ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ


"آقا دوره‌ی ایمیل مارکتینگ گذشته. ایرانی‌ها اصلا ایمیل چک نمی‌کنن. یه زمانی اون اولا خیلی جواب می‌داده اما الان همه تو اینستاگرام می‌چرخند."
این بازخورد بیشتر مدیران نسبت به ایمیل مارکتینگ است که کاملا منطقی به نظر می‌رسد: بله زمانی گروه‌های ایمیلی مثل سالی جون، ایران ویچ و... روزانه ده‌ها ایمیل برای مخاطبانشان می‌فرستادند و یکی از تفریحات جدی تقریباً همه این بود که این ایمیل‌ها را بخوانند: زیباترین چشم‌های دنیا، نزدیکترین نقطه به خورشید، عکس‌های لو رفته زیبا بروفه و... لابه لای این ایمیل‌های نسبتاً زرد، چند تا تبلیغ "تور شاد شاد" یا "بهترین عینک دودی مناسب شما" هم می‌فرستادند که الحق هم خوب جواب می‌داد.
ما هم معتقدیم دوره ایمیل مارکتینگ‌های این چنینی گذشته ( و چه خوب هم که گذشت) اما ایمیل مارکتینگ یک ابزار بسیار قدرتنمند است هنوز؛ فقط باید هوشمندانه‌تر از قبل عمل کرد. کسانی که در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند اسلحه مخفی بزرگی برای بازاریابی در اختیار دارند.

رصد رفتار کاربران


می‌توانید بررسی کنید که چه کسانی ایمیل را باز نکرده‌اند می توانید دوباره با سابجکت متفاوت این ایمیل را برایشان ارسال کنید. یا ببیند چه کسانی ایمیل را باز کرده‌اند و به روی لینک‌ها کلیک کرده‌اند. می‌توان استراتژی دیگری برای این دسته برنامه ریزی کرد؛ مثلا یک ایمیل دیگر با محتوای بیشتر ارسال کرد.

قابلیت A/B تست


در بیشتر سیستم‌های ایمیل مارکتینگ می‌توان یک ایده را به آزمون گذاشت. مثال این که سابجکت A بهتر است یا سابجکت B. برای این کار یک ایمیل را به نمونه کوچک تر مثلا 300 نفر ارسال می‌شود و پس از روشن شدن آزمون A/B تست، نیتجه برنده را برای باقی لیست ارسال کرد..

اتوماسیون بر مبنای رفتار کاربران


فرض کنید شما اپلیکیشنی دارید. در گزارشات تیم مارکتینگ یک مسئله کشف شده: این که فاصله این که نصب را انجام می‌دهد تا اولین سفارش بسیار زیاد است. تصمیم می‌گیرید که برای اولین خرید 30 درصد تخفیف قائل شوید. با ابزارهای ایمیل مارکتینگ به راحتی می‌توان این کار را انجام داد. با اتصال ساختار CRMبه ایمیل مارکتینگ می‌توان ده‌ها اتوماسیون جذاب تعریف کرد. مثلا کسانی که سال گذشته در همین روز از شما خرید کرده‌اند ایمیلی بفرستیم و موضوع رو یادآوری کنیم.

ابزارهای RETARGETING


یکی از بهترین روش افزایش کانورژن همین ریتارگتینگ ایمیل مارکتینگ است. انواع مختلف ریتارگتینگ‌ها می‌توان تعریف کرد.

بهترین ابزارها و سرویس ایمیل مارکتینگ در ایران کدام هستند؟
در ایران بیشترین این سرویس‌های ایمیل مارکتینگ مورد استقبال واقع شده‌اند. ما در این جا به اختصار به نکات مثبت و منفی هر کدام می‌پردازیم. در دوره ایمیل مارکتینگ به تفصیل توضیح داده‌ایم که هر کدوم برای چه کسانی مناسب است.


1- سرویس میل چیمپ (Mailchimpn)


شاید بتوان گفت که بزرگترین سرویس ایمیل مارکتینگ دنیا همین شانپانزه است. امکانات بسیار فراوان و جذابی دارد. ازنقطه قوتش همین امکاناتش است. مثلا میل چیمپ پیشتاز ساختارهای اتصال به API ها و همین طور اتوماسیون است.
در ایران تعداد کسانی که دلشان از این ابزار خون است کم نیست. مسئله به سختگیری‌های میل چیمپ در Validation ایمیل‌هاست. اگر به صحت لیست ایمیل شما تردید کند و شما نتوانید به خوبی از آن دفاع کنید، احتمال این که پولی که پرداخته اید را از دست دهید کم نیست. به خاطر مسئله تحریم‌ها زنده کردن، مبلغ کاری است بس دشوار.
نکته دیگر در مورد میل چیمپ قیمت است. شاید جز گرانترین سیستم‌های ایمیل مارکتینگ باشد.

 

2- میلر لایت (mailerlite)

این سرویس ایمیل مارکتینگ را شرکتی در لیتوانی راه‌اندزی کرده. قیمت نسبتاً مناسبش به همین موضوع بر می‌گردد. نکته مثبت این سرویس آن است که استفاده از آن بسیار ساده است و تقریبا تمامی امکانات لازم برای کسب و کارهای کوچک را دارد. البته اخیراً بهبودهای در خدماتش ارائه کرده که کار اتصال از طریق API ها راحتتر و کارآمدتر شده.
میلرلایت اگر متوجه شود که شما از ایمیل‌هایی استفاده می‌کنید که متعلق به خودتان نیست – به صورت شفافتر از اینترنت و جایی پیدا کرده‌اید – حتما اکانت را suspend می‌کند و شما باید پاسخ دهید که این ایمیل یا ایمیل‌ها را از کجا آورده‌اید. اگر پاسخ خوبی ندهید ممکن است پولی که پرداخت کرده‌اید را از دست بدهید.

3- سیستم سندیگ بلو (Sendingblue)


سندینگ بلو به تازگی در ایران رایج شده است. این سرویس هم نسبتا قیمت خوبی دارد. یکی از تفاوت‌هایش با میلرلایت در ساختار قیمت گذاریش است. در میلر لایرلایت مشتریان بر مبنای تعداد subscriber پول پرداخت می‌کنند ولی در سندیگ بلو، بر مبنای تعداد ایمیل ماهانه که ارسال می‌شود.
برای سیستم‌هایی که تعداد subscriberزیادی دارند اما تعداد ارسالشان کم است این سرویس منطقی‌تر به نظر می‌رسد و بالعکس.
نکته مهم درباره‌ی سندیگ بلو، سختگیری آن نسبت به open rate و bounce rate است. یعنی اگر شما ایمیلی بفرسیتد و نرخ این دو پارامتر خوب نباشد اکانت را متوقف می‌کند و از شما علت این موضوع رو جویا می‌شود. این موضوع از یک جهت خوب است: این که شما تمام تلاشتان را خواهید کرد که این دو پارامتر را تا حد ممکن بهینه کنید. اما به هر حال ممکن است که این اتفاق نیفتد و زمان شما به مکاتبات ایمیلی با سندینگ بلو به هدر برود.

 

دیگران درباره منتوریکس چه می‌گویند؟

خیلی دوره خوب و کاربردی بود استاد خیلی با حوصله و خوش برخورد بودند و در کنار اینکه هم تعاریف مربوط به GA4 را توضیح دادند لینک های مرتبط که بتوانیم خودمون را به روزنگه داریم هم در دوره معرفی شد و به صورت کاربردی هم یک بار با یک اکانت واقعی کار کردیم حتما پیشنهاد میکنم که اگر علاقه مند به کار با GA4 هستید این دوره را شرکت کنید. گلناز آتابایی - معاون شرکت گردشگری دالاهو

درباره مربیان

کنجکاو هستید که ببینید که مربیان و باقی تیم منتوریکس چه کسانی هستند؟ حق دارید. ما این جا تا آنجا که تونستیم درباره داستان منتوریکس و بچه‌های تیمش توضیح دادیم.

ببینم کی هستید
سوال بپرسید
اشکان دهقان حسین آبادی
1403/01/26
سلام عزیز یه خبر نامه ایمیلی میزرنید لطفا برای اطلاع زسانی ها من مشتاقم عضو شم
پاسخ دهید...
نیما
1403/01/07
سلام و خسته نباشید دوره ی بازاریابی محتوا رو شرکت کرده بودم و تو پنلم بود یکی دوتا ویدیوش رو دیدم یه هفته ای هس که مراجعه میکنم نه تو پنل آموزشی هست و نه تو لیست دوره ها چرا حذف شده دوره خوب و کاملی بود ..   برمیگرده ؟
پاسخ دهید...
ایمان
1401/08/14
سلام ایمان هستمآخه سِِو یعنی محبوب گوگل و در اولین لینک بودن در صفحه اول گوگلچطور بدون کدنویسی امکان پذیر هست؟؟؟بیشتر توضیح میفرمایید
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1401/08/16
سلام ایمان عزیز، SEO مجموعه‌ای از فعالیت‌های تکنیکال، On-page و Off-page است و ارتباطی با برنامه نویسی نداره که نگران عدم دانش کدنویسی باشید. در مبحث سئو تکنیکال یاد می‌گیرید سایت برای سئو شدن به چه زیرساخت‌هایی نیاز داره و با چه ادبیاتی این رو از تیم پشتیبان فنی سایت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنم مطلب سئو چیست منتوریکس به آدرس https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=624 رو بخونید.
مرتضی
1401/06/11
سلامخانم گفتن توی عبارت "دوره حسابداری" نفر اولیدمن که امتحان کردم جزء تاپ تن هم نبودید! داستان چیه؟
پاسخ دهید...
X
منتوریکس
1401/06/13
سلام به شما، کیوورد «دوره حسابداری» برای کلاینت ما یعنی سایت پکت است که در صفحه نتایج جست‌وجو قابل مشاهده هستند.
پانته آ
1401/04/11
سلام وقت بخیرآیا کارآموزی هم دارین؟
پاسخ دهید...
نهال ظاهری
1401/05/12
سلام، وقت شما هم به‌خیر. در حال حاضر خیر. اما لطفا رزومه خودتون رو برای ایمیل زیر ارسال کنید تا بررسی کنیم و اگر موقعیت کارآموزی باز شد اطلاع بدیم:
hr@digitalmentorx.com
توسی
1400/08/09
با این وضعیت کرونا و واکسنش که هنوز خیلی مونده به ما برسه بعید می دونم که بتونیم به این زودی به شرایط قبل برگردیم... باید هرطور میشه فقط سعی کنیم از این وضع بهترین استفاده رو بکنیم مثل خیلی از کسب و کارهایی که دارن اینترنتی کار میکنن. کلی شغل از طریق همین اینترنت ایجاد شده که میشه واردشون شد. از آمو
پاسخ دهید...
توکلی
1400/05/06
من هیچ سابقه ای ندارم. میتونم کارآموزی کنم تو شرکت شما؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
آقا یا خانم توکلی عزیز، سلام.
برای کسب راهنمایی بیشتر، ممنون می‌شوم به همکارانم در واتس‌اپ پیام بدید. شماره واتس اپ ما:
02191006866
فاطمه جهانی
1400/05/06
دوره سئو چه پیش نیازی داره؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
فاطمه عزیز، سلام.
برای شرکت در دوره سئو داشتن یک کامپیوتر یا لپ تاپ معمولی، اینترنت و آشنایی با مفاهیم مقدماتی کامپیوتر و جست‌وجو در اینترنت کفایت می‌کنه.
میترا
1400/05/06
سلام. چه دوره های اموزشی دارید؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
سلام میترای عزیز. ما در منتوریکس دوره‌های دیجیتال مارکتینگ شامل دوره سئو، بازاریابی محتوا، گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر و هاتجر داریم. در کنار این دوره‌ها، دوره‌های رایگانی هم داریم که بسیار مفید و کاربردی هستن، مثل دوره فریلنسری، دوره اینفلوئنسر مارکتینگ و لایو چت. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر به این شماره در واتس‌اپ پیام بدید تا همکارانم با شما در ارتباط باشن:
02191006866
محمدرضا
1400/05/06
با دوره شما میتونم کار پیدا کنم؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
همه چیز به تلاش و پشتکار خودتون بستگی داره. شما در این دوره مبانی و مفاهیم سئو رو یاد می‌گیرید، بعد از اون باید کارآموزی کنید و وارد پروژه‌های واقعی بشید.
سارا حیدری
1400/05/06
سلام، برای دوره سئو نیازه برنامه نویسی بلد باشیم؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
سلام سارای عزیز، برای یادگیری سئو به دانش برنامه نویسی نیازی ندارید.
محمد طه عسگری
1400/04/03
سلام وقتتون بخیرمن سربازم و‌نمیتونم از لحاظ تایمی توی این دورتون شرکت کنمخواستم ببینم دوباره دوره سئو میزارین؟؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1400/04/03
سلام، دوره کاملا آنلاینه و محدودیت زمانی نداره. هر زمان که بخواید می‌تونید ویدئوها رو ببینید و استفاده کنید.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف