با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

استراتژی سئو چیست؟ {راهنمای کامل تدوین استراتژی سئو}

نهال ظاهری
نهال ظاهری
22:04، 1401/02/16
استراتژی سئو چیست؟ {راهنمای کامل تدوین استراتژی سئو}
5 رای    میانگین 4.6/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

استراتژی سئو چیست؟ {راهنمای کامل تدوین استراتژی سئو}


هر وقت اسم استراتژی به میان می‌آید، بی بروبرگشت یاد میدان جنگ می‌افتم. شاید توی دلتان دارید مرا شماتت می‌کنید که این برداشت در قرن 21 اوج کج‌فهمی‌ست، اما باور بفرمایید برای من این معنا آنقدرها هم زننده نیست. فرقی ندارد خشایارشا هخامنشی باشید و در نبرد ترموپیل، لئونیداس را از پای درآورید یا بث هارمن سریال The Queen’s Gambit و در حال چیدن استراتژی برای بازی بعدی‌تان، همانطور که آقای آنتوان دو سنت اگزوپری می‌گوید «هدف بدون برنامه‌ریزی، آرزویی بیش نیست»؛ بنابراین رسیدن به صفحه اول گوگل هم بدون استراتژی سئو آرزویی بیش نیست.
من نهال هستم از تیم  خدمات سئو منتوریکس و در این مطلب می‌خواهم به شما بگویم استراتژی سئو چیست، چه کاربردی دارد و چطور می‌توان آن را ایجاد کرد. با من تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سئو چیست؟

سئو چیست؟حتما این سوال هم برای شما جزء بدیهیات است، اما بگذارید برای آن بخش از خواننده‌هایی که هنوز معنای این واژه را به‌درستی نمی‌دانند، این مفهوم را باز کنم.

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است، یعنی کاری کنید که موتورهای جست‌وجو عاشق چشم و ابروی سایت شما بشوند و افتخار اعطای جایگاه‌های VIP خود را نصیب شما کنند. آسان است؟ به هیچ وجه و یک جورهای پدر کارشناس و مدیر سئو را درمی‌آورد (مخصوصا این‌که گوگل هر چند وقت یک‌بار فاکتورهای رتبه‌دهی خود را تغییر می‌دهد)، اما هیچ کاری نشد ندارد. برای اطلاع بیشتر از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل پیشنهاد می‌کنم مطلب «گوگل برای رتبه دادن سایت‌ها به چه عواملی توجه می‌کند؟» را مطالعه کنید.

مجموعه‌ی اقداماتی که یک سئوکار (کارشناس سئو) انجام می‌دهد، موجب سئو سایت شما در یک یا چند کلمه یا عبارت کلیدی می‌شود، ترافیک ارگانیک سایت‌تان را افزایش می‌دهد و در نهایت موجب تحقق بخشیدن به اهداف بازاریابی اختصاصی‌تان (مثلا بالا بردن فروش) خواهد شد.

استراتژی سئو چیست؟

آقای یوگی برا (بازیکن معروف بیسبال آمریکا) به‌درستی می‌گوید: اگر نمی‌دانید کجا دارید می‌روید، از جایی دیگر (به جز مقصد) سردرمی‌آورید.

"If you don't know where you are going, you'll end up someplace else."

Yogi Berra, American baseball player

حکایت استراتژی سئو هم همین است. اگر شما بر تمام تکنیک‌های سئو تکنیکال (Technical seo)، سئو داخلی (On-page seo) و سئو خارجی (Off-page seo) مسلط باشید اما ندانید کجا دارید می‌روید، صفحه اول گوگل که هیچ، احتمالا سر از ترکستان درمی‌آورید!
حالا بیایید ببینیم تعریف شیک و مجلسی استراتژی سئو چیست؟

آقای برایان دین (Brian Dean) –کارآفرین و متخصص سئو- در تعریف استراتژی سئو می‌گوید:

استراتژی سئو به مجموعه فرایندهایی گفته می‌شود که با هدف بهبود رتبه‌ی سایت؛ طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. در واقع، استراتژی سئو فرایندی‌ست که برای رسیدن به ترافیک ارگانیک بیشتر دنبال می‌کنید.


بعد از آشنایی با این تعریف ابتدایی، بگذارید بگوییم دلیل اهمیت استراتژی سئو چیست؟

چرا استراتژی سئو مهم است؟

سئو سایت فقط تسخیر صفحه اول گوگل نیست. شما با بهبود سئو سایت خود، رابطه‌ی بهتری با مخاطبان سایت‌تان می‌سازید، تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌دهید، قدرت خود را در دنیای وب افزایش می‌دهید، از رقبای خود پیشی می‌گیرید و به نرخ تبدیل (Conversion Rate) بهتری دست پیدا می‌کنید.

استراتژی سئو

برای سئو سایت‌تان نقشه راه دارید؟

همه‌ی این موارد دست‌یافتنی‌ست اگر شما نقشه‌ی راه داشته باشید. پس استراتژی سئو کمک می‌کند به اهداف سئوی خود دست یابید و تمام اجزای سایت را برای رسیدن به این هدف هماهنگ کنید. اینجاست که استراتژی سئو باید دست دوستی به استراتژی محتوا بدهد و با هم عهد اخوت ببندند، چرا که تولید محتوا بدون توجه به اهداف سئویی، نهایتا شما را تا همان ترکستان مذکور هدایت می‌کند:D
پس برای دست‌یابی به اهداف بازاریابی‌تان و جلوگیری از هدر رفت وقت و سرمایه باید از یک استراتژی سئوی مناسب کسب‌وکارتان بهره ببرید.

چگونه استراتژی سئو تدوین کنیم؟

جنگجوهای عزیز، گرم کردن کافی‌ست. دیگر وقت آن است که لباس رزم پوشیده و وارد میدان پیکار شوید. در این قسمت گام‌های لازم برای تدوین استراتژی سئو را با هم مرور می‌کنیم:

گام اول: تعیین اهداف بازاریابی

به دنبال چه هستید؟ این سوال مهمی‌ست که قبل از شروع کار باید از خودتان بپرسید. آیا می‌خواهید فروش‌تان را افزایش دهید؟ آیا یک سایت محتوامحور هستید و می‌خواهید بازدید سایت‌تان افزایش پیدا کند؟ پرسونا کسب‌وکارتان مشخص شده است؟ از قیف بازاریابی اطلاع دارید؟ اصلا یک سایت تازه تأسیس هستید یا این‌که جزء باسابقه‌ها محسوب می‌شوید؟ اگر سایت با سابقه‌ای هستید، چقدر مشکل دارید؟ برطرف کردن این مشکلات چقدر زمان می‌برد؟ جواب این سوالات که با کمک کارشناسان سئو و تیم فنی داده می‌شود، به شما کمک می‌کند نقطه‌ی شروع مخصوص خودتان را پیدا کنید و یک استراتژی سئو اختصاصی داشته باشید.

با شرکت در دوره سئو منتوریکس می‌توانید بر تمام مباحث سئو مسلط شوید.

گام دوم: کیوورد ریسرچ

پیش از این در اینستاگرام منتوریکس پستی طراحی کرده بودم با عنوان «اول پلاک رو ببین، بعد ماشین رو بشور!» ماجرای نوشتن این پست به لطیفه‌ای برمی‌گردد که آقایی با مشقت زیاد ماشینش را تمیز می‌کند و وقتی در آخرین مرحله به سراغ تمیز کردن پلاک ماشین می‌رود، می‌بیند ای دل غافل این‌که ماشین خودش نیست!
حکایت سئو سایت هم یک جورهایی شبیه ماجرای چک کردن پلاک و شستن ماشین درست است. چه چیزی در این راه به شما کمک می‌کند؟ کیوورد ریسرچ یا همان تحقیق کلمات کلیدی!

 

برای موفقیت در سئو ابتدا باید پلاک کسب‌وکارتان را تشخیص بدهید.


کلمات یا عبارات کلیدی، فرصت‌های کسب‌وکار شما برای دیده شدن در فضای وب توسط کاربران هستند. پس باید نحوه‌ی جست‌وجوی آن‌ها و انتخاب بهترین‌شان از بین گزینه‌های زیاد را به‌خوبی بلد باشید. اگرچه بحث تحقیق کلمات کلیدی خیلی گسترده‌تر از آنی است که در این مطلب جا بگیرد، اما در ادامه به چند روش کاربردی و البته رایگان برای کیوورد ریسرچ اشاره خواهم کرد:


1. استفاده از گوگل ترندز

با استفاده از این ابزار می‌توانید میزان سرچ کلمات کلیدی مد نظرتان را ملاحظه و با هم مقایسه کنید.

گوگل ترندز

برای مثال من میران سرچ دو کیوورد سئو و سئو سایت را در گوگل ترندز بررسی کردم.

2. توجه به Auto Completion گوگل

وقتی عبارت یا واژه‌ای را درگوگل سرچ می‌کنید، لیستی از پیشنهادات را به شما می‌دهد که بر اساس جست‌وجوهای قبلی کاربران بوده است. از این لیست ارزشمند استفاده کنید.

Auto compeltion

برای مثال پیشنهادات گوگل برای من این‌ها بود

3. استفاده از اکستنشن Keywords everywhere

با دنیای اکستنشن‌های کروم آشنا هستید؟ کافی‌ست Google Extentions را سرچ و هر اکستنشی که فکر می‌کنید به کارتان می‌آید را در عرض یک ثانیه به کرومتان اضافه کنید.

اکتنشن keywordeverywhere

اکستنشن Keywords everywhere می‌تواند پیشنهادات جالبی برای موضوعات سرچ شده داشته باشد که عموما براساس رفتار کاربران قبلی تنظیم شده است.

4. استفاده از ابزارهای پولی

اگر می‌خواهید این کار را پیشرفته‌تر انجام دهید، باید کمی پول خرج کنید و از ابزارهای غیر رایگانی چون Alexa ،SEMrush ،Ahrefs و... استفاده نمایید.

5. استفاده از استراتژی کلمات کلیدی longtail

نکته‌ی بعدی در کیورد ریسرچ، توجه به کلمات کلیدی لانگ تیل است. قبلا در مقاله‌ای مفصل در مورد کلمات کلیدی لانگ تیل توضیح داده‌ایم (از سیر تا پیاز کلمات کلیدی longtail و تاثیر آن در سئو سایت)، اما به صورت کلی این عبارات، عباراتی هستند که ممکن است دامنه‌ی سرچ پایین‌تری نسبت به کلمات shorttail داشته باشند، اما برای سایت‌های تازه‌کار می‌توانند ترافیک بیشتر و هدفمندتری به ارمغان بیاورند. پیشنهاد می‌کنم پست اینستاگرام منتوریکس با عنوان «دم درازها در برابر یونیکورن‌ها» را حتما بخوانید.

نمودار کلمات کلیدی لانگ تیل

همانطور که در این نمودار می‌بینید عبارات کلیدی Longtail کم رقابت‌تر هستند.

در نهایت به لیستی 10 تایی از کلمات کلیدی برسید که کاملا مرتبط با کسب‌وکارتان باشد. حالا با این کلمات کلیدی چه کنیم؟ بیایید قسمت بعدی.

بیشتر بخوانید: 6 ابزار رایگان keyword research در سال 2020

گام سوم: بررسی سایت‌های موجود در صفحه اول گوگل

کلمات کلیدی که در لیست خود دارید را در گوگل سرچ کنید. به نتایج صفحه‌ی اول گوگل برای آن مطلب حسابی دقت کنید و ببینید رقبا چه کرده‌اند. برای مثال فرض کنید من می‌خواهم عبارت «استراتژی سئو» را سئو کنم. این عبارت را در گوگل سرچ می‌کنم:

نتایج سرچ گوگل برای عبارت استراتژی سئو

هر وب‌سایتی که در صفحه اول گوگل است را با دقت بررسی کنید.

بعد از دیدن این نتایج چه باید کرد؟

گام چهارم: طراحی لندینگ پیج هدف و معماری لینک‌ها

بعد از تحلیل کاری که رقبا انجام دادند، شما باید کاری متفاوت و بهتر برای صفحه‌ی هدفتان انجام دهید. همین‌جا بگویم که این لندینگ پیج ممکن است با آنچه از لندینگ پیج در نظر دارید متفاوت باشد. تعریف عمومی لندینگ پیج:

لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که به صورت اختصاصی برای دریافت و تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی آنلاین طراحی شده است. این صفحه‌ها اولین برخورد مخاطب با سایت شما پس از کلیک کردن روی لینکی خاص یا بنرهای تبلیغاتی شما هستند.

اما لندینگ پیج در سئو می‌تواند متفاوت‌تر تعریف شود:

هدف از لندینگ پیج برای سئو، جذب ترافیک ارگانیک برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی است. محتوای این صفحه‌ی فرود ارتباط زیادی با قصد کاربر دارد. این صفحه می‌تواند مثل یک صفحه‌ی معمولی لندینگ پیج با داشتن کال تو اکشن اختصاصی طراحی شده باشد، یا این‌که صرفا برای جلب توجه کابر و انتقال او به محصولات یا خدمات مرتبط از طریق لینک‌های موجود در صفحه بشود. برای مثال صفحه دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، یک لندینگ پیج است.

یادم می‌آید در دوره‌ی Seo Training هاب اسپات هم به این نکته اشاره شد که سعی کنید تمام کارهایی که رقبا در کوئری مورد نظر شما انجام داده‌اند را انجام دهید. اگر از ویدئو یا پادکست استفاده کردند، متنی خاص نوشتند، سوالات متداول را در متن خود جا داده‌اند، شما هم سعی کنید همین کار را با سبک و سیاق خودتان انجام دهید. سعی کنید به نکاتی که هر یک از آن‌ها جا انداخته‌اند هم اشاره و یک راهنمای جامع و کامل برای کلمه یا عبارت کلیدی مدنظرتان ایجاد کنید.

در ادامه شما باید دسته‌بندی‌ها، صفحات PLP و PDP را براساس اهداف سئویی‌تان تنظیم و ایجاد کنید. اگر سایت‌تان تازه تأسیس نیست و دسته‌ها و صفحات آن قبلا ایجاد شده، باید به شکل بهینه‌ای آن‌ها بهبود دهید. 

گام پنجم: تولید محتوای باکیفیت

عهد اخوت و دست دوستی را یادتان می‌آید؟ اینجا همان جایی‌ست که محتوا باید دست دوستی به سئو بدهد. محتوای باکیفیت به شما کمک می‌کند یک پله بالاتر از رقبای‌تان بایستید. اما برای این تولید محتوا هم باید برنامه داشته باشید و به صورت کیلویی محتوا تولید نکنید (دلتان نمی‌خواهد که به ترکستان بروید؟).

سئو محتوا

محتوا و سئو: دو یار جدا نشدنی

استراتژی سئو به شما کمک می‌کند لیستی از محتواهایی را ایجاد کنید که افراد واقعا به دنبال آن هستند، نه محتواهایی که شما فکر می‌کنید مخاطب به دنبال آن است. اینجاست که بحث محتوای خوشه‌ای و عدم تکیه بر کلمه کلیدی پیش می‌آید. در واقع در این قسمت شما باید چند قدم بالاتر بروید و با دیدی گسترده‌تر مغز مخاطب را بکاوید. به جای تکیه بر کلمات کلیدی، به سراغ دسته‌های موضوعی بروید که به علایق مخاطبان شما نزدیک است و براساس آن‌ها محتوا تولید کنید. این کار به غنی‌تر و هدفمندتر شدن لینک‌سازی داخلی‌تان هم کمک می‌کند.
اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، مطالب دیگر من با عنوان «خوشه‌بندی محتوایی چیست و چطور به قدرتمندترین ابزار سئو تبدیل شد؟» را بخوانید.

محتوای باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • به سوالات مهم مخاطب جواب می‌دهد
  • برای مخاطب ارزش خلق می‌کند
  • از انواع اشکال محتوا بهره می‌برد (فیلم، عکس، نمودار و...)
  • اصول سئو در آن رعایت شده است
  • کوتاه و به اصطلاح Thin content نیست

گام ششم: بهبود سئو تکنیکال و داخلی

قدم بعدی در استراتژی سئو به بهبود سایت از منظر سئو تکنیکال و داخلی اختصاص پیدا می‌کند. برای سئو تکنیکال لازم است که با کارشناس فنی سایت ارتباط تنگاتنگی داشته باشید، علاوه بر این تسلط خوبی بر ابزارهایی همچون سرچ کنسول گوگل داشته باشید. بررسی سرچ کنسول گوگل یا ابزار وبمسترتولز Ahrefs به شما دید خوبی در مورد مشکلات سایت و روش حل کردن آن‌ها می‌دهد.

آموزش ویدیویی من در رابطه با استفاده از این ابزار Ahrefs را می‌توانید در مطلب «چطور از وبمسترتولز Ahrefs به صورت رایگان استفاده کنم؟» مشاهده کنید.
شما باید برنامه‌ی مدونی برای بهبود سئو تکنیکال و داخلی سایت‌تان داشته باشید. این فعالیت هیچ زمان پایانی ندارد و باید همیشه حواس‌تان به آن باشد. دو نکته‌ی مهم که باید به خاطر داشته باشید:

  • نکته اول

در بحث سئو تکنیکال، حواس‌تان به مشکلات Core web vitals باشد. این معیار به زودی در لیست عوامل رتبه‌بندی گوگل قرار می‌گیرد و باید از امتحانش سربلند بیرون بیایید. برای چک کردن وضعیت خود از این نظر، کافی‌ست به سرچ کنسول خود مراجعه و به گزارش منوی Core web vitals نگاهی بیندازید. ما به‌زودی در منتوریکس آموزش کامل کار با این منو و رفع خطاهایش را قرار خواهیم داد.

  • نکته دوم

در بحث سئو داخلی به لینک‌سازی توجه ویژه‌ای داشته باشید. لینک‌سازی هنوز هم عامل مؤثری در بهبود سئو سایت به حساب می‌آید، چرا که ارتباط صفحات سایت‌تان را برای گوگل و کاربران مشخص می‌کند.

گام هفتم: بک‌لینک‌سازی

حالا که همه‌ی مراحل پیش گفته را انجام دادید، وقت انجام مرحله‌ای مهم است که به خارج از سایت شما مرتبط می‌شود. بک لینک سازی، بخشی از سئو خارجی‌ سایت محسوب می‌شود که باید حسابی آن را جدی بگیرید. بدون بک لینک، کار بسیار سختی در مسیر سئو در پیش خواهید داشت، چرا که موتورهای جست‌وجو نمی‌توانند به این راحتی‌ها به شما اعتماد کنند. بنابراین از قدرت بک لینک‌های معتبر برای گرفتن اعتبار از گوگل استفاده کنید.

  • بک لینک چیست؟

همکار خوبم شیما در مطلب «بک لینک چیست و چرا در سئو مهم است؟» به‌خوبی این مفهوم را توضیح داده است. بک لینک به هرگونه لینکی گفته می‌شود که از سایت A به سایت B داده شده است و گوگل این را به عنوان سیگنالی مثبت تلقی می‌کند (اگر شما در یک برنامه‌ی تلویزیونی پرطرفدار شرکت کنید، فردای آن روز به فردی مشهور تبدیل شده‌اید، حکایت بک لینک هم همین است).

بک لینک سازی

هرچه سایت A قدرتمندتر و البته مرتبط‌تر با موضوع سایت شما باشد، بک لینک قوی‌تری خواهید ساخت.

  • داشتن برنامه مدون برای بک لینک سازی

یادتان باشد برای بک لینک‌سازی باید برنامه‌ای مدون داشته باشید. در ایران هم می‌توانید بک لینک بخرید و هم می‌توانید از بک لینک‌های دائمی مثل رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

اگر دوست دارید در مورد رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید، مطلب من با عنوان «10 نکته‌ی طلایی برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر از رپورتاژ آگهی» را مطالعه کنید.

  • محبوبیت راز موفقیت

راه دیگر بک لینک سازی این است که کاری کنید تا همه در مورد شما حرف بزنند، چگونه؟ با تولید محتوای باکیفیت. مخاطب محتوای باکیفیت را تشخیص می‌دهد و اگر آنقدر جامع باشد که حکم یک محتوای مرجع را پیدا کند، به‌راحتی در دنیای آنلاین آن را به اشتراک می‌گذارد و به شما ارجاع می‌دهد. در این قسمت، تولید محتوای ترندی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را هم فراموش نکنید.

  • تحلیل رقبا

یادتان باشد تحلیل رقبا در این زمینه سرنخ‌های خوبی به شما می‌دهد، برای تحلیل رقبا می‌توانید از ابزارهای تحلیل بک لینک Moz و Ahrefs استفاده کنید.

گام هشتم: تحلیل و ارزیابی

تحلیل و ارزیابی گامی مهم و مؤثر در استراتژی سئو محسوب می‌شود. چک لیستی برای خودتان آماده کنید و فعالیت‌های انجام شده روی سایت را مطابق با چک لیست جلو ببرید. از داده‌های سرچ کنسول و سایر ابزارهای تحلیل سئو سایت غافل نشوید. هر هفته یا 2 هفته یک‌بار (بسته به بزرگی یا کوچکی سایت‌تان)، به سرچ کنسول سر بزنید و وضعیت سایت را بررسی کنید.

سرچ کنسول

بر ابزار سرچ کنسول مسلط هستید؟

اگر تیم سئو دارید، جلسات منظمی را به صورت ماهانه تدوین کنید و در آن جلسات به بررسی وضعیت موجود، راهکارها و اقدامات لازم برای آینده بپردازید. سئو مثل یک نهال تازه جان است که باید حسابی به آن رسیدگی کنید تا به درختی تنومند تبدیل شود. برای خود اهداف 3 ماهه و 6 ماهه تعریف کنید و در پایان هر دوره‌‌ی زمانی اقدامات خود را براساس نتایج به دست آمده تحلیل کنید. سئو موجودی زنده و در حال تحول است و باید همگام با آن حرکت کنید، به همین دلیل سعی کنید برنامه‌ی منعطفی داشته باشید.

سوالات متداول در مورد استراتژی سئو

برای این‌که نکته‌ای مبهم نماند، در این قسمت به بعضی سوالات متداول درباره استراتژی سئو پاسخ می‌دهم:

  • سئو چیست؟

این کلمه مخفف عبارت Search Engine Optimization است. سئو سایت به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که موجب گرفتن رتبه‌ی بهتر در نتایج صفحات جست‌وجو خواهد شد.

  • استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای رسیدن به ترافیک ارگانیک بیشتر و بهبود سایت برای موتورهای جست‌وجو تدوین می‌شود. استراتژی سئو باید بر اساس اهداف بازاریابی کسب‌وکار شما تدوین و اجرا شود.

  • سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

ابتدا باید بدانید سئو فعالیتی زمان‌بر است و یک شبه نمی‌توان ره صد ساله رفت. بنابراین به این نکته حسابی دقت داشته باشید و انتظارات‌تان را به شکل واقع‌بینانه‌ای تنظیم کنید. در صورت نبود مشکلات خاص در سایت و به فرض آماده بودن همه چیز بین 6 تا 12 ماه طول می‌کشد تا شما توسط گوگل دیده شوید. یادتان باشد هیچ تضمینی وجود ندارد که در این مدت به صفحه‌ی اول گوگل بیایید و در این فرایند باید صبر ایوب داشته باشید. همچنین برای رقابت در کلیدواژه‌های سنگین و جنگ صفحه‌ی اول در خوشبینانه‌ترین حالت بازه‌ی زمانی 12 تا 18 ماهه را باید در نظر بگیرید (باز هم هیچ تضمینی برای این مدت نیست و کسب رتبه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد).

  • متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو یا سئوکار فردی‌ست که توانایی و مهارت بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو را داشته باشد.

  • آیا به دوره استراتژی سئو نیاز دارم؟

استراتژی سئو بخشی از فرایند آموزش سئو است. بنابراین پس از شرکت در دوره سئو و تسلط بر مفاهیم آن، آموزش تدوین استراتژی سئو هم به شما داده خواهد شد.

دانلود تمپلیت استراتژی سئو

حالا وقت جایزه است! اگر دوست دارید یک تمپلیت شسته رُفته برای استراتژی سئو کسب‌وکارتان داشته باشید، روی لینک زیر کلیک کنید. این تمپلیت جامع و کامل بوده و توسط اعضای ارشد تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس تهیه شده است:

تمپلیت استراتژی سئو

جمع‌بندی

از میدان جنگ شروع کردیم و حالا وقت سر دادن فریاد پیروزی‌ست! در این مطلب سعی کردم با زبانی خودمانی به شما بگویم استراتژی سئو چیست و چطور می‌توان یک استراتژی سئو موفق نوشت. امیدوارم هر 8 گام این مقاله برای‌تان کاربرد داشته باشد، البته که شما باید دانش سئویی متوسط رو به بالایی داشته باشید تا قادر به تدوین استراتژی سئو باشید. در پایان این مقاله می‌خواهم از همه‌ی شما خوانندگان این مطلب دعوت کنم که نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را در قسمت کامنت‌ها برایم بنویسید. راستی امیدوارم در پایان برنامه‌ی استراتژیک کسب‌وکارتان شما برنده‌ی میدان باشید.

 

اگر برای کسب‌وکارتان نیاز به مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشتید، از طریق صفحه مشاوره دیجیتال مارکتینگ خبرمان کنید.

نهال ظاهری
نهال ظاهری

نهال کارشناس ارشد سئو و مدیر پروژه‌های منتوریکس است. تخصص‌اش در برنامه‌ریزی، حل کردن چالش‌های پروژه‌ها و ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم است. تجربه نهال در حوزه دیجیتال مارکتینگ منبع الهام همه اعضای تیم محسوب می‌شود.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
کاربر
1401/05/19
کور وب وایتال که تو مقاله گفتید رو بیشتر توضیح میدید لطفا
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/22
کور وب وایتال معیارهایی هستن که تجربه کاربر از برخورد با سایت رو اندازه می‌گیره و اون‌ها رو در رتبه‌بندی اثر می‌ده. این معیارها با سرعت سایت و موارد تکنیکال دیگه در ارتباطه. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این معیار مطلب زیر رو بخونید:
https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=618
محمد
1401/05/13
الان که ahrefs محدودیت url داره چه ابزاری رو پشنبهاد میکنید
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/15
سلام، در حال حاضر ابزار SEMrush برای تحلیل مناسبه و به صورت اشتراکی توسط سایت‌های ایرانی هم قابل خریداریه.
Amirali
1401/05/12
هزینه استراتژی سئو جدا حساب میشه ؟؟؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/13
سلام، بستگی به پلن قیمت‌گذاری شرکت سئویی داره که قراره خدمات سئو دریافت کنید، اما معمولا جدا حساب می‌شه.
سحر
1401/05/11
ببخشید شاید سوالم خیلی مرتبط نباشه، ولی میشه در مورد رپورتاژ آگهی بیشتر توضیح بدید و اینکه کی باید شروع کرد؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/12
خواهش می‌کنم، اتفاقا خیلی هم مرتبطه:)
به طور کلی، سئو off-page رو زمانی باید شروع کنید که وضعیت سئو داخلی و تکنیکال به ثبات نسبی رسیده باشه. هر توضیح دیگری درباره رپورتاژ رو می‌تونید در این مطلب بخونید:
https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=359
؟
1401/05/04
لندینگ پیج خیلی مبهمه، میشه بیشتر توضیح بدید
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/04
لندینگ پیج صفحاتی از سایت ما هستند که در نظر داریم مخاطب با سرچ کوئری‌های هدف به اون صفحه از سایت ما برسه، برای مثال وقتی شما استراتژی سئو رو سرچ کردید به این مطلب و مطالب مشابهش در صفحه نتایج جست‌وجو رسیدید. به این صفحات، لندینگ پیج یا صفحات فرود گفته می‌شه که انواع مختلفی هم دارن. برای آشنایی بیشتر با این صفحات توصیه می‌کنم این مطلب رو بخونید:
https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=647
حسین اقدسی
1401/05/04
مرسی بابت مطلب خوبتون، یه جوری توضیح دادید که کاملا قابل فهمه. ممنون
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/04
خواهش می‌کنم، خوشحالم مفید بوده.
رضا
1401/05/04
چه تمپلیت خوبی بود، می‌تونیم توش تغییراتی هم ایجاد کنیم؟
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/05/04
ممنون از فیدبکتون، بله می‌شه و فایل اکسل قابل ادیته.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف