با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چرا باید کتاب کارخانه محتوا چو پولیتزی را بخوانیم؟
امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
10:42، 1401/03/13
چرا باید کتاب کارخانه محتوا چو پولیتزی را بخوانیم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چرا باید کتاب کارخانه محتوا چو پولیتزی را بخوانیم؟


آن‌هایی که کتاب‌های بازاریابی را می‌خوانند با نام جو پولیتزی کاملا آشنا هستند، فرقی ندارد تازه شروع به کار کردید یا حرفه‌ای هستید، خواندن کتاب‌های مختلف باعث می‌شود چیزهایی را بدانید که قبلا نمی‌دانستید درست مانند حرفی که مکس د انیمیشن مری و مکس می‌زند. کتاب کارخانه محتوا جو پولیتزی از آن کتاب‌هایی است که هر مارکتری باید هر جمله‌ی ان را چندین بار بخواند وبه ذهن خود بسپارد. در ادامه به معرفی کتاب کارخانه محتوا (Content Inc) می‌پردازیم. با منتوریکس همراه باشید.

معرفی کتاب کارخانه محتوا

کارخانه محتوا اثر جو پولیتزی است که در سال 2015 منتشر شد. اگر با جو پولیتزی آشنا نیستید باید بگوییم او از فعالان آموزش دیجیتال مارکتینگ و مشاوره بازاریابی دیجیتال است که بیش از 5 کتاب در این زمینه منتشر کرده است. معروف‌ترین کتاب او بازاریابی پرمحتوا (Epic content marketing) است و بیشتر با این کتاب سر زبان‌ها افتاده است. بیایید درباره کتاب دیگر او یعنی کارخانه محتوا صحبت کنیم.

کتاب کارخانه محتوا

حتما این کتاب را بخوانید

تبلیغات در گوگل این کتاب یکی از متقاضیان بازاریابی محتوا امروزی مدل جدیدی را برای موفقیت کارآفرینی نشان می‌دهد. جو پولیتزی، نویسنده کتاب رویکرد سنتی کارآفرینانه را از ابتدا خلق محصول تا تلاش برای یافتن مشتری، تغییر می‌‍دهد و شیوه‌های جدیدی را جایگزین آن می‌کند که خواندنی‌ست. اگر ساده بخواهم بگویم، موضوع کتاب درباره خلق محتوای ارزشمند، ایجاد مخاطب حول محتوای تولید شده و سپس ایجاد محصولی برای آن مخاطب خاص است.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست؟

چرا باید کتاب کارخانه محتوا را بخوانیم؟

کتاب خواندن به تنهایی بسیار عالی‌ست، اما چرا باید یک کتاب را بخوانیم شاید مهم‌تر باشد. در این کتاب یک فرآیند 6 مرحله‌ای ایجاد کسب‌و‌کار آمده است که بسیار هوشمندانه، ساده، کاربردی و مقرون به صرفه است، اما چیزی که این شش مرحله را خاص می‌کند، این است که اگر درست اجرا شود، تغییرات شگرفی را از همان ابتدای ایجاد استارتاپ نوپا خواهید دید.

این همان استراتژی است که جو پولیتزی برای ایجاد شرکت موفق خود یعنی The tilt استفاده می‌کند. شرکت او در 3 سال متوالی در فهرست سریع‌ترین رشد شرکت‌های خصوصی قرار گرفته است، همچنین او کمک می‌کند شرکت‌های چند میلیون دلاری هم به این موفقیت برسند. با این اوصاف هنوز هم برای خواند کتاب کارخانه محتوا تردید دارید؟

کتاب جو پولیتزی

جو پولیتزی از پیشگامان محتوا و مارکتینگ است

پولیتزی براساس موفقیت (و شکست) خود و مثال از شرکت‌های چند میلیون دلاری واقعی از صنایع مختلف و کشورهای متفاوت، گام به گام این فرایند را برای شما توضیح می‌دهد تا مشکلی در اجرای آن نداشته باشید. آیا شما به دنبال راه اندازی یک کسب‌و‌کار جدید یا ایجاد یک نوآوری در یک شرکت هستید تفاوتی ندارد، کتاب کارخانه محتوا جو پولیتزی با مهندسی معکوس مدل کارآفرینی سنتی برای موفقیت بهتر و پایدارتر، شما را همراهی می‌کند.

موضوع کتاب جو پولیتزی درباره چیست؟

بازارهای امروزی بسیار سریع‌تر و پویاتر هستند و مشتریان بیشتر از همیشه بی‌ثبات هستند. این یعنی اگر به خوبی عمل نکنید، مشتری شما شرکت دیگری را برای انجام خدماتی که شما درونش تخصص دارید انتخاب می‌کند. در زندگی امروزی معنی وفاداری کمتر معنا می‌شود و کسی به پای شما نخواهد سوخت و ساخت! پس چرا همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار می‌دهید قبل از این که مشتری وفادار داشته باشید؟

این یعنی تا وقتی که خوب نباشید و مشتری‌های خود را وفادار نکنید، نمی‌توانید مانند بازی پوکر دست خود را رو کنید. کتاب کارخانه محتوا نشان می‌دهد که چگونه ابتدا مشتریان را جذب کرده و محصولات را بعدا توسعه دهید. این بهترین راه برای ایجاد یک کسب و کار محکم و طولانی مدت است که برای دنیای محتوا محور امروز طراحی شده است.

ساسان سلوتی اینجا گفته است که اول باید برای هر کسب و کار نوپایی مخاطب پیدا کنید، این چیزی است که جو پولیتزی در این کتاب به آن اشاره دارد. او می‌گوید اول مخاطب پیدا کن، بعد می‌توانی هر چیزی را به آن‌ها بفروشی!

اهمیت کتاب کارخانه محتوا در چیست؟

رویکرد سنتی بازاریابی و تولید محتوا روی اعصاب جو پولیتزی رفته بود، او با خود گفت دیگر وقت آن است این کد ناقص را بشکنیم و رویکرد مدرنی را وارد بازاری کنیم که بسیار سریع و پویاست. به همین دلیل دست خود را روی محتوا و تولید محتوا باارزش و بهینه سازی نرخ تبدیل گذاشت تا این ذهنیت سنتی عرضه محصول و سپس پیدا کردن مشتری را از بین ببرد. به همین دلیل 6 مرحله کاربردی را طراحی کرد تا با انجام آن‌ها وارد دنیای بازاریابی امروزی شوید. به همین دلیل است که اهمیت این کتاب بسیار بالاست.

کارخانه محتوا

کارخانه محتوا به فارسی ترجمه شده است

حال این 6 مرحله شامل چه مواردی می‌شود؟ در زیر لیست این 6 مرحله آمده است:

  • نقطه شیرین: نقطه برخورد صلاحیت برجسته و علاقه شخصی شما
  • جهت‌یابی محتوا: تعیین کنید، چگونه می‌توان با جهت دادن به نقطه شیرین خود به جایی که هیچ جنبنده‌ای نرفته است، بروید.
  • ایجاد بنیان: کانال شماره یک خود را برای انتشار محتوا (وبلاگ، پادکست، یوتیوب و غیره) ایجاد کنید.
  • پیدا کردن مخاطبان: از رسانه‌های اجتماعی و SEO برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکان بلند مدت استفاده کنید.
  • تنوع: با توسعه کسب‌وکار در چندین کانال، تجارت خود را توسعه دهید.
  • درآمدزایی: اکنون که تخصص شما مشخص شده است، می‌توانید برای محصولات یا خدمات خود پول دریافت کنید.

این مدل برای کسب‌وکارهایی بی‌شماری که مثال‌هایش در کتاب آمده است جواب داده و شما را متحیر می‌کند، پس اصلا متعجب نشوید که یک استارتاپ از صفر تا صد را با این 6 مرحله یک شبه طی کند!

سخن آخر

ایجاد مخاطب برای یک محصول از سخت‌ترین کارهایی است که یک استارتاپ نوپا باید به آن توجه کند. اگر شما هم خود را هم‌رده‌ی اشخاصی مانند کارآفرین و CEO آمازون جف بزوس، استیو جابز، بیل گیتس و دیگر افراد معروف دنیای استارتاپ و بازاریابی می‌دانید، پیشنهاد می‌شود با خواندناین کتاب و انجام دادن 6 مرحله‌ی اصلی که جو پولیتزی می‌گوید، چالش جدیدی را برای راه‌اندازی یک استارتاپ نوپا شروع کنید یا شرکت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن رشد دهید.

علاوه بر این، خدمات سئو می‌تواند به شما در جذب مخاطبان و افزایش در نتایج جستجوی کمک اینترنتی کمک کند. درباره این کتاب و 6 مرحله‌ی آن نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف