CRM برای دیجیتال مارکتینگ

CRM برای دیجیتال مارکتینگ

همین چند سال پیش بود که تاکسی تلفنی‌ها برای خودشان بروبیایی داشتند. چرا که اوایل، گرفتن مجوز آژانس خودش هفت خوان رستم بود و به دو جین آشنا، رانت و شامورتی‌بازی نیاز داشت. اما کم‌کم کار به جایی رسید که در هر کوچه و پس‌کوچه‌ای آژانسی راه افتاد و عرصه رقابت تنگ شد و به قولی «زنگ‌خور پایین آمد».
آژانسی‌ها دو تصمیم استراتژیک متفاوت گرفتند: دسته اول تلاش‌های بازاریابی‌شان را بیشتر کردند: یعنی هر دیوار بی‌صاحبی که پیدا کردند، شماره‌ی رُندشان را به روی آن با اسپری قرمز نوشتند.
دسته دوم چسبیدند به مشتریان قدیمی و سعی کردند که با آن‌ها طرح رفاقت بریزند و دل آن‌ها را به دست بیاورند. مثلا تا مشتری زنگ زد، بگویند « بَه آقای مهندس اسلمی، مثل همیشه توانیر؟»
یعنی به جای این که تلاش کنند خودشان را در چشم مشتری به نمایش بگذارند (در حقیقت همان فرو کنند)، سعی کردند رابطه عمیق‌تر و هوشمندانه‌تری با مشتریان‌شان برقرار کنند. احتمالا نیازی به نتیجه‌گیری اخلاقی نیست که کدام موفق‌تر بودند؛ طبیعتاً: رابطه‌ی عمیق‌تر و هوشمندانه‌تر.

رابطه‌ی عمیق‌تر


این آدمیزاد موجود عجیبی است: از این باب که همیشه دوست دارد به کسی انتفاع برساند که حتما او را «به جا آورد». مثلا اگر شما وارد سوپر مارکتی شوید و سلام کنید و سلامتان بی‌پاسخ بماند -اگر عجله و تعارف نداشته باشید- ترجیح می‌دهید که آن جا را ترک کنید.
البته این به جا آوردن مراتب و طیف وسیعی دارد: مثلا این که شما احتمالا به برخی فقط اسمتان را می‌گویید، به برخی که نزدیک‌تر می‌شوید، کار و بارتان را و به صمیمی‌ترها حتی علایق‌تان را. (احتمالا دوست هم ندارید بعضی‌ها حتی اسمتان را بگویید)
حالا اگر کسی به شما بگوید: «بَه مهندس اسلمی» تا مرحله‌ای به شما نزدیک شده و اگر بِداند که «مثل همیشه توانیر» احتمالا به طرز باورنکردنی (وحتی مسخره‌ای) در دلتان قند آب می‌شود. (حتی با این که خودتان شرکت برنامه‌نویسی و تولید CRM داشته باشید»
هدف جدی اصلی CRM ها همین است: مبادا که مشتری به جا آورده نشود. و حتی فراتر: کمک کند علایق و تاریخچه‌ای از آنان فراهم شود. و حتی بازهم فراتر: ابزاری باشد که سازمان «پرسونا» مشتریانش را درک و ترسیم کنند. مثلا بفهمند که طیقی از مشتریان دارند که «مهندس» هستند و اهل کسب و کار و عجله و...

هوشمندانه‌تر


ذخیره و طبقه بندی اطلاعات در نرم افزار CRM دو بُعد هوشمندی برقرار می‌کند: یک بُعد که مشتریان به صورت عینی آن را لمس می‌کنند و مسحورش می‌شوند. مثلا اگر شما به کافه همیشگی بروید و گارسون شما را به جا بیاورد و بگوید: «همان همیشگی» شما را مشعوف می‌کند؛ گویی که اسم رمز عملیات سری را گفته. واقعیت این است که هوشمندی تقریباً برای همه «سِکسی» است. (پوزش از به کاربری واژه؛ واژه‌ای مناسبتر برای ادایش نیافتم) چرا که عموماً همه دربرابر هوشمندی وانهاده و مجذوب می‌شوند.
بُعد دوم هوشمندی همان اسلحه مخفی سازمان‌های پیشروست. یعنی به مدیران ابزار «تحلیل و تصمیم‌سازی» می‎‌دهد. موسسه GARTNER در فاصله سال 2006 تا 2019 تحقیقی انجام داده است و از مدیران موفق پرسیده مهم‌ترین فاکتورهای تصمیم‌گیری‌های خوبتان چه بوده. در این مدت CRM همیشه در رتبه‌های نخست بوده: حتی فراتر از مدیریت استراتژیک و آینده‌پژوهی و...

CRM و واقعیت‌های تلخ


حالا که «جمله هنر»های CRM را گفتیم عیبش را هم بگوییم. این که درصد راه‌اندازی و استقرار موفق CRM در سازمان‌ها، از شانس موفقیت کوهنوردانی که می‌خواهند اورست را صعود کنند، بسیار کمتر است؛ ( جهت اطلاع: نرخ موفقیت کوهنوردان %29 است)
فی‌الواقع بسیاری از CRM اصلا به مرحله استقرار کامل نمی‌رسند و درصد زیادی از آن‌ها که مستقر می‌شوند ماموریت اصلی CRM را انجام نمی‌دهند: کار دفترچه تلفن یا نقش چیزی شبیه ERP را بازی می‌کنند.
این که چرا CRM ها شکست می‌خورند بسیار مفصل است. ما در این جا در مقاله‌ای تا حدودی توضیح داده‌ایم. اما مهم‌ترین دلیلش را بتوان در یک جمله خلاصه کرد: این که CRM صرفاً نرم افزار نیست؛ تفکر و بینش است.

چرا CRMها شکست می‌خورند؟

 

منتوریکس چه کمکی به شما می‌تواند بکند؟

این چهره‌ای که می‌بینید بهنام اسلمی است. بهنام اسلمی در این ویدیو توضیح می‌دهند که دقیقا چه کمکی می‌توانیم به شما بکنیم. 

 

دیگران درباره منتوریکس چه می‌گویند؟

گذراندن دوره آموزشی در مجموعه منتوریکس برای شخص من که سال‌هاست در زمینه آموزش فعال هستم، تجربه بی‌نظیری بود. فضای کلاس در منتوریکس با تصور شما از تمامی فضاهای آموزشی سنتی، متفاوت است و شما در یک دورهمی دوستانه و صمیمی هم یاد‌ می‌گیرید و هم هر آنچه می‌دانید با دوستانتان به اشتراک می‌گذارید. در مجموع باید گفت که‌ دوره‌های آموزشی همورا برخلاف دوره‌های آموزشی مرسوم که انتقال مطالب از استاد به دانشجو است، شکل انتقال تجربه از مدرس به شرکت‌کنندگان را دارد و همین موضوع باعث شده است تا آموزش‌های منتوریکس کاملا کاربردی و ‌مفید باشند. جواد وکیلی - (مدیر موسسه آموزشی کندو)

درباره مربیان

کنجکاو هستید که ببینید که مربیان و باقی تیم منتوریکس چه کسانی هستند؟ حق دارید. ما این جا تا آنجا که تونستیم درباره داستان منتوریکس و بچه‌های تیمش توضیح دادیم.

ببینم کی هستید
سوال بپرسید
اشکان دهقان حسین آبادی
1403/01/26
سلام عزیز یه خبر نامه ایمیلی میزرنید لطفا برای اطلاع زسانی ها من مشتاقم عضو شم
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1403/02/05
سلام همراه گرامی
حتما، ممنون از پیشنهاد شما:)
نیما
1403/01/07
سلام و خسته نباشید دوره ی بازاریابی محتوا رو شرکت کرده بودم و تو پنلم بود یکی دوتا ویدیوش رو دیدم یه هفته ای هس که مراجعه میکنم نه تو پنل آموزشی هست و نه تو لیست دوره ها چرا حذف شده دوره خوب و کاملی بود ..   برمیگرده ؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1403/02/05
سلام همراه گرامی
لطفا با یک یوزر جدید وارد پنل بشید و دوره رو مجددا انتخاب کنید:)
ایمان
1401/08/14
سلام ایمان هستمآخه سِِو یعنی محبوب گوگل و در اولین لینک بودن در صفحه اول گوگلچطور بدون کدنویسی امکان پذیر هست؟؟؟بیشتر توضیح میفرمایید
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1401/08/16
سلام ایمان عزیز، SEO مجموعه‌ای از فعالیت‌های تکنیکال، On-page و Off-page است و ارتباطی با برنامه نویسی نداره که نگران عدم دانش کدنویسی باشید. در مبحث سئو تکنیکال یاد می‌گیرید سایت برای سئو شدن به چه زیرساخت‌هایی نیاز داره و با چه ادبیاتی این رو از تیم پشتیبان فنی سایت بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنم مطلب سئو چیست منتوریکس به آدرس https://digitalmentorx.com/news.cfm?id=624 رو بخونید.
مرتضی
1401/06/11
سلامخانم گفتن توی عبارت "دوره حسابداری" نفر اولیدمن که امتحان کردم جزء تاپ تن هم نبودید! داستان چیه؟
پاسخ دهید...
X
منتوریکس
1401/06/13
سلام به شما، کیوورد «دوره حسابداری» برای کلاینت ما یعنی سایت پکت است که در صفحه نتایج جست‌وجو قابل مشاهده هستند.
پانته آ
1401/04/11
سلام وقت بخیرآیا کارآموزی هم دارین؟
پاسخ دهید...
نهال ظاهری
1401/05/12
سلام، وقت شما هم به‌خیر. در حال حاضر خیر. اما لطفا رزومه خودتون رو برای ایمیل زیر ارسال کنید تا بررسی کنیم و اگر موقعیت کارآموزی باز شد اطلاع بدیم:
hr@digitalmentorx.com
توسی
1400/08/09
با این وضعیت کرونا و واکسنش که هنوز خیلی مونده به ما برسه بعید می دونم که بتونیم به این زودی به شرایط قبل برگردیم... باید هرطور میشه فقط سعی کنیم از این وضع بهترین استفاده رو بکنیم مثل خیلی از کسب و کارهایی که دارن اینترنتی کار میکنن. کلی شغل از طریق همین اینترنت ایجاد شده که میشه واردشون شد. از آمو
پاسخ دهید...
توکلی
1400/05/06
من هیچ سابقه ای ندارم. میتونم کارآموزی کنم تو شرکت شما؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
آقا یا خانم توکلی عزیز، سلام.
برای کسب راهنمایی بیشتر، ممنون می‌شوم به همکارانم در واتس‌اپ پیام بدید. شماره واتس اپ ما:
02191006866
فاطمه جهانی
1400/05/06
دوره سئو چه پیش نیازی داره؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
فاطمه عزیز، سلام.
برای شرکت در دوره سئو داشتن یک کامپیوتر یا لپ تاپ معمولی، اینترنت و آشنایی با مفاهیم مقدماتی کامپیوتر و جست‌وجو در اینترنت کفایت می‌کنه.
میترا
1400/05/06
سلام. چه دوره های اموزشی دارید؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
سلام میترای عزیز. ما در منتوریکس دوره‌های دیجیتال مارکتینگ شامل دوره سئو، بازاریابی محتوا، گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر و هاتجر داریم. در کنار این دوره‌ها، دوره‌های رایگانی هم داریم که بسیار مفید و کاربردی هستن، مثل دوره فریلنسری، دوره اینفلوئنسر مارکتینگ و لایو چت. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر به این شماره در واتس‌اپ پیام بدید تا همکارانم با شما در ارتباط باشن:
02191006866
محمدرضا
1400/05/06
با دوره شما میتونم کار پیدا کنم؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
همه چیز به تلاش و پشتکار خودتون بستگی داره. شما در این دوره مبانی و مفاهیم سئو رو یاد می‌گیرید، بعد از اون باید کارآموزی کنید و وارد پروژه‌های واقعی بشید.
سارا حیدری
1400/05/06
سلام، برای دوره سئو نیازه برنامه نویسی بلد باشیم؟
پاسخ دهید...
تیم منتوریکس
1400/05/06
سلام سارای عزیز، برای یادگیری سئو به دانش برنامه نویسی نیازی ندارید.
محمد طه عسگری
1400/04/03
سلام وقتتون بخیرمن سربازم و‌نمیتونم از لحاظ تایمی توی این دورتون شرکت کنمخواستم ببینم دوباره دوره سئو میزارین؟؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1400/04/03
سلام، دوره کاملا آنلاینه و محدودیت زمانی نداره. هر زمان که بخواید می‌تونید ویدئوها رو ببینید و استفاده کنید.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف