با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

5 ترفند تبلیغ نویسی افتضاح برای تبلیغات گوگل ادز!

شیما تیموری
شیما تیموری
13:14، 1401/02/06
5 ترفند تبلیغ نویسی افتضاح برای تبلیغات گوگل ادز!
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

5 ترفند تبلیغ نویسی افتضاح برای تبلیغات گوگل ادز!


عنوان عجیبی برای این مطلب انتخاب کردیم، مگر نه؟! گاهی وقت‌ها استفاده از همین تیترهای معکوس، کمک بیشتری به یادگیری می‌کند. می‌خواهیم در این مطلب به شما بگوییم که چطور برای تبلیغات کمپین‌های گوگل ادز خود، تبلیغ بد بنویسید. پس این شما و این هم 5 ترفند نوشتن تبلیغ بد برای تبلیغات در گوگل.

گوگل ادز

تا به حال به تبلیغات گوگل ادز وبسایت‌های فارسی دقت کرده‌اید؟ کدام از این تبلیغات شما را ترغیب کرده که روی آن کلیک کنید یا این‌که آنقدر بد بوده که بیخیالش شدید؟

نوشتن متن تبلیغ برای کمپین‌های گوگل ادز، کار مهمی است که نباید آن را دست کم گرفت. تبلیغ بد مانعی بزرگ برای کلیک کردن کاربرانی است که به احتمال زیاد قرار است به مشتری اینترنتی تبدیل شوند. با نوشتن تبلیغ بد، تنها هزینه می‌کنید و هیچ بازخورد مثبتی هم نخواهید داشت.

1. از کلمات کلیدی کمپین استفاده نکنید

اگر با ساز و کار تبلیغ‌های گوگل ادز آشنا باشید، می‌دانید که انتخاب کلمات کلیدی درست باعث نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل می‌شود. حالا اگر کلمات کلیدی در متن تبلیغ ننویسید، کاربران اینترنتی دلیلی نمی‌بینند که روی تبلیغ شما کلیک کنند. پس اگر می‌خواهید کاربری روی تبلیغ گوگل ادز کلیک نکند، کلمات کلیدی (keywords) در هدلاین (headline) و قسمت متنی (description) ننویسید. گوگل ادز می‌گوید که حداقل 2 بار، کلمات کلیدی را باید در متن تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید.
فرض کنید ایمان، دنبال کفش کتانی مردانه می‌گردد و در گوگل این عبارت را جستجو می‌کند. در قسمت نتایج گوگل، تبلیغ «مغازه کفاشی کفاشزاده علیا به جز برادر کوچکتر» را می‌بیند. در تبلیغ این مغازه، خبری از عبارت «کفش کتانی مردانه» نیست. آیا ایمان ترغیب می‌شود که روی تبلیغ کلیک کند؟ مسلما نه.

2. جملات خالی‌بندی و قول‌های الکی بنویسید

برای اینکه کاربران اینترنتی دید بسیار بدی نسبت به کسب و کار شما پیدا کنند، از قول‌های الکی استفاده کنید. استفاده از عباراتی مثل تبلیغ 90%، خرید رایگان یا خرید ارزان می‌توانند کمی شک برانگیز باشند. مطمئن باشید که کاربران اینترنتی باهوش‌تر از آن چیزی هستند که شما فکر می‌کنید.

3. کلمات کلیدی در متن تبلیغ زیاد استفاده کنید

فرض کنید در عنوان تبلیغ «مغازه کفاشی کفاشزاده علیا به جز برادر کوچکتر»، چندین و چندبار از کلمه کلیدی «کفش کتانی مردانه» استفاده کنید، مثلا 6 بار بنویسید: خرید کفش کتونی مردونه، کفش کتونی مردونه با تخفیف 90%، کفش کتونی مخصوص آقایان، کفش کتونی مردونه از اینجا بخر!
این شیوه keyword stuffing فقط تبلیغ را زشت و غیرحرفه‌ای نشان می‌دهد ولاغیر.

4. بیخیال افزونه‌های گوگل ادز شوید

افزونه‌های گوگل ادز یا اکستنشن‌های گوگل ادز که قبلا درباره‌شان صحبت کردیم، از دلایل افزایش ctr تبلیغات گوگلی هستند. حالا اگر می‌خواهید تبلیغ واقع افتضاحی بنویسید، از افزونه‌های گوگل ادز استفاده کنید. افزونه‌های گوگل ادز شامل اکستنشن شماره تلفن، اکستنشن callout، اکستنشن promotion و....
استفاده نکردن از افزونه‌های گوگل ادز، تبلیغ شما را خشک و خالی نشان می‌دهد که هیچ جذابیتی هم نخواهند داشت. گوگل هم از این قضیه خوشش نمی‌آید، برای همین تبلیغ را نسبت به سایر تبلیغ‌هایی که افزونه دارند، کمتر نمایش می‌دهد.

5. اقدام به عمل (CTA) استفاده نکنید

CTA بحث مهمی در دیجیتال مارکتینگ است. اقدام به عمل (Call To Action) در متون تبلیغاتی و طراحی صفحات وبسایت، مسئله بسیار مهمی است. عباراتی مثل «امروز خرید کنید»، «با ما تماس بگیرید» یا «از ما بپرسید»، کاربران را ترغیب می‌کند که روی تبلیغ کلیک کنند. به طور کلی تبلیغاتی که cta ندارند، کلیک خور کمتری هم دارند.

 گوگل ادز

خودتان را جای کاربر بگذارید

یادتان باشد که مشتریان اینترنتی (کاربران یا بازدیدکنندگان اینترنتی) آدم‌های واقعی هستند، نه ربات! آن‌ها احساسات دارند. بنابراین برای نوشتن متن تبلیغ و به طور کلی هر محتوایی که در بستر اینترنت منتشر می‌شود، باید به آن‌ها فکر کنیم. بهترین راه حل این است که اول از همه خودمان را جای آن‌ها بگذاریم. با توجه به پرسونای مشتری کسب و کارمان، باید بدانیم که مشتری‌های موردنظرمان چه ویژگی‌های اخلاقی دارند. از این طریق می‌توانیم تبلیغ‌های بهتری بنویسیم.
اگر هنوز برای نوشتن متن تبلیغ گوگل ادز حرفه‌ای نشدید، بهتر است تمرین کنید و هنگام نگارش متن تبلیغ سوالات زیر را هم از خودتان بپرسید:

  1. آیا تبلیغ من آنقدر گیرا است که خودم هم روی آن کلیک کنم؟
  2. چه دلیلی در این متن تبلیغی من هست که روی آن کلیک کنم؟
  3. آیا جملات تبلیغ گوگل ادز من بار معنایی دارند یا فقط پر از کلمات کلیدی هستند؟
  4. آیا صفحه فرود تبلیغ من (landing page) با متن تبلیغی که نوشته‌ام، همخوانی دارد؟ (ad relevancy)

این سوالات کمک خیلی زیادی به ما کارشناسان گوگل ادز می‌کند که تبلیغ بهتری بنویسیم. به عنوان کسی که اوایل کارش را با وسواس برای نوشتن متن تبلیغ شروع کرده‌، باید به شما بگویم که هیچ چیز به اندازه تمرین و تکرار جواب نمی‌دهد. هیچوقت نباید از نوشتن مداوم متون تبلیغاتی گوگلی دست بردارید. دائما باید a/b تست انجام دهید و بررسی و تحلیل کنید که کدام تبلیغ با کدام ترکیب کلمات کلیدی و جملات، بهتر جواب می‌دهد.

با شرکت در دوره گوگل ادز از سری دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، می‌توانید بر تمامی مباحث گوگل ادز مسلط شوید. همچنین برای آنالیز و تِرَک رفتار کاربر بهتر است تا با دوره ga4 آشنا شوید.

جمع‌بندی

نوشتن متن تبلیغ برای گوگل ادز، عصای جادویی ندارد که وردی بخوانید و با کمک آن، بهترین تبلیغ عمرتان را بنویسید. پس تنها راه چاره این است که صبوری کنید، تمرین را از یاد نبرید و دائما از امکانات گوگل ادز مثل افزونه‌های گوگل ادز برای نوشتن تبلیغ استفاده کنید.

اگر این مطلب برای‌تان کاربردی بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «تبلیغ چه مواردی در گوگل ادز ممنوع است؟» را هم مطالعه کنید.

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف