با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

10 کتاب که هر هکر رشدی باید بخواند

سینا یوسفی
سینا یوسفی
14:00، 1401/02/19
10 کتاب که هر هکر رشدی باید بخواند
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

10 کتاب که هر هکر رشدی باید بخواند


سخت است که بخواهیم باور کنیم روزی Airbnb، پینترست یا لینکدین وجود نداشتند. هر کدام از این کسب‌وکارها که امروز نام بزرگی برای خود ساخته اند، یک زمان از سطح صفر کارشان را شروع کردند. دانستن مسیر رشد و درس گرفتن از تجربیات کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند به شما در مدیریت و پیشبرد اهداف تجاری‌تان کمک زیادی بکند. خواندن کتاب از شما هکر رشد نمی‌سازد اما می‌تواند در شکل‌دهی تفکر و دیدگاه رشد در ذهن شما اثرگذار باشد.

اهمیت هک رشد

هر کسب‌وکار بزرگ آنلاین امروزی، زمانی تنها یک سایت با ترافیک عادی و معمولی بود. گروه‌های خاصی از افراد همه روزه به این سایت‌ها سر می‌زدند و محتوای آن‌ها را چک می‌کردند. اما در حال حاضر موفقیت آن‌ها انکارناپذیر است. سایت‌هایی مانند Airbnb و لینکدین شیوه زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. کسب‌وکارهای این چنینی توانسته‌اند در دنیای تجاری امروزی انقلابی به پا کنند. حتماً برای شما نیز این سوال وجود دارد که موفقیت چنین کسب‌وکارهایی از کجا شروع می‌شود؟

بیشتر بخوانید: هک رشد چیست؟ هکر رشد کیست؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، آن‌ها یک شبه به موفقیت نرسیدند بلکه مسیری ناهموار و سخت را برای رشد و توسعه طی کرده‌اند.
این روش توسعه و گسترش کسب‌وکار، بیانگر مفهومی به نام هک رشد است. هک رشد نه تنها از مباحث داغ این روزهای کسب‌وکارهای موفق است بلکه توسط شرکت‌های بزرگی مانند IBM، Walmart و مایکروسافت دنبال می‌شود. علاوه بر آن بسیاری از کارآفرینان، مدیران، بازاریاب‌ها و کارمندان را می‌توان در میان جامعه هکرهای رشد قرار داد.

 Hacking Growth نوشته Sean Ellis

کتاب اول: Hacking Growth نوشته Sean Ellis (موسس سایت growthhackers.com)

کتاب اول: Hacking Growth نوشته Sean Ellis (موسس سایت growthhackers.com)

خواندن این کتاب می‌تواند راه خوبی برای فهمیدن و درک پایه‌های اساسی هک رشد باشد. از زمان انتشار این کتاب، بسیاری از کسب‌وکارها و شرکت‌ها از آن استفاده کردند. شرکت‌های مانند فیس‌بوک، گوگل، توییتر و… از جمله استفاده‌کنندگان تاکتیک‌های معرفی شده در این کتاب هستند. این کتاب را می‌توانید به دو شکل فیزیکی (انتشارات پشتیبان، ترجمه احسان جهان‌دارپور) و مجازی تهیه کنید.

کتاب دوم: Explosive Growth نوشته Cliff Lerner

در این کتاب می‌توانید داستآن‌ها و تجربیات زیادی را از کسب‌وکارهای دیگر بخوانید. کتاب پرفروش Explosive Growth مثال خوبی از یک راه‌اندازی اپلیکیشن پیام‌رسان تا رساندن آن به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را بررسی می‌کند. در این کتاب می‌توانید توصیه‌هایی را از متخصصان هک رشد بخوانید و در مورد همه اسرار برندسازی تا بازاریابی محصول اطلاعات کسب کنید. این کتاب شامل همه نکاتی می‌شود که برای توسعه کسب‌وکارتان به آن نیاز خواهید داشت. ترجمه این کتاب هنوز به شکل فیزیکی و مجازی در ایران وجود ندارد.

 Traction نوشته Gabriel Weinberg و Justin Mares

کتاب سوم: Traction نوشته Gabriel Weinberg و Justin Mares

کتاب سوم: Traction نوشته Gabriel Weinberg و Justin Mares

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که یک کارآفرین موفق به چه چیزهایی نیاز دارد؟
جواب‌هایی که در کتاب Traction به عنوان پاسخ این سوال می‌خوانید، احتمالاً شما را شگفت زده می‌کند. بحث در مورد ایجاد یک برنده اورجینال و منحصر به فرد یا داشتن یک تیم خارق‌العاده نیست. کلید موفقیت تمامی کسب‌وکارهای بزرگ امروزی آن است که بتوانند به طور مستمر رشد کنند و مشتریان جدیدی را به دست آورند. شما می‌توانید در این کتاب با ۱۹ راهکار برای ایجاد پایگاه مشتریان و ارتباط با آنان آشنا شوید. این کتاب را می‌توانید با ترجمه سجاد خدایی از انتشارات نشر نوین تهیه کنید.

کتاب چهارم: Growing Happy Clients نوشته Daphne Tideman و Ward van Gasteren

برای آن‌که بخواهید از خواندن این کتاب لذت کافی را ببرید حتماً نباید هکر رشد باشید.
نویسنده‌های این کتاب سعی کرده‌اند تا مسیر موفقیت‌شان را با استفاده از هک رشد به نحوی آسان و دلپذیر برای مخاطب شرح دهند. شما می‌توانید در این کتاب با تمام چیزهایی که یک هکر رشد را از یک انسان معمولی و عادی متمایز می‌کند، آشنا شوید. این کتاب هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده است و باید به خواندن نسخه چاپی یا مجازی انگلیسی بسنده کنید.

 Don’t make me think نوشته Steve Krug

کتاب پنجم: Don’t make me think نوشته Steve Krug

کتاب پنجم: Don’t make me think نوشته Steve Krug

احتمالاً این کتاب را بتوان بهترین منبع برای طراحان رابط کاربری، طراحان سایت و هکرهای رشد نامید. بر اساس نظر نویسنده کتاب، اگر کاربری که وارد سایت شما شده است تنها یک ثانیه برای برداشتن قدم بعدی فکر کند و نداند که چه کار می‌خواهد انجام دهد، احتمالاً چیزی در جای درست خود قرار ندارد. خواندن این کتاب مناسب هکرهای رشدی است که می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره رابط کاربری و طراحی وب سایت کاربرپسند به دست بیاورند. نسخه pdf خلاصه شده این کتاب را می‌توانید به شکل فایل صوتی و نوشتاری دانلود کنید.

کتاب ششم: Paper Plane Plan نوشته Ross Davies

این کتاب را می‌توان منبع خوبی برای شرکت‌های B2B که می‌خواهند از هک رشد در کسب‌وکارشان استفاده کنند، نامید. شما می‌توانید تمامی مراحل گام به گام توسعه کسب‌وکارتان را با استفاده از هک رشد بخوانید. البته هنوز این کتاب به زبان فارسی ترجمه نشده است. از جمله سرفصل‌های مهم این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چگونه می‌توان ایده‌های مناسب برای کسب‌وکارمان را پیدا کنیم؟
  • چگونه مشتری را وادار به پرداخت مبالغ چند برابری کنیم؟
  • چگونه می‌توان بازاریابی را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هزینه اضافی بهبود داد؟
 Growth Hacker Marketing نوشته Ryan Holiday

کتاب هفتم: Growth Hacker Marketing نوشته Ryan Holiday

کتاب هفتم: Growth Hacker Marketing نوشته Ryan Holiday

هکرهای رشد به جای استفاده از کاغذ و قلم به سراغ ابزارهای قابل آزمایش، قابل ردیابی و قابل اندازه‌گیری می‌روند. کارشناسان مختلف بازاریابی معتقد هستند که کتاب رایان هالیدی، از جمله منابع بسیار خوب برای هک رشد است. در ویراست تازه این کتاب، روش‌ها و ویژگی‌های جدید، معرفی استارتاپ‌های موفق و کسب‌وکارهای کوچک قرار گرفته است. این کتاب توسط علیرضا دهقانی، امیرحسین ثقة الاسلامی و پگاه فرهنگ مهر ترجمه شده است. می‌توانید نسخه چاپی این کتاب را از انتشارات نشر نوین توسعه و آموخته تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست؟

کتاب هشتم: Hooked نوشته Nir Eyal

کتاب Hooked روانشناسی بازگشت مشتری و کاربر را مورد مطالعه قرار می‌دهد. شما می‌توانید در این کتاب نحوه استفاده از جایزه‌ها و پاداش‌ها را در ایجاد رفتارهای اعتیادآور برای کاربران بخوانید. Hooked در واقع یک مدل خلاقانه برای بازگشت کاربر است. نسخه مجازی ترجمه شده این کتاب در اپلیکیشن‌های کتابخوان موجود است.

 Contagious نوشته Jonah Berger

کتاب نهم: Contagious نوشته Jonah Berger

کتاب نهم: Contagious نوشته Jonah Berger

احتمالاً شما با عبارت «وایرال شدن» آشنا هستید. اما چه چیزی باعث می‌شود که یک محصول یا خدمت، تا این اندازه محبوب و پُرطرفدار باشد؟ چه چیزی می‌تواند وجه تمایز اصلی قرار بود؟
شما با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که چه چیزهایی باعث می‌شود که یک محصول یا خدمت کمتر شناخته شده، به ناگهان پُرطرفدار شود. این کتاب نحوه وایرال شدن و بازاریابی ویروسی را در بخش‌های مختلف توضیح می‌دهد. این کتاب هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده است اما می‌توانید نسخه چاپی انگلیسی را از انتشارات واژه اندیش خریداری کنید.

کتاب دهم: Growth Hacking: Silicon Valley’s Best Kept Secret نوشته Raymond Fong و Chad Riddersen

هر چند وقت یکبار، کارآفرینی ظهور می‌کند که معنای موفقیت را دوباره تعریف می‌نماید. این افراد در میان اشخاص موفق Silicon Valley، با نام هکر رشد شناخته می‌شوند زیرا آن‌ها می‌توانند هر شرکت را به سرعت رشد دهند. هدف این کتاب، پاسخگویی به تمامی سوالات شما درباره هک رشد است. متاسفانه هنوز نسخه ترجمه شده این کتاب موجود نیست.

بیشتر بخوانید: چطور کارشناس هک رشد بشویم؟

جمع‌بندی

احتمالاً با دیدن عنوان این 10 کتاب، جای خالی نویسندگان ایرانی را احساس کنید. هنوز مولف یا مولفان ایرانی در موضوع هک رشد ورود نکرده‌اند. عملاً نمی‌توانید انتظار دیدن مثال‌های ملموس ایرانی از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی در منابع هک رشد را داشته باشید. اما خواندن نسخه‌های اصلی و ترجمه شده منابع موجود، خالی از لطف نخواهد بود.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف