با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چطور کارشناس هک رشد بشویم؟ {مهارت‌ها و ترفند‌ها}

سینا یوسفی
سینا یوسفی
09:41، 1401/03/08
چطور کارشناس هک رشد بشویم؟ {مهارت‌ها و ترفند‌ها}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چطور کارشناس هک رشد بشویم؟ {مهارت‌ها و ترفند‌ها}


کارشناس هک رشد همچون ستاره‌ای نهفته در آسمان ابری کسب و کار می‌درخشد. او می‌تواند مسیر کسب و کار را از چالش‌ها و موانع بسیار به ساحل امن و آرامش تغییر دهد. کسی که به عنوان کارشناس و هکر رشد فعالیت می‌کند، باید مهارت‌ها و توانایی‌های زیادی داشته باشد. من سینا هستم و می‌خواهم شما را برای تبدیل شدن به یک کارشناس موفق هک رشد راهنمایی کنم.

به چه کسی کارشناس هک رشد می‌گویند؟

هک رشد نیز به مانند تمامی حوزه‌های کسب و کار، دارای سلسله مراتبی برای درجه بندی افراد است. عموماً تمام کسانی که وارد حوزه یادگیری هک رشد می‌شوند، بسته به توانایی‌ها و مهارت‌های خود در سه عنوان شغلی تقسیم بندی می‌شوند.

  • کارآموز هک رشد: این افراد تنها دید کلی نسبت به هک رشد دارند. وظیفه ی آن‌ها کنترل فرآیند هک رشد در کسب و کار است و برای کار به مهارت‌های ابتدایی و نگرش حق رشد نیاز دارند.
  • هکر رشد عمومی: این افراد باید مهارت‌های عمومی کپی رایتینگ، روانشناسی رفتاری و طراحی بصری را داشته باشند. مسئولیت‌ها و وظایف هکر رشد در این دسته بیشتر از کارآموز است اما او نمی‌تواند به مانند کارشناس هک رشد، برنامه و استراتژی مشخص کند.
  • کارشناس هک رشد: هکرهای رشد با تجربه می‌توانند به عنوان کارشناس هک رشد نیز فعالیت کنند. کارشناس هک رشد باید با انواع استراتژی‌های مارکتینگ و بازگردانی مشتری برای خریدهای چند باره آشنایی داشته باشد.

منابع مناسب برای یادگیری هک رشد

بهترین منابع برای یادگیری هک رشد

با در نظر گرفتن این موضوع که شما نمی‌توانید به یک باره به کارشناس هک رشد موفقیت تبدیل شوید. هر چقدر که شما سطح دانش و اطلاعات خود را نسبت به هک رشد و بازاریابی بالاتر ببرید، در مسیر کاری موفق‌تر خواهید بود بود اما برای تبدیل شدن به کارشناس خبره هک رشد به چیزی بیشتر از دانش نظری نیاز دارید. تجربه و نمونه کار موفق، حلقه گمشده کسانی است که می‌خواهند به عنوان کارشناس هک رشد فعالیت کنند.

منابع مناسب برای یادگیری هک رشد

فهمیدن تمامی مطالب و اطلاعات هک رشد به طوری که بتوانید از آن برای حل مسئله استفاده کنید، کمی مشکل است. اما دنبال کردن منابع مناسب آموزشی می‌تواند کمک زیادی به هکر رشد شدن شما بکند.

مهارت‌های لازم برای کارشناس هکر رشد

مهارت‌های هکر رشد

  • GrowthHackers.com

به دنبال انجمن هک رشد آنلاین هستید؟ پس GrowthHackers.com می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد. در این سایت می‌توانید با دیجیتال مارکترها، سئوکارها، توسعه دهندگان نرم افزار و نویسندگان محتوا در ارتباط باشید. بسته به توانایی هر کدام از این افراد می‌توانید از آن‌ها درباره هک رشد، تکنیک‌های بازاریابی آنلاین و رشد موثر، مقیاس پذیر و پایدار بیاموزید. از طرفی می‌توانید به تمامی فیلم‌های مرتبط و محتواهای آموزشی نیز دسترسی داشته باشید.

  • Inbound.org

اعضای سایت Inbound نه تنها افرادی فعال، پیگیر و باتجربه‌ای هستند بلکه روزانه مطالب مفیدی را به رایگان به اشتراک می‌گذارند. دو بنیانگذار سایت Moz (Rand Fishkin) و Hubspot (Dharmesh Shah) طراحان این انجمن هستند که یقیناً عضویت در آن برای شما جذابیت خواهد داشت. شما می‌توانید پست‌هایی را درباره لینک سازی بین محتواها، شبکه‌های اجتماعی، گوگل آنالیتیکس و افزونه‌های گوگل کروم بخوانید.

  • Lynda.com

با وجود هزاران مقاله و محتوای متنی، بسیاری از افراد دیدن ویدیو‌های آموزشی را مناسب‌تر می‌دانند. یادگیری شنیداری و دیداری در خیلی از مواقع بسیار راحت‌تر است. در سایت Lynda می‌توانید از هر چیزی ویدئو اموزشی پیدا کنید. از طاحی و توسعه وبسایت گرفته تا هک رشد و دیجیتال مارکتینگ را می‌توانید در Lynda پیدا کنید. شما می‌توانید برای 10 روز از سرویس Lynda به رایگان استفاده کنید و پس از آن باید 19.99 دلار تا 34.99 دلار در ماه پرداخت نمایید.

  • GrowthHacker.TV

بیشتر ویدیو‌هایی که در سایت GrowthHacker یافت می‌شود مناسب کسانی است که می‌خواهند کسب و کار خود را داشته باشند. در این سایت بیش از 100 ویدیو از متخصصان مختلف وجود دارد که از راز‌هایشان برای شما می‌گویند. برای یادگیری نحوه رشد، حفظ تعامل و کسب درآمد از مشتریان خود، GrowthHacker را از دست ندهید. شما به منبع عظیمی از محتوا‌های هک رشد دسترسی خواهید داشت.

مهارت‌های لازم برای کارشناس هکر رشد

برای آن که به کارشناس هک رشد خوبی تبدیل شوید، باید مهارت‌های زیادی را به توانایی‌های خود اضافه کنید. داشتن مهارت‌های بیشتر در زمینه‌ی هک رشد باعث می‌شود که شرکت‌ها بهتر و آسان‌تر به شما اعتماد کنند. از طرفی، مهارت بیشتر به معنی توانایی حل مسئله بیشتر است. شما بهتر از دیگران می‌توانید چالش‌ها و موانع را تشخیص داده و برای حل آن‌ها راهکار عملی پیشنهاد دهید. ۱۵ مهارت زیر می‌تواند به شما در تبدیل شدن به کارشناس هک رشد کمک کند.

  1. ردیابی داده‌ها و بینش تحلیلی
  2. بازاریابی اکتسابی (اجتماعی، جستجو، محتوا، ایمیل و...)
  3. مهارت‌های تکنیکال
  4. روش‌های حفظ مشتری
  5. برنامه‌های بازگردانی مشتری و بازاریابی ویروسی
  6. بهینه سازی نرخ تبدیل و آزمایش A/B
  7. ثبت نام و مشتری شدن کاربر
  8. UI/UX
  9. طراحی بصری
  10. روانشناسی رفتاری
  11. نظرسنجی از مشتری
  12. کپی رایتینگ
  13. بازاریابی خودکار
  14. طرز فکر هک رشد
  15. یادگیری

بهترین سایت‌ها برای یادگیری هک رشد

فضای مجازی امروزی به شکلی است که هر کسی می‌تواند ادعای یاد دادن مباحث تازه را داشته باشد. اما پیدا کردن بهترین سایت‌ها برای یادگیری هک رشد که یک مبحث تخصصی و شامل جزئیات زیاد است، دشواری‌های خاص خود را دارد.

در ادامه بهترین وب‌سایت‌ها برای یادگیری هک رشد را به شما معرفی می‌کنیم:

CXL – Growth Marketing Mini Degree

  • CXL – Growth Marketing Mini Degree

دوره هک رشد موسسه CXL را می‌توان به عنوان طولانی‌ترین و پرمحتواترین دوره هک رشد معرفی کرد. شما پس از پرداخت هزینه و ثبت نام اولیه، با حدود ۱۱۴ ساعت ویدیو آموزشی برای یادگیری تمامی مهارت‌ها و پیش نیازهای لازم برای تبدیل شدن به هکر رشد رو به رو خواهید شد. هزینه کلی دوره آموزشی شما بین 773 تا 899 دلار خواهد بود.

به عنوان یک دوره آنلاین آموزش محور، ممکن است از طولانی بودن دوره خسته شوید. شما با ۱۱۴ ساعت ویدیو آموزشی از چگونگی مدیریت پروژه توسط هکر رشد تا ویدیوهای آموزشی گوگل تگ منیجر رو به رو خواهید بود. این دوره برای کسانی که تنها به دنبال یاد گرفتن مبانی اولیه و پایه‌های اساسی هک رشد هستند، طولانی و نامناسب است. از طرفی یقین داشته باشید که موسسه CXL بهترین محیط آموزشی را برای شما فراهم آورده است.

در طول دوره CXL – Growth Marketing Mini Degree شما با اساتید مختلفی در حوزه‌های گوناگون کار می‌کنید. هر کدام از این افراد در حوزه کاری خودشان متخصص هستند؛ افرادی مانند Peep Laja، Morgan Brown، Sean Ellis، David Arnoux و John McBride وظیفه تولید محتوا را بر عهده دارند.

GrowthHackers – Full Beginners Course

  • GrowthHackers – Full Beginners Course

وب سایت GrowthHackers.com که توسط Sean Ellis (خالق هک رشد) گرداننده می‌شود، دوره‌ای را تهیه کرده است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. دوره Complete Beginners Course to Become a Growth Hacker، که به تمامی مباحث هک رشد می‌پردازد، بزرگ‌ترین جامعه آنلاین هکرهای رشد را شامل می‌شود.

پس از راه‌اندازی دوره‌های کوچک و بزرگ مختلف، آن‌ها تصمیم گرفتند دوره جامع و کاملی را برای پرداختن عمیق پایه‌ای به اصول و مبانی هک رشد، ایجاد کنند. با گذراندن این دوره، ساختاری را می‌گذرانید که هکرهای رشد باید بلد باشند. با در نظر گرفتن قیمت ۲۹۹ دلاری، شما با بهترین و جامع ترین دوره آنلاین هک رشد روبرو هستید. چیزی که ما عاشق آن هستیم، این است که وب سایت GrowthHackers.com علاقه‌ای به درآمدزایی آن چنان ندارد و تنها می‌خواهد دانشی را که در اختیار خود دارد، به دیگران یاد بدهد.

با تهیه این دوره شما می‌توانید به 3.5 ساعت ویدیو آموزشی شامل قالب ها، مهارت‌ها و ابزار‌هایی که باید بلد باشید، دسترسی پیدا کنید. ویژگی اصلی دوره GrowthHackers – Full Beginners Course، آن است که تمامی محتواها به شکل همه فهم و آسان توضیح داده شده است. سرعت گذراندن دوره به خودتان بستگی دارد و ۳ ضمیمه تمرینی نیز برای شما قرار داده شده است.

Growth Tribe Academy

  • Growth Tribe Academy

Growth Tribe Academy از برندهای خوشنام و شناخته شده در حوزه هک رشد است. اگر نام David Arnoux را جستجو بکنید، احتمالاً با ویدیوهای آموزشی کوتاه شامل ترفندها و نکات هک رشد رو به رو خواهید شد. برای مدت زمان طولانی، گذراندن این دوره تنها به شکل حضوری در آمستردام هلند امکان پذیر بود. اما با شروع پاندمی کرونا، تمرکز اصلی شرکت روی تهیه دوره‌های ویدیویی آنلاین قرار گرفت.

در حال حاضر دو دوره مختلف هک رشد در 3 بسته از سمت Growth Tribe ارائه می‌شود:

  • 3-Day Growth Marketing Crash Course هزینه 1197 یورو
  • 6-Week Growth Marketing Evening Course هزینه 1997 یورو
  • 12-Week Growth Hacking Immersive Course هزینه 2499 یورو

نکته جذاب در مورد دوره هک رشد Growth Tribe آن است که تمامی محتواها به شکل تمرینی، جذاب و تعاملی تولید شده است.

 Reforge – Growth Series

  • Reforge – Growth Series

دوره Reforge – Growth Series از جمله بهترین منابع یادگیری هک رشد برای افراد باسابقه است. این دوره در بین تخصصی‌ترین دوره‌های آنلاین هک رشد قرار می‌گیرد و مناسب کسانی است که حداقل ۳ سال تجربه کار در حوزه هک رشد را دارند. مدرس و خالق اصلی دوره Brian Balfour اما در طول چندین بار ویرایش، توسط متخصصان دیگر نیز تکمیل شده است. طول مدت دوره، 6 هفته است و در هر هفته بین ۵ تا ۱۰ ساعت آموزش داده می‌شود. هزینه این دوره 3495 دلار است.

به علاوه دوره Growth Series بر اساس و پایه و دانش ابتدایی هک رشد تولید شده است. اما تعدادی دوره تخصصی و ویژه هک رشد نیز از سوی این وبسایت ارائه می‌شود:

  • Retention + Engagement Course
  • Experimentation + Testing Course
  • Pricing + Monetization Course
  • Advanced Growth Strategy Course

در تمامی 4 دوره معرفی شده بالا شما می‌توانید با اصول و مبانی هک رشد آشنا شده و به یک هکر رشد تبدیل شوید. اگر چه با تمامی آموزش‌ها، برای پیدا کردن مهارت کافی باید در کنار یادگیری، تمرین نیز داشته باشید.

دوره‌های هک رشد ارزان قیمت

دوره‌های هک رشد ارزان قیمت

علاوه بر دوره‌های بالا، دوره‌های دیگری نیز به شکل آنلاین وجود دارد. اگرچه کیفیت آموزش در این دوره‌ها به اندازه ۴ دوره اصلی معرفی شده، بالا نیست اما می‌تواند برای شروع گزینه خوبی باشد. بهتر است قبل از خریداری کردن هر دوره، نظرات و دیدگاه‌های کاربران را درباره آن دوره بخوانید.

  • Ultimate Beginners Course to Growth Hacking 101 - 299 دلار
  • Skillshare – Basics of Growth Marketing - 15 دلار در ماه برای عضویت در سایت
  • Foundr.com - 297 دلار
  • Growth Hacker Marketing Course - 59 دلار
  • GrowHack - 1699 دلار
  • OneMonth - 30 دلار در ماه
  • GrowthHackingCourse.io - 599 دلار
  • Gimme Growth - 500 دلار
  • Udemy – Funnel Optimization - 124.99 دلار
  • Udemy – GH for Startups - 34.99 دلار
  • GrowthX Academy - 1750 دلار

بهترین دوره آنلاین هک رشد برای تازه کاران

برای کسانی که می‌خواهند از ابتدا و به شکل اصولی هک رشد را یاد بگیرند و هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارند، گذراندن دوره Complete Beginners Guide to Growth Hacking از وبسایت GrowthHackers.com را پیشنهاد می‌کنیم. تهیه این دوره با ۲۹۹ دلار امکان پذیر است. در صورتی که برای شروع یادگیری هک رشد مشکل مالی ندارید، به شما گذراندن دوره Growth Tribe 3 Day Crash Course را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین دوره آنلاین هک رشد برای حرفه‌ای‌ها

برای هکر‌های رشد حرفه‌ای که تنها به دنبال افزایش مهارت و عمق دانش خود در زمینه هک رشد هستند، دوره‌های متفاوتی بسته به دورنما و مهارت‌های لازم وجود دارد. پیشنهاد ویژه ما به شما گذراندن دوره Reforge Advanced Growth Strategy است. تمرکز اصلی این دوره، بر تبدیل شما به یک لیدر رشد قرار دارد. اگر تنها به دنبال افزایش مهارت‌های خود در حوزه هک رشد هستید، می‌توانید دوره CXL Institute را بگذرانید.

سخن آخر

کارشناس هک رشد به مهارت‌های زیادی نیاز دارد که برای کار در این حوزه امری طبیعی است. شما هرگز متوجه نخواهید شد که شرکت در کدام قسمت از تونل رشد به شما نیاز دارد. شما باید برای پیشامدهای ناگهانی و چالش‌های پیش بینی نشده آماده باشید.

به همین دلیل تا جایی که می‌توانید باید دانش خود را در شاخه‌های هک رشد، بیشتر کنید و اطلاعات‌تان را همواره به روز نگه دارید. مسیر تجربه اندوزی شما در صورتی که با مستند سازی و یادداشت برداری از راه‌حل‌ها و راهکارهای مشکلات مختلف همراه باشد، کارشناسی منحصر به فرد خواهید شد.

برای تبدیل شدن به کارشناس هک رشد باید چو تخته پاره بر موج، رها، رها، رها شوید. بگذارید اطلاعات راهنمای مسیر شما باشند. یادگیری را فراموش نکنید و همیشه برای یاد گرفتن مطالب جدید و به روز، اشتیاق داشته باشید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف