گوگل دیتا استودیو

مـدت
نـوع دوره
-
قیمـت
قیمت به زودی اعلام می‌شود.
زمـان شـروع
شنبه 1400/11/30
مدرس
شیما تیموری
پیشـنیاز
آشنایی با سئو، گوگل آنالیتکس و گوگل اَدز
کاربردی
مبتنی بر تجارب و مثال‌های واقعی
گواهینامه رسمی
قابل استعلام و اشتراک آنلاین
پرتابل آموزشی
پنل اختصاصی برای فراگیران
تضمین کیفیت
بازگشت %100 وجه درصورت عدم رضایت

این دوره به درد چه کسانی می‌خورد؟

کسانی که دنبال بهبود شیوه ارائه گزارش‌های کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز و گوگل آنالتیکس هستند.
دیجیتال مارکترها و صاحبان کسب و کار دنبال پلتفرمی قوی و قابل دسترس در فضای ابری هستند که رایگان باشد و قابلیت اتصال به منابع مختلف اطلاعاتی را داشته باشد.
کسانی که آشنایی تقریبا کاملی با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ و داده‌ها دارند.

در این دوره چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

با ساختار کلی و قابلیت‌های Google Data Studio آشنا خواهید شد.

یاد می‌گیرید که چطور براساس نیازهای بخش‌های تیم دیجیتال مارکتینگ خود گزارش بسازید.

می‌آموزید که چگونه منابع اطلاعاتی مختلف مثل Google Ads، Search Console، Google Analytics و حتی داده‌های دستی از Google Sheet را وارد کنید.

با یک سری فرمول‌نویسی آشنا می‌شوید که برای ایجاد متریک‌های جدید در گزارش‌گیری کمک‌تان می‌کند.

این کلاس‌ها به چه کارتان می‌آید؟

اگر مدیر تیم دیجیتال مارکتینگ باشید، متوجه هستید که یکپارچه کردن گزارش‌های اعضای تیم شما (از سئو گرفته تا گوگل اَدز)، کاری زمان‌بر است. بنابراین همیشه دنبال پلتفرمی خواهید بود که این گزارش‌ها را یکپارچه کند تا در یک مکان به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ Google Data Studio این کار را برای‌تان انجام می‌دهد.

اگر کارشناس گوگل اَدز یا سئو باشید، برای درک و تحلیل داده‌های خود، مطمئنا از گزارش‌های داخلی ابزارهای آنالتیکس یا گوگل ادز استفاده کردید، اما با گوگل دیتا استودیو می‌توانید فراتر روید و با استفاده از ویژگی‌های آن گزارش مصور و قابل درک‌تری بسازید.

پیش‌نیاز دوره گوگل دیتا استودیو چیست؟

برای این دوره شما حداقل باید به یکی از مفاهیم و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، گوگل آنالیتکس، گوگل ادز آشنا باشید. در غیر این صورت احتمالاً این دوره برای شما کاربردی نخواهد بود.

آیا پس از پایان دوره مدرکی به شما تعلق خواهد گرفت؟

در صورت نیاز به مدرک باید در آزمون آنلاین ما شرکت کنید. 

شما می‌توانید مدرک را به صورت آنلاین در سامانه فراگیران ما دریافت کنید. 

در صورت این که نیاز دارید نسخه کاغذی مدرک را دریافت کنید باید از طریق فرم زیر اقدام کنید و هزینه‌های ارسال را پرداخت کنید. 

سامانه فراگیران ما قابلیت استعلام مدرک هم دارد. تنها شما با ارائه کد رهیابی به کارفرمایان و یا هر کسی دیگر قرار دهید و آن‌ها به صورت آنلاین مدرک شما را ملاحظه کنند. 

کیفیت ویدیوهای منتوریکس چگونه است؟

1-    مختصر و مفید

تلاش فراوانی کرده‌ایم که فیلم‌ها در بهینه‌ترین زمان ممکن باشند و از زیاده‌گویی پرهیز کنیم تا از حوصله شما خارج نشود.

2-    کیفیت تصویر و صدابرداری بالا

همه فیلم‌ها با 2 دوربین همزمان و کیفیت صدای مطلوب ضبط شده‌اند.

3-    نمایش اسکرین مدرس

ترفندها و کارهای عملی از اسکرین دسکتاپ مدرس نمایش داده می‌شوند. (حدود 70 درصد زمان ویدیوها)  

4-    مختص آموزش آنلاین

ویدیوها به مقصود آموزش آنلاین تهیه شده‌اند. (فیلم ضبط شده از کلاس درس نیست)

5-    مثال‌های واقعی و کاربردی

در تمامی ویدیوها، ما از مثال‌های واقعی و کاربردی ایرانی استفاده کرده‌ایم.

بعد از خرید آنلاین، روال چگونه خواهد بود؟

  • بلافاصله پس از خرید آنلاین، شما به محتوای دوره‌ها دسترسی خواهید داشت.
  • با اکانتی که ساختید، وارد پَنِل اختصاصی فراگیران منتوریکس خواهید شد. در این پَنِل، محتوای دوره‌ها به صورت ساختاریافته و منظم در اختیار شماست.
  • تا یک هفته شما اگر از محتوای دوره خوش‌تان نیامد، می‌توانید با پرکردن فرمی، طلب استرداد وجه کنید.
  • یک شماره واتس‌اپ در اختیارتان قرار می‌گیرد که بتوانید سوالات‌تان را از پشتیبان بپرسید.

X سرفصل دوره (برای دیدن جزئیات هر سرفصل، به روی ویدیو کلیک کنید.)

1. گوگل دیتا استودیو (Google Data Stuido) چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

در این ویدئو قرار است با هم راجع به Google Data Studio یاد بگیریم. این ابزار رایگان گوگل در بستر فضای ابری، امکان ایجاد و دسترسی به گزارش‌های مختلف برای تبلیغات و حتی سئو را فراهم کرده. اما این‌که چرا باید از این ابزار استفاده کرد و چطور می‌شود منابع اطلاعاتی مختلف (Data Source) را به آن وصل کرد، در این ویدئو می‌گوییم.

2. چطور با گوگل دیتا استودیو ترافیک وبسایت را تحلیل کنیم؟

از مهم‌ترین گزارش‌های دیتا استودیو برای گوگل آنالتیکس که در گزارش‌های تحلیلی وبسایت به کارتان می‌آید، GA Acquisition Overview است که به انواع ترافیک سایت شما (Source/Medium) می‌پردازد. در این ویدئوی آموزشی با هم یاد می‌گیریم که چطور گزارشی برای این اطلاعات درست کنیم و چطور براساس اولویت‌های‌مان از قابلیت فیلتر کردن داده‌ها استفاده کنیم تا ببینیم به اهداف‌مان نزدیک شدیم یا نه؟

3. کاربرد Calculated Field گوگل دیتا استودیو و 5 فرمول پرطرفدارش

بعضی وقت‌ها ممکن است دنبال متریک‌هایی فراتر از آنچه در گزارش‌های معمول در گوگل آنالتیکس یا گوگل ادز باشیم. مثلا به جای این‌که جدا جدا بررسی کنیم چند نفر روی دکمه ثبت خبرنامه کلیک کردند و از آن طرف چند نفر فرم را پر کردند، با یک فرمول‌نویسی ساده می‌توانیم متریک جدیدی را درست کنیم که این کار را برای‌مان انجام دهد.

4. چطور با دیتا استودیو، عملکرد صفحات فرود را بررسی کنیم؟

بررسی عملکرد صفحات فرود (Landing Pages) از مهم‌ترین کارهایی است که در کمپین‌های اجرایی باید انجام دهید. با هم یاد می‌گیریم که چطور گزارش GA Behavior در دیتا استودیو درست کنیم و با اتصال داده‌های دو ابزار مختلف مثل آنالتیکس با گوگل ادز (Blending) متریک‌های موردنظرمان را بررسی کنیم.

5. چطور با دیتا استودیو گزارش گوگل اَدز درست کنیم؟

در این ویدئو به نحوه‌ی ساخت گزارش گوگل ادز در دیتا استودیو اشاره می‌کنیم و این‌که چطور می‌توانیم از قابلیت‌های بصری این پلتفرم مثل چارت‌ها، نمودارها و Score board برای نمایش داده‌های‌مان استفاده کنیم.

6. تحلیل بهتری از کلمات کلیدی در گوگل اَدز داشته باشید

می‌خواهید بدانید کدام از کلمات کلیدی نتیجه بهتری در کمپین شما داشتند؟ کدام نیاز دارند حذف یا اصلاح شوند و افراد با چه عباراتی به تبلیغ شما رسیدند؟ در این ویدئو یادتان می‌دهیم که چطور گزارشی برای کلمات کلیدی در گوگل ادز درست کنید.

7. چطور داده‌های خام را وارد دیتا استودیو کنیم؟

اگر بخواهید اطلاعات خام موجود در Google Sheet یا یک سری اطلاعات خارج از ابزارهای گوگل مثل آنالتیکس یا گوگل ادز و سرچ کنسول را در دیتا استودیو وارد کنید، در این ویدئوی آموزشی راه و روشش را یاد می‌گیرید.

8. چطور با دیتا استودیو گزارش سئویی از وبسایت بگیریم؟

در این ویدئوی آموزشی نحوه‌ی اتصال گوگل سرچ کنسول یا وبمسترتولز سابق را یاد می‌گیرید و با هم گزارشی برای اشاره به داده‌های سئویی کلمات کلیدی و Top Queries در سرچ کنسول درست می‌کنیم.

9. چطور در دیتا استودیو سطح دسترسی افراد را تعریف کنیم؟

ممکن است بعضی اوقات نخواهید که تمامی افراد به گزارش‌های شما دسترسی داشته باشند، بنابراین اگر می‌خواهید برای گزارش‌هایی که در گوگل دیتا استودیو درست می‌کنید، سطح دسترسی مناسب هر فردی تعریف کنید، این ویدئو به دردتان می‌خورد. 

10. چطور گزارش‌های گوگل دیتا استودیو را در وبسایت بگذاریم؟

اگر بخواهید گزارش آماری از عملکرد کمپین یا هر بخش دیگر مرتبط با تیم دیجیتال مارکتینگ خود را در وبسایتی بگذارید، می‌توانید از قابلیت iframe دیتا استودیو استفاده کنید. در این ویدئو با هم راجع به این ویژگی بیشتر یاد می‌گیریم.

11. چطور با دیتا استودیو از اینستاگرام گزارش بگیریم؟

اگر دنبال پلتفرمی هستید که به صورت رایگان امکان گزارش‌گیری از صفحات اینستاگرام را بدهد، از گوگل دیتا استودیو استفاده کنید. در این ویدئو به شما می‌گوییم که چطور این کار را انجام دهید.

مدرسان این دوره

شیما تیموری

شیما تیموری

شیما پرفورمنس مارکتر ارشد منتوریکس است و تاکنون صدها کمپین تبلیغات CPC و CPI (گوگل ادز، یکتانت و...)، پروژه‌های تحلیل داده و CRO اجرا کرده؛ مانند تکنولایف، بوکلند، کندو، ثبت فردا، هایپرفمیلی (اُکالا)، سوییچ، پاکلین و....
اپول اسدی

اپول اسدی

اپول در پروژه‌های متعدد به عنوان مدیر یا مشاور دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند. تخصص اپول، ساختن تیم‌های درجه یک است.

دیگران درباره منتوریکس چه می‌گویند؟

خیلی دوره خوب و کاربردی بود استاد خیلی با حوصله و خوش برخورد بودند و در کنار اینکه هم تعاریف مربوط به GA4 را توضیح دادند لینک های مرتبط که بتوانیم خودمون را به روزنگه داریم هم در دوره معرفی شد و به صورت کاربردی هم یک بار با یک اکانت واقعی کار کردیم حتما پیشنهاد میکنم که اگر علاقه مند به کار با GA4 هستید این دوره را شرکت کنید. گلناز آتابایی - معاون شرکت گردشگری دالاهو