با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

5 وبسایت دانلود موسیقی بدون کپی رایت برای اینستاگرام

سحر محمدی
سحر محمدی
10:00، 1401/03/18
5 وبسایت دانلود موسیقی بدون کپی رایت برای اینستاگرام
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

5 وبسایت دانلود موسیقی بدون کپی رایت برای اینستاگرام


امروز می‌خواهیم دست روی درد مشترک کسانی بگذاریم که در شبکه‌های اجتماعی درزمینه‌ی تولید ویدئو و پادکست فعالیت می‌کنند. این درد مشترک چیست که امروز می‌خواهیم فریادش بزنیم؟ دانلود موسیقی بدون کپی رایت.
بگذارید مقاله را از اتفاقی که برای خودم افتاد شروع کنم. فیلم «ایدا» (Ida) ساخته‌ی کارگردان معروف لهستانی « پاوو پاولیکوفسکی» را حتما دیده‌اید. (توصیه‌ی خارج از متن: اگر ندیده‌اید حتما سراغش بروید). صحنه‌ای از این فیلم چنان شگرف بود و چنان مرا تحت تاثیر قرار داد که تصمیم گرفتم برشی از فیلم را در اینستاگرامم به اشتراک بگذارم. صحنه‌ای تاثیرگذار از لحظه‌ی... (بگذارید فیلم را لو ندهم). القصه که برش و بارگذاری این بخش از فیلم در حدود 1 ساعت زمان برد. فایل آپلود شد و من چشمانم غرق از اشک شوق شد. اما تنها چند ثانیه بعد، اینستاگرام ویدئو را حذف کرد و به من گوش زد کرد که قانون کپی رایت را زیر پا گذاشتم. ماجرا هم ساده بود؛ حق آقای آندرسن آهنگساز فیلم را در انتشار موسیقی‌اش ندید گرفته بودم.
دانلود موسیقی بدون کپی رایت ذهن بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی را به خود درگیر کره. اگر شما هم جزء این افراد هستید، دیگران نگران نباشید. در این مقاله‌ی منتوریکس 5 سایت دانلود موسیقی بدون کپی رایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

قانون کپی رایت چیست؟

پیش از پرداختن به روش‌های دانلود موسیقی بدون کپی رایت، بیایید اصلا ببینیم کپی رایت چیست؟و چرا آن‌قدر دردسرآفرین است؟
تولید محتوا کاری بس پر زحمت و هزینه بر است مخصوصا حوزه موسیقی.کپی رایت (Copy Right) قانون حمایت از خالقان اثر و ایده است.هدف این قانون حفاظت از منافع مادی و معنوی خالقان و پدیدآورندگان آثار هنری، ادبی حتی تجاری است.

کپی رایت مجموعه‌ای از قوانین و حقوق انحصاری است که به ناشر یا پدیدآورنده‌ی یک اثر اصل و منحصربه‌فرد تعلق می‌گیرد. این حقوق شامل نشر، تکثیر و الگوبرداری می‌شود. هرگونه استفاده از این آثار منوط به کسب اجازه از خالق آن است.

منبع: ویکی‌پدیا

 

در ایران این قانون نصفه و نیمه اجرا می‌شود. یعنی شما به‌راحتی می‌توانید بدون نیاز به پاسخ‌گویی به مرجعی فیلم‌ها و سریال‌های مطرح دنیا را در سایت‌ها به فروش برسانید و کسی هم شکایتی نداشته باشد. البته چند سالی است که در مورد تولیدات داخلی سخت‌گیری‌هایی اعمال می‌شود. که کاملا به‌حق هم است.
حالا بیایید به اصل موضوع بازگردیم. شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خارجی در راستای حمایت از حقوق تولیدکنندگان آثار سخت‌گیری‌های جدی‌ای اعمال می‌کنند. درنتیجه اگر در ویدئو یا پادکست‌تان از آثاری که مشمول قانون کپی رایت می‌شوند، استفاده کنید، شبکه‌ی اجتماعی مربوطه فلفور دست‌به‌کار حذف محتوای‌تان می‌شود.
مگر می‌شود ویدئو یا پادکست‌مان موسیقی نداشته باشد؟ قطعا نه. اما راه‌کارهایی برای دانلود موسیقی بدون کپی رایت وجود دارد. حالا وقت‌اش است بدون معطلی برویم سراغ معرفی سایت‌های دانلود موسیقی بدون کپی رایت.

اگر هنوز دست به کار تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی نشدید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنم: شبکه اجتماعی چیست و چرا در بازاریابی محتوا مهم است؟

دانلود موسیقی بدون کپی رایت از Bensound

اصطلاح ROYALTY FREE MUSIC را شنیده‌اید؟ هر زمان در سایت دانلود موسیقی این اصطلاح را دیدید، بدانید به‌صورت رایگان قادر به دانلود موسیقی بدون کپی رایت خواهید بود. Bensound نیز جزء این دسته از سایت‌هاست.
Bensound.com وب‌سایت دانلود رایگان آهنگ‌های به‌اصطلاح استوک است. موسیقی‌هایی که در بن‌ساوند برای دانلود قرارگرفته‌اند، مناسب استفاده در پادکست، فیلم، انیمیشن، پس‌زمینه‌ی وب‌سایت و به‌صورت کلی تبلیغات است.
برای دسترسی سریع‌تر کاربران به محتوای دلخواه دسته‌بندی موسیقی‌ها به‌صورت ژانر ارائه‌شده. عضویت و دانلود موسیقی هم در این سایت بسیار ساده است. اگر بخواهید به مخزن بزرگ‌تری از دانلود موسیقی بدون کپی رایت دست پیدا کنید، می‌توانید اشتراک سالیانه‌اش را هم بخرید.

سایت دانلود موسیقی بن‌ساوندسایت Bensound همه‌جوره کاربرپسند است؛طراحی دلپذیر در کنار مخزن عظیم موسیقی‌ها شما را به وجد خواهد آورد.

سایت Uppbeat گزینه‌ی رایگان برای دانلود موسیقی

به دنبال روش آسانی برای دانلود موسیقی بدون کپی‌رایت اما باکیفیت برای ویدئوهای یوتیوب‌تان هستید؟ بی‌معطلی در آدرس‌بار مرورگرتان این آدرس را تایپ کنید: uppbeat.io.

حالا شما به یک پلتفرم جدید و قدرتمند از موسیقی واردشده‌اید. ثبت‌‌نام در این سایت رایگان و ساده است. اگر نمی‌خواهید از گزینه‌ی اشتراک ماهیانه و پولی آپ‌بیت استفاده کنید، بدانید گردانندگان است سایت به‌اندازه‌ی کافی دست و دل‌باز هستند که شما را دست‌خالی رها نکنند.
با ثبت‌نام در آپ‌بیت، شما اجازه‌ی دانلود 50% از موزیک‌های سایت را خواهید داشت؛ یعنی تقریبا 1000 قطعه موسیقی. البته برای دانلود رایگان موسیقی بدون کپی رایت، محدودیت‌هایی برای کاربران رایگان اعمال‌شده. به این صورت که اکانت‌های رایگان تنها می‌توانند 10 قطعه موسیقی در ماه دانلود کنند؛ اصلا رقم کمی نیست.
موسیقی‌ها در Uppbeat نیز بر اساس ژانر، موضوع و سبک دسته‌بندی‌شده‌اند، تا کاربر راحت‌تر موزیک موردنظرش را بیابد.

بیشتر بخوانید10 ابزار برای طراحی استوری اینستاگرام

ُسایت دانلود موسیقی اپ بیتبا اینکه اکانت پریمیوم Uppbaet جزء کامل‌ترین‌های دانلود موسیقی است اما نسخه‌ی رایگانش هم به قدر کفایت غنی است.

سایت دانلود موسیقی Dig ccMixter

این سایت جزء عجایب جهان وب است. یک تعامل دوسویه میان خالقان موسیقی و مخاطبان‌شان به‌واسطه‌ی Dig ccMixter است. گروه مخاطبان این سایت بی‌اندازه گسترده است. از فیلم‌سازان حرفه‌ای و اهالی تبلیغات گرفته، تا تولیدکنندگان پادکست و حتی طراحان سایت را شامل می‌شود.
مهم‌ترین نکته‌ی موسیقی‌های سایت Dig ccMixter ترکیبی بودن آن‌هاست؛ موسیقی که ما با عنوان ریمیکس می‌شناسیم.
روال کار با این سایت هم ساده است. چه تولیدکننده باشید، چه به دنبال دانلود موسیقی بدون کپی رایت؛ ابتدا در Dig ccMixter ثبت‌‌نام می‌کنید و سپس بر اساس نوع کاربردتان مثل بازی، فیلم، تبلیغات، پادکست، اقدام به دانلود می‌کنید.
در Dig ccMixter تاکنون بیش از 10 هزار موسیقی برای دانلود عرضه‌شده که همه‌ی موارد مشمول قانون کپی رایت نمی‌شوند. البته گاهی برای استفاده از موسیقی مجبور به پرداخت هزینه‌ی آن خواهید بود.

سایت دانلود موسیقی Dig ccMixterبه دسته‌بندی‌های سایت دقت کنید؛ موزیک برای فیلم، بازی، تبیلغات و موسیقی‌هایی با لایسنس رایگان.

دانلود موسیقی و افکت صوتی از cchound

سایت‌های که تا اینجای کار معرفی کردیم، تمرکز اصلی‌شان روی موسیقی بود. خب شما بهتر می‌دانید که برای ساخت پادکست یا ویدئو در شبکه‌های اجتماعی موسیقی بخش مهمی از کار است، اما تمام کار نیست. بسته به خلاقیت یا موضوع محتوای‌تان شما به یک گنجینه‌ی افکت صوتی باکیفیت هم نیاز دارید. از این نظر cchound یک مرجع تمام‌عیار است.
گردانندگان سایت cchound معتقدند که دست به انقلاب زده‌اند. منظورشان اهمیت و بزرگی مجموعه‌ای است که برای کاربران فراهم کرده‌اند. اگر به سایت cchound سر بزنید در بخش «About» هدف اصلی سایت را مشاهده خواهید کرد:

  • ایجاد یک گنجینه غنی موسیقی و افکت صوتی و آسان‌سازی فرآیند دانلود موسیقی بدون کپی رایت برای کاربران.
  • کمک به هنرمندان و خالقان موسیقی برای معرفی و فروش آثارشان.
  • حمایت از حقوق هنرمندان و کاربران سایت و تلاش برای ارتقا کیفیت ارائه‌ی خدمات.

به نظر می‌رسد تا به اینجای کار cchound برای تحقق اهدافی که نام بردیم تمام تلاش خود را کرده و موفق هم شده. این سایت جزء مراجع محبوب کاربران جهت دانلود موسیقی است، آن‌هم به‌صورت رایگان. تنها کافی است در این سایت عضو شوید تا به مخزن آهنگ‌ها دسترسی پیدا کنید.
دسته‌بندی‌های سایت هم شفاف و مشخص هستند؛ ژانر، مود و سبک. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها شامل زیرمجموعه‌های گسترده‌تری می‌شوند که به‌راحتی نیاز شما را برآورده می‌کند.

دانلود موسیقی و افکت صوتی از cchound

دسته‌بندی‌های مشخص و گسترده برای دسترسی سریع‌تر کاربر به موسیقی موردنظرش در یک نگاه کاملا مشخص است.

دانلود موسیقی از سایت free stock music

آخرین سایتی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، free stock music است. تنها کافی است بر روی لینک کلیک کنید و وارد سایت شوید، تا ببینید چقدر در کارشان جدی هستند. از همان ابتدا بدون حرف‌اضافه‌ای می‌روند سر اصل مطلب. در همان ابتدا می‌توانید دسته‌بندی موردنظرتان را انتخاب کنید. موسیقی‌های نمایش داده‌شده را بشنوید و بعد اگر خواستید دانلود کنید.
دسته‌بندی‌های محتوای این سایت نیز درخور ستایش هستند:

  • لایسنس (مجوز)
  • طول مدت قطعه
  • مود یا همان حال و هوا (اکشن، دراماتیک؛ حماسی و...)
  • تمپو (آهسته، متوسط، سریع)
  • کلیدواژه‌ی موردنظرتان

برای دانلود موسیقی بدون کپی رایت لازم نیست در این سایت عضو شوید. کل فرآیند برای کاربران ساده‌سازی شده تا بدون اتلاف وقت به خواسته‌شان برسند.

سایت دانلود موسیقی بدون کپی رایت فری استوک موزیکطراحی سایت چقدر برای‌تان مهم است؟ free stock music با همین طراحی مبتدی میلیون‌ها مخاطب از سراسر جهان را به خود جذب کرده.

سخن پایانی

5 مورد از بهترین سایت‌های دانلود موسیقی بدون کپی رایت را برایتان معرفی کردیم. با توجه به نیازتان به هریک مراجعه کنید، رضایت خاطرتان برآورده خواهد شد. حالا که به آخر مسیر مقاله رسیدیم، از شما می‌خواهیم تجربه‌ی‌تان در کار با این سایت‌ها را با ما به اشتراک بگذارید؟ راستی اگر به یادگیری اینستاگرام علاقه‌مندید، حتما مطلب آموزش اینستاگرام ما را بخوانید.
در پایان نیز از شما می‌خواهیم سایت‌های دیگری را که می‌شناسید به ما و کاربران منتوریکس معرفی کنید.

سحر محمدی
سحر محمدی

سحر کارشناس سئوی منتوریکس است و دانش چشمگیری در پیاده‌سازی محتوای سئویی دارد. دقت و ظرافت کار سحر یکی از بارزترین ویژگی‌هایش محسوب می‌شود و تا رسیدن به هدف دست بردار نخواهد بود. 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف