با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

راهنمای جامع رپورتاژ آگهی {از نوشتن تا انتشار}

نهال ظاهری
نهال ظاهری
19:13، 1400/02/14
راهنمای جامع رپورتاژ آگهی {از نوشتن تا انتشار}
2 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راهنمای جامع رپورتاژ آگهی {از نوشتن تا انتشار}


حال سایت‌تان رو به راه است و تیک‌های محتوا و ساختار فنی به رنگ سبز درآمده اما باز هم فکر می‌کنید یک جای کار می‌لنگد؟ به بک لینک سازی فکر کرده‌اید؟ چقدر نامتان توسط سایت‌های محبوب و پر اعتبار آورده شده است؟ گوگل چطور می‌تواند به شما اعتماد کند وقتی هنوز سری توی سرها درنیاوردید؟ از اهمیت رپورتاژ آگهی برای رسیدن به این اعتبار گوگل پسند آگاه هستید؟ در این مطلب همراه من در منتوریکس باشید تا همه‌ی آنچه در مورد رپورتاژ آگهی نیاز دارید بدانید، به علاوه‌ی ترفندهایی که طبق تجربه‌ی خودم به دست آوردم را برای‌تان بگویم.

رپورتاژ آگهی چیست؟

بگذارید از ابتدایی‌ترین سوال شروع کنم: رپورتاژ آگهی چیست و چه معنایی دارد؟

حتما شما هم سال‌های گذشته را به یاد می‌آورید که پدر یا مادر خانواده با یک روزنامه به خانه برمی‌گشت و خبرهای روز را مرور می‌کرد. آن سال‌ها، هنوز خبری از بازاریابی درونگرا نبود و بسیاری از کسب‌وکارها به صفحات روزنامه برای معرفی خود پناه می‌آوردند.

تبلیغات در روزنامه

به تبلیغات در صفحات روزنامه توجه می‌کردید؟

حالا اما همه چیز عوض شده است، عمده کسب‌وکارها دیجیتالی شده‌اند و بازاریابی برون‌گرا به حاشیه رانده شده. این آنلاین شدن، نیاز کسب‌وکارها به بازاریابی درونگرا و دریافت مشاوره بازاریابی اینترنتی را دو چندان کرده است. این‌که بازاریابی درونگرا چیست را به صورت مفصل در مطلب بازاریابی درونگرا چیست توضیح داده‌ایم و بیش از این در این مقال نگنجد، بنابراین بگذارید برویم سراغ موضوعی که به خاطرش این مطلب را برای خواندن انتخاب کردید.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

 

آنچه امروزه به عنوان رپورتاژ آگهی جا افتاده، متن‌های تبلیغاتی هستند که عمدتا در خبرگزاری‌ها و مجلات اینترنتی منتشر می‌شوند.

 

رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ آگهی یا ریپرتاژ آگهی (:D) متنی تبلیغاتی‌ست که به‌نوعی خدمات کسب‌وکار یا برند شما را معرفی می‌کند. رپورتاژها انواع مختلفی دارند، از نوع ویدئویی و تصویری گرفته تا نوع صوتی و متنی. آنچه امروزه به عنوان رپورتاژ آگهی جا افتاده، متن‌های تبلیغاتی هستند که عمدتا در خبرگزاری‌ها و مجلات اینترنتی منتشر می‌شوند. این رپورتاژها با اهداف تبلیغاتی مانند تبلیغ محصولات، خدمات، نام برند و همچنین قدرتمند کردن دامین سایت با گرفتن بک لینک انجام می‌شوند. اما آیا هر رپورتاژی این مزیت را دارد؟ قطعا خیر. پس رپورتاژ آگهی را چطور باید بنویسم تا موثر باشد؟

با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس آماده‌ی ورود به بازار کار شوید.

چطور رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

یادم می‌آید اولین باری که می‌خواستم رپورتاژ آگهی بنویسم، چقدر سردرگم بودم. انواع و اقسام مطالب فارسی و انگلیسی را سرچ کردم تا ببینم این رپورتاژ نویسی چه فوت و فن‌هایی دارد؟ از میان همه‌ی مطالبی که خواندم و بعدتر تجربه‌ای که در انتشار رپورتاژ آگهی‌های مختلف داشتم، به نکاتی طلایی برای رپورتاژنویسی رسیدم که در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارم:

1. تبلیغاتی ننویسید

شاید برای‌تان عجیب باشد که این چه نوع ترفندی‌ست؟ مگر رپورتاژ را با هدف تبلیغ نمی‌نویسیم؟ بله ولی نه به آن شکلی که همه‌ی ما از تبلیغات در ذهن داریم. رپورتاژ آگهی هر چه به یک مقاله‌ی عادی اما پر از اطلاعات ارزشمند نزدیک‌تر باشد، موثرتر و مفیدتر است. بنابراین سعی کنید جوری بنویسید که انگار برای وب‌سایت خودتان در حال تهیه‌ی مطلب هستید.
در همین راستا بهتر است نام برند یا اسم وب سایت‌تان را در بخش انتهایی رپورتاژ بیاورید تا اعتماد مخاطب را به درستی جلب کنید.

2. یک تیتر جذاب انتخاب کنید

همانطور که در مطلب چطور یک تیتر اغواگر بنویسیم فوت و فن‌های نوشتن یک تیتر جذاب را به شما آموختیم، در رپورتاژ آگهی هم نوشتن یک تیتر جذاب اهمیت زیادی دارد. در واقع با نوشتن تیتر جذاب، شانس بیشتری برای بالا بردن نرخ کلیک خواهید داشت (مخصوصا در انبوه خبرها و مقالات متنوع سایت‌های بزرگ).

3. سئویی بنویسید

رپورتاژ آگهی همان جایی‌ست که تجربه‌های شما به عنوان کارشناس تولید محتوا یک قدم بالاتر می‌رود. کارشناس تولید محتوا باید بداند چطور با استفاده از تکنیک‌های مختلف، متنی سئویی بنویسد. در واقع در مورد رپورتاژ آگهی سئویی نوشتن از جذابیت و خلاقیت متن پیشی می‌گیرد. چطور محتوایی سئویی بنویسیم؟ اگر چه ساسان در دوره سئو منتوریکس این موضوع را به کمال آموزش داده است، اما من هم در ادامه به چند نکته‌ی کاربردی برای سئویی نوشتن متون رپورتاژتان اشاره می‌کنم:

  • انجام کیوورد ریسرچ

اگرچه این کار را معمولا کارشناس سئو سایت انجام می‌دهد و به شما می‌گوید کدام کلمات یا عبارات کلیدی را در متن خود رعایت کنید، اما اگر این وظیفه به شما محول شده باید در مورد موضوع رپورتاژتان به‌خوبی تحقیق کنید. علاوه بر این به کلمات کلیدی که قصد لینک کردن آن‌ها به صفحات مهم سایت خود دارید هم توجه کنید.

  • رعایت چگالی کلمات کلیدی

همانطور که در مطلب چگالی کلمات کلیدی چگونه محاسبه می‌شود توضیح دادیم، توزیع کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3% متن شما باشد. بنابراین دقت کنید که این چگالی رعایت شده باشد.

  • آوردن کلمه کلیدی در ابتدای تیتر

سعی کنید تا جای ممکن کلمه کلیدی را در ابتدای تیتر بیاورید.

  • رعایت کلمه کلیدی در زیرتیترها

بهتر است کلمات کلیدی در تگ‌های H2 هم رعایت شود، اما مراقب باشید دچار Keyword Stuffing نشوید.

  • استفاده از LSIها

متن خود را با آوردن کلمات کلیدی مرتبط حسابی غنی کنید.

  • اجتناب از جملات طولانی

همانطور که در مقاله 16 اشتباه رایج در تولید محتوا توضیح دادم، تحقیقات موسسه Press نشان می‌دهد فهم افراد هنگام خواندن جملات طولانی کاهش می‌یابد. بنابراین مراقب جملات طولانی باشید و سعی کنید هر چند پاراگراف را زیر یک تیتر مناسب دسته‌بندی کنید.

  • اجتناب از اشتباهات نگارشی

اشتباهات نگارشی و غلط‌های املایی، می‌تواند به اعتماد خواننده آسیب برساند. بنابراین برای آن‌که حرفه‌ای بودن خود را نشان دهید، باید محتوایی بی عیب و نقص هم داشته باشید.

4. به خواننده ارزش افزوده بدهید

خلق ارزش در هر مرحله از تولید محتوا اهمیت دارد، اما در مورد متون سئویی باید بیشتر حواستان باشد. مطالب خود را با آوردن آمار مرتبط و واقعی، راهنمای واقعی استفاده، پاسخگویی به سوالات متداول، نقل قول از افراد سرشناس در حوزه خود، تصاویر جذاب و مواردی از این دست حسابی غنی کنید.

5. طولانی ننویسید

برخلاف متن‌های سئویی که معمولا توصیه می‌شود بین 2500 تا 3000 کلمه باشند، متن رپورتاژ آگهی نباید خیلی طولانی باشد. بر اساس تجربه‌ی شخصی بهترین محدوده‌ی کلمات برای رپورتاژ آگهی، چیزی بین 800 تا 1000 کلمه است.

6. در انتخاب انکر تکست‌ها دقت کنید

کلمات کلیدی که قرار است به صفحات سایت شما لینک شوند، اهمیت بسیار زیادی دارند. این کلمات توسط کارشناس سئو انتخاب می‌شود، اما شما باید بدانید کجای مطلب قرار بگیرد. سعی کنید انکرتکست‌های خود را در ابتدای متن بیاورید (حدودا 300 کلمه اول). همچنین به ترتیب کلمات دقت کنید، کلمه یا عبارتی که بیشترین اهمیت را دارد، به عنوان اولین انکر تکست قرار دهید.

بیشتر بخوانید: انکر تکست چیست؟

7. به مقدمه و پایان بندی توجه کنید

رپورتاژ آگهی هم همچون سایر مقالات باید مقدمه و پایان‌بندی داشته باشد. در واقع با رعایت مقدمه و پایان‌بندی به ذهن مخاطب نظم بیشتری می‌دهید و خوانش متن را برای او آسان‌تر می‌کنید.

8. به هیچ وجه کپی ننویسید

کپی نوشتن هیچ‌زمانی پسندیده نیست، اما در مورد رپورتاژ آگهی اهمیتش چند برابر می‌شود.
از آنجا که گوگل با الگوریتم پاندا حجت را بر کپی کاران تمام کرده و هیچ تخلفی را برنمی‌تابد، انتشار محتوای کپی به عنوان رپورتاژ آگهی به اعتبار سایت شما لطمه می‌زند. به عبارت دیگر حالا که می‌خواهید به مهمانی بروید، جوری لباس نپوشید که آبروی صاحب خانه و بعد خودتان را ببرید.

9. متخصص بودن خود را نشان دهید

رپورتاژ آگهی در عین سادگی و روانی، باید اطلاعات درستی به مخاطب منتقل کند. بنابراین اگر کارشناس تولید محتوایی هستید که از شما خواسته شده رپورتاژی بنویسید، برای موضوع خود حسابی تحقیق کنید. اگر در آن حوزه سر رشته داشته باشید که بهتر است. بنابراین حتی اگر رپورتاژ خود را به نویسنده‌ی دیگری می‌دهید، مطمئن شوید که اطلاعات کافی دارد یا او را راهنمایی کنید.

10. در انتخاب وب‌سایت انتشار دهنده رپورتاژ آگهی دقت کنید

حالا که همه چیز را در مورد نوشتن رپورتاژ آگهی متوجه شدید، موقع تیک زدن مرحله‌ی آخر است. این مرحله بسیار مهم است و سهم موثری در نتیجه گرفتن از زحمات‌تان دارد. نکاتی که در مورد وب سایت می‌خواهم به شما بگویم، کمی طولانی‌تر از آن است که در این پاراگراف جا شود. بنابراین این‌که چطور وب‌سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی را پیدا کنید و چه معیارهایی را در انتخاب رعایت کنید را در ادامه خواهم گفت.

جهت ثبت و استفاده از تبلیغ در گوگل برای افزایش فروش و شهرت کسب و کارتان با کارشناسان منتوریکس در تماس باشید!

چگونه سایت رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

وب‌سایت‌های مختلفی هستند که رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند، اما چطور در این بازار شام سوزن دلخواهمان را پیدا کنیم؟ باز هم می‌خواهم بروم سراغ تجربه‌ی شخصی خودم و مواردی را با شما در میان بگذارم که در انتخاب سایت رپورتاژ آگهی به کمک شما می‌آید.

1. به ارتباط موضوعی سایت با موضوع رپورتاژتان دقت کنید

در اولین مرحله باید سایتی را پیدا کنید که از نظر موضوعی به شما نزدیک باشد. البته همیشه این اتفاق نمی‌افتد و بسیاری از وب‌سایت‌ها، خبرگزاری‌هایی هستند که تنوع موضوعی‌شان سر به فلک می‌کشد. اما باز هم مورد به مورد فرق دارد و باید در ا ین زمینه تحقیق کنید. برای مثال در مورد موضوعات حوزه تکنولوژی سایت زومیت از سایت‌های معتبر و خوب برای انتشار رپورتاژ است.

2. رقبا را چک کنید

برای این کار، ابزار ماز می‌تواند به شما کمک کند، البته باید نسخه‌ی Pro آن را خریداری کنید (اگر برای خرید اکانت ماز با قیمت مناسب نیاز به راهنمایی داشتید، از طریق چت آنلاین به من پیام بدهید تا شما را راهنمایی کنم. یادتان نرود ایمیل و شماره تلفن‌تان را حتما وارد کنید):

تحلیل بک لینک های رقبا در سایت ماز

  • در نسخه‌ی Moz Pro، از طریق گزینه‌ی Link Explore آدرس دامین رقیبتان را وارد کنید.
  • گزینه‌ی Inbound Links را انتخاب کنید و سپس دکمه Analyze را انتخاب کنید.
  • در قسمت Link Type، نوع لینک Follow را انتخاب کنید.
  • در قسمت Limit Results، گزینه‌ی To One Link Per Domain را انتخاب کنید.

به این ترتیب نام سایت‌هایی را که به دامین انتخاب شده‌ی شما، لینک فالو داده‌اند را خواهید دید. به این شکل می‌توانید متوجه شوید که رقبای شما با دادن چه رپورتاژ آگهی‌هایی اعتبار به دست آورده‌اند.

3. بازدهی رپورتاژهای منتشر شده را چک کنید

وقتی می‌خواهید رپورتاژی را در سایتی منتشر کنید، بهتر است وضعیت آن سایت را از نظر تعداد رپورتاژهای هم موضوع با شما چک کنید. برای این کار در صفحه‌ی سرچ گوگل نام سایت مورد نظر خود را وارد و با یک فاصله، عبارات مورد نظرتان را سرچ کنید.
برای مثال، فرض کنید من می‌خواهم وضعیت عبارت دوره دیجیتال مارکتینگ را در سایتی به نام عصر ایران بررسی کنم. این واژه را به شکل زیر سرچ خواهم کرد:

سرچ گوگل

بعد از زدن دکمه سرچ، هر مطلبی که در آن سایت، واژه یا عبارت مورد نظر شما را داشته باشد، به شما نمایش داده می‌شود. با چک کردن لینک‌ها و نوع مطالب، می‌توانید متوجه شوید که آن مطلب رپورتاژ است یا نه. اگر مطالب رپورتاژ بود، نام سایت تبلیغ دهنده را از روی انکرتکست‌ها یا متن آگهی پیدا کنید. سپس واژه یا عبارتی که انکر شده بود را در گوگل سرچ کنید و ببینید سایت مورد نظر چه رتبه‌ای دارد. این روش دو فایده دارد:

  1. می‌توانید متوجه شوید که سایت مورد نظر شما چه تعداد رپورتاژ هم موضوع با شما منتشر کرده (اگر تعدا بالا باشد، به اشباع شدن آن سایت در این موضوع دقت کنید).
  2. می‌توانید متوجه شوید رپورتاژهای منتشر شده در آن سایت، چه نتیجه‌ای گرفته‌اند (البته این معیار بسیار نسبی‌ست و تنها عامل تعیین کننده در رتبه گرفتن یک سایت، رپورتاژ آگهی نخواهد بود. اما چک کردن چند مورد و دیدن نتایج، حدودی از عملکرد آن سایت به دست می‌دهد).

4. به دامین آتوریتی و پیج آتوریتی دقت کنید

پیش از این و در مطلب دامین آتوریتی چیست؟ به طور کامل توضیح دادیم که این معیار چیست. به طور خلاصه، دامین آتوریتی به قدرت دامنه و پیج آتوریتی به قدرت هر صفحه از آن دامنه اشاره دارد. این معیار توسط شرکت Moz ارائه شده و با اکستنشن Moz Bar برای هر سایت قابل تشخیص است. یادتان باشد لازمه‌ی استفاده از این اکستنشن، ساخت اکانت در سایت ماز است.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی در سایت ماز

به قسمت‌هایی که دور آن‌ها مستطیل قرمز کشیده‌ام، توجه کنید.

اگرچه این دو معیار به تنهایی نمی‌توانند معیار قطعی برای تشخیص میزان اعتبار و قدرت یک سایت باشند و همیشه هم درست گزارش نمی‌شوند، اما به صورت حدودی میزانی برای مقایسه دست شما می‌دهد. همچنین می‌توانید ادعای وب‌سایت‌ها در مورد قدرت دامنه‌شان را با این ابزار محک بزنید. DA عددی بین 1 تا 100 دارد، بنابراین هرچه به 100 نزدیک‌تر باشد بهتر و نشانه‌ی اعتبار بیشتر آن سایت است. با این وجود در مورد این موضوع باید حواستان به مورد بعدی یعنی Spam Score هم باشد.

5. به اسپم اسکور دقت کنید

اسپم اسکور از شاخص‌های Moz است و به درصد خطاهایی اشاره دارد که در سئو سایت‌تان داشته‌اید؛ از محتوا گرفته تا لینک‌های مخرب. این امتیاز از 0 تا 100 درجه‌بندی می‌شود. اگر اسپم اسکور بین 10 تا 40% باشد، جای نگرانی نیست. برای رپورتاژ دادن به سایت‌ها، بهتر است همه‌ی این موارد را با هم مقایسه کنید.
بعد از در نظر گرفتن همه‌ی این معیارها، وب‌سایت مورد نظر خود برای رپورتاژ را انتخاب کنید. برای پیدا کردن نوع وب‌سایت و دیدن تعرفه‌های رپورتاژ آگهی هم می‌توانید به سایت‌های واسطه مانند راش وب و تریبون مراجعه کنید و یا این‌که به صورت مستقیم با بخش تبلیغات خبرگزاری‌ها یا مجلات اینترنتی تماس بگیرید.

6. به تعداد لینک فالو دقت کنید

همانطور در مطلب لینک فالو و نوفالو چیست؟ توضیح دادیم، تنها لینک‌هایی برای ما ارزش سئویی دارند که از نوع rel= follow باشند. معمولا سایت‌های انتشاردهنده‌ی رپورتاژ، بین 2 تا 3 لینک فالو به شما می‌دهند. برای این‌که مطمئن شوید لینک‌های رپورتاژ شما از نوع فالو هستند دو راه پیش رو دارید:

  • با کلیک راست روی صفحه، گزینه View Page Source را انتخاب کنید. حالا عبارت rell= follow را در این صفحه سرچ کنید.
  • راه دوم استفاده از اکستنشن nofollow است.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

حالا که فهمیدیم رپورتاژ آگهی چیست، چطور باید آن را نوشت و منتشر کرد، وقت رسیدن به چرایی آن رسیده. چرا باید رپورتاژ آگهی بخریم؟ رپورتاژ آگهی اگر به شکل صحیح اجرا شود، سودهای زیادی به سئو سایت می‌رساند. در واقع رپورتاژ آگهی یکی از اقدامات اساسی ما برای لینک بیلدینگ در آف-پیج سئو یا سئو خارجی است. در ادامه به مهم‌ترین مزایای رپورتاژ آگهی اشاره می‌کنم:

1. بک لینک سازی

اگر مطلب «بک لینک چیست و چرا درسئو مهم است؟ » را یادتان باشد، سایت ما برای شناخته شدن توسط گوگل باید اعتبار کسب کند این اعتبار هم از شاخص‌های سئو داخلی (On-Page Seo) سایت به دست می‌آید و هم از شاخص‌های سئو خارجی (Off-Page Seo).

یکی از مهم‌ترین عناصر بهبود سئوی آف پیج، بک لینک سازی است. بک لینک سازی به چند روش امکان پذیر است که یکی از بهترین آن‌ها انتشار رپورتاژ آگهی‌ست. لابد از خودتان می‌پرسید چرا بهترین؟ چون لینک‌های ساخته شده در این روش تقریبا دائمی و از نوع فالو هستند. تقریبا را به این دلیل به کار بردم که گاهی سایت‌های منتشرکننده‌ی آگهی ممکن است شیطنت و در این دو گزاره خللی وارد کنند.

2. افزایش بازدید و جذب مخاطب

منتشر شدن رپورتاژ شما در سایتی خبری و با بازدیدکننده زیاد این شانس را به شما می‌دهد که مورد توجه بازدیدکنندگان بیشتری قرار بگیرید. از طرفی، این موضوع در صورت صحیح بودن همه چیز موجب افزایش ترافیک سایت‌تان هم خواهد شد. چه چیزی از این بهتر؟

3. افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)

وقتی یک سایت خوب و متشخص از شما حرف می‌زند، به گوگل سیگنال مثبت می‌دهد. علاوه بر این، به مخاطب هم رخی از شما نشان می‌دهد که پیش از این ندیده بودند. به فرض عملکرد صحیح رپورتاژ آگهی شما فرصت دیده شدن و شناخته شدن توسط طیف عظیمی از مخاطبان آن وب‌سایت متشخص دارید و این به افزایش آگاهی از برندتان کمک زیادی خواهد کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردم تجربیات شخصی خودم برای تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی را با شما در میان بگذارم. در انتهای این مطلب انتظار می‌رود جواب سوالاتی همچون:

  • رپورتاژ آگهی چیست؟
  • چطور رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟
  • رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟
  • چطور وب‌سایت رپورتاژ آگهی پیدا کنیم؟

را آموخته باشید. یادتان باشد رپورتاژ آگهی اگر درست اجرا شود، سودهای زیادی به سئو خارجی سایت‌تان می‌رساند و همانطور که در ابتدای مطلب گفتم، باعث می‌شود سری توی سرها دربیاورید. من نهال هستم از تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس و امیدوارم این مطلب برای شما حسابی کاربردی بوده باشد. خوشحال می‌شوم نظرات و تجربیات شما در مورد رپورتاژ آگهی را بخوانم.

اگر این مطلب برای‌تان جالب بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «استراتژی سئو چیست؟» را هم بخوانید. همچنین اگر برای سایت خود به انجام خدمات سئو نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

نهال ظاهری
نهال ظاهری

نهال کارشناس ارشد سئو و مدیر پروژه‌های منتوریکس است. تخصص‌اش در برنامه‌ریزی، حل کردن چالش‌های پروژه‌ها و ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم است. تجربه نهال در حوزه دیجیتال مارکتینگ منبع الهام همه اعضای تیم محسوب می‌شود.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
مهدی
1401/09/14
مقالات منتوریکس رو هر چی میخونم خسته نمی شم!واقعا کم نظرین همگی تون.
پاسخ...
نهال ظاهری
1401/09/15
سپاس از لطف و همراهی‌تون.
حسین مسافر
1400/02/22
از خوندن این مقاله لذت بردم. مثل همیشه محتواهای شما بی‌نظیر هستن.
پاسخ...
نهال ظاهری
1400/02/22
ممنون از فیدبکتون آقای مسافر، خوشحالم که مطلب براتون جالب بوده.
فریده
1400/02/13
منکه از خوندن مطلب خیلی لذت بردم.
پاسخ...
نهال
1400/02/15
ممنون فریده عزیز از بازخوردت، خوشحالم که برات مفید بوده.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف