردنشو رایگان کنید حتما چون پولی فایده نداره که اینجوری کار کردن باهاش فایده نداره
پاسخ...
شیما تیموری
1401/01/28
دانلود پروژه ها از کانوا محدودیت داره و برای استفاده کامل باید نسخه پولیشو تهیه کنید.
ما هم مثل شما هستیم.
برای استفاده از کانوا از نسخه پولیش استفاده می‌کنیم. سایت‌های زیادی هستن که اکانت کانوا رو می‌فروشند، مثل سایت لایسنس مارکت.
علیرضا
1401/01/15
سلام سپاسگزارم از مطلب جامع و بسیار مفید و کاربردی شما
پاسخ...
شیما تیموری
1401/01/17
خیلی ممنونیم که نظرتون رو گفتین
ناشناس
1401/01/12
سلام خیلی ممنون از آموزش مفیدتون
پاسخ...
شیما تیموری
1401/01/17
خواهش میکنیم
مرسی که نظرتون رو گفتین
محبوبه
1401/01/11
سلام. من با کنوا از صفحه سفید خودم قالب پیج طراحی میکنم بار اول سیو میشه. اما بعد که میخوام قالب ثابت باشه و عکس رو عوض میکنم برا یه پست دیگه، ذخیره نمیشه دیگه، مشکل از کجاست
پاسخ...
شیما تیموری
1401/01/28
سلام، وقتتون بخیر باشه
به احتمال زیاد از نسخه رایگان کانوا استفاده می‌کنید.
ناشناس
1401/01/10
افرین نهال. از کارت و شخصیتت خوشم اومد
پاسخ...
پریناز
1401/01/03
سلام.میشه با این سایت درامد دلاری داشت؟
پاسخ...
شیما تیموری
1401/01/17
اگه یه گرافیست یا عکاس باشین، میتونین طراحی ها یا عکس هاتون رو به کانوا بفروشین
توی لینک زیر اطلاعاتشو بخونین:
https://www.canva.com/contributors/
ناشناس
1400/11/29
سلام من هر کاری می کنم فیلمی که درست کردم ذخیره نمیشه چی کار باید بکنم ؟
پاسخ...
شیما تیموری
1400/12/07
سلام، وقتتون بخیر
آیا از نسخه رایگان کانوا استفاده می‌کنین؟ احتمالا یه سری المنت داره توش که پولی هست و اجازه ذخیره نمیده
اگه از نسخه پولی کانوا استفاده کنین، مشکلتون حل میشه
امین
1400/11/22
سلام وقت بخیر من از نرم‌افزار کاناوا استفاده می‌کردم خواستم از نسخه پریمیوم استفاده کنم که با استفاده از ایمیل فیک دانشجویی خطا داد سپس کاناوارو پاک کرده و نسخه‌های مود شده را نصب کردم ولی متاسفانه در هنگام ورود ایمیل خطای failed to log in with Google میده حتی فیلتر شکن هم روشن کردم
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/11/23
سلام، وقت شما هم به‌خیر. متوجه سوالتون نشدم.
حمیرا
1400/11/19
سلام نهال جان. من میخوام یه ویدیو آموزشی تهیه کنم. با این نرم افزار می تونم؟ یا باید فایل ویدیو را از جای دیگه بخونم و بیارم روی این نرم افزار آپلود کنم؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/11/20
سلام حمیرای عزیز. هم می‌تونید فایل ویدئو رو از گالری انتخاب کنید و بعد با استفاده از کانوا روش افکت یا نوشته بذارید، هم می‌تونید عکس‌هاتون رو به حالت فیلم دربیارید.
Hanie
1400/11/16
سلام و وقت بخیر، ببخشید من چطوری می تونم 2تا تمپلیت متفاوت رو سیو داشته باشم؟ الان هر تغییری که در سایت یا برنامه می دهم در پست اصلی هم تغییر می کنه در صورتی که نمیخوام تغییرات بر روی اولی اعمال بشه.
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/11/16
سلام به شما. سوالتون گویا نیست، اما اگر می‌خواید از تمپلیت‌های مختلف در کنار هم استفاده کنید، می‌تونید برنامه‌ی canva رو در چند صفحه باز کنید. اگر از اپلیکیشن موبایلی استفاده می‌کنید هم می‌تونید از قسمت my design به طراحی‌های قبلی‌تون برگردید.
مهسا
1400/10/28
سلام خسته نباشید ببخشید من پوستر میخواستم آماده کنم ولی بعد اتمام کار که میخوام save کنم نمیشه یعنی نمیاره که بتونم سیو کنم از چی میتونه باشه؟ و از طرحایی که رایگان بودن استفاده نکردم
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/11/02
سلام، ممنونم. اگه از طرح‌های پرمیوم (که با علامت تاج طلایی مشخص شدن) استفاده کنید، نمی‌تونید خروجی بگیرید. دو راه دارید، یا طرح‌های پولی رو حذف کنید و از طرح‌های رایگان استفاده کنید، یا این‌که اکانت اشتراکی کانوا رو تهیه کنید. در حال حاضر سایت لایسنس مارکت اکانت کانوا رو با قیمت مناسب می‌فروشه.
نسیم
1400/10/24
سلام میخوام بدونم چه جوری عکس خودم از گالری را وارد محیط اپلیکیشن کانوا کنم تا روی عکس ویرایش انجام بدم ؟؟؟ممنونم
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/10/27
توی نوار ابزار برنامه، قسمتی به نام Upload داره، از اونجا می‌تونید عکس و ویدئوهای خودتون رو وارد کنید. اگر از نسخه‌ی موبایلی استفاده می‌کنید، گوشه‌ی پایین سمت چپ یک دکمه‌ی + داره، روی اون کلیک کنید تا نوار ابزار و قسمت upload رو ببینید.
فاطمه
1400/10/19
سلام. من ویدئورو در برنامه کانوا نسخه دسکتاپ، آپلود میکنم. فقط نمیدونم این ویدئورو چطوری به جای ویدئوی تمپلیت قرار بدم؟کپی و پیست میکنم، هنگ میکنه از برنامه میپره بیرون.دراگ اندراپ میکنم، بازم هنگ میکنه و میپره بیرون.هیچ گزینه ای هم پیدا نمیکنم که ویدئورو جایگزین ویدئوی تمپلیت کنه!چیکار کنم؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/10/27
سلام، مرورگرتون رو عوض کنید، یا این‌که با فیلترشکن امتحان کنید.
نازی
1400/10/10
سلام دوست عزیز برخی از طرح ها رایگان هستن اونایی که رایگان نیستن چجوری میشه استفاده کرد خیلی از طرح های عالی رایگان نیستن
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/10/11
سلام به شما. خوشبختانه نسخه‌ی پرمیوم رو در ایران با پرداخت مبلغ معقول می‌تونید تهیه کنید، برای مثال سایت لایسنس مارکت که با خرید اشتراک همه طرح‌ها براتون باز می‌شه.
ناشناس
1400/10/05
سلام ممنون از آموزشتون برای ساخت فیلم تبلیغاتی با تعدادی عکس و گذاشتن صدا روی آن برای اینستاگرام راهنمایی کنید. ممنون
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/10/06
سلام، در نوار بالای برنامه گزینه‌ای به اسم ویدئو داره، هم تمپلیت‌های آماده داره و هم خودتون می‌تونید یک ویدئو بسازید. از قسمت uploads هم می‌تونید عکس‌ها و موزیکی که می‌خواید رو بهش اضافه کنید. برای ساخت ویدئو برنامه‌ی inshot هم برنامه‌ی خوب و راحتیه.
سارا حسین پور
1400/09/30
سلام وقت بخیر . زمانی ک توی نرم افزار کار میکنم کیفیت خوبه ولی وقتی سیو میکنم و میاد تو گالریم افت کیفیت داره ، دلیلش چیه؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/10/06
سلام، روزتون به‌خیر. موقع سیو کردن می‌تونید فرمت عکس ر. انتخاب کنید، بهترین راه سیو کردن فایل با فرمت png است که افت کیفیت پیدا نکنه. از طرفی اگر نسخه پولی رو تهیه کنید، امکان بالا بردن کیفیت رو هم خواهید داشت.
حميده
1400/09/25
سلام ببخشيد من برنامه رو نصب كردم ولي واسه گوشي آيفون يه گزينه بيشتر داره ميشه منو راهنمايي كنيد چطوري وارد برنامه بشم؟؟؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/09/27
سلام حمیده جان، منظورتون چیه که یه گزینه بیشتر داره؟ لطفا در واتس اپ منتوریکس به شماره 02191006866 پیام بدید تا راهنمایی‌تون کنم.
تارا ضیاالدینی
1400/09/09
سلام وقت بخیر،برای ساخت لوگوی بیزینسی در قسمت تکست بهتره فارسی بنویسیم یا انگلیسی؟
پاسخ...
ناشناس
1400/09/13
سلام تارا، ممنون که مطلب رو خوندی. جواب این سوال به هویت برند بیزینستون برمی‌گرده و بهتره فونتی که استفاده می‌کنید یا فارسی و انگلیسی بودنش منطبق با هویت برندتون باشه.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف