با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

راهنمای کامل اندازه تبلیغات تصویری گوگل ادز

شیما تیموری
شیما تیموری
00:19، 1400/04/12
راهنمای کامل اندازه تبلیغات تصویری گوگل ادز
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راهنمای کامل اندازه تبلیغات تصویری گوگل ادز


در این مطلب می‌خواهیم درباره اندازه تصاویر در تبلیغات تصویری گوگل ادز بگوییم. تبلیغات بنری یا تصویری گوگل ادز به عنوان Display Ads شناخته می‌شوند و  معمولا تازه کاران گوگل ادز بعد از ساخت کمپین‌های متنی (Search Ads) به  سمت استفاده از تبلیغات تصویری هم متمایل می‌شوند اما کمی با ترس و لرز.

گوگل ادز به خوبی هنگام ساخت کمپین display اندازه تصاویر را مشخص کرده و شما می‌توانید در زمانی که کمپین را می‌سازید، از توضیحاتش استفاده کنید. با این حال، اگر نیاز دارید که یک سری اطلاعات تکمیلی درباره اندازه تصاویر تبلیغاتی گوگل ادز به‌دست بیاورید و قبل از شروع کمپین تصویری، با محیط آن آشنا شوید، این مطلب را حتما بخوانید.

قبل از خواندن ادامه مطلب باید این نکته را هم بگوییم که اندازه تصاویر تبلیغات گوگل ادز در کمپین‌های Display، app، gmail و discovery متفاوت است. بنابراین براساس هر نوع کمپین سراغ اندازه‌ی تصاویرش می‌رویم. برای اینکه درباره انواع کمپین‌های گوگل ادز بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم مطلب زیر را هم از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس بخوانید:

با کمپین‌های گوگل ادز آشنا شوید

اندازه تبلیغات تصویری در کمپین Display گوگل ادز

کمپین Display گوگل ادز به کمپینی اشاره دارد که تبلیغات تصویری‌اش در بخش‌های مختلف گوگل مثل یوتیوب، وبسایت‌های همکار گوگل و اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند.

محیط گوگل ادز برای کمپین تصویریتصویری از محیط گوگل ادز در قسمت کمپین تصویری

تا دو سال قبل، برای درست کردن تبلیغات تصویری در کمپین‌های Display کار پیچیده‌ای داشتیم. گوگل ادز چندین فرمت و اندازه برای تبلیغات تصویری‌اش به ما پیشنهاد می‌داد و ما هم مجبور بودیم که برای بهبود عملکرد کمپین‌مان، از تمامی اندازه‌ها استفاده کنیم که کاری سخت و زمان‌بر بود. اما الان قضیه فرق کرده و گوگل ادز هم رویه‌ی دیگری را در پیش گرفته تا کار تبلیغ‌دهندگان را راحت کند. در حال حاضر اگر بخواهید که تبلیغ تصویری در کمپین گوگل ادز بارگزاری کنید، فقط کافیست حداقل 2 اندازه مختلف تصویر و لوگو را در کمپین بگذارید. گوگل ادز با سیستم بهینه‌سازی تصاویرش کاری می‌کند که بنرها در صفحات مختلف موبایلی و دسکتاپی به خوبی دیده شوند.

برای درست کردن تبلیغات تصویری در گوگل ادز از فتوشاپ یا سایر نرم‌افزارهای آنلاین تصویرسازی مثل canva می‌توانید استفاده کنید. خوبی canva این است که دیگر نیست در فتوشاپ لایه‌های مختلف ایجاد کنید و وقتتان گرفته شود. با استفاده از تصاویر بنری آماده در canva سریع‌تر از آن چیزی که فکرش را بکنید، بنرتان حاضر خواهد شد. با این حال اگر طرح خاصی مدنظرتان است یا اینکه تیم طراحی گرافیکی خوبی دارید، می‌توانید اندازه بنرها را به آن‌ها بدهید تا برایتان درست کنند.

در کمپین تصویری گوگل ادز از تبلیغات Responsive استفاده می‌شود. تبلیغات ریسپانسیو متناسب با اندازه صفحه کاربر بهینه‌سازی می‌شوند تا بهترین شیوه نمایش را داشته باشند. باید دو اندازه بنر Landscape و Square داشته باشید:

بنر Landscape با اندازه 1200*628 پیکسل یا نسبت 1.91:1 (یا حداقل اندازه 600*314). حداکثر حجم بنر 5120 کیلوبایت باید باشد.

بنر Square با اندازه 1200*1200 پیکسل (یا حداقل اندازه 300*300). حداکثر حجم بنر 5120 کیلوبایت باید باشد.

به جز بنرهای مربع و مستطیلی، باید لوگو هم به کمپین اضافه کنید.

لوگو Landscape با اندازه 1200*300 پیکسل یا نسبت 4:1 (یا حداقل اندازه 512*128). حداکثر حجم لوگو 5120 کیلوبایت باشد.

لوگو Square با اندازه 1200 در 1200 پیکسل (یا حداقل 128*128). حداکثر حجم لوگو 5120 کیلوبایت باشد.

کمپین تصویری گوگل ادزکمپین تصویری گوگل ادز

به این نکته هم توجه کنید که تنها اضافه کردن یک لوگوی landscape به عملکرد تبلیغ لطمه می‌زند. پس همیشه 2 اندازه مختلف از لوگو را در کمپین گوگل ادز بارگزاری کنید.

برای قرار دادن لوگو در کمپین تصویری گوگل ادز از png استفاده کنید بهتر است.

با شرکت در دوره گوگل ادز از سری دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس صفر تا صد تبلیغات گوگلی را بیاموزید.

اندازه تبلیغات تصویری در کمپین App گوگل ادز

اگر می‌خواهید کمپین اپلیکیشن در گوگل ادز داشته باشیدف نیاز دارید که 3 اندازه بنر بسازید:

بنر Landscape با نسبت 1.91:1:اندازه 1200*628 پیکسل (حداقل 600*314 پیکسل)، حداکثر حجم 5120 کیلوبایت

بنر Square با نسبت 1:1: اندازه 1200*1200 پیکسل (حداقل 200*200 پیکسل)، حداکثر حجم 5120 کیلوبایت

بنر Portrait با نسبت 4:5: اندازه 1500*1200 پیکسل (حداقل 400*320 پیکسل)، حداکثر حجم 5120 کیلوبایت

کمپین اپلیکیشن گوگل ادزاندازه تصویر در کمپین اپلیکیشن گوگل ادز

اندازه تبلیغات تصویری در کمپین‌های Gmail و Discovery گوگل ادز

تا چندین ماه پیش، تبلیغات Gmail به صورت تصویری و در قالب کمپین Gmail انجام می‌شد اما در حال حاضر قوانین گوگل ادز تغییر کرده و تبلیغات جیمیل بخشی از کمپین Discovery شده است. کمپین Discovery همان تبلیغات و مطالبی است که در بخش Discovery گوگل می‌بینید. کسانی که گوشی‌های اندرویدی دارند در اپلیکیشن Google و به صورت پیش فرض این بخش را می‌بینند و افرادی که گوشی‌ آیفونی دارند باید اپلیکیشن Google را نصب کنند تا تبلیغات Discovery را مشاهده کنند.

در حال حاضر (سال 2021)، تبلیغات Discovery در دو نوع مختلف نمایش داده می‌شود: تک عکس و پست Carousel یا آلبومی که اندازه بنرها در هر دو نوع نمایش یکی است.

اندازه تبلیغات تصویری در کمپین Discovery

حجم تصاویر مثل سایر تصاویر کمپین Display و اپلیکیشن گوگل ادز حداکثر 5120 کیلوبایت است و شما می‌توانید از لوگو در کنار تصاویر استفاده کنید. این نکته را هم یادتان باشد که حداقل از 1 بنر Landscape، 1 بنر Square و یک لوگو در تبلیغ استفاده کنید.

بنر Landscape با نسبت 1.91:1: اندازه 628*1200 پیکسل (حداقل 314*600 پیکسل)

بنر Square با نسبت 1:1: اندازه 1200*1200 پیکسل (حداقل 300*300 پیکسل)

بنر Portrait با نسبت 4:5: اندازه 1200*960 پیکسل (حداقل 600*480 پیکسل)

لوگو Square با نسبت 1: اندازه 1200*1200 پیکسل (حداقل اندازه 128*128 پیکسل)

اندازه تصویر در کمپین دیسکاوری گوگل ادزاندازه تصویر در کمپین discovery گوگل ادز

در ساخت بنرهای تبلیغات گوگل ادز یادتان باشد که...

برای درست کردن بنرهای تبلیغاتی گوگل ادز، همیشه از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید و لوگوی برندتان را با کیفیت بالا در سیستم گوگل ادز آپلود کنید. حتما از رنگ‌های متناسب با صفحه فرود (لندینگ پیج) در بنرهای تبلیغاتی‌تان استفاده کنید تا کاربر بعد از مشاهده بنر و کلیک روی آن، وارد فضایی شبیه به بنر شود.

مدام بنرهای تبلیغاتی را بررسی کنید و A/B تست انجام دهید تا بهترین بنر را پیدا کنید. البته در این زمینه گوگل ادز به شما کمک می‌کند و بعد از چند روز که از شروع کمپین تصویری گذشت، پیشنهاداتی برای بهبود تبلیغات به شما خواهد داد.

هر سوالی درباره تبلیغات تصویری گوگل ادز دارید، از ما بپرسید. همچنین اگر برای کسب‌وکارتان به مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا خدمات سئو سایت نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف