دوره حرفه‌ای گوگل تگ منیجر

مـدت
120 دقیقه 11 ویدیو
نـوع دوره
آنلاین
قیمـت
رایگان
زمـان شـروع
بلافاصله پس از خرید
مدرس
علی شجاعی
پیشـنیاز
آشنایی با سئو و گوگل آنالیتکس
ثبت‌نام دوره
آنلاین
کاربردی
مبتنی بر تجارب و مثال‌های واقعی
گواهینامه رسمی
قابل استعلام و اشتراک آنلاین
پرتابل آموزشی
پنل اختصاصی برای فراگیران
تضمین کیفیت
بازگشت %100 وجه درصورت عدم رضایت

 

یکی از بهترین و بزرگترین چالش‌های کودکی دهه شصتی‌ها، بازی Super Mario یا همان قارچ‌خور بود. خدا می‌داند که چقدر از کودکی ما صرف تلاش عبور از مراحل نفس‌گیر و نجات پرنسس بازی شد.

این بازی در چند مقطع، نقاط بحرانی و حساس جدی داشت که سرنوشت ما را رقم می‌زد: همین غول سبز رنگی که در تصویر زیر می‌بینید.  اگر از این غول «چِقر بَد بدن» گذر می‌کردی می‌توانستی به Next Level بروی و صفایش را ببری. رفتن به مراحل بعدی دست کمی از سیر آفاق و انفس در آسمان هفتم نداشت. مخصوصا این که زنگ تفریح می‌توانستی به صورت زیرپوستی پُزَش را به همکلاسی‌ها بدهی. اگر که نمی‌گذشتی هم محکوم بودی همان مراحل ساده‌ی اولیه را بارها بارها تکرار کنی.   

 

 

ماجرای دیجیتال مارکتینگ هم چُنین است و از یک جایی به بعد، برای رفتن به «مرحله بعد» نیاز است که از یک غول جذاب عبور کنی: Google Tag Manager.

چرا برای پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ باید تگ منیجر یاد گرفت؟ چون برای حرفه‌ای شدن در خیلی از ابعاد دیجیتال مارکتینگ مثل سئو، گوگل ادز و آنالیتکس لازم است که از تگ منیجر استفاده کنید.

تگ منیجر برای بسیاری، کمی تا قسمتی دشوار است؛ به خصوص برای کسانی که با برنامه‌نویسی مانوس نیستند. به خاطر همین هم خیلی‌ها در این مرحله بازنده می‌شوند و هرگز به مرحله بعد نمی‌روند. اما در این جا به شما کمک می‌کنیم که بتوانید از این مرحله به جای «غول ترسناک» یک «بازی جذاب» بسازید.

دوره تگ منیجر به کار چه کسانی می‌آید؟

این دوره برای کسانی که سابقه کار دیجیتال مارکتینگ دارند مفید است. یعنی حداقل به یکی از موضوعات، آنالیتکس، سئو و یا گوگل ادز آشنا هستند و خواهان این هستند که در این زمینه‌ها توانایی‌شان را افزایش دهند.

همچین این دوره می‌تواند برای کسانی که کار برنامه‌نویسی نیز انجام می‌دهند هم مفید باشد. البته رویکرد این دوره بر مبنای دیجیتال مارکتینگ است.

دست آورد شما پس از دوره چه خواهد بود؟

می‌توانید از گوگل آنالیتکس به صورت حرفه‌ای استفاده کنید و گزارش‌های پیشرفته تولید کنید.

می‌توانید خیلی از کارهای سئو تکنیکال را از این طریق انجام دهید.

می‌توانید برای اجرای conversion tracking گوگل ادز نیز استفاده کنید.

وابستگی شما به شرکت برنامه‌نویسی و یا تیم develop مجموعه‌تان را به حداقل ‌می‌رسانید و خودتان بسیاری از نیازهای دیجیتال مارکتینگ‌تان را مستقلاً حل می‌کنید.

چشم انداز شغلی این دوره چیست؟

همانطور که در مقدمه گفته شد، شما با یادگیری این سرفصل می‌توانید توانمندی خودتان را وارد «مرحله بعد» بکنید و  فصل جدیدی در کارراهه شغلی‌تان ایجاد کنید.

پیش نیاز دوره گوگل تگ منیجر چیست؟

برای این دوره شما حداقل باید به یکی از مفاهیم و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، گوگل آنالیتکس، گوگل ادز آشنا باشید. در غیر این صورت احتمالاً این دوره برای شما کاربردی نخواهد بود.

آیا پس از پایان دوره مدرکی به شما تعلق خواهد گرفت؟

در صورت نیاز به مدرک باید در آزمون آنلاین ما شرکت کنید. 

شما می‌توانید مدرک را به صورت آنلاین در سامانه فراگیران ما دریافت کنید. 

در صورت این که نیاز دارید نسخه کاغذی مدرک را دریافت کنید باید از طریق فرم زیر اقدام کنید و هزینه‌های ارسال را پرداخت کنید. 

سامانه فراگیران ما قابلیت استعلام مدرک هم دارد. تنها شما با ارائه کد رهیابی به کارفرمایان و یا هر کسی دیگر قرار دهید و آن‌ها به صورت آنلاین مدرک شما را ملاحظه کنند. 

X سرفصل دوره (برای دیدن جزئیات هر سرفصل، به روی ویدیو کلیک کنید.)

1. چطور اکانت تگ منیجر بسازیم؟

در این ویدئو، علی شجاعی آموزش می‌دهد که چطور اکانت تگ منیجر بسازیم و چطور به وب‌سایت‌مان اضافه‌ کنیم. ضمناً علی توضیح می‌دهد که به صورت کلی تگ منیجر چگونه کار می‌کند. 

2. آشنایی با Tag، Trigger و Variable

قبل از این‌که اولین کار عملی را با تگ منیجر انجام بدهیم، بیایید با هم یه نگاهی به ساختار، منوها، کلا روند کار با تگ منیجر بیندازیم و یک سری مفاهیم اولیه توی GTM یا همان گوگل تگ منیجر را مرور کنیم. مفاهیم tag, trigger, variable.

3. چطور گوگل آنالیتکس را با تگ منیجر نصب کنیم؟

یک چایی بریزید و ببینید چطور قبل از اینکه چایی‌تان سرد بشود، آنالیتیکس را به روی منتوریکس با کمک تگ منیجر نصب می‌کنیم.

4. اضافه کردن ابزارها با custom html در گوگل تگ منیجر

در این ویدیو، علی به شما آموزش می‌دهد که چطور از ابزار Custom Html گوگل تگ منیجر استفاده کنیم و خودمان بدون نیاز به developerها بسیاری از تگ‌ها را اضافه کنیم: مثلا به راحتی یک live chat نصب کنیم. 

5. چطور با تگ منیجر Event Tracking را انجام دهیم؟

دیجیتال مارکترهای باهوش، کنجکاو هستند که بفهمند که کاربران چند دفعه یک ویدیو را در سایت play کرده‌اند یا چند نفر روی دکمه تماس با ما در نسخه موبایلی کلیک کرده‌اند. در این جا علی به شما یاد می‌دهد با کمک گوگل تگ منیجر event tracking را انجام بدهید.

6. چطور اسکرول‌دپت (Scroll Depth) را اندازه‌گیری کنیم؟

در این ویدئو، علی شجاعی به شما آموزش می‌دهد که چطور میزان اسکرول کاربران روی صفحات وب‌سایت‌تان را با استفاده از گوگل‌تگ منیجر به گوگل آنالیتیکس ارسال کنید

7. چطور لینک‌های خروجی از سایت را رصد کنیم؟

برای شما مفید نیست که بدانید چند نفر روی لینک شبکه‌های اجتماعی‌ کلیک کرده‌اند؟ یا اگر چند وب‌سایت دارید که به هم لینک داده‌اید، بدانید کدام یکی از لینک‌ها، بیشترین کلیک را داشته؟ در این ویدیو این موارد را یاد خواهید گرفت.

8. اضافه کردن FAQ Snippet و Breadcrumbs و سایر Rich Resultها

با تگ‌منیجر خیلی سریع می‌توانید FAQها را به صفحات مختلف‌تان اضافه کنید و رتبه و نرخ کلیک صفحات‌تان را در نتایج جستجو بالا ببرید. در این ویدیو علی به شما آموزش می‌دهد چطور با تگ منیجر، انواع مختلف rich snippet را اجرا کنید. 

9. اضافه کردن تگ No-Index به صفحات مختلف سایت

با هم برویم و پروژه‌ای اجرا کنیم تا صفحه «قوانین و مقررات منتورایکس»، Noindex و Nofollow شود. البته ذره‌ای دقت بیشتر می‌خواهد و یک برنامه‌نویسی ساده و کوچک هم لازم دارد که با هم مرورش می‌کنیم و سعی می‌کنیم به شما تمام بخش‌های این تکنیک را توضیح دهیم.

10. چطور تگ کنونیکال (Canonical Tag) را با تگ منیجر اجرا کنیم؟

یکی دیگر از تگ‌های پرکاربرد و حساس برای سئو، تگ‌های Canonical هستند. تگ‌ Canonical تکنیکی هستند که به موتورهای جستجو بگویید که یک صفحه، کپی از صفحه دیگری است که در واقع صفحه اصلی‌ شماست. در این ویدیو اجرای این تگ با کمک تگ منیجر را یاد خواهید گرفت. 

11. چطور Conversion Tracking گوگل ادز را با تگ منیجر اجرا کنیم؟

علی شجاعی به شما می‌گوید چطور با کمک تگ منیجر به راحتی و سادگی بدون این که Source صفحات سایت‌تان را آشفته کنید، Conversion Tracking گوگل ادز را درست کنید.

مدرسان این دوره

علی شجاعی

علی شجاعی

علی شجاعی یکی از کهنه‌کارترین دیجیتال مارکترهای ایران است و تسلط ویژه‌ای به تگ منیجر، سئو و ایمیل مارکتینگ دارد و با این توانمندی به کسب‌وکارهای فراوانی کمک کرده است.

دیگران درباره منتوریکس چه می‌گویند؟

سئو موضوع خیلی خیلی جالبیه. از اون مطالبه که وقتی واردش میشید دلتون نمیخواد که دیگه بیرون بیایید. ممنونم از جناب سلوتی عزیز که اینقدر خوب مطالب رو برای ما شکافتند و با نظم و ترتیب عالی ما رو با گوشه کنار این موضوع گسترده آشنا کردند. مرسی ساسان عزیز، خیلی چیزا ازتون یاد گرفتیم استاد. شیرین کیقبادی - (سئو)