با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

فهرست اصطلاحات اینستاگرام به زبان فارسی

نیلوفر طالبی
نیلوفر طالبی
14:36، 1400/10/20
فهرست اصطلاحات اینستاگرام به زبان فارسی
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

فهرست اصطلاحات اینستاگرام به زبان فارسی


امروزه اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان است؛ با این حال اگر به تازگی وارد اینستاگرام شده‌اید ممکن است سوالاتی در مورد نحوه‌ی کار با این برنامه برای شما پیش بیاید. در این مقاله سعی داریم اصطلاحات رایج اینستاگرام را با هم مرور کنیم، با منتوریکس همراه باشید.

Instagram Handle

آیا قصد دارید اینستاگرام شخصی داشته باشید یا می‌خواهید برای کسب‌وکارتان صفحه‌ای ایجاد کنید؟ بیزینس‌های مشابه شما چه نام کاربری‌ای را انتخاب کرده‌اند؟ برای پیدا کردن جواب این سوالات تحقیق کنید. بسیار مهم است که در این قسمت تصمیم درستی بگیرید.

این قسمت نامی است که شما برای تعریف آدرس پروفایل خود در اینستاگرام استفاده می‌کنید. نیازی نیست نام کاربری، نام واقعی شما باشد؛ بلکه می‌تواند نشان‌دهنده‌ی چیزی باشد که قصد به تصویر کشیدن آن را دارید.

Followers

به افرادی که یک صفحه‌ی اینستاگرامی را دنبال می‌کنند، فالوئر گفته می‌شود.

Following

صفحات و افرادی که شما به عنوان یک فالوئر دنبال می‌کنید، فالوئینگ نام دارند.

Bio

بیوگرافی‌ در صفحه‌ی شما نمایش داده می‌شود و در قسمت پایینی نام کاربری قرار دارد. معمولا افراد لینک بیزینس و یا وب‌سایت شخصی خود را نیز در این قسمت قرار می‌دهند. بیوگرافی اولین بخشی‌ست که به چشم کاربران می‌آید پس اهمیت بالایی دارد.

Tag

با نوشتن نام کاربری دیگر افراد یا صفحات، بعد از علامت @ می‌توانید آن‌ها را روی عکس خود تگ کنید. با این کار نه تنها آن عکس برای افرادی که تگ کرده‌اید به نمایش درمی‌آید بلکه دنبال‌کنندگان شما نیز می‌توانند آن افراد را شناسایی کنند.

IG Stories

استوری‌های اینستاگرام روش دیگری است که می‌توانید عکس‌های خود را با فالوئرهایتان به اشتراک بگذارید. استوری‌ها بعد از 24 ساعت از صفحه‌ی شما پاک می‌شوند اما میتوانید آن‌ها را هایلایت کنید تا در صفحه‌تان باقی بمانند. استوری از بهترین بخش‌های اینستاگرام برای برقراری ارتباط دائمی با فالوئرها و یا مشتری‌هایتان است. مثلا می‌توانید ویدئوهایی از پشت صحنه‌ی کسب‌وکارتان به آن‌ها نشان دهید یا با لایوهای ویدئویی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. یکی از الزامات موفقیت شغلی در اینستاگرام، استفاده درست از استوری‌هاست.

آموزش اصطلاحات اینستاگرام

استوری اینستاگرام و قسمت‌های مختلف آن

در قسمت استوری اینستاگرام ابزار مختلفی دارید که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید:

  • SuperZoom: ضبط ویدئو را انجام داده و با یک صدای دراماتیک روی آن زوم می‌کند.
  • Boomerang: مجموعه‌ای از عکس‌ها که به‌طور متناوب یک حرکت را تکرار می‌کنند.
  • Rewind: قابلیتی که اجازه می‌دهد یک ویدئو را به شکل معکوس ضبط کنید.
  • Stickers: تصاویر کوچک بامزه‌ای که می‌توانید به استوری‌های خود اضافه کنید.
    شما هم‌چنین می‌توانید استیکرهای نظرسنجی به استوری‌ها اضافه کنید.

Instagram Live

لایو اینستاگرام یک ویژگی بسیار مفید برای برقراری ارتباط با کاربران است. همانند استوری‌ها، لایو اینستاگرام نیز تنها به مدت 24 ساعت قابل مشاهده است؛ اما شما می‌توانید لایوها را در صفحه‌ی خود پست کنید تا برای همیشه باقی بمانند.
اگر دارای برندی هستید، حتما از این ویژگی اینستاگرام برای رشد بیزینس خود استفاده کنید.

Instagram Highlights

هایلایت اینستاگرام بخشی است که در آن استوری‌های خود را برای همیشه نگه‌داری می‌کنید. هایلایت‌ها در زیر قسمت بیو قرار دارند.

Hashtag

علامت # که هشتگ نام دارد در ابتدای یک کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط با پست یا استوری اینستاگرامی قرار می‌گیرد. هشتگ‌ها قابلیت سرچ یا جست‌وجو را در اینستاگرام دارند، به طور مثال اگر به دنبال خرید عطر زنانه در اینستاگرام باشید با سرچ کردن هشتگ #عطر_زنانه، تمام پست‌های مرتبط با این محصول به شما نمایش داده می‌شود. دقت کنید برای استفاده از هشتگ‌های فارسی، کلمات را با آندرلاین یا _ از هم جدا کنید.

Gallery

گالری مجموعه‌ی پست‌های یک کاربر اینستاگرامی است.

Home

هوم یا خانه صفحه‌ای است که در آن پست‌ها و استوری‌های تمام کسانی دنبال می‌کنید برای شما به نمایش درمی‌آید.

Post

هر محتوای تصویری یا ویدئویی که در صفحه‌ی خود به اشتراک می‌گذارید پست نام دارد.

اصطلاحات اینستاگرام

نمایی از یک پست اینستاگرامی

Profile

پروفایل اطلاعات حساب کاربری شما در اینستاگرام است. پروفایل شامل نام، نام کاربری، عکس پروفایل و گالری شماست.

Filter

فیلتر یک ویژگی ویرایشی‌ست که در انواع مختلفی وجود دارد و می‌تواند به بهبود رنگ تصاویر شما کمک کند.

Emojis

ایموجی‌ها آیکون‌های کوچکی هستند که در اکثر گوشی‌های هوشمند وجود داشته و در قسمت کیبورد گوشی قرار دارند. با ایموجی‌ها می‌توانید احساسات خود را بهتر نمایش دهید.

Caption

متنی که در زیر پست خود می‌نویسید کپشن نام دارد. در این قسمت می‌توانید هشتگ‌‌ها و متنی در حدود 2000 کلمه قرار دهید.

Archive

گاهی اوقات قصد دارید یکی از پست‌های خود را به طور موقت از گالری خود حذف کنید، تنها راه انجام این کار استفاده از گزینه‌ی آرشیو است. با این کار هر زمانی که بخواهید می‌توانید پست مربوطه را به گالری بازگردانید.

Saved Posts

در حالی که در اکسپلور اینستاگرام گردش می‌کنید شاید محتوای پستی برای‌تان جذاب باشد و بخواهید آن را سیو کنید. در قسمت سمت راست هر پست اینستاگرامی علامتی به شکل بنر وجود دارد، با زدن بر روی این علامت می‌توانید پست موردنظرتان را ذخیره کرده و در زمان مناسب دوباره به سراغش بازگردید.

آموزش اصطلاحات اینستاگرام

پست‌های مورد علاقه‌ی خود را ذخیره کنید

Engagement

اینگیجمنت به تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود. مثلا پاسخ دادن به نظرات و انجام پرسش و پاسخ اینستاگرامی روش‌هایی برای بالا بردن تعامل است.

Engagement Rate

نرخ تعامل، عددی برای نمایش میزان تعامل کاربران با پست‌ها و استوری‌های شماست.

Organic Reach

دسترسی ارگانیک شامل افرادی است که صفحه‌ی شما را خودشان از طریق یک وب‌سایت یا صفحات دیگر پیدا می‌کنند. برای کسب‌وکارهای کوچکی که بودجه‌ی لازم برای تبلیغات را ندارند، تمرکز بر دسترسی ارگانیک می‌تواند یک استراتژی عالی باشد.

Like

در زیر هر پست اینستاگرامی علامت یک قلب وجود دارد که با فشردن این علامت و یا دوبار کلیک بر روی یک پست می‌توانید آن را لایک کنید. لایک یک پست به معنای این است که محتوای آن را پسندیده‌اید.

Direct Message

Instagram DM یا دایرکت پیام‌هایی است که به شکل خصوصی بین کاربران اینستاگرام رد و بدل می‌شود. پاسخ به استوری‌های اینستاگرام نیز در بخش دایرکت به شما نمایش داده می‌شود.

Insights

اینسایت اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا به بینشی در مورد روند پست‌های خود برسید. بررسی اینسایت می‌تواند به استراتژی محتوای شما کمک بسیاری کند.

اصطلاحات اینستاگرام

نمایی از اینسایت پیج منتوریکس

Notifications

نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌ها تعداد لایک یا کامنت‌هایی که دریافت کرده‌اید، متن کامنت‌ها، کسانی که شما را تگ کرده‌اند و فالوئرهای جدید را به شما نمایش می‌دهد. فراموش نکنید که می‌توانید نمایش اعلان‌ها را خاموش کنید تا آن‌ها را مدام روی صفحه‌ی خود نبینید.

IGTV

این بخش به شما اجازه می‌دهد ویدئوهای بیشتر از یک دقیقه و تا 15 دقیقه را در صفحه‌ی خود بارگذاری کنید، اما برای کاربرانی که تعداد فالوئر زیادی دارند این عدد تا 60 دقیقه هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید: آموزش اینستاگرام

سخن آخر

اگر نام بخش‌های مختلف اینستاگرام و کاربرد آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید کم‌کم صفحه‌ی خود را رشد دهید. آیا اصطلاحی مانده که توضیح نداده باشیم؟ برایمان در نظرات بنویسید. 

نیلوفر طالبی
نیلوفر طالبی

نیلوفر عاشق نوشتن است، از 10 سال پیش وبلاگ می‌نوشته و حالا در قسمت تولید محتوا یارِ دوست داشتنی منتوریکس شده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
فاطمه
1401/04/25
سلام مرسی از مطلب خوبتون‌. میشه اصطلاحات اینسایت هم ترجمه شون رو بذارید؟
پاسخ...
شیما تیموری
1401/05/03
سلام
خواهش میکنم ممنونم
بله حتما
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف