با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چطور کارشناس هک رشد بشویم؟ {مهارت‌ها و ترفند‌ها}

سینا یوسفی
سینا یوسفی
09:41، 1401/03/08
چطور کارشناس هک رشد بشویم؟ {مهارت‌ها و ترفند‌ها}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چطور کارشناس هک رشد بشویم؟ {مهارت‌ها و ترفند‌ها}


کارشناس هک رشد همچون ستاره‌ای نهفته در آسمان ابری کسب و کار می‌درخشد. او می‌تواند مسیر کسب و کار را از چالش‌ها و موانع بسیار به ساحل امن و آرامش تغییر دهد. کسی که به عنوان کارشناس و هکر رشد فعالیت می‌کند، باید مهارت‌ها و توانایی‌های زیادی داشته باشد. من سینا هستم و می‌خواهم شما را برای تبدیل شدن به یک کارشناس موفق هک رشد راهنمایی کنم.

هک رشد

هک رشد شاخه‌ای از بازاریابی است که روی رشد و ارتقا کسب و کار متمرکز است. هکر رشد باید از علوم و مهارت‌های زیادی در کار خود استفاده کند. کامپیوتر، بازاریابی و روانشناسی سه شاخه اصلی برای یک هکر رشد است. هک رشد تنها پروسه‌ای برای مارکترها نیست و به ساخت شبکه‌های از کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار شرکت کمک می‌کند. هکر موفق، کسی است که بتواند از روش‌های کم هزینه و خلاقانه رشد مستمر به کسب و کار خود بدهد. مهم است که هک رشد با استراتژی‌های کم هزینه و ارزان قیمت انجام شود، زیرا بیشتر شرکت‌هایی که از هک رشد برای ارتقا سطح فعالیت خود استفاده می‌کنند، شرکت‌های نوپا با بودجه پایین هستند.

هک رشد

هک رشد چیست؟

به چه کسی کارشناس هک رشد می‌گویند؟

هک رشد نیز به مانند تمامی حوزه‌های کسب و کار، دارای سلسله مراتبی برای درجه بندی افراد است. عموماً تمام کسانی که وارد حوزه یادگیری هک رشد می‌شوند، بسته به توانایی‌ها و مهارت‌های خود در سه عنوان شغلی تقسیم بندی می‌شوند.

  • کارآموز هک رشد: این افراد تنها دید کلی نسبت به هک رشد دارند. وظیفه ی آن‌ها کنترل فرآیند هک رشد در کسب و کار است و برای کار به مهارت‌های ابتدایی و نگرش حق رشد نیاز دارند.
  • هکر رشد عمومی: این افراد باید مهارت‌های عمومی کپی رایتینگ، روانشناسی رفتاری و طراحی بصری را داشته باشند. مسئولیت‌ها و وظایف هکر رشد در این دسته بیشتر از کارآموز است اما او نمی‌تواند به مانند کارشناس هک رشد، برنامه و استراتژی مشخص کند.
  • کارشناس هک رشد: هکرهای رشد با تجربه می‌توانند به عنوان کارشناس هک رشد نیز فعالیت کنند. کارشناس هک رشد باید با انواع استراتژی‌های مارکتینگ و بازگردانی مشتری برای خریدهای چند باره آشنایی داشته باشد.

منابع مناسب برای یادگیری هک رشد

بهترین منابع برای یادگیری هک رشد

با در نظر گرفتن این موضوع که شما نمی‌توانید به یک باره به کارشناس هک رشد موفقیت تبدیل شوید. هر چقدر که شما سطح دانش و اطلاعات خود را نسبت به هک رشد و بازاریابی بالاتر ببرید، در مسیر کاری موفق‌تر خواهید بود بود اما برای تبدیل شدن به کارشناس خبره هک رشد به چیزی بیشتر از دانش نظری نیاز دارید. تجربه و نمونه کار موفق، حلقه گمشده کسانی است که می‌خواهند به عنوان کارشناس هک رشد فعالیت کنند.

منابع مناسب برای یادگیری هک رشد

فهمیدن تمامی مطالب و اطلاعات هک رشد به طوری که بتوانید از آن برای حل مسئله  استفاده کنید، کمی مشکل است. اما دنبال کردن منابع مناسب آموزشی می‌تواند کمک زیادی به هکر رشد شدن شما بکند.

مهارت‌های لازم برای کارشناس هکر رشد

مهارت‌های هکر رشد

GrowthHackers.com

به دنبال انجمن هک رشد آنلاین هستید؟ پس GrowthHackers.com می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد. در این سایت می‌توانید با دیجیتال مارکترها، سئوکارها، توسعه دهندگان نرم افزار و نویسندگان محتوا در ارتباط باشید. بسته به توانایی هر کدام از این افراد می‌توانید از آن‌ها درباره هک رشد، تکنیک‌های بازاریابی آنلاین و رشد موثر، مقیاس پذیر و پایدار بیاموزید. از طرفی می‌توانید به تمامی فیلم‌های مرتبط و محتواهای آموزشی نیز دسترسی داشته باشید.

Inbound.org

اعضای سایت Inbound نه تنها افرادی فعال، پیگیر و باتجربه‌ای هستند بلکه روزانه مطالب مفیدی را به رایگان به اشتراک می‌گذارند. دو بنیانگذار سایت Moz (Rand Fishkin) و Hubspot (Dharmesh Shah) طراحان این انجمن هستند که یقیناً عضویت در آن برای شما جذابیت خواهد داشت. شما می‌توانید پست‌هایی را درباره لینک سازی بین محتواها، شبکه‌های اجتماعی، گوگل آنالیتیکس و افزونه‌های گوگل کروم بخوانید.

Lynda.com

با وجود هزاران مقاله و محتوای متنی، بسیاری از افراد دیدن ویدیو‌های آموزشی را مناسب‌تر می‌دانند. یادگیری شنیداری و دیداری در خیلی از مواقع بسیار راحت‌تر است. در سایت Lynda می‌توانید از هر چیزی ویدئو اموزشی پیدا کنید. از طاحی و توسعه وبسایت گرفته تا هک رشد و دیجیتال مارکتینگ را می‌توانید در Lynda پیدا کنید. شما می‌توانید برای 10 روز از سرویس Lynda به رایگان استفاده کنید و پس از آن باید 19.99 دلار تا 34.99 دلار در ماه پرداخت نمایید.

GrowthHacker.TV

بیشتر ویدیو‌هایی که در سایت GrowthHacker یافت می‌شود مناسب کسانی است که می‌خواهند کسب و کار خود را داشته باشند. در این سایت بیش از 100 ویدیو از متخصصان مختلف وجود دارد که از راز‌هایشان برای شما می‌گویند. برای یادگیری نحوه رشد، حفظ تعامل و کسب درآمد از مشتریان خود، GrowthHacker را از دست ندهید. شما به منبع عظیمی از محتوا‌های هک رشد دسترسی خواهید داشت.

مهارت‌های لازم برای کارشناس هکر رشد

برای آن که به کارشناس هک رشد خوبی تبدیل شوید، باید مهارت‌های زیادی را به توانایی‌های خود اضافه کنید. داشتن مهارت‌های بیشتر در زمینه‌ی هک رشد باعث می‌شود که شرکت‌ها بهتر و آسان‌تر به شما اعتماد کنند. از طرفی، مهارت بیشتر به معنی توانایی حل مسئله بیشتر است. شما بهتر از دیگران می‌توانید چالش‌ها و موانع را تشخیص داده و برای حل آن‌ها راهکار عملی پیشنهاد دهید. ۱۵ مهارت زیر می‌تواند به شما در تبدیل شدن به کارشناس هک رشد کمک کند.

  1. ردیابی داده‌ها و بینش تحلیلی
  2. بازاریابی اکتسابی (اجتماعی، جستجو، محتوا، ایمیل و...)
  3. مهارت‌های تکنیکال
  4. روش‌های حفظ مشتری
  5. برنامه‌های بازگردانی مشتری و بازاریابی ویروسی
  6. بهینه سازی نرخ تبدیل و آزمایش A/B
  7. ثبت نام و مشتری شدن کاربر
  8. UI/UX
  9. طراحی بصری
  10. روانشناسی رفتاری
  11. نظرسنجی از مشتری
  12. کپی رایتینگ
  13. بازاریابی خودکار
  14. طرز فکر هک رشد
  15. یادگیری

جمع‌بندی

کارشناس هک رشد به مهارت‌های زیادی نیاز دارد که برای کار در این حوزه امری طبیعی است. شما هرگز متوجه نخواهید شد که شرکت در کدام قسمت از تونل رشد به شما نیاز دارد. شما باید برای پیشامدهای ناگهانی و چالش‌های پیش بینی نشده آماده باشید. به همین دلیل تا جایی که می‌توانید باید دانش خود را در شاخه‌های هک رشد، بیشتر کنید و اطلاعات‌تان را همواره به روز نگه دارید. مسیر تجربه اندوزی شما در صورتی که با مستند سازی و یادداشت برداری از راه‌حل‌ها و راهکارهای مشکلات مختلف همراه باشد، کارشناسی منحصر به فرد خواهید شد. برای تبدیل شدن به کارشناس هک رشد باید چو تخته پاره بر موج، رها، رها، رها شوید. بگذارید اطلاعات راهنمای مسیر شما باشند. یادگیری را فراموش نکنید و همیشه برای یاد گرفتن مطالب جدید و به روز، اشتیاق داشته باشید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف