با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

5 کتاب آموزشی صفر تا 100 دیجیتال مارکتینگ

سینا یوسفی
سینا یوسفی
12:14، 1401/03/17
5 کتاب آموزشی صفر تا 100 دیجیتال مارکتینگ
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

5 کتاب آموزشی صفر تا 100 دیجیتال مارکتینگ


حتی با وجود گوگل، کتاب هنوز هم می‌تواند یار مهربان شما برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ باشد. با وجود دوره‌های چند صد دلاری انگلیسی و چند میلیونی فارسی، کتاب ارزان‌ترین مرجع برای یادگیری بازاریابی دیجیتال است. خواندن کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، شما را با مفاهیم اولیه بازاریابی دیجیتالی آشنا می‌کند، تجربیات مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف را در اختیار شما می‌گذارد و استراتژی‌ها و روش‌های کاربردی دیجیتال مارکترهای معروف را برای شما شرح می‌دهد. در ادامه همراه من در منتوریکس باشید.

1- کتاب دیجیتال مارکتینگ به زبان آدمیزاد

کتاب Digital Marketing For Dummies به راحتی می‌تواند مفهوم دیجیتال مارکتینگ را برای شما توضیح دهد. این کتاب با زبان ساده و نثر روان، دیجیتال مارکتینگ را به شما می‌فهماند. برای کسانی که هیچ آشنایی با فضای دیجیتال ندارند، کتاب دیجیتال مارکتینگ به زبان آدمیزاد بهترین گزینه است. در این کتاب می‌توانید به راحتی با انواع روش‌ها و استراتژی‌های موجود برای بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

کتاب Digital Marketing For Dummies

کتاب Digital Marketing For Dummies

آموزش دیجیتال مارکتینگ با کتاب Dummies بسیار آسان است. بیان ساده و روان کتاب‌های Dummies، فهم موضوعات مختلف بازاریابی دیجیتال را برای شما راحت می‌کند

مجموعاً ۱۶ فصل در 5 بخش مجزا از هم وجود دارد. در بخش اول با دیجیتال مارکتینگ آشنایی نسبی پیدا خواهید کرد. پس از آن در بخش دوم با نحوه تولید محتوا و انواع آن آشنا می‌شوید. ایجاد ترافیک وب سایت، اندازه گیری، تحلیل و بهینه سازی کمپین‌ها و ده تایی‌ها (سرفصل‌های ضمیمه) بخش‌های بعدی کتاب را شامل می‌شود. با خواندن این کتاب می‌توانید بهترین پلتفرم‌ها و رسانه‌ها را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

هدف اصلی راین دیس در نوشتن این کتاب، گردآوری راهکارهای عملی و استراتژی‌های کاربردی برای افراد مختلف است. دانلود نسخه انگلیسی هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد اما برای خرید نسخه فارسی باید به سراغ نشر هیرمند بروید. نشر هیرمند این کتاب را در دسته بندی کسب و کار خود با ترجمه محمد فانی منتشر کرده است. بخش‌هایی از این کتاب را می‌توانید در زیر بخوانید:

«به دلیل اینکه نقش اصلی بازاریابی شما انتقال مردم بین مراحلی خاص، از یک فرد در دایره‌ی سرد، به دایره‌ی مشتریان وفادار است، شما باید ابتدا مشخصات مشتریان ایده‌آل خود را روشن کنید. در واقع خواسته‌ی اصلی شما این است که به صورت واضح بفهمید هدف آن‌ها چیست، چالش‌هایی که در مسیر دستیابی به اهدافشان با آن‌ها مواجه می‌شوند، چه چیزهایی هستند و بیشتر وقت خود را صرف چه مواردی می‌کنند.»

2- کتاب آچار فرانسه دیجیتال مارکتینگ

کتاب آچار فرانسه دیجیتال مارکتینگ توسط رایان دایس و راس هنبری نوشته شده است. با خواندن این کتاب می‌توانید یادگیری دیجیتال مارکتینگ را از صفر و مفاهیم ابتدایی آغاز کنید. نکاتی که در این کتاب وجود دارد به شما کمک می‌کند تا توسعه کسب و کارتان را با الگوهای واقعی انجام دهید.

کتاب آچار فرانسه دیجیتال مارکتینگ

کتاب آچار فرانسه دیجیتال مارکتینگ

در کتاب آچار فرانسه دیجیتال مارکتینگ، خبری از تئوری‌ها و نظریه‌های بازاریابی نیست. به جای آن سعی شده تا با ذکر مثال‌های فراوان، راهکارهای عملی پیشنهاد شود. در نبود کتاب‌های کاربردی، کتاب Digital Marketing Wrench می‌تواند نگاه عمل‌گرایانه به شما بدهد. سبک کاری این کتاب با ایجاد پرسش در ذهن مخاطب آغاز می‌شود.

این پرسش‌ها، همان سوال‌هایی است که به عنوان دیجیتال مارکتر با آن رو‌به‌رو خواهید شد. پس از آن در ادامه مطلب، پاسخ کاربردی همان سوال داده می‌شود. تشریح گام به گام مراحل انجام بازاریابی دیجیتال، برای تمامی تازه کاران این حوزه جذاب و مفید خواهد بود. نسخه فیزیکی و الکترونیکی این کتاب را می‌توانید از دیجی کالا و فیدیبو تهیه کنید.

3- کتاب خلق داستان برند

مردم به دنبال خرید بهترین محصولات نیستند. مردم چیزهایی را می‌خرند که آن‌ها را زودتر و سریع‌تر درک کنند.

کتاب Building a Story Brand، با هدف کمک به خلق داستان برند کسب و کارها نوشته شده است. نویسنده این کتاب، دونالد میلر؛ از طریق شرکت خود، هر ساله به رشد 3000 کسب و کار مختلف کمک می‌کند. با خواندن کتاب خلق داستان برند، ایده‌های زیادی می‌گیرید. در این کتاب یاد می‌گیرید که داستان برند مخصوص به خود را بنویسید و آن را در سایت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. برخلاف تصور رایج، این مشتری است که باید قهرمان داستان برند شما باشد.

شما باید مزیت‌ها و امتیازات شرکت خود را به مخاطبان بیان کنید. تنها در صورت داشتن داستان برند قوی و قهرمانانه است که می‌توانید در بازار باقی بمانید. خرید نسخه فیزیکی فارسی امکان پذیر نیست. نشر نوین کار ترجمه را به عباس علیخانی سپرده است اما هنوز خبری از چاپ کتاب نیست.

شما می‌توانید نسخه انگلیسی را با چاپ از روی نسخه الکترونیک تهیه کنید. امکان تهیه نسخه دیجیتال ترجمه شده هم از سایت کتاب‌راه ممکن است. عبدالحسین کرم پور، امیرحسین کاظم الماسی و مهدی باغبان سعدآبادی مترجمان نسخه الکترونیک هستند.

کتاب Building a Story Brand

کتاب Building a Story Brand

بخش‌هایی از این کتاب را می‌توانید در زیر بخوانید:

«بدون آن‌که بدانیم، ناخودآگاه همیشه در حال دسته‌بندی و سازمان‌دهی اطلاعات است و هنگامی‌که ما تاریخچه یا اهداف درونی شرکت را برای عموم مردم بیان می‌کنیم. در واقع خود را در موقعیت صندلی‌ها قرار داده‌ایم، نه درهای خروج. برای روشن شدن پیام خود به فرمولی نیاز داریم، یک فرمول جدی.

این فرمول باید تفکر ما را سامان دهد، تلاش بازاریابی ما را کاهش دهد، سردرگمی را از بین ببرد، رقبا را وحشت‌زده کند و در نهایت دوباره کسب‌وکار ما را ارتقا دهد. تفاوت آشکاری بین یک قطعه خوش‌آهنگ موسیقی و صدای گربه‌ای که در حال تعقیب موش از طریق بادگیر کارخانه است که معادل متوسط وب‌سایت شرکت‌ها، سخنرانی اصلی، یا ارائه آسانسوری است، وجود دارد.»

خواندن مطلب «5 کتابی که هر کارشناس تولید محتوا باید بخواند» هم می‌تواند به شما برای تولید محتوای موثرتر و بهتر کمک کند.

4- کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال؛ رویکردی یکپارچه به بازاریابی آنلاین

کتاب Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing، در واقع یک راهنمای جامع برای مدیریت کانال‌های مارکتینگ است. Simon Kingsnorth در کتاب استراتژی بازریابی دیجیتال، شما را برای برنامه ریزی گام به گام همراهی می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید ارزیابی تمامی فعالیت‌های خود را برای هر تکنیک انجام دهید.

کتاب Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing

کتاب Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing

این کتاب به هر کسب و کار کمک می‌کند تا سریع‌تر و دقیق‌تر به اهداف مشخص شده برسد. تمامی مباحث سئو، تجربه کاربری، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه اجتماعی، SMS مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ در این کتاب وجود دارد. هدف نویسنده مشخص شدن نقشه راه (Road Map) برای هر کسب و کار است.

به همین دلیل این کتاب می‌تواند برای صاحبان استارتاپ‌ها مفید باشد. نسخه الکترونیک این کتاب از سایت‌های زیادی قابل دریافت است. اما می‌توانید نسخه ترجمه نشده زبان اصلی را به شکل فیزیکی از دیجی کالا تهیه کنید. نسخه ترجمه شده این کتاب هم توسط نشر ارشدان منتشر شده است.

5- کتاب قلاب؛ چگونه مشتری را به محصولاتمان وفادار کنیم؟

کتاب Hooked: How to Build Habit-Forming Products که با نام قلاب در ایران شناخته می‌شود، از پُرفروش‌ترین کتاب‌های نیر ایال است. از زمان انتشار Hooked در سال ۲۰۱۴، کسب و کارهای زیادی برای پیاده سازی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ به سراغ این کتاب رفتند.

با خواندن این کتاب خیلی راحت متوجه می‌شوید که چرا به خرید برخی از محصولات اشتیاق بیشتری نشان می‌دهید. هدف نویسنده آن است که ذهن شما را با الگوهای موفق و کاربردی تحریک کند. نیر ایال متوجه یک فرآیند 4 مرحله‌ای شده است که توسط تمامی کسب و کارهای بزرگ دنبال می‌شود. چرخه‌های قلاب دقیقاً چیزی را نشان می‌دهد که باعث بازگرداندن مشتریان از دست رفته می‌شود.

کتاب Hooked: How to Build Habit-Forming Products

کتاب Hooked: How to Build Habit-Forming Products

با خواندن این کتاب می‌توانید استراتژی‌هایی را پیدا کنید که مشتریان‌تان را بدون هزینه تبلیغات زیاد بازگردانید. خواندن کتاب قلاب می‌تواند برای مدیران کسب و کار، دیجیتال مارکترها و مدیران بازاریابی مفید باشد. امکان تهیه نسخه الکترونیک فارسی و انگلیسی از سایت‌های زیادی وجود دارد. انتشارات آریانا قلم، نسخه الکترونیک کتاب قلاب را با ترجمه سعید قدوسی نژاد منتشر کرده است.

بخش‌هایی از این کتاب را می‌توانید در زیر بخوانید:

«79% از کسانی که تلفن هوشمند دارند، هر روز صبح حداکثر تا 15 دقیقه پس از بیدار شدن به دستگاه‌شان سر می‌زنند. تکان‌دهنده‌تر اینکه بیش از یک سوم آمریکایی‌ها گفته‌اند ترجیح می‌دهند رابطه جنسی نداشته باشند تا اینکه موبایل نداشته باشند. مطالعه دانشگاهی در سال ۲۰۱۱ نشان داد آدم‌ها روزانه 34 بار به موبایلشان سر می‌زنند. اما مطلعان این صنعت معتقدند که این عدد چیزی حدود ۱۵۰ بار در روز است، که بهت‌آور است. قبول کنید؛ #معتاد_شدیم_رفت!»

جمع‌بندی

یادگیری دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال مارکتر شدن نیاز به یادگیری مستمر، استفاده از منابع به روز روز و پشتکار فراوان دارد. حتی خواندن این 5 کتاب هم نمی تواند تمامی زوایا و ابعاد بازاریابی دیجیتال را برای شما آشکار کند. با کمی جستجو در فضای وب، می‌توانید ویدیوهای آموزشی، کتاب‌های ترجمه شده یا زبان اصلی و نوشته‌های بلاگی زیادی را پیدا کنید. تمام دیجیتال مارکترهای بزرگ و شناخته شده، کانال آموزشی رایگان یوتیوب دارند.

هیچ وقت نباید یادگیری دیجیتال مارکتینگ را به خواندن چند کتاب یا دیدن چند ساعت ویدیو محدود کنید. گذراندن دوره همیشه می‌تواند به شما برای یادگیری بهتر و کاربردی کمک کند. همیشه برای یادگیری آماده باشید و تمرین با ابزارهای جدید دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید. خواندن مطالب زیر هم می‌تواند در درک بهتر و تخصصی‌تر موضوعات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کند:

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
ناشناس
1401/03/29
چرا بلاگ سایت شما سرچ نداره؟ :
پاسخ...
سینا یوسفی
1401/03/31
مطالب بلاگ بر اساس تگ‌ها دسته بندی شده و می‌تونی از تگ‌ها برای دیدن و خوندن مطالب مشابه استفاده کنید. اما نظر شما هم برای ما غنیمته و حتما به مسئولش، منتقل میشه. ممنونم که انقدر دقیق و سازنده، ما رو دنبال میکنی.
Moein Asadian
1402/03/27
می‌تونم از سینا تشکر کنم؟ توجه به درخواست مخاطب - حفظ نظر سازمان - پیشنهاد و ارائه راه حل - استقبال از نظر و سلیقه‌ی مخاطب - و ذوق‌جذابت!دمت‌گرم سیناجان
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف