دوره بازاریابی محتوا + داستان‌سرایی

مـدت
180 دقیقه 17 ویدیو
نـوع دوره
آنلاین
قیمـت
رایگان
زمـان شـروع
بلافاصله پس از خرید
مدرس
ساسان سلوتی
پیشـنیاز
ندارد
ثبت‌نام دوره
آنلاین پیشنهاد ویژه
کاربردی
مبتنی بر تجارب و مثال‌های واقعی
گواهینامه رسمی
قابل استعلام و اشتراک آنلاین
پرتابل آموزشی
پنل اختصاصی برای فراگیران
تضمین کیفیت
بازگشت %100 وجه درصورت عدم رضایت

این دوره به چه کسانی کمک می‌کند؟

دوره آموزش بازاریابی محتوا برای کسانی است که تازه می‌خواهند کار تولید محتوا را شروع کنند.

کارشناسان محتوا که سابقه کار دارند و قصد دارند به دانش خودشان عمق ببخشند.

مدیران بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ که علاقه دارند برمبنای استراتژی محتوا کارشان را پیش ببرند.

 

در این دوره چه چیزهایی یاد خواهید گرفت؟

در گام نخست دوره آموزش بازاریابی محتوا اصول درست‌نویسی (استفاده صحیح از علائم نگارشی و سجاوندی)

روش‌ها و تکنیک‌های بهتر نوشتن و همینطور storytelling

مباحث مربوط به پرسونا، استراتژی محتوا و...

روش‌های اجرای استراتژی محتوا و برنامه‌ریزی برای محتوا

آیا پس از پایان دوره مدرکی به شما تعلق خواهد گرفت؟

در صورت نیاز به مدرک باید در آزمون آنلاین ما شرکت کنید. 

شما می‌توانید مدرک را به صورت آنلاین در سامانه فراگیران ما دریافت کنید. 

در صورت این که نیاز دارید نسخه کاغذی مدرک را دریافت کنید باید از طریق فرم زیر اقدام کنید و هزینه‌های ارسال را پرداخت کنید. 

سامانه فراگیران ما قابلیت استعلام مدرک هم دارد. تنها شما با ارائه کد رهیابی به کارفرمایان و یا هر کسی دیگر قرار دهید و آن‌ها به صورت آنلاین مدرک شما را ملاحظه کنند. 

X سرفصل دوره (برای دیدن جزئیات هر سرفصل، به روی ویدیو کلیک کنید.)

1. استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا چیست و این که برای تدوین این استراتژی چه چیزهایی باید بدانیم و چه مسیری باید طی کنیم؟ سه سوال کلیدی، مهم و تاحدودی مبهم که وقتی درباره‌اش بیشتر بخوانید، متوجه می‌شوید که آنقدرها هم پیچیده نبوده که فکر می‌کردید. با هم راجع به استراتژی محتوا بیشتر بخوانیم.

 

2. پرسونا چیست و چطور پرسونا کارت بسازیم؟

در این ویدیو بهنام به شما می‌گوید که پرسونا چیست؟ از کجا آمده و آمدنش از بهر چیست؟ نهایتا هم چگونه ما می‌توانیم با کمک سایرین پرسونا بسازیم. 

3. سفر مشتری (Customer Journey) چیست؟

بهنام در این ویدیو به سبک بازپرس‌های سریال true detective، سعی می‌کند مفهوم customer journey را از پس‌ ذهن ساسان بیرون بکشد.

4. مدیریت پروژه محتوا

در این جا اپول از تجربه خودش در مدیریت پروژه محتوا می‌گوید؛ این که work flow کار تولید محتوا چگونه است و خودش از چه ابزارهایی و چگونه برای مدیریت پروژه محتوا استفاده می‌کند. 

5. چطور یک تیتر سک...ی بنویسیم؟

تیتر یا همان عنوان مطلب باید اغواگر (همان...) باشد. یعنی طوری که خواننده با دیدنش، بدون محابا و در کسری از ثانیه، روی مطلب کلیک کند و مشتاق باشد که آن را بخواند. اپول در این ویدئو به شما 7 ترفند آزموده شده را می‌گوید که چطور در طول فعالیت حرفه‌ای به عنوان مدیر محتوا جواب پس داده و خوانندگان را به خواندن مطلب ترغیب کرده. 

6. مقدمه‌ای بنویس که متن را نکشد

بسیار از متن‌های خیلی خوب، به خاطر نداشتن مقدمه جذاب، کشته‌ می‌شوند و خوانده نمی‌شوند. مقدمه‌نویسی هم ترفندهای خودش را دارد که اپول با شما به اشتراک می‌گذارد.

7. چطور کمی بهتر بنویسیم؟ یا چطور کم‌کم بهتر بنویسیم؟

خوب نوشتن و بهبود متون محتوایی کار آسانی نیست. اولش کلی پستی و بلندی دارد، با این حال نباید ناامید شوید. اپول به شما می‌گوید که چطور با رعایت چند اصل مهم و کاربردی در اصول نوشتاری، متن‌های بهتری برای متون سئویی بنویسید و چطور به مرور زمان نوشته‌های‌تان را بهبود بدهید. 

8. چطور محتوایی بنویسیم که بفروشد مثل هلو

عنوان عجیبی انتخاب کردیم، مگر نه؟ اما واقعیتش این است که واقعا شدنی است. ساسان با یک مثال عینی و امتحان شده (Case Study) به شما می‌گوید که چطور محتوای خود را بنویسید و بهبود ببخشید که Conversion داشته باشید. 

9. کمی هم درست‌نویسی و علائم نگارشی

بهنام عاشق درست‌نویسی و درست‌نویسان است. تقریبا هر کدام از علائم نگارشی را که در گوگل جستجو کنید، به اسم او خواهید رسید. محتوایی که علائم نگارشی در آن رعایت نشده باشد، او را کلافه می‌کند. در این‌جا به صورت خلاصه، کارکَرد تمامی علائم نگارشی را شرح داده. خاطرتان باشد که هرگاه این علائم را رعایت نمی‌کنید، روحِ درست‌نویسِ بهنام را به خشم آورده‌اید. 

10. چطور محتوای سئویی بنویسیم؟

شاید فکر کنید نوشتن محتوایی سئو محور کاری است کارستان. البته که هست اما هرچیزی تمرین و دقت می‌خواهد و صد البته تحقیق. در این ویدیو ساسان به شما می‌گوید که محتوای سئویی چیست و برای تدوین محتوای سئویی باید چه کرد؟ البته از 3 پارامتر مهم برای تفهیم و تحلیل محتوای سئویی هم می‌گوید. 

11. استراتژی Long Tail چیست و چطور ما این کار را انجام دهیم؟

در بخش تحقیقات پیرامون کلمات کلیدی یا keyword research به استراتژی Long Tail Keywords هم برمی‌خورید. در حقیقت این استراتژی پنهان سئوکارها است. ساسان به شما می‌گوید که چطور از این قدرت مهم استفاده کنید؟! 

12. کیورد ریسرچ چیست و چطور انجام دهیم؟

اکنون وقت آن رسیده که نقش یک کارآگاه را برای سئو بازی کنیم؛ کیورد ریسرچ. باید سرنخ‌ها و فرضیات را به هم پیوند بزنیم تا بتوانیم یک کیورد ریسرچ خوب انجام دهیم و جلوی اتلاف هزینه و انرژی را بگیریم. ساسان در این ویدیو با ذکر مثال واقعی به شما می‌گوید که چطور keyword research انجام دهید.

13. پلات دوم Rebirth

دومین پلاتی که برای storytelling آشنا می‌شوید، پلات rebirth است. ساسان به چند نمونه از این پلات‌ها در داستان‌ها و کسب و کارهای مختلف اشاره می‌کند تا ذهنیت بهتری نسبت به آن داشته باشید. 

14. پلات چهارم Overcoming a Monster

در این جا می‌بینید که کمتر ساختار داستانی چنین پرقدرت و دامنه‌دار است که بسیاری از کلان‌روایت‌های زندگی انسان‌ها با آن گره خورده. خواهید دید که از این پلات چگونه در انتخابات، رقابت‌های شرکت‌ها و حتی فردی بهره گرفته می‌شود. 

15. جمع‌بندی استراتژی محتوا

بعد از آن همه توضیح و معرفی بخش‌های مختلف تولید محتوا و استراتژی محتوا، حالا وقتش رسیده که به جمع‌بندی برسیم. ساسان در این ویدئو تمام آن چیزی که راجع به استراتژی محتوا خوانده‌ و دیده‌اید را جمع‌بندی می‌کند تا تمامی مباحث به خوبی ملکه‌ی ذهن‌تان شود.

16. پلات سوم Rag to Rich

چه کسی پیدا می‌شود که عاشق داستان‌ها و فیلم‌هایی که شخصیت اصلی از هیچ به همه چیز می‌رسد، نباشد؟ هرکدام از ما یکی از این افراد را به عنوان قهرمان زندگی خودشان می‌شناسیم. این همان پلات Rag to Rich است: قصه آدم‌هایی که از هیچ به اوج می‌رسند. 

17. پیدا کنید ایده‌های محتوایی را!

چطور برای نوشتن محتوا، ایده پیدا کنیم؟ اپول در این ویدئو به شما 5 روش پیدا کردن ایده‌های محتوایی را می‌گوید که حرفه‌ای‌های تولید محتوا از آن استفاده می‌کنند. 

18. چرا Storytelling و چگونه؟ +پلات اول Origin

ابتدا ساسان توضیح می‌دهد که چرا storytelling یکی از بهترین روش‌های قانع کردن آدم‌هاست و در ادامه درباره اولین plot که به کار اهل محتوا و کسب و کار می‌آید توضیح می‌دهد: پلات origin

19. پلات پنجم Quest

در این جا یادی از داستان "80 روز دور دنیا" می‌کنیم و داستان‌های مشابه. ساسان توضیح داده چه چیزی از این داستان‌ها مخاطب را مسحور خودش می‌کند و چطور می‌توانیم این کار را برای Storytelling کسب و کار خودمان انجام دهیم. 

مدرسان این دوره

ساسان سلوتی

ساسان سلوتی

ایدئولوژی اصلی ساسان این است که تا جایی که می‌تواند به کنجکاوی‌هایش پاسخ مثبت بدهد. برای همین، کارها و علایق جورواجوری را دنبال می‌کند؛ مثلاً: غواصی، دوچرخه‌سواری، یوگا، گیاه‌شناسی، عکاسی ماکرو و... در کار هم همین طور بوده: از مدیر فروش بازاریابی تا منابع انسانی، دیجیتال مارکتینگ و تدریس.
اپول اسدی

اپول اسدی

اپول در پروژه‌های متعدد به عنوان مدیر یا مشاور دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند. تخصص اپول، ساختن تیم‌های درجه یک است.
بهنام اسلمی

بهنام اسلمی

بهنام مهندسی کامپیوتر و بازاریابی (ارشد) خوانده. یک مدیر همه فن حریف که ده‌ها جا مشاور و عضو هئیت مدیره بوده و هست.

دیگران درباره منتوریکس چه می‌گویند؟

مدت‌ها بود که علاقه‌مند بودم که از روال تبلیغات گوگلی سردربیارم منتها نه فرصت مطالعه را داشتم و همین که کلاس‌هایی که می‌دیدم به نظرم جامع نبودند. به دنبال این نبودم که شخصا این کار را انجام دهم و قصد داشتم که اگر این کار به کسی بسپارم بتوانم تحلیل داشته باشم و نظرات کارشناسی بدهم. یکی از بهترین نکات کلاس زمان‌بندی‌اش بود که یک مدیر با دو روز می‌تواند اشراف کلی به این کار پیدا کند. تسلط کامل استاد و جو بسیار صمیمی، مدل تدریس متفاوت و حتی چیدمان متفات کلاس از جمله وجوه تمایز دوره بود. حامد صدریان - (مدیر بازاریابی شرکت مگامداوم یکی از بزرگترین شرکت‌های UPS در ایران)

سوالات متداول

برای دیدن پاسخ سوالات متداول، لطفا روی هر سوال کلیک کنید.
شرکت در دوره بازاریابی محتوا چه پیش نیازی دارد؟

پیش نیاز شرکت در این دوره داشتن یک لپ تاپ و علاقه به نویسندگی است.

این دوره حضوری برگزار می‌شود یا آنلاین؟

این دوره به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.

آیا در پایان این دوره مدرک داده می‌شود؟

بله این دوره همراه با مدرک خواهد بود.