با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش اینستاگرام {راهنمای مرحله به مرحله کار با اینستاگرام}

سینا یوسفی
سینا یوسفی
12:40، 1401/03/21
آموزش اینستاگرام {راهنمای مرحله به مرحله کار با اینستاگرام}
2 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش اینستاگرام {راهنمای مرحله به مرحله کار با اینستاگرام}


آموزش اینستاگرام با در نظر گرفتن نقشی که این شبکه اجتماعی در دنیای تجاری امروزی بازی می‌کند، اهمیت ویژه‌ای دارد. کسب‌وکارهایی که صفحه اینستاگرام فعال داشتند، در دوران کرونا نه تنها دچار افت فروش نشدند بلکه به درآمدهای سرسام آور رسیدند. با یاد گرفتن تنظیمات اینستاگرام می‌توانید برای بهبود جایگاه خود در دنیای مجازی، شانس بیشتری داشته باشید.

در حال حاضر تولید محتوا خلاق و نو در اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا مخاطب و فروش بیشتری را تجربه کنید.ما در این مقاله از منتوریکس سعی کردیم هرآنچه در مورد آموزش اینستاگرام نیاز دارید را فراهم کنیم تا تمامی بخش‌های اینستاگرام را قدم به قدم یاد بگیرید.

فصل اول: شروع کار با اینستاگرام

فصل اول: شروع کار با اینستاگرام

فصل اول: شروع کار با اینستاگرام

اینستاگرام چیست؟ 

اینستاگرام از کجا آمده است؟ آمدنش بهر چه بود؟ بیشتر از 10 سال از زمان معرفی اولیه اپلیکیشن اینستاگرام می‌گذرد. در زمانی که توجه تمامی سایت‌ها اپلیکیشن‌های ارتباطی به محتوای متنی متمرکز بود، اینستاگرام با معرفی سرویس اشتراک گذاری عکس و فیلم‌های کوتاه، توانست مخاطبان زیادی را جذب کند.

اگر دوست دارید کمی هم راجع به سئو سایت بدانید می توانید به این صفحه سر بزنید.

جذابیت اینستاگرام برای کاربران، به اشتراک گذاری محتواهای ساده بصری از زندگی روزمره و اتفاقات پیش پا افتاده بود. خرید شرکت اینستاگرام توسط فیسبوک، سرآغاز تحولات گسترده در فعالیت‌های این اپلیکیشن محسوب می‌شود. تاریخچه اینستاگرام در ایران، از همان ابتدای معرفی در سال ۲۰۱۰ شروع می‌شود. کاربران ایرانی توجه زیادی به اینستاگرام نشان دادند و این اپلیکیشن در حال حاضر نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر فعال در ایران دارد. اولین پیج‌های بزرگ اینستاگرامی ایران، محتوای گرافیکی تولید می‌کردند و پس از آن پیج‌های فان و سرگرمی، بیشترین مخاطب را داشتند. در حال حاضر کسب درآمد از اینستاگرام در ایران مرسوم و رایج است.

اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی از اینستاگرام به عنوان منبع درآمد اصلی خود استفاده می‌کنند. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هم تنها داشتن پیج اینستاگرام را برای جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر در بازار هدف، کافی می‌دانند. اپلیکیشن اینستاگرام امروزی دیگر تنها برای اشتراک گذاری عکس و فیلم استفاده نمی‌شود. شما می‌توانید برای سرگرم شدن، خرید کردن، آموزش دیدن و یاد گرفتن و کارهای دیگر از اینستاگرام استفاده کنید.

راهنمای نصب اینستاگرام

دانلود اینستاگرام روی کامپیوتر و گوشی بسیار آسان است. برای نصب اینستا برای ویندوز را می‌توانید به دو شکل داشته باشید. با رفتن به سایت instagram.com می‌توانید صفحه خودتان را روی مرورگر داشته باشید. دیدن پست‌های جدید، گذاشتن کامنت، لایک کردن، فالو و آنفالو کردن صفحات دیگر، جست‌وجو هشتگ‌ها و صفحات کارهایی از این قبیل را می‌توانید با مرورگر انجام دهید. امکان گذاشتن پست در نسخه وب وجود ندارد. دانلود اینستاگرام برای ویندوز هم از طریق فروشگاه مایکروسافت ممکن است. برای این کار تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپ Microsoft Store را روی ویندوز باز کنید
  • کلمه Instagram را در باکس جستجو بنویسید
  • پس از پیدا کردن اپ اینستاگرام باید روی دکمه Get کلیک کنید
  • با اتمام دانلود و وارد کردن اطلاعات حساب کاربری می‌توانید از نسخه دسکتاپ اینستاگرام لذت ببرید

برای بهره بردن از امکانات کامل اینستاگرام باید از نسخه اندروید یا ios استفاده کنید. برای نصب نسخه اندروید می‌توانید از گوگل پلی و برنامه‌های مشابه استفاده کنید. نسخه ios هم از اپل استور قابل دریافت است. در گذشته نصب 2 اینستاگرام در اندروید یا ios تنها با روش کلون سازی ممکن بود. اما در حال حاضر می‌توانید تا ۵ اکانت مختلف را با یک برنامه مدیریت کنید.

آموزش ثبت نام اینستاگرام

برای ثبت نام اینستاگرام نیاز به شماره تلفن یا ایمیل دارید. بدون شماره تلفن و ایمیل، امکان داشتن حساب اینستاگرامی وجود ندارد. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، ثبت نام اولیه شما انجام می‌شود. برای تغییر این اطلاعات هم می‌توانید از گزینه ویرایش استفاده کنید. در صورت فراموشی رمز، لینک بازیابی پسورد به شماره تلفن یا ایمیل شما ارسال می‌شود. در صورت وارد کردن اطلاعات نادرست، امکان بازیابی حساب کاربری وجود نخواهد داشت. ثبت نام اینستاگرام، زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و کل این مسیر را می‌توانید در کمتر از یک دقیقه طی کنید.

ثبت نام در اینستاگرام

ثبت نام در اینستاگرام

تفاوت اکانت شخصی با اکانت بیزینس اینستاگرام

برای کسب‌وکارها و کسانی که می‌خواهند از اینستاگرام پول در بیاورند، داشتن اکانت بیزینس اهمیت زیادی دارد. ابزارهای تحلیل و آنالیز مخاطبان پیج را می‌توانید به عنوان یک ترفند اینستاگرام بیزینس در نظر بگیرید. بدون امکاناتی که اینستاگرام به حساب‌های تجاری ارائه می‌دهد، آنالیز و بررسی مخاطبان دشوار و حتی ناممکن است. با آموزش کامل insight اینستاگرام می‌توانید کنترل تمامی بخش‌های صفحه خود را به دست بگیرید.

ترفند‌ های اینستاگرام تجاری به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام پست‌ها و استوری‌های شما بیشتر دیده شده‌اند. آموزش instagram insights با در نظر گرفتن رقبای زیادی که در این شبکه وجود دارند، نقش حیاتی دارد. شما باید درباره Audience، Activity، Engagement، Impressions و… اطلاعات کافی داشته باشید. علاوه بر آن باید بتوانید با استفاده از Likes، Comments، Saves و shares عملکرد هر پست و استوری خود را تحلیل کنید.

آموزش کار با اکانت بیزینس

برای کار با اکانت بیزینس، تنها باید نوع اکانت‌تان را از صفحه شخصی یا personal account به صفحه تجاری یا business account تغییر دهید. باقی چیزها مانند نحوه گذاشتن پست و استوری یکسان است و تفاوتی با نسخه شخصی ندارد. تنها بخشی که مزیت عمده تبدیل اکانت اینستاگرام به حساب تجاری، استفاده از insight اینستاگرام است.

ترفند‌های اینستاگرام زیادی را می‌توانید برای افزایش فالوور و جذاب‌تر کردن صفحه استفاده کنید، حتی راه‌هایی نظیر خرید فالوور اینستاگرام نیز پیش روی شما است؛ اما هیچکدام از ترفندها به اندازه تحلیل درست و آنالیز دقیق پست‌ها و استوری‌های شما موثر نخواهد بود.

اتصال پیج اینستاگرام به فیسبوک

شما امکان پست کردن خودکار محتواهای خود را روی فیسبوک دارید. با اتصال اکانت اینستاگرام به حساب فیس بوک، بدون آن‌که دردسر آپلود دوباره محتوا، نوشتن کپشن یا هر چیز دیگر را داشته باشید، پست هایتان در فیسبوک دیده می‌شود. برای اتصال پیج اینستاگرام به فیسبوک 2 راه دارید:

  1. اولین راه، بهینه‌ترین مسیر است. با اتصال کامل پیج اینستاگرام به صفحه فیسبوک، تمامی محتواها بدون کم و کاست در صفحه دیگر شما هم منتشر می‌شود. تمامی فالوورهای شما در فیس بوک هم می‌توانند محتواهایشان را ببینند.
  2. راه دوم، انتشار محتوای اختصاصی و پست تکی است. در صورتی که نمی‌خواهید تمامی محتواهای شما روی فیس‌بوک منتشر شود، می‌توانید هنگام پست کردن عکس یا ویدیو جدید، انتشار آن روی فیس بوک، توییتر یا تامبلر را انتخاب کنید. با این کار تنها همان پست روی شبکه دیگر منتشر می‌شود.
اتصال پیج اینستاگرام به صفحه فیسبوک
اتصال پیج اینستاگرام به صفحه فیسبوک

بخش‌های اصلی اینستاگرام

اصلی‌ترین بخش‌های اینستاگرام شامل home، Search، new post، Activity و Profile می‌شود. در هر کدام از این 5 بخش، اطلاعات و امکانات متفاوتی در دسترس شما قرار دارد.

Home

برای دیدن جدیدترین پست‌ها، استوری‌ها و پاسخ دادن به دایرکت‌ها، باید به سراغ این صفحه بیایید. از طریق این صفحه می‌توانید جدیدترین محتواهای منتشر شده از صفحه‌های منتخب خود را ببینید. پست‌های جدید هر صفحه‌ای که شما فالو می‌کنید، به این قسمت اضافه می‌شود. جدیدترین استوری‌ها را هم می‌توانید در بالای صفحه ببینید. از طریق همین صفحه می‌توانید پست‌های جدید را لایک کنید یا زیر آن‌ها کامنت بگذارید.

Search یا Explore

برای جستجو کردن پیج اینستاگرام یا گردش در یک هشتگ و کلمه کلیدی خاص، باید از این صفحه استفاده کنید. با نوشتن کلمات مورد نظر در قسمت مشخص شده، بهترین و مرتبط‌ترین صفحات و هشتگ‌ها به شما نشان داده می‌شود. شما امکان جستجو حساب کاربری، تگ و مکان‌ها را در اینستاگرام خواهید داشت. تاریخچه جستجو اینستاگرام خودتان را هم می‌توانید در این قسمت داشته باشید.

بهترین و پربازدید‌ترین پست‌های اینستاگرامی هم متناسب با علایق و پیچ‌های فالو شده شما، در قسمت اکسپلور نمایش داده می‌شود. با در نظر گرفتن تعداد محتواهای تولید شده در طول روز و تعداد حساب‌های کاربری، نمی‌توان انتهایی برای پست‌های اکسپلور متصور شد. در صورتی که به دنبال رسیدن به انتهای اکسپلور اینستاگرام هستید، سعی شما بیهوده است.

New post

در این قسمت می‌توانید پست جدیدی به پروفایل خود اضافه کنید. البته امکان گذاشتن استوری هم از این قسمت وجود دارد. با زدن روی + می‌توانید عکس یا فیلم جدیدی را پست یا استوری کنید. شما می‌توانید در همان لحظه و با استفاده از دوربین، عکس و فیلم را ذخیره کنید یا آن‌که از عکس‌ها و فیلم‌های درون گالری انتخاب نمایید. امکان گذاشتن فیلترهای متفاوت و ایجاد تغییرات ظاهری در عکس و فیلم وجود دارد. شما می‌توانید تا ۱۰ عکس یا فیلم را به شکل گالری در یک پست منتشر کنید.

در این بین باید به ابعاد عکس و فیلم هم توجه داشته باشید. بهترین و استانداردترین سایز و ابعاد برای گذاشتن عکس و فیلم اینستاگرام، مربع است. اما می‌توانید از ابعاد مستطیل شکل هم استفاده کنید. برای اینکه بتوانید جذاب‌ترین استوری‌ها را آپلود کنید، خواندن مطلب «کامل‌ترین راهنمای سایز پست، استوری، IGTV اینستاگرام» را از دست ندهید.

Activity

در صورتی که درخواست جدید برای فالو داشته باشید (البته برای پیج‌های شخصی یا پرایوت)، پیغام آن در این قسمت نمایش داده می‌شود. برای دیدن تمامی درخواست‌ها باید روی گزینه follow requests کلیک کنید. می‌توانید افرادی که شما را فالو کرده‌اند را هم به ترتیب مشاهده کنید. گزارش فعالیت‌های ماهانه مانند لایک و ریپلای شدن کامنت‌ها، لایک شدن پست‌ها و چیزهایی از این دست را هم در ادامه خواهید دید. در قسمت suggestion for you پیج‌های محبوب و پرطرفدار به تشخیص الگوریتم اینستاگرام به شما نمایش داده می‌شود.

همچنین تازه‌ترین فعالیت‌های مربوط به شما، از جمله کسانی که پست‌های شما را لایک کرده یا کامنت گذاشته یا این‌که شما را روی پستی تگ کرده‌اند در این قسمت نمایش داده می‌شود.

Profile

برای دیدن پست‌های خود و ایجاد تغییرات در حساب کاربری، باید روی پروفایل کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید نام کاربری، بیوگرافی، حذف یا آرشیو کردن پست‌ها و ایجاد تغییرات در تنظیمات اصلی اینستاگرام را داشته باشید.

بخش های مختلف پروفایل اینستاگرام

بخش‌های مختلف پروفایل اینستاگرام

با زدن روی دکمه + می‌توانید قسمت‌های جدیدی به پروفایل اینستاگرام اضافه کنید. قسمت‌هایی مانند Live، Guide و Instagram Video، به طور پیش فرض برای حساب‌های شخصی فعال نیست و باید آن‌ها را به شکل دستی اضافه کنید.

طراحی layout صفحه، می‌تواند اهمیت زیادی در جذب مخاطبان بیشتر ایفا کند. استفاده از پالت‌های رنگی جذاب، صفحه شما را زیبا می‌کند. چیدمان پست‌ها بر اساس رنگ، تقویم محتوایی و نوع پست هم می‌تواند اهمیت داشته باشد. شیما تیموری در مطلب "آموزش طراحی پیج اینستاگرام {براساس تجربه شخصی}" به طور کامل شما را با نحوه آرایش پیج آشنا کرده است. استفاده از تجربه‌های شخصی، می‌تواند به شما در درک بهتر فضای اینستاگرام کمک کند.

پیدا کردن دوست‌ها و آشنایان با شماره تلفن

این امکان برای شما وجود دارد که با دادن دسترسی دفترچه تلفن گوشی‌تان به اینستاگرام، پیج دوستان و آشنایانتان را بر اساس شماره تلفن پیدا کنید. با در نظر گرفتن اینکه شماره موبایل یک راه رایج برای ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام است، این احتمال وجود دارد که افراد زیادی را بتوانیم بر اساس شماره تلفن پیدا کنیم.

برای این کار باید به تب پروفایل رفته روی منوی همبرگری بالای صفحه کلیک کنید. با انتخاب گزینه setting وارد بخش تنظیمات خواهید شد. اولین گزینه برای شما follow and invite friends است. از این قسمت می‌توانید دوستان جدید پیدا کنید یا آن‌که از طریق واتساپ، ایمیل، پیامک و… دیگران را به نصب اینستاگرام دعوت نمایید. انتخاب follow contacts می‌توانید پیج دیگران را بر اساس شماره تلفن مشاهده کنید. در سیستم عامل اندروید نسخه جدید، اینستاگرام به شکل پیش فرض دسترسی به دفترچه تلفن را ندارد و باید این مجوز برای اینستاگرام از طرف کاربر داده شود.

تغییر اطلاعات پروفایل اینستا

از قسمت edit profile می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود را تغییر دهید. عوض کردن نام حساب، نام کاربری، لینک وب سایت و متن بیوگرافی کارهایی است که می‌توانید از این قسمت انجام دهید. از همین بخش امکان تغییر نوع حساب کاربری به professional هم وجود دارد. شما می‌توانید با انتخاب گزینه personal information، اطلاعات هنگام ثبت نام خود را هم به‌روزرسانی کنید. امکان وارد کردن آدرس ایمیل جدید، شماره تلفن جدید، مشخص کردن جنسیت و تاریخ تولد در این قسمت وجود دارد.

محدودیت کاراکتر بایو، کپشن و کامنت اینستاگرام

شما نمی‌توانید برای گذاشتن محتوای متنی، انتظار تعداد کلمات و کاراکتر‌های نامحدود را داشته باشید. اینستاگرام تنها تعداد کاراکتر مشخصی را به هر صفحه بدون در نظر گرفتن نوع آن، اختصاص می‌دهد. برای اینکه بخواهید پیج اینستاگرام خود را معرفی کنید یا پست‌هایتان را با بهترین کلمات کلیدی غنی کنید، باید محدودیت‌های نوشتاری اینستاگرام را در نظر داشته باشید. امکان نوشتن متن در بیو، کپشن و کامنت وجود دارد. محدودیت‌های هر کدام هم در زیر توضیح داده شده است:

محدودیت کپشن اینستاگرام

در زیر هر پست اینستاگرام می‌توانید متن مورد نظرتان را به عنوان کپشن بنویسید. در این متن می‌توانید از هشتگ و حساب‌های منشن شده هم استفاده کنید. تنها محدودیتی که برای شما وجود دارد، تعداد کاراکتر کپشن است. در هر پست شما می‌توانید از ۲۲۰۰ کاراکتر برای نوشتن کپشن استفاده کنید.

محدودیت بایو اینستاگرام

برای نوشتن بایو تنها ۱۵۰ کاراکتر در اختیار هر کاربر قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن اینکه اینستاگرام اولین چیزی است که کاربر با باز کردن صفحه شما می‌خواند، باید در انتخاب کلمات دقت زیادی داشته باشید. گذاشتن هشتگ، نوشتن شماره تلفن و آدرس با وجود دکمه‌های کمکی، ضرورتی ندارد. بنابراین بهتر است از ایده‌های خلاقانه برای نوشتن بایو استفاده کنید. در"17 ایده برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام" می‌توانید با بهترین ترفندها برای نوشتن خلاقانه و بهینه بایو اینستا آشنا شوید.

محدودیت کامنت اینستاگرام

برای نوشتن کامنت هم به مانند کپشن محدودیت ۲۲۰۰ کاراکتر برای شما وجود دارد. در کامنت می‌توانید دیگران را منشن کنید یا از هشتگ استفاده نمایید. بسیاری از پیج‌ها برای نوشتن کپشن‌های طولانی‌تر، از کامنت پین شده استفاده می‌کنند تا تعداد کاراکترها را به ۴۴۰۰ افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام

پست کردن محتوا و ویرایش آن‌ها

با زدن دکمه + می‌توانید به عکس‌ها و فیلم‌های درون گالری گوشی‌تان دسترسی داشته باشید. با انتخاب یک یا چند عکس و فیلم می‌توانید یک آلبوم برای انتشار درست کنید. امکان انتخاب ۱۰ عکس و فیلم وجود دارد. حتی می‌توانید ابعاد تصاویر را متناسب با نسخه اصلی نگه دارید (ابعاد پیش فرض اینستاگرام مربع است). با زدن روی → به مرحله بعد می‌روید.

در این قسمت امکان ایجاد تغییرات ظاهری و اصلاح رنگ عکس و فیلم وجود دارد. شما می‌توانید کنتراست، روشنایی، زاویه عکس، ایجاد سایه، هایلایت و… را در این قسمت داشته باشید. روی → کلیک کنید تا بخش بعدی برای شما باز شود.

در این قسمت می‌توانید برای پست خود، کپشن بنویسید. کپشن نوشتن به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات جدیدی درباره پست‌تان متوجه شوند. علاوه بر آن، گذاشتن هشتگ و منشن کردن دیگران در کپشن باعث تعامل بیشتر پست شما با الگوریتم‌های اینستاگرام می‌شود. از همین قسمت می‌توانید افراد دیگر را روی پست خود تگ کنید. یا آن‌که مکان مشخصی را به عنوان لوکیشن به پست اضافه کنید. با اتصال حساب‌های کاربری فیس بوک، توییتر و تامبلر، پست شما مستقیماً در این حساب‌ها هم منتشر می‌شود.

برای ویرایش یک پست منتشر شده باید آن را باز کنید. پس از کلیک کردن روی قسمت option عکس (بالا و سمت راست پست)، قابلیت‌هایی مانند آرشیو کردن، حذف کردن و ویرایش به شما نمایش داده می‌شود. شما به ویرایش کپشن، تگ‌ها و تغییر لوکیشن دسترسی دارید. از همین مسیر می‌توانید برای عکس‌ها متن جایگزین (ALT) بنویسید. با این کار عکس شما در جستجوی گوگل هم نمایش داده می‌شود و به شدن پیج خود کمک می‌کنید.

اگر دوست دارید با مفهوم سئو اینستاگرام آشنا شوید، حتما این مطلب را بخوانید.

ویرایش، حذف و بستن کامنت‌ها در اینستاگرام

دیدن کامنت‌های آزاردهنده و توهین آمیز، از سمت هیچ کسی قابل قبول نیست. اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد که در صورت دیدن کامنت و نظر نامطلوب، آن را حذف کنید. شما امکان ویرایش و حذف کامنت‌های گذاشته شده از سمت خودتان را دارید اما برای کامنت‌های دیگران در زیر پست‌تان، تنها امکان حذف و گزارش برای شما وجود دارد. با این حال شما می‌توانید قبل از گذاشتن پست یا در حین ویرایش پست، کامنت‌ها را ببندید تا هیچ کسی نتواند نظر بگذارد.

برای پست‌هایی که فکر می‌کنید سوءتفاهم یا جنجال به وجود می‌آورد، بستن کامنت بهترین راه برای پیشگیری از این اتفاق است. در آخر مرحله از انتشار عکس و فیلم با انتخاب گزینه advanced setting، می‌توانید کامنت‌ها را قفل کنید. باز شدن ویرایش هر پست هم، گزینه turn off commenting به شما نمایش داده می‌شود.

بستن کامنت ها در اینستاگرام

بستن کامنت‌های اینستاگرام

نحوه وارد کردن هشتگ در اینستا

برای وارد کردن هشتگ در کپشن تنها لازم است تا از نشانه «#» قبل از نوشتن کلمات استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که هشتگ تنها برای یک کلمه کاربرد دارد بنابراین در صورتی که تگ شما بیشتر از یک کلمه را شامل می‌شود، باید از علامت «_» بین کلمات استفاده کنید. بهینه‌ترین راه برای استفاده از هشتگ، جانمایی آن در خطوط متن است.

به جای آن‌که تعداد کاراکتر‌های محدود کپشن را اشغال کنید و تمامی هشتگ‌ها را در انتهای متن بگذارید، می‌توانید هشتگ‌ها را به شکلی بهینه درون متن جایگذاری نمایید. امکان گذاشتن تا 30 هشتگ برای هر پست وجود دارد. البته بهتر است عمدتا حد 15 تا 25 هشتگ را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای جامع و کامل هشتگ {آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام}

تگ و منشن کردن افراد

تگ کردن دیگران در پست‌ها و منشن کردن افراد در کپشن، به شما کمک می‌کند تا دامنه تعاملات و ارتباطات خود را در شبکه مجازی بالاتر ببرید. برای آن‌که بخواهید یک حساب دیگر اینستاگرام را درون پست تگ کنید، باید از گزینه Tag people استفاده نمایید. تنها با نوشتن حروف اول اکانت، پیج‌های مشابه به شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. برای منشن کردن دیگران در کپشن هم تنها باید از علامت «@» استفاده کنید. تگ کردن افراد در کامنت هم کاربرد دارد و شما این امکان را دارید که در زیر پست دیگران، پیج‌های دلخواه‌تان را منشن کنید.

آموزش ارسال پیام از طریق دایرکت

آموزش بعدی در مطلب جامع آموزش اینستاگرام آموزش نحوه دایرکت دادن در اینستا است. دایرکت دادن به افراد می‌تواند مسیر مستقیم شما برای فرستادن پیام‌های خصوصی و شخصی به دیگران باشد. برای این کار دو راه دارید:

راه اول

با باز کردن پیج مورد نظر، می‌توانید گزینه message را ببینید. در صورتی که این گزینه برای شما قابل مشاهده نیست، باید آن پیج را در ابتدا فالو کنید. به محض اینکه روی این دکمه کلیک کنید، صفحه مسنجر اینستاگرام برای شما باز می‌شود و می‌توانید پیام دلخواه خود را در قالب متن، صدا، عکس و کلیپ کوتاه ویدئویی ارسال کنید.

راه دوم

صفحه home یا timeline اینستاگرام را به سمت چپ بکشید تا چت‌ها به شما نمایش داده شود. در همین قسمت می‌توانید آیدی مورد نظرتان را سرچ کرده و ارسال پیام را شروع کنید.
امکان برقراری تماس تصویری هم وجود دارد. برای این کار باید در ابتدا روی آیکون دوربین در بالای صفحه کلیک کنید و پس از آن آیدی مورد نظرتان را جست‌وجو نمایید.

ایجاد پیام‌های از پیش تعیین شده در اینستاگرام

با تبدیل حساب اینستاگرام به اکانت تجاری، امکان فرستادن پیام‌های از پیش تعیین شده به شما داده می‌شود. با استفاده از این قابلیت، حتی در صورتی که امکان پاسخگویی به دایرکت‌های مشتریان و کاربران‌تان را ندارید، سیستم به شکل خودکار پیام‌هایی را به آن‌ها می‌فرستد. مشخص کردن پاسخ سوالات پرتکرار، از بهترین کارهایی است که می‌توانید با این قابلیت انجام دهید. برای فعال کردن welcome message اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد صفحه پروفایل خود شوید و option را انتخاب کنید
  2. روی setting برای باز کردن تنظیمات اکانت کلیک کنید
  3. با رفتن به منو Creator، می‌توانید Saved Replies را برای فعال کردن پیام‌های خودکار ببینید
  4. با انتخاب New Saved Reply، می‌توانید یک پیام خودکار جدید ایجاد کنید. همچنین برای دیدن پیام‌های خودکار قبلی، باید روی علامت + کلیک کرده تا دیگر بخش‌ها به شما نمایش داده شود
  5. در بخش New Saved Reply، ابتدا باید یک کلمه کلیدی را برای پیام خود مشخص کنید. با نوشتن این کلمه، متن دلخواه شما به کاربر ارسال می‌شود. بنابراین هر پیام از پیش تعیین شده دارای دو بخش شورت کد و متن اصلی است

People Suggestions چیست؟

اینستاگرام یک شبکه مجازی بزرگ است که به شما امکان ارتباط و تعامل با دیگران را می‌دهد. People Suggestions ترفندی اینستاگرامی برای گسترش دامنه ارتباطات است. الگوریتم اینستاگرام تمامی حرکات و فعالیت‌های شما را در این شبکه زیر نظر می‌گیرد. با در نظر گرفتن پست‌هایی که مشاهده می‌کنید، لایک می‌کنید، کامنت می‌گذارید و برای دیگران می‌فرستید، پیج‌های مشابه و با فعالیت یکسان به شما نمایش داده می‌شود.

در قسمت اکسپلور می‌توانید بسیاری از پست‌های مشابه را ببینید. از طرف دیگر، اینستاگرام دوستِ دوست شما را هم به عنوان یک گزینه ممکن برای فالو کردن در نظر می‌گیرد. اینستاگرام سعی می‌کند تا هر چه بیشتر، دامنه فعالیت شما را افزایش دهد و ارتباطات شما را با دیگران بیشتر کند.

نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

داشتن تیک آبی اینستاگرام می‌تواند به جلب اعتماد کاربران کمک زیادی کند. تیک آبی به معنای تایید هویت صاحب صفحه از سمت شرکت اینستاگرام است. علاوه بر آن پیج‌هایی که تیک آبی دارند، در صورت هک شدن یا از دست رفتن دسترسی، بدون مشکل و پاک شدن اطلاعات بازگردانده خواهند شد. برای گرفتن تیک آبی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد صفحه پروفایل اینستاگرام خود شوید
  2. در گوشه سمت راست، بخش option را باز کنید
  3. روی گزینه تنظیمات (setting) کلیک کنید
  4. از منوی تنظیمات، بخش Account را باز کنید
  5. در این قسمت می‌توانید با انتخاب گزینه Request Verification، درخواست خود را برای بررسی مدارک و احراز هویت به اینستاگرام ارسال نمایید
گرفتن تیک آبی اینستاگرام
گرفتن تیک آبی اینستاگرام

در نظر داشته باشید که تمامی صفحات نمی‌توانند تیک آبی دریافت کنند. دریافت تیک آبی تنها به صفحاتی داده می‌شود که دارای تعداد مشخصی از فالوورها (مثلا 10 هزار فالوور) و متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی شناخته شده باشند. در صورتی که صاحب کسب‌وکار و برند شناخته شده هستید، دریافت تیک آبی می‌تواند به جلب اعتماد کاربران کمک زیادی کند.

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

در صورتی که کاربر همیشگی اینستاگرام باشید، احتمالاً تا حد زیادی از شیوه کار الگوریتم اینستاگرام مطلع هستید. از سال ۲۰۱۶ با تغییر و توسعه گسترده الگوریتم نمایش پست‌ها، موتور اینستاگرام هوشمند‌تر و دقیق‌تر شده است. دلیل این کار آن بود که اینستاگرام متوجه شد که عمده کاربران نزدیک به ۷۰% از پست‌هایی که به آن اهمیت می‌دهند را نمی‌بینند. در صورتی که فالوینگ‌های زیادی داشته باشید، عملاً برای دیدن تمامی پست‌ها و استوری‌های روز و جدید، باید ساعت‌های زیادی را مشغول بمانید.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

الگوریتم های اینستاگرام برای افزایش فالوئر به این شکل است که اینستاگرام در ابتدا پست جدید پیج‌های اخیراً بازدید شده را به شما نشان می‌دهد. اینستاگرام این فرضیه را در نظر می‌گیرد که پیج‌هایی که شما به طور مرتب بازدید می‌کنید، برای شما اهمیت بیشتری دارند. در این صورت بهتر است پست‌های جدید و استوری‌های این پیج‌ها را ببینید. پس از آن می‌توانید با کلیک کردن روی گزینه view more older باقی پست‌های کم اهمیت را مشاهده کنید.

از طرف دیگر، اگر شما صاحب یک اکانت تجاری باشید، پست‌های جدید شما در ابتدا تنها به ۱۰% از فالوورهایتان نمایش داده می‌شود. در صورتی که پست جدید شما آمار خوبی کسب کند، به مرور الگوریتم اینستاگرام آن را در معرض دید تعداد کاربران بیشتری قرار می‌دهد. هدف اینستاگرام از این کار نمایش محتوا‌های بهتر، با کیفیت‌تر، مفید‌تر و جذاب‌تر به کاربران است. فاکتورهای مهم برای الگوریتم اینستاگرام شامل موارد زیر است:

ارتباطات (Engagement)

مهم‌ترین فاکتور برای اینستاگرام، ارتباط شما با پیج‌هایی است که آن‌ها را فالو کرده‌اید. هرچه بیشتر لایک کنید و کامنت بگذارید، اینستاگرام پست‌های مشابه بیشتری را به شما نشان می‌دهد. علاوه بر آن الگوریتم اینستاگرام به کسانی که به آن‌ها دایرکت می‌دهید، اکانت‌هایی که جستجو می‌کنید و عکس‌هایی که در آن تگ می‌شوید، اهمیت می‌دهد. تمامی این بخش‌ها، پایگاه دانش اینستاگرام از شما را می‌سازد.

زمان

اگرچه با به‌روزرسانی الگوریتم اینستاگرام، نمایش پست‌ها خیلی زمان محور نیست، اما همچنان آخرین عکس‌ها و پست‌ها برای اینستاگرام مهم است. خصوصاً برای اکانت‌هایی که مرتب بازدید می‌کنید، پست‌ها از جدیدترین به قدیمی‌ترین نمایش داده می‌شوند.

تناوب و تداوم در پست گذاری

به طور معمول هنگامی که کاربر اپلیکیشن اینستاگرام را باز می‌کند، جدیدترین پست‌ها را می‌بیند، اما در صورتی که تعداد دفعات باز شدن اپلیکیشن توسط کاربر زیاد باشد، احتمال محتواهای مرتبط با علاقه کاربر بالاتر می‌رود.

فالوینگ‌ها

فالو کردن کاربران بیشتر به معنی مشاهده پست‌های بیشتر است. الگوریتم اینستاگرام از علایق، ارتباطات و تعامل کاربران فالو شده توسط شما هم برای نشان دادن پست‌ها استفاده می‌کند.

میزان استفاده از اپلیکیشن

میزان استفاده از اپلیکیشن به مانند تناوب باز کردن اپ، می‌تواند در چیدمان پست‌های نمایش داده شده، موثر باشد. هرچه زمان بیشتری از اینستاگرام استفاده کنید، پیشنهادات جدید الگوریتم از حساب‌ها و پست‌های مورد علاقه بیشتر خواهد بود.

اصطلاحات اینستاگرام

در آموزش اینستاگرام از صفر تا 100 حتماً باید اطلاعات خود را درباره تمامی بخش‌های اپلیکیشن بیشتر کنید. اصطلاحات اینستاگرام با پرمخاطب شدن این شبکه وارد لغت نامه افراد شد. بنابراین شما هم باید با این اصطلاحات آشنایی داشته باشید:

پست (Post)

پست، همان عکس یا ویدیویی است که شما در صفحه اصلی‌تان منتشر می‌کنید. تمام کسانی که شما را فالو کرده‌اند می‌توانند پست‌های‌تان را ببینند، لایک یا در زیر آن‌ها بگذارند.

فالوینگ (Following)

هر کسی یا پیجی که شما فالو می‌کنید، به لیست فالوینگ‌های شما اضافه می‌شود. جدیدترین پست‌های فالوینگ‌ها در تایم لاین صفحه اول نمایش داده می‌شود.

فالوور (Follower)

تمام کسانی که شما را فالو کرده‌اند به عنوان فالوور شناخته می‌شوند. برای کسب درآمد اینترنتی اینستاگرام، داشتن فالوور‌های بیشتر مزیت ویژه‌ای محسوب می‌شود.

استوری (Story)

به محتوای کوتاه ۲۴ ساعته، استوری گفته می‌شود. در بخش استوری‌ها شما می‌توانید ویدیو‌های ۱۵ ثانیه‌ای ضبط کرده و آن‌ها را با فالوور‌های‌تان به اشتراک بگذارید. امکان جدا کردن دوستان نزدیک برای استوری وجود دارد.

هایلایت (Highlight)

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید استوری‌های خود را در فضایی به نام هایلایت دسته بندی کرده و آن را به مدت نامحدود نمایش دهید.

دایرکت (Direct)

برای فرستادن پیام خصوصی به پیج‌های دیگر باید از قابلیت دایرکت استفاده کنید. امکان ارسال پیام متنی، صوتی، عکس و ویدیو در دایرکت وجود دارد.

لایو (live)

از جمله امکانات پرطرفدار اینستاگرام، پخش زنده یا لایو است. امکان ذخیره کردن لایو‌های اینستاگرام برای پیج‌های بیزینسی و شخصی وجود دارد. تعداد بینندگان لایو نامحدود بوده و می‌توان از آن برای اهداف تجاری استفاده‌های زیادی کرد.

ویدئو اینستاگرام (Instagram Video)

ویدیو اینستاگرام بخش جدیدی است که با یکپارچه شدن کلیپ‌های کوتاه ۶۰ ثانیه و ویدیو‌های بلند igtv به وجود آمده است. در ویدیوهای بلند تنها ۶۰ ثانیه اول به کاربر نمایش داده می‌شود و پس از آن کاربر می‌تواند برای دیدن دقایق بعدی، ویدیو را به طور کامل باز کند.

بیشتر بخوانید: فرق پست ویدئو با ریلز Reels چیست؟

ابعاد ویدئو اینستاگرام

ابعاد ویدئو اینستاگرام

هشتگ (Hashtag)

با گذاشتن هشتگ فرایند جستجو را برای کاربران ساده‌تر می‌کنید. شما می‌توانید از هشتگ در کپشن، کامنت و بایو اینستاگرام استفاده کنید.

کپشن (Caption)

در زیر هر پست اینستاگرامی می‌توانید متنی به طول ۲۲۰۰ کاراکتر به عنوان کپشن بنویسید.

منشن (Mention)

در کپشن می‌توانید دیگر پیچ‌ها را منشن کنید. منشن کردن همان مخاطب قرار دادن یک پیج دیگر در کامنت و کپشن است.

تگ (tag)

عملکرد تک به مانند منشن است با این تفاوت که شما دیگر پیج‌های اینستاگرام را روی خود عکس می‌توانید تگ کنید.

نوتیفیکیشن (Notification)

اطلاع رسانی تمامی اتفاقات و فعالیت‌های اینستاگرام به شکل نوتیفیکیشن انجام می‌شود. در صورتی که دایرکت جدی داشته باشید، در پستی منشن شده باشید یا کسی به شما درخواست دوستی داده باشد، آن را به شکل نوتیفیکیشن مطلع خواهید شد.

بلاک (Block)

بلاک کردن به معنی جلوگیری از پیج‌های دیگر برای دیدن یا هر گونه دسترسی به صفحه شما است.

پین شدن (Pin)

قابلیت پین شدن، از جمله قابلیت‌های جدید اینستاگرام است. شما می‌توانید بهترین کامنت (یا محتوای ادامه کپشن) را که برای بقیه کاربران مفیدتر و آموزنده‌تر است را به شکل پین و قفل شده نمایش دهید. در این صورت، با گذاشتن کامنت‌های تازه، کامنت پین شده همچنان در بالای صفحه نمایش داده می‌شود.

فصل دوم: آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

فصل دوم: آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

فصل دوم: آموزش کسب درآمد اینستاگرام

اینستاگرام، امروز چیزی بیشتر از یک اپلیکیشن سرگرمی و گذراندن وقت است. کسب‌وکارهای زیادی مبتنی بر اپلیکیشن اینستاگرام به وجود آمده‌اند. داشتن درآمد‌های میلیونی و نجومی با استفاده از این شبکه مجازی، دور از ذهن نیست. اگر برایتان سوال است که مقدار کسب درآمد از اینستاگرام چقدر است، باید ویژگی‌های زیادی را در نظر بگیرید.

نوع فعالیت شما روی اینستاگرام می‌تواند در میزان درآمد شما موثر باشد. کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات و کسب درآمد از اینستاگرام با لایک دو نوع پر طرفدار و رایج است. در صورتی که یک صفحه با تعداد فالوور بالا و بازدید روزانه چند هزار نفری دارید، می‌توانید از گرفتن تبلیغات کسب درآمد کنید. بدون کمترین سرمایه اولیه هم می‌توانید در آژانس‌های تبلیغاتی کار پیدا کنید و با لایک کردن یا کامنت گذاشتن زیر پست مشتریان آن‌ها، درآمد داشته باشید.

با داشتن یک ایده جذاب که پتانسیل همه‌گیری داشته باشد، می‌توانید کار پیج خود را آغاز کنید.

کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه ممکن است اما باید ایده جذابی پیدا کنید. ایده اینستاگرامی باید همه گیر و ویروسی عمل کند. در این صورت می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، درآمد زیادی داشته باشید. با باز کردن اینستاگرام ایده های احمقانه زیادی را می‌بینید که هرچند ساده لوحانه به نظر می‌رسند اما درآمد زیاد دیدن نصیب صاحب کسب‌وکار می‌کند.

در اینستاگرام ایده های جالب و جذاب بسیار زود رشد می‌کند. حتی برای کسب‌وکارهای دارای هویت هم، ایده پیج اینستاگرام می‌تواند مهم باشد. شما لزوماً نباید تنها به راه اندازی پیج‌های رسمی برای شرکت‌های بزرگ فکر کنید.

فصل سوم: بهترین ابزارهای اینستاگرام

فصل سوم: بهترین ابزار اینستاگرام

فصل سوم: بهترین ابزار اینستاگرام

آشنایی با ابزارهای اینستاگرام از ارکان اصلی آموزش اینستاگرام به حساب می‌آید. بدون داشتن ابزار نمی‌توانید برای قدم‌های بعدی و گسترش کسب‌وکار اینستاگرامی خودتان برنامه ریزی کنید. ابزار‌ها به شما کمک می‌کنند تا مخاطبانتان را بهتر بشناسید و بازخورد محتوای‌تان را ببینید. در صورتی که کاربران شما به یک پست یا استوری توجه بیشتری نشان داده باشند، در آمار تحلیلی مشخص خواهد شد.

ابزار تحلیل اینستاگرام، قدم اول برای بررسی کامل پیج‌های بیزینسی است. پس از آن می‌توانید از ابزارهای دیگر برای درست کردن عکس‌های جذاب، ویدیوهای گرافیکی و نوشتن متن با فونت‌های مختلف و زیبا استفاده کنید.

ابزار آنالیز اینستاگرام

بهترین ابزار برای آنالیز حساب‌های بیزینسی، Instagram Insights است. پایه‌ای‌ترین و دقیق‌ترین این اطلاعات را از حساب کاربری خود را می‌توانید در Insights ببینید. اما لازم نیست حتماً خودتان را به استفاده از یک ابزار محدود کنید. در کنار آمار اینستاگرام، ابزارهای رایگان و پولی زیادی را هم می‌توانید به کار بگیرید. هرچقدر که بتوانید کار با داشبورد‌های مختلف را تجربه کنید، تحلیل و نتیجه گیری از داده‌ها برای شما راحت‌تر خواهد بود.

ابزار‌های زیر می‌تواند به شما برای تحلیل اکانت اینستاگرام کمک کند:

  • Hootsuite Analytics
  • Creator Studio
  • Iconosquare
  • Keyhole
  • Phlanx

دانلود پست و استوری از اینستاگرام

برای دانلود پست و استوری اینستاگرام می‌توانید از اسکرین شات و اپلیکیشن‌های ضبط صفحه استفاده کنید. اما برای آن‌که بهترین کیفیت را عکس و ویدیو داشته باشید، باید نسخه اصلی را دانلود کنید. وب سایت igram.io می‌تواند به شما برای دانلود نسخه اصلی و با کیفیت عکس و ویدیو‌های اینستاگرامی کمک کند. تنها در نظر داشته باشید که دانلود عکس و ویدیو باید از پیج‌های باز و عمومی باشد.

دانلود عکس، ویدئو، استوری و لایو از igram.io

دانلود عکس، ویدئو، استوری و لایو از igram.io

کپی کردن کپشن در اینستاگرام

از جمله مشکلات ادمین‌های اینستاگرامی، کپی نشدن کپشن و کامنت است. شما نمی‌توانید در صورتی که از یک کپشن خوشتان آمده، آن را کپی کنید. تنها می‌توانید از آن اسکرین شات بگیرید. اما یک اپلیکیشن می‌تواند به شما برای کپی دقیق و جز به جز کپشن اینستاگرام کمک کند. با دانلود اپلیکیشن Universal Copy می‌توانید کپشن‌های اینستاگرام را ذخیره کنید. استفاده از این اپ تنها برای کاربران اندروید فراهم است.

نرم افزار ادیت عکس و ویدئو

با اینکه اینستاگرام فیلتر‌های مختلفی را برای تغییر ظاهر عکس و ویدئو در اختیار شما می‌گذارد، اما ممکن است بخواهید تنظیمات حرفه‌ای و شخصی را روی عکس و ویدئو اعمال کنید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های رایگان و پولی استفاده کنید. کاربران اندروید این امکان را دارند که بسیاری از اپلیکیشن‌های پولی را به شکل مود شده و کرک شده دریافت کنند. این امکان برای کاربران گوشی‌های آیفون وجود ندارد. با این حال در صورتی که می‌خواهید ادیت حرفه‌ای عکس و ویدیو را انجام دهید، اپ‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • Snapseed
  • Layout
  • Viva Video
  • PowerDirector
  • PicsArt
  • Pixlr
  • Adobe Lightroom
  • Prisma

بیشتر بخوانید:

5 ابزار رایگان گرافیکی برای طراحی پست اینستاگرام

10 ابزار برای طراحی استوری اینستاگرام

فصل چهارم: امنیت پیج اینستاگرام

امنیت پیج اینستاگرام

فصل چهارم: نکات امنیتی اینستاگرام

آموزش اینستاگرام بدون بازگو کردن امنیت در اینستاگرام فایده ندارد. اینستاگرام به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های شرکت فیس بوک، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد. به همان نسبت، با حضور افراد مختلف از قشرهای گوناگون جامعه احتمال کلاهبرداری و فریبکاری هم در این اپ بالا می‌رود.

با رعایت برخی از نکات می‌توانید امنیت پیج اینستاگرام خود را تضمین نمایید. اگر برایتان جالب است که بدانید امنیت اینستاگرام چقدر است یا امنیت اینستاگرام را چگونه بالا ببریم، باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. استفاده از شماره تلفن شخصی، استفاده از ایمیل معتبر با رمز عبور و ریکاوری مطمئن، تعریف رمز عبور با تعداد کاراکتر طولانی و فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای، از جمله کارهایی است که شما می‌توانید برای بالا بردن امنیت پیج و صفحه اینستاگرام‌تان انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چطور امنیت اکانت اینستاگرام خود را تامین کنیم؟

بلاک و ریپورت کردن حساب‌ها و پست‌های اینستاگرامی

با بلاک کردن افراد مزاحم و ریپورت کردن حساب‌های آزاردهنده و مخالف اخلاق، می‌توانید فضای سالم اینستاگرام را حفظ کنید. اینستاگرام در قبال کاربران مزاحم و توهین کننده، دستورالعمل مشخصی دارد. در صورتی که هرگونه آزار کلامی، تهدید و پست توهین آمیز را مشاهده کردید، می‌توانید با بلاک و ریپورت کردن پست و اکانت، به خود و دیگران کمک کنید. بستن کامنت هم می‌تواند در صورت داشتن نظرات توهین آمیز، گزینه مناسبی برای شما باشد.

فعال کردن رمز یکبار مصرف

برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام، لازم نیست کارهای خاصی را انجام دهید. تنها رعایت کردن نکات و اصول اولیه، برای ایجاد امنیت اینستاگرام در ایران، کافی است. دریافت رمز یکبار مصرف به شما کمک می‌کند تا حتی در صورت لو رفتن رمز عبور، دسترسی پیج به دست دیگران نیفتد. با فعال کردن این قابلیت، برای هر بار ورود به اینستاگرام از هر دستگاه منحصر به فرد، پیامکی به شماره تلفن تعریف شده در سیستم ارسال می‌شود. این پیامک حاوی یک کد ۶ رقمی است که باید برای ورود استفاده شود.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای

احراز هویت دو مرحله ای، می‌تواند در کنار رمز یکبار مصرف فعال شود. این قابلیت امنیت بالایی به پیج اینستاگرام شما می‌دهد. فارغ از دریافت رمز یکبار مصرف، می‌توانید از اپلیکیشن‌های اعتبارسنجی برای دریافت کد احراز هویت استفاده کنید. google authenticator و due mobile دو اپلیکیشنی هستند که می‌توانید برای فعال کردن احراز هویت استفاده کنید.

فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام

فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام

Private کردن پیج اینستاگرام

در صورتی که نمی‌خواهید پست‌ها و استوری‌های شما را تمامی کاربران اینستاگرامی مشاهده کنند، می‌توانید پیج خود را به حالت شخصی در آورید. Private کردن پیج اینستاگرام تنها برای اکانت‌های غیر تجاری ممکن است. اگر بخواهید حالت بیزینس اینستاگرام را استفاده کنید، امکان بستن صفحه و قفل کردن آن وجود ندارد.

با پرایوت شدن پیچ، کاربران دیگر برای فالو کردن شما باید درخواست اولیه ارسال کنند. تنها در صورت پذیرش شما، امکان دیدن پست‌ها و استوری‌ها برای آن‌ها فعال می‌شود. حتی در آن مرحله هم شما می‌توانید پست‌ها و استوری‌ها را برای برخی از افراد مخفی یا hide کنید.

پاک کردن اکانت اینستاگرام

در صورتی که از امنیت اینستاگرام رضایت ندارید یا آن‌که کار با این اپلیکیشن را سودمند نمی‌دانید، می‌توانید حساب خود را به طور کامل پاک کنید. در این قسمت از آموزش اینستاگرام به شما می‌گوییم چطور اکانت اینستاگرام خود را دیلیت کنید. البته اطلاعات شما برای مدت زمان کوتاهی نگه داشته می‌شود، حتی نام کاربری شما با وجود غیر قابل مشاهده بودن، قابل انتخاب برای کاربران دیگر نیست.

پس از گذشت مدت زمان مورد نظر از غیرفعال شدن و حذف اولیه اکانت اینستاگرام، تمامی اطلاعات شما شامل عکس ها، ویدیوها، کامنت‌ها، لایک‌ها، تگ‌ها و نام کاربری‌تان پاک می‌شود. در این قسمت، اطلاعات شما قابل برگشت نیست. در نظر داشته باشید که با پاک کردن حساب اینستاگرام، پیام‌های رد و بدل شده در دایرکت و منشن شدن در کپشن‌ها پاک نخواهد شد. اما در صورت تلاش برای باز کردن صفحه شما، پیغامی مبنی بر پاک شدن اکانت نمایش داده می‌شود.

برای پاک کردن کامل حساب اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اکانت اینستاگرام خود را روی مرورگر موبایل یا دستکتاپ خود باز کنید
  2. وارد لینک حذف اکانت اینستاگرام شوید
  3. دلیل حذف حساب کاربری اینستاگرام را مشخص کنید (حتما یک گزینه باید انتخاب شود)
  4. رمز عبور خود را برای تایید پروسه توسط صاحب اکانت، وارد کنید
  5. روی دکمه Delete کلیک کنید تا اکانت شما حذف شود

با رعایت نکات امنیتی مانند: استفاده از شماره تلفن شخصی، استفاده از ایمیل معتبر با رمز عبور و ریکاوری مطمئن، تعریف رمز عبور با تعداد کاراکتر طولانی و فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، از هک صفحه اینستاگرام خود جلوگیری کنید.

هک اینستاگرام

در انتها بهتر است نگاهی به بزرگ‌ترین دروغ این روزهای اینستاگرام بیندازیم. با در نظر گرفتن ابعاد و اهمیت اپلیکیشن اینستاگرام در جهان، یقینا نمی‌توان انتظار هک شدن آن را از برنامه نویس‌های تازه‌کار و بی‌تجربه داشت. بسیاری از افراد با ادعای استفاده از برنامه امنیت اینستاگرام، امنیت دایرکت اینستاگرام، امنیت اینستاگرام با ایمیل و… از کاربران دیگر کلاهبرداری می‌کنند.

در صورتی که نکات اصلی و قوانین امنیتی اینستاگرام را بایت کرده‌اید، خیالتان از بابت هک شدن پیج راحت باشد. اگر اینستاگرام را می‌شد به همین سادگی که مدعیان آن ادعا می‌کنند هک کرد، یقیناً تا این اندازه رشد نمی‌کرد. حتی ممکن است در برخی از سایت‌ها با تبلیغ‌هایی مانند آموزش hack instagram روبه‌رو شوید. این دسته از کارها، از جمله فعالیت‌های زرد در اینستاگرام است که باید از انجام آن اجتناب کنید.

به جای آن تمرکز خود را روی رعایت نکات زیر بگذارید تا امنیت اینستا دچار مشکل نشود:

  • اکانت اینستاگرام خود را با شماره تلفن شخصی و ایمیل معتبر بسازید
  • فعال کردن اکانت اینستاگرام را با پیامک و ایمیل تایید، فراموش نکنید
  • برای آدرس الکترونیک خود، ایمیل ریکاوری در نظر بگیرید
  • از رمز عبور شامل عدد، سمبل‌ها، نشانه‌ها، حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید
  • طول رمز عبور حداقل ۱۰ کاراکتر باشد
  • از دادن رمز عبور به دیگران خودداری کنید
  • رمز عبور یکبار مصرف را فعال کنید
  • از برنامه‌های احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید
  • ایمیل و شماره تلفنی که برای ارتباط با کاربران در نظر می‌گیرید، با ایمیل و شماره تلفن ثبت نامی متفاوت باشد
  • از باز کردن ایمیل‌های ناشناس، پاسخ دادن و کلیک کردن روی لینک‌های نامعلوم خودداری کنید

مقالات آموزش اینستاگرام

مقالات زیر هم می‌تواند به آموزش بهتر و دقیق‌تر امکانات و قابلیت‌های اینستاگرام کمک کند:

سوالات متداول

در ادامه پاسخ 2 سوال پرتکرار درباره اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم:

1. یادگیری اینستاگرام چقدر طول می کشد؟

یادگیری مقدمات اینستاگرام زمان زیادی نیاز ندارد و با خواندن این مقاله به تمام مقدمات و اصطلاحات اینستاگرام مسلط خواهید شد. یادگیری اینستاگرام پیشرفته نیاز به زمان بیشتری دارد که در این مقاله منابع رایگان اموزش اینستاگرام پیشرفته هم معرفی شده است.

2. کسب درآمد از اینستاگرام چگونه است؟

اگر صاحب کسب و کار هستید با راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی‌ می‌توانید فروش خود را چند برابر کنید، اگر صاحب فروشگاه اینترنتی نیستید، از طریق تولید محتوا در اینستاگرام یا ادمین شدن می‌توانید به هدف کسب درآمد از اینستاگرام برسید.

سخن آخر

با در نظر گرفتن جایگاهی که اینستاگرام به عنوان یک شبکه مجازی ایفا می‌کند، نمی‌توانید استفاده از آن را برای کسب‌وکار خود نادیده بگیرید. در صورتی که بیزینس‌پلن شما استفاده از شبکه مجازی را برای ارتباط با کاربران و مشتریان مجاز می‌داند، اینستاگرام می‌تواند انتخاب خوبی باشد. تعداد بالای کاربران ایرانی، سهولت در استفاده، امکانات بیزینس و تجاری رایگان و برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کمکی رایگان و پولی، از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های این شبکه مجازی است.

سئو اینستاگرام در گوگل می‌تواند سرعت بالا آمدن شما را در الگوریتم افزایش دهد. سئو پیج اینستاگرام هم مانند سئو سایت مهم است. در این مطلب سعی شد همه آنچه در مسیر آموزش اینستاگرام نیاز دارید، بیان شود. اگر در مورد این مطلب سوالی دارید، حتما کامنت بگذارید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
عبداله
1401/11/21
سلام مطلب خوب و کاملی بود سپاس فراوان
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/11/25
دوست خوبِ منتوریکس؛ سلام.
خوشحالم که مطلب من تونست برات مفید و آموزنده باشه.
منتظر نظراتت در مطالب دیگه منتوریکس هستم.
بد نیست راهنمای گام به گام سئو اینستاگرام رو هم بخونی تا به اطلاعاتت افزوده بشه:
https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=577
مسعود
1401/04/01
از کجا فالوور فیک بخرم بهتره؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/04/04
مسعود عزیز؛
با در نظر گرفتن اینکه کار ما متفاوت از خرید و فروش فالوور اینستاگرام و این چنین کارهاست، نمی‌تونم پیشنهادی در این زمینه برات داشته باشم. اما ممکنه بتونی از باقی دوستان و کاربران سایت، پیشنهاداتی رو دریافت کنی.
اما برای خرید فالوور فیک، می‌تونم راهنمایی‌های لازم رو بهت برسونم.
برای خرید فالوور واقعی و فیک، باید به نکات زیادی توجه کنی:
1- بهتره به خرید فالوور واقعی فکر کنی. فالوورهای فیک هیچ اثر و تبادلی با صفحه به جز بالا بردن تعداد دنبال کننده‌های صفحه ندارن. ممکنه با این کار بتونی کاربران بیشتری پیدا کنی. اما نمی‌تونی تاثیری روی موتور جستجوی اینستاگرام بذاری.
2- فقط به قیمت فالوور فیک اینستاگرام فکر نکن. فالوور فیک ارزان قیمت، لزوماً خوب نیست و می‌تونه خیلی سریع ریزش داشته باشه و از دست بره.
3- نرخ ریزش در 24 ساعت، 48 ساعت و 72 ساعت اولیه رو زیر نظر بگیر. اگر ریزش فالوور بالایی داری، دیگه از اون مجموعه خرید نکن و به سراغ یه مجموعه دیگه برو.
4- بهتره به قیمت توجه کنی. مجموعه‌های مختلف رو دنبال کن و قیمت پلن‌های فالوور رو از هرکدوم مقایسه کن. بهتره اون مجموعه‌ای رو انتخاب کنی که فالوور رو به آرامی و نه سریعاً به پیج اضافه کنه تا در نگاه اینستاگرام هم طبیعی جلوه کنه.
5- به جای خرید فالوور فیک اینستاگرام، می‌تونی به راه اندازی لندینگ چیج اختصاصی فکر کنی که به پیجت هم متصل باشه. در صورت، امکان دریافت مشتری واقعی و بازدیدکننده واقعی برات وجود داره. تنها در این صورته که می‌تونی به افزایش فروش و مشتری فکر کنی.
isa
1401/03/09
چطوری بفهمم کی ریپورتم کرده؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/03/09
عیسی جان؛
فرآیند ثبت ریپورت یا همون ریپورت کردن پست و محتوا روی اینستاگرام کاملاً محرمانه و ناشناسه. تمام کسانی که یک پست رو ریپورت می‌کنند، هویت مخفی دارند و برای کسی یا اکانتی مشخص نیست که چه تعداد ریپورت برای اون محتوا انجام گرفته.
بهترین کار اینه که از محتواهای با احتمال و ریسک ریپورت دوری کنید تا امتیاز منفی، شامل حال پیج‌تون نشه.
ببب
1401/03/09
اپلیکیشن رمز برای اینستا میگین
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/03/09
برنامه‌های زیادی برای نگهداری از پسورد اینستاگرام و مدیریت رمز اینستاگرام وجود داره. اما بهترین اون‌ها برای سیستم عامل اندروید و ios دو اپ زیره:
1- Google Authenticator
2- Duo Mobile Authentication
امیر بیگ رو
1401/03/02
چنتا سایت برای موزیک معرفی کن که فیلمامو با اونا بسازم؟ هرچی میسازم اینستا گیر میده
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/03/02
امیر عزیز؛
برای استفاده از ترک های خارجی می‌تونی از سایت‌های زیر استفاده کنی:
https://www.ashamaluevmusic.com/music-for-instagram-videos
https://lesfm.net/music-for-instagram/
هر دو سایت، دسته بندی‌های مختلفی برای موزیک بی کلام و باکلام دارن. بسته به نوع محتوای ویدئویی، می‌تونی جستجو کنی و آهنگ دلخواهت رو دانلود کنی.
الناز ماهانیی
1401/03/02
ممنون سینا برای این مطلبی که نوشتی
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/03/02
خوشحالم که از مطلب رضایت داشتی و برات مفید بوده
؟؟؟
1400/11/23
google authenticator بهتره یا due؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/11/25
سلام همراه عزیز منتوریکس؛
من به شخصه خودم از google authenticator برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام استفاده می‌کنم اما نوع سیستم عامل گوشی هم می‌تونه عامل مهمی برای انتخاب برنامه تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام باشه. من گوشی اندرویدی دارم و به تجربه با google authenticator راحت‌تر بودم و چون متعلق به گوگله از همه‌جا بهش دسترسی دارم. اما برای سیستم عامل ios، عمدتا due رو معرفی می‌کنن و اون نسخه براشون راحت‌تره. از نظر امنیت اینستاگرام و کارایی تفاوت زیادی ندارن و هر دو اپ خوب هستن.
علی عسگری
1400/10/13
سلامممنونم از اموزش خود تونمن قبل از این اموزش اینستاگرام ژاکت رو هم دیده بودم ولی ایده ای ندارم که شروع کنممیشه بهم یکی دوتا ایده پول ساز بگین؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/10/14
سلام علی عزیز؛ خوشحالم که مطلب آموزش اینستاگرام منتوریکس تونست بهت کمک کنه. در مورد سوالی که پرسیده بودی، اول بهتره یکمی از توانایی‌ها، مهارت‌ها، سطح تحصیلات، میزان مهارت کار با ابزارهای دیجیتال و منابعی که در اختیار داری، برام توضیح بدی.
ممکنه ایده های پولساز اینستاگرام که من بهت معرفی می‌کنم، از طرف تو قابل انجام نباشه. بنابراین یکم از خودت برام بگو تا بتونم بهترین ایده های خلاقانه اینستاگرامی رو بهت معرفی کنم.
نسرین
1400/08/29
مطلب خوبی بود. سپاس
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/29
نسرین جان؛ خوشحالم که مطلب برات مفید بود.
رزا
1400/08/26
چطور اینستامو غیر فعال کنم؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/29
رزا عزیز؛ در قسمت "حذف و پاک کردن حساب اینستاگرام" میتونی مراحل حذف حساب کاربری رو گام به گام دنبال کنی.
ساقی
1400/08/23
برای تبلیغ اینستا کی شروع کنم؟ الان ۴۰۰ تا فالوئر دارن با ۵۰ تا پست
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/24
انتخاب بهترین زمان برای شروع تبلیغ اینستاگرام، بستگی به محتوای شما داره. سوالات زیادی هست که باید قبل از تبلیغ بهش جواب بدین. مثلا اینکه هدف از تبلیغ چیه؟ مخاطبان هدف تبلیغ پیدا شدن؟ پلتفرم اجرای تبلیغ کجاست؟ امکان گرفتن بازخورد و بررسی نتایج تبلیغ وجود داره؟ با بیشتر شدن کاربر و فالوئر، می‌تونین پاسخگوی افراد جدید باشید؟
پیشنهادم اینه تا تجربه شخصی نهال رو برای تبلیغ در اینستاگرام بخونی. سیر تا پیازِ تبلیغات در اینستاگرام رو نهال به خوبی توضیح داده.
https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=402
...
1400/08/22
مطلب جامع و کاملی بود خسته نباشین
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/24
خوشحالم که خوندن مطلب برات مفید بوده. مبحثی بوده که دنبالش باشی و توی متن نیاورده باشم؟
امید
1400/08/21
ادمین اینستاگرام حقوقش چقدره؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/24
امید عزیز؛ درآمد ادمین اینستاگرام کاملا وابسته به شرایطه. ادمین اینستاگرام استخدام رسمی ممکنه نداشته باشه. اندازه و بزرگی شرکت و موسسه هم میتونه کاملا روی دریافتی ادمین اینستا تاثیرگذار باشه. اما میشه یه بازه 2.5 تا 3 میلیون تومان رو برای حداقل در نظر گرفت. این مقدار هم برای وظایف مشخصی در نظر گرفته میشه. از جمله وظایف ادمین اینستاگرام با این مبلغ، پست گذاری منظم، طراحی پست و استوری، پاسخ دادن به کامنت ها و دایرکت ها، برگزاری کمپین و مدیریت اون و تهیه گزارش ماهانه ست.
soheila yazdifar
1400/08/17
baraye page amuzeshi bayad az koja shoru konam? mikham tabligh konam
پاسخ...
شیما تیموری
1400/08/23
اول از همه نیازه که صفحه اینستاگرامتون رو برای ورود مهمون‌ها (کسایی که از تبلیغ به صفحه شما سر می‌زنند) آماده کنید. برای این کار لازمه که گرافیک و محتوای صفحه رو بهبود بدید. اگه صفحه‌تون چنین شرایطی رو داره، روی 9 پست آخرتون تمرکز بیشتری کنید تا وقتی فالوئرا میان روی صفحه‌تون با 9 پست خوبتون روبرو بشن. می‌تونین هر ماه یه بودجه مشخص بذارید برای این کار و برید سراغ صفحاتی که با کسب و کار شما مرتبط هستند یا مخاطباتون در اون صفحات عضون
محمدرضا کاووسی
1400/08/16
من میخوام فیلم و عکسای پیجمو با سیستم بذارم، چه راهی پیشنهاد میکنین
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/18
محمدرضا جان؛ آخرین تغییرات اینستاگرام وب، با آپلود مستقیم عکس و فیلم از روی کامپیوتر همراه بوده. برای آپلود عکس و فیلم نیازی به اپ یا نرم افزار واسطه نداری و فقط کافیه روی علامت + در بالای صفحه کلیک کنی تا پنجره انتخاب فایل برات باز بشه. به غیر از اون هم میتونی از قابلیت نصب اپ روی ویندوز 11 استفاده کنی تا از کار با اینستاگرام اندروید روی pc لذت ببری.
فاروق میرزایی
1400/08/16
نرم افزار برای تولید محتوای اینستاگرام معرفی میکنین؟
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/18
سلام فاروق عزیز
برای گرفتن بهترین نتیجه، توصیه میکنم از چند اپ و سایت مختلف استفاده کنین
Pixlr - Picsart - Photopea - xilisoft video converter - Universal Copy - CyberLink PowerDirector - AZ Screen Recorder رو میتونین برای متن، عکس و ویدئو استفاده کنین
سایت های online-video-cutter.com و metahashtags.com هم میتونه براتون مفید باشه
ماهور محمدی اصل
1400/08/16
چندتا ایده بیو اینستا بهم میدین؟ کارم فروش صنایع دستیه
پاسخ...
سینا یوسفی
1400/08/18
ماهور عزیز؛ کاش راهنمایی‌های بیشتری میکردی تا میتونستم دقیق‌تر پاسخت رو بدم. اما به طور کلی از گذاشتن شماره تلفن، لینک واتس اپ بیزینس، لوکیشن و دسته بندی کسب و کارت توی بیو خودداری کن. تمام این 4 بخش رو میتونی با اکشن باتن‌ها و profile information به بیو اضافه کنی. در اون دستت برای نوشتن نام کسب‌و‌کارت، مزیتت نسبت به بقیه و پیشنهادات وِیژه‌ت باز میشه.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [{ "@type": "Question", "name": "یادگیری اینستاگرام چقدر طول می کشد؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "یادگیری مقدمات اینستاگرام زمان زیادی نیاز ندارد و با خواندن این مقاله به تمام مقدمات و اصطلاحات اینستاگرام مسلط خواهید شد. یادگیری اینستاگرام پیشرفته نیاز به زمان بیشتری دارد که در این مقاله منابع رایگان اموزش اینستاگرام پیشرفته هم معرفی شده است." } }, { "@type": "Question", "name": "کسب درآمد از اینستاگرام چگونه است؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "اگر صاحب کسب و کار هستید با راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی‌ می‌توانید فروش خود را چند برابر کنید، اگر صاحب فروشگاه اینترنتی نیستید، از طریق تولید محتوا در اینستاگرام یا ادمین شدن می‌توانید به هدف کسب درآمد از اینستاگرام برسید." } }] } { "@context": "https://schema.org/", "@type": "CreativeWorkSeries", "name": "اینستاگرام", "aggregateRating": { "@type": "AggregateRating", "ratingValue": "4.2", "bestRating": "5", "ratingCount": "964" } }