با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

ثروت ایلان ماسک چقدر است؟

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
11:27، 1401/12/30
ثروت ایلان ماسک چقدر است؟
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ثروت ایلان ماسک چقدر است؟


همه ما نام ایلان ماسک را بالاخره چند باری این طرف و آن طرف شنیده‌ایم. این کارآفرین پرحاشیه چه از نظر نوآوری‌ها و چه از نظر علاقه به حضور در تیترهای خبری، همیشه نقل محافل و بسیار مشهور است. چه ایلان ماسک را با نوآوری‌هایش در تسلا بشناسید و چه اسپیس ایکس و چه دیگر کسب و کارهایش، این فرد آنقدر ثروتمند است که در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. اما ثروت ایلان ماسک دقیقا چقدر است و اصلا ایلان ماسک دقیقا کیست؟ در این مقاله از منتوریکس پاسخ این سوالات را پیدا می‌کنید.


دارایی ایلان ماسک چقدر است؟

ایلان ماسک تاجر، مخترع و سرمایه گذار کانادایی-آمریکایی متولد آفریقای جنوبی است که دارایی خالص 180 میلیارد دلاری دارد. ایلان ماسک مشاغل مختلفی دارد و همیشه در حال کار بر روی جدیدترین سرمایه گذاری خود است، اگر چه عمده ثروت ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا موتورز به دست آمده است و او در حال حاضر عنوان دومین فرد ثروتمند جهان و در تاریخ معاصر را دارد. ایلان ماسک در حال حاضر 43 درصد از سهام خصوصی اسپیس ایکس و حدود 24 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد. ارزش بازار تسلا برای اولین بار در اکتبر 2021 از 1 تریلیون دلار گذشت. در همان ماه، اسپیس ایکس سرمایه ای به ارزش 100 میلیارد دلار جمع آوری کرد و سبب شد دارایی خالص ایلان ماسک برای اولین بار مرز 300 میلیارد دلار را هم رد کند.

ایلان ماسک

ایلان ماسک

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ماسک از اول هم در خانواده ثروتمندی به دنیا آمد و از امتیازات زیادی بهره‌مند بود که در ثروت ایلان ماسک نقش مهمی داشته است. او از سن کم هم به رایانه و کار با آن علاقه‌مند بود، به طوری که در سن دوازده سالگی یک بازی ویدیویی برای خود تهیه کرد. او از ۱۷ سالگی به کانادا رفته و در دانشگاه کویینز تحصیل کرد و بعد هم فیزیک و تجارت را در دانشگاه پنسیلوانیا ادامه داد.

جالب است که دکترای دانشگاه استنفورد را بعد از ۲ روز ترک کرد. این جا زمانی بود که کارآفرینان جوان تازه داشتند با فواید اینترنت آشنا می‌شدند و ماسک از این قاعده مستثنا نبود. او به همراه برادرش یک کسب و کار آنلاین را تاسیس کرد که اتفاقا موفق هم بود و سپس آن را به قیمت خوبی فروختند. او سپس کسب و کاری را راه انداخت که در نهایت به سمت مدیرعاملی ماسک برای کمپانی پی پل منجر شد. هرچند او بعدا از این مقام اخراج شد، اما ثروت ایلان ماسک را هم افزایش داد.

این جا دیگر ثروت ایلان ماسک به اندازه کافی خیره کننده بود اما این‌ها برایش کافی نبود. در سال ۲۰۲۲ کمپانی معروف اسپیس ایکس را تاسیس کرد. یک سال بعدش هم ۶ میلیون دلار روی تسلا سرمایه گذاری کرد که در آن زمان چیزی جز یک ایده برای ماشین‌های اسپرت برقی نبود. هیچکدام از این دو کمپانی شروع پرقدرتی نداشتند و حتی ضرر و زیان‌های زیادی را هم روی دست ماسک گذاشتند. با این وجود همه از سرانجام کار باخبریم و اصلا ایلان ماسک را با همین دو کمپانی موفق می‌شناسیم. ماسک بعدها دو کمپانی دیگر هم تاسیس کرد و حالا هم با خرید توییتر تبدیل به مدیر عامل آن شده است.

رکورد بیشترین پول از دست رفته توسط ایلان ماسک

خیلی جالب است که بدانیدایلان ماسک رکورد بیشترین مقدار پول از دست رفته توسط یک نفر را شکسته و این مسئله توسط رکوردهای جهانی گینس هم تایید شده است. بر اساس گزارش گینس، ماسک از نوامبر 2021 بین 180 تا 200 میلیارد دلار ضرر کرده است که عمدتاً به دلیل عملکرد ضعیف سهام تسلا در سال‌های اخیر بوده است. بر این اساس ثروت ایلان ماسک از حدود 320 میلیارد دلار در سال 2021 به سطح فعلی حدود 147 میلیارد دلار رسید که البته توانست ارزش از دست رفته خود را کمی جبران کند. در هر صورت طبق آمار مجله فوربس، ماسک پس از برنارد آرنو، مدیر عامل شرکت کالاهای لوکس LVMH (شامل برندهای لوکسی مانند لویی ویتون)، دومین فرد ثروتمند جهان باقی مانده است.
اما چرا این اتفاق افتاده است؟ علیرغم ثبت رکوردهای جدید فروش تسلا در سال 2022 (تحویل خودروها 40 درصد بیشتر نسبت به سال قبل)، این سهام در سال 2022 به دلیل فعالیت رقبا، 65 درصد از ارزش خود را از دست داده است. طبق گزارش گینس، رکورد قبلی برای بیشترین پول از دست رفته توسط یک نفر 58.6 میلیارد دلار بود که توسط سرمایه گذار فناوری ژاپنی Masayoshi Son در سال 2000 به ثبت رسید.
در کنار این فکت‌ها، توییت‌های مداوم و رفتارهای غیر قابل پیشبینی ایلان ماسک به ‌ویژه پس از این که مدیرعامل توییتر شد، خشم سرمایه‌گذاران تسلا را برانگیخته است و می‌خواهند ماسک به شرکت بسیار بزرگ‌تر و با ارزش‌تر خود توجه بیشتری داشته باشد. البته که ایلان ماسک هم از خود در برابر منتقدان دفاع کرده و گفته است از زمانی که مسئولیت توئیتر را بر عهده گرفته است، حتی یک جلسه مهم تسلا را هم از دست نداده است.

درامد

درآمد ثروتمندترین فرد جهان

رسیدن به مقام ثروتمندترین فرد جهان برای ایلان ماسک

با وجود این که پارسال، سال خوبی برای ایلان ماسک نبوده و رکورد بیشترین سرمایه از دست داده را هم برای او به همراه داشته است، به نظر می‌رسد که سال جدید 2023 برای این میلیاردر تغییرات مثبتی را به همراه داشته است. دارایی خالص و ثروت ایلان ماسک در سال جاری تا به امروز به 42 میلیارد دلار رسیده است و او میلیاردری بوده که بیشترین ثروت را در میان فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال جاری بر اساس شاخص میلیاردر بلومبرگ کسب کرده است. با این افزایش ارزش خالص امسال، ایلان ماسک دوباره در حال بازپس گیری عنوانی است که دو ماه پیش از دست داده بود، یعنی ثروتمندترین فرد جهان.

درآمد ایلان ماسک از تسلا

جالب است بدانید ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا حقوق نمی‌گیرد. او در عوض یک طرح پاداش بسیار غیرمعمول و بسیار پرسود را طراحی کرد که با نقاط عطف ارزش بازار شرکت مرتبط است. یعنی تعدادی هدف یا نقطه عطف را مشخص کرد که در صورت رسیدن به هر یک از آن‌ها می‌توانست پاداش بگیرد. زمانی که این طرح ایجاد شد، تسلا حدود 50 میلیارد دلار ارزش داشت. 12 نقطه عطف کل برای این شرکت وجود داشت که ایلان توانست به تمامی آن‌ها برسد و بنابراین واجد شرایط دریافت تمام 100 میلیارد دلار از طرح پاداش بود و همین هم نقش مهمی را در ثروت ایلان ماسک بازی کرد.

تسلا و ایلان ماسک

ایلان ماسک و تسلا

سرمایه گذاری ایلان ماسک در املاک

ثروت ایلان ماسک و دارایی‌های او قبل از 2020 فقط سهام او در شرکت‌های مختلف نبود. ایلان قبلا تنها در کالیفرنیا دارای املاکی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار بود. در شهر هیلزبورو در کالیفرنیای شمالی نیز صاحب یک ویلای 100 ساله با مساحت 16000 فوت مربع است که 50 هکتار مساحت دارد که در سال 2017 تقریبا 23 میلیون دلار برای آن خرج کرد. به این‌ها شش خانه در محله بل ایر لس آنجلس را هم اضافه کنید که آن‌ها را بین سال‌های 2012 تا 2016 خریداری کرد که همه آن‌ها هم بزرگ و بسیار ارزش‌مند بودند. به هر حال نکته جالب در این جا این است که او در سال 2020 ناگهان تصمیم گرفت از شر دارایی‌های دنیوی خود خلاص شود و همین را هم اعلام کرد. او اتفاقا بر سر قول خودش هم باقی ماند و همه خانه‌ها را فروخت که از جمله چهار خانه لس آنجلس را یک جا به یک نفر واگذار کرد.

چند حقیقت راجع به ایلان ماسک

  •  ضریب هوشی ماسک 155 تخمین زده می‌شود.
  •  زمانی که ماسک آفریقای جنوبی را برای تحصیل در ایالات متحده ترک کرد، با خرید یک هات داگ و پرتقال به صورت عمده با یک دلار در روز زندگی می کرد.
  •  برادر کوچکتر ایلان ماسک کیمبال، مالک یک شرکت رستوران آمریکایی به نام آشپزخانه و خواهر کوچکترش توسکا فیلمساز است.
  •  ماسک در کودکی بسیار ساکت بود والدینش برای مدت کوتاهی فکر می‌کردند او ممکن است ناشنوا باشد.
     ماسک در 9 سالگی کل دایره المعارف بریتانیکا را خوانده بود
  •  ماسک در سال 2017 با حضور در دو شورای تجاری برای دونالد ترامپ موافقت کرد اما در همان سال در اعتراض به خروج ایالات متحده از توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی از هر دو شورا استعفا داد.
  •  ایلان ماسک به حضور در سریال‌های تلویزیونی هم علاقه دارد و تا به حال در بیگ بنگ تئوری، سریال سیمپسون‌ها و ساوث پارک هم حضور افتخاری داشته است.
  •  در سال 2018 ماسک از خودروی اسپورت تسلا خود به عنوان محموله برای پرتاب موفقیت‌آمیز موشک فالکون خود استفاده کرد. این خودرو اکنون در مداری به دور خورشید است و حتی می‌توانید آن را در Whereisroadster.com ردیابی کنید، که نشان می‌دهد که این خودرو بیش از 31000 بار از ضمانت 36000 مایلی خود فراتر رفته است.
  •  ماسک در سال 2008 با همسر دومش، هنرپیشه تالوله رایلی آشنا شد و در همان سال از او خواستگاری کرد. آنها در سال 2010 ازدواج کردند، در سال 2012 طلاق گرفتند، در سال 2013 دوباره ازدواج کردند و دوباره در سال 2016 طلاق گرفتند.
  •  ماسک و شریک زندگی سابقش گریمز، پسر خود را X Æ A-12 نامیدند که نام بسیار عجیبی است (بعداً آن را به X Æ A-Xii تغییر دادند تا با دستورالعمل‌های قانونی کالیفرنیا مطابقت داشته باشد) و البته ظاهراً او را با نام X کوچک صدا می‌زنند. در مارس 2022 نیز این زوج صاحب یک نوزاد دختر شدند که فرزند دوم خود را Exa Dark Sideræl Musk با نام مستعار Y نامیدند.

ایلان ماسک و ماجراهایش

ایلان ماسک

جمع بندی

ثروت ایلان ماسک آنقدر زیاد است که به اصطلاح نمی‌توان صفرهای آن را شمرد. اگر چه ماسک از ابتدا در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد و شاید از ابتدا هم موقعیت‌های زیادی پیش روی او بود، اما باید این حقیقت را پذیرفت که این مسئله برای رسیدن به ثروت ایلان ماسک به تنهایی کافی نبوده است. ترکیب نبوغ و استعداد و ریسک پذیری فوق‌العاده بالا همان چیزی است که ایلان ماسک را به شخصیت کنونی تبدیل کرده است و چنین ثروتی را برای او به ارمغان آورده است.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف