دوره گوگل آنالیتیکسِ آکادمیِ گوگل

مـدت
60 دقیقه 13 ویدیو
نـوع دوره
آنلاین
قیمـت
رایگان
زمـان شـروع
بلافاصله پس از خرید
مدرس
-
پیشـنیاز
ندارد
ثبت‌نام دوره
آنلاین
کاربردی
مبتنی بر تجارب و مثال‌های واقعی
گواهینامه رسمی
قابل استعلام و اشتراک آنلاین
پرتابل آموزشی
پنل اختصاصی برای فراگیران
تضمین کیفیت
بازگشت %100 وجه درصورت عدم رضایت

این دوره به درد چه کسانی می‌خورد؟

ویدئوهای آموزشی دوره مقدماتی گوگل آنالیتیکس مستقیما از دوره Google Analytics for Beginners آکادمی گوگل گرفته شده و براساس زبان تخصصی دیجیتال مارکتینگ و توسط شیما تیموری و نهال ظاهری، دو نفر از اعضای ارشد دیجیتال مارکتینگ تیم منتوریکس ترجمه شده است. بنابراین خیالتان راحت باشد که ترجمه ویدئوهای آموزشی دوره گوگل آنالیتیکس مقدماتی، ترجمه‌ای عادی نیست، بلکه براساس اصطلاحات رایج و مورد استفاده گوگل آنالیتیکس ترجمه و دوبله شده است. 

این دوره برای اشخاص زیر مناسب است:

  • کسانی که قصد دارند مسیر شغلی جدیدی به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنند.
  • کسانی که قصد دارند به عنوان کارشناس سئو مشغول کار شوند.
  • کسانی که علاقه دارند کارهای فریلنسری در قالب دیجیتال مارکتینگ به خصوص بخش سئو داشته باشند.
  • کسانی که وبسایت شخصی دارند و برنامه‌ریزی مشخصی برای افزایش ترافیک و بالا بردن مشارکت کاربران وبسایت‌شان دارند.
  • مدیران بازاریابی و کسب و کارهایی که مایل هستند اطلاعات نسبی از کاربران ورودی به وبسایت‌شان داشته باشند.

برای آموزش نسخه جدید گوگل آنالیتیکس 4، در دوره GA4 منتوریکس ثبت نام کنید.

در این دوره چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

گوگل آنالیتیکس چیست، چطور کار می‌کند و چه فوایدی برای کسب و کار دیجیتال دارد؟

چطور اکانت گوگل آنالیتیکس بسازیم و به وبسایت متصلش کنیم؟

چطور از اطلاعات ورودی به گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم و تحلیل‌شان کنیم؟

چطور از گوگل آنالیتیکس گزارش بگیریم؟

با هر بخش گزارش گوگل آنالیتیکس آشنا خواهید شد.

این کلاس‌ها به چه کارتان می‌آید؟

اگر مدیر یا صاحب کسب و کاری هستید که وبسایت دارید و می‌خواهید سایت‌تان را برای کاربران بهینه کنید (سئو)، آشنایی با گوگل آنالیتیکس به کارتان می‌آید.

اگر می‌خواهید به عنوان کارشناس سئو مشغول کار شوید، این دوره برای شما بسیار مناسب است.

کیفیت ویدئوهای منتوریکس چگونه است؟

ویدئوهای دوره مقدماتی گوگل آنالیتیکس مستقیما از دوره‌ی گوگل آنالیتیکس گوگل گرفته شده و براساس زبان تخصصی دیجیتال مارکتینگ و گوگل آنالیتیکس به زبان فارسی و کاملا روان دوبله شده است.

آیا پس از پایان دوره مدرکی به شما تعلق خواهد گرفت؟

در صورت نیاز به مدرک باید در آزمون آنلاین ما شرکت کنید. 

شما می‌توانید مدرک را به صورت آنلاین در سامانه فراگیران ما دریافت کنید. 

در صورت این که نیاز دارید نسخه کاغذی مدرک را دریافت کنید باید از طریق فرم زیر اقدام کنید و هزینه‌های ارسال را پرداخت کنید. 

سامانه فراگیران ما قابلیت استعلام مدرک هم دارد. تنها شما با ارائه کد رهیابی به کارفرمایان و یا هر کسی دیگر قرار دهید و آن‌ها به صورت آنلاین مدرک شما را ملاحظه کنند. 

بعد از خرید آنلاین، روال چگونه خواهد بود؟

بلافاصله پس از خرید آنلاین، شما به محتوای دوره‌ها دسترسی خواهید داشت.

با اکانتی که ساختید، وارد پَنِل اختصاصی فراگیران منتوریکس خواهید شد. در این پَنِل، محتوای دوره‌ها به صورت ساختاریافته و منظم در اختیار شماست.

تا یک هفته شما اگر از محتوای دوره خوش‌تان نیامد، می‌توانید با پرکردن فرمی، طلب استرداد وجه کنید.

یک شماره واتس‌اپ در اختیارتان قرار می‌گیرد که بتوانید سوالات‌تان را از پشتیبان بپرسید.

X سرفصل دوره (برای دیدن جزئیات هر سرفصل، به روی ویدیو کلیک کنید.)

1. چرا باید از تحلیل دیجیتال برای کسب و کار استفاده کنیم؟

اول از هرچیز و قبل از معرفی و آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس، راجع به اهمیت تحلیل دیجیتال یا digital analytics می‌گوییم. اینکه چرا باید به تحلیل داده‌های دیجیتالی برای بهبود کسب و کارمان اهمیت بدیم و براساس قیف فروش، رفتار مشتری و کاربران را بررسی کنیم.

2. گوگل آنالیتیکس چطور کار می‌کند؟

حالا که با ساز و کار تحلیل دیجیتال و گوگل آنالیتیکس آشنا شدیم، می‌رویم سراغ این قضیه که گوگل آنالیتیکس چطور داده‌ها را از وبسایت ما می‌گیرد و به ما نشان می‌دهد؟ همه چیز در یک کد خلاصه شده. به شما می‌گوییم که این کد چکار می‌کند؟

3. با تنظیمات اولیه گوگل آنالیتیکس آشنا شوید

بعد از ساخت اکانت گوگل آنالیتیکس، باید سراغ قسمت Admin برویم و در آنجا یک سری تنظیمات اولیه و بسیار مهم را انجام دهیم. در این قسمت، کریستینا به شما می‌گوید که تفاوت property و view در چیست و چه نکات مهمی برای درست کردنشان وجود دارد؟!

4. چطور اکانت گوگل آنالیتیکس بسازیم؟

حالا که با کاربرد گوگل آنالیتیکس آشنا شدیم و درباره‌ی تنظیمات اولیه آن گفتیم، بهتر است که نحوه ساخت اکانت گوگل آنالیتیکس را هم بگوییم. 

5. چطور در گوگل آنالیتیکس View و فیلتر ست کنیم؟

در این درس، قرار است که با همدیگر و پله پله، نحوه‌ی ایجاد یا به قول خارجی‌ها سِت کردن (set up) انواع view و property را یاد بگیریم. یادگیری این قسمت به ما کمک می‌کند که بتوانیم برای هر view در گوگل آنالیتیکس تعیین کنیم که چه داده‌هایی را به ما نشان دهد.

6. با بخش‌های اصلی گوگل آنالیتیکس آشنا شوید

برای دیدن داده‌های وبسایت در گوگل آنالیتیکس می‌شود از 2 گزارش آن استفاده کرد: Overview و Full Reports. در overview شما دید کلی از وضعیت ترافیک ورودی به وبسایت‌تان خواهید داشت اما برای دیدن هر بخش جداگانه، باید سراغ full reports رفت. در این قسمت بخش‌های عمومی گوگل آنالیتیکس را با هم مرور می‌کنیم و در درس‌های بعدی به صورت اختصاصی سراغ هرکدام‌شان می‌رویم.

7. در گزارش‌ audience گوگل آنالیتیکس شیرجه بزنیم!

وقتش رسیده که در گزارش‌های گوگل آنالیتیکس شیرجه بزنیم و کمی عمیق‌تر در دریای داده‌های وبسایتمان شنا کنیم. اینجا قرار است راجع به رفتارهای کاربران براساس همان قیف فروشی که اول دوره درباره‌ش گفتیم، حرف بزنیم.

8. چطور گزارش Audience گوگل آنالیتیکس را بخوانیم؟

اگر بخواهید راجع به کاربرانی که به سایت سر زدند، بیشتر بدانید باید از Audience report گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. این گزارش به شما می‌گوید که کاربران سایت چند ساله‌اند، چه جنسیتی دارند، از کجا آمدند و حتی از چه دستگاهی استفاده می‌کنند؟!

9. چطور داشبورد و shortcut بسازیم؟

از آنجایی که ممکن است برای گزارش‌گیری نیاز به یک سری متریک‌های ثابت داشته باشیم تا مجبور نباشیم هربار برای دیدن هرکدام‌شان، کلی زمان در گوگل آنالیتیکس صرف کنیم، می‌توانیم از داشبورد و shortcut استفاده کنیم. یعنی بیاییم داشبوردی در گوگل آنالیتیکس براساس نیازهای خودمان بسازیم. در این ویدئو به شما می‌گوییم که چطور این کار را انجام دهید.

10. چطور گزارش‌های گوگل آنالیتیکس را به اشتراک بگذاریم؟

در آموزشی تصویری، با هم یاد می‌گیریم که چطور گزارش‌های گوگل آنالیتیکس را با دیگران به اشتراک بگذاریم یا آن‌ها را دانلود کنیم.

11. چطور گزارش Behavior گوگل آنالیتیکس را بخوانیم؟

هربار کاربری سایت را می‌بیند، ترکینگ کد گوگل آنالیتیکس رفتار او را به اکانت گوگل آنالیتیکس می‌فرستند. شما می‌توانید رفتار کاربر یا همان behavior را در گزارش رفتاری ببینید. مثلا کاربران بیشتر در چه صفحاتی بودند، نرخ پرش یا bounce rate چقدر بوده و میانگین مطالعه صفحات در کل چقدر است؟

12. چطور گزارش Acquisition گوگل آنالیتیکس را بخوانیم؟

اگر بخواهید بدانید که کدام کانال بازاریابی ترافیک بیشتری به سایت آورده باید از گزارش acquisition استفاده کنید. این گزارش به شما تصویر بهتری از کانال‌های بازاریابی‌تان مثل تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و ترافیک ارگانیک می‌دهد.

13. چطور در گوگل آنالیتیکس Goal بسازیم؟

در این ویدئوی آموزشی اول از همه فرق بین goal در کسب و کار و گوگل آنالیتیکس را می‌گوییم و بعد از آن به شما یاد می‌دهیم که چطور براساس هدف‌های‌تان، Goal بسازید: دیدن یک صفحه خاص، ثبت نام در خبرنامه یا هر کار دیگری که برای شما مهم است.

14. چطور utm بسازیم؟

به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ و کسی که قرار است کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را تحلیل و بررسی کند، باید بدانید که از مهم‌ترین کارهای اولیه در ساخت کمپین‌ها، ساخت utm است. به شما می‌گوییم که چطور باید براساس هر کمپین و کانال ورودی، پارامتر تعریف کنید تا هنگام گزارش‌خوانی کارتان راحت شود.

15. چطور کمپین‌ها را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنیم؟

برای بررسی و تحلیل کمپین‌های بازاریابی و تعیین میزان موفقیت‌شان، می‌توان از گوگل آنالیتیکس استفاده کرد. از این طریق می‌توانیم بفهمیم کدام کمپین موفق‌تر بوده ‌یا اصلا به درد نخورده. به طور کلی و پیش فرض در گوگل آنالیتیکس 5 نوع کمپین هست که می‌توانیم براساس نیازهای‌مان از آن‌ها استفاده کنیم.

16. چطور کمپین‌های تبلیغاتی گوگل اَدز را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنیم؟

از بهترین ویژگی‌های گوگل آنالتیکیس، امکان اتصالش به گوگل اَدز است. از این طریق می‌توانیم تحلیل خیلی بهتری نسبت به کمپین‌های تبلیغاتی گوگل اَدز داشته باشیم. در این ویدئو به شما می‌گوییم که چطور این کار را انجام دهید.

17. چه چیزهایی در دوره‌ی مقدماتی گوگل آنالیتیکس یاد گرفتیم؟

هر آنچه که در این دوره با همدیگر یاد گرفتیم، مرور می‌کنیم.

دیگران درباره منتوریکس چه می‌گویند؟

بوت کمپ انالیتیکس ۴ برای من خیلی مفید بود با اینکه هنوز خیلی با ga4کار نکرده بودم ولی کاملا یاد گرفتم دوره خیلی کاربردی بود اینکه همون لحظه تمرین میکردیم و اشکالات برطرف میشد خیلی ارزشمند بود تفاوت با دوره های آنلاین در این بود که با دسترسی واقعی تمرین کردیم ولی باقی دوره ها چون دسترسی نداشتم امکان تمرین وجود نداشت و کلی سوال باقی میموند. فن بیان و تدریس اونقدر عالی بود که در حال تماشا باقی دوره های منتوریکس هستم آی سان نادری - مشاور ارشد دیجیتال مارکتینگ

سوالات متداول

برای دیدن پاسخ سوالات متداول، لطفا روی هر سوال کلیک کنید.
شرکت در دوره گوگل آنالیتیکس چه پیش نیازی دارد؟

برای شرکت در این دوره آشنایی مقدماتی با مباحث دیجیتال مارکتینگ لازم است.

این دوره چقدر معتبر است؟

این دوره در واقع دوره رسمی گوگل آنالیتیکس گوگل است که توسط دیجیتال مارکترهای ارشد منتوریکس به زبان ساده ترجمه و دوبله فارسی شده است.

این دوره برای آموزش گوگل آنالیتیکس کافی است؟

این دوره مقدماتی بوده و برای آشنایی با مفاهیم اولیه گوگل آنالیتیکس کافی است.

این دوره مدرک دارد؟

بله، در پایان دوره به شما مدرک داده می‌شودبله، در پایان این دوره به شما کمک می‌کنیم مدرک زبان اصل از آکادمی گوگل بگیرید.