با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

تولید محتوای تصویری

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:00، 1402/06/01
تولید محتوای تصویری
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

تولید محتوای تصویری


بازاریابی و تولید محتوا امروزه بیشتر از هر زمانی نقش خود را در رشد کسب و کارها نشان داده است. تحقیقات نشان داده‌اند که تقریبا 90 درصد اطلاعاتی که مغز از محیط پیرامون دریافت می‌کند، بصری هستند. از سویی دیگر 65 درصد از افرادی که با محتوای بصری مواجه می‌شوند، می‌توانند آن را در حافظه خود ثبت کنند. با این تفاسیر می‌توان فهمید که آموزش تولید محتوای تصویری و اجرای آن در کنار تولید محتوای متنی تا چه اندازه دارای اهمیت است.

چند نوع محتوای تصویری داریم؟

اگر به آموزش تولید محتوای تصویری علاقه داشته باشید باید با انواع محتوای تصویری آشنا شوید. هر کدام از انواع محتواهای تصویری را می‌توان با توجه به هدف مجموعه مورد نظر تولید و به کار برد. بنابراین قبل از انتخاب هر کدام از محتواهای تصویری مطمئن شوید که درست و با هدف مشخص از آن استفاده خواهید کرد. در ادامه انواع محتوای بصری را نام برده و به تفکیک هر کدام را با ویژگی‌های خاصی که دارند، توضیح خواهیم داد.

تصویر و عکس

تصاویر یکی از مهم‌ترین عناصر محتوای بصری هستند. هر چه تصاویر از کیفیت بیشتری برخوردار باشند و یا با متن ارتباط بیشتری داشته باشند، انسجام و کیفیت محتوای شما بیشتر خواهد شد. بدین ترتیب افراد رغبت بیشتری برای خواندن مطالب شما خواهند داشت. جالب است بدانید براساس تحقیقات، مقاله‌هایی‌ که در آن‌ها از تصاویر با کیفیت و جذاب استفاده می‌شود، در مقایسه با سایرین تا 94 درصد بیشتر مورد توجه و بازدید قرار می‌گیرند.

اگر به دنبال راهنمای تولید محتوا با تصاویر هستید باید بدانید که تصاویری که شخصا گرفته‌ شدند در کیفیت محتوای تولید شده تاثیر بسیار زیادی دارند. در واقع تصاویر مربوط به محصول یا کسب و کار شما می‌توانند به خوبی هویت شما را به تصویر بکشند. البته داشتن تصاویر شخصی با کیفیت بالا از کسب و کار نیازمند صرف زمان و هزینه خواهد بود.

محتوای تصویری

محتوای تصویری

نکته مهم دیگر راجع به تولید محتوای تصویری، عدم استفاده از تصاویر تکراری است. حتی اگر بودجه کافی برای داشتن عکس‌های اختصاصی از کسب و کارتان ندارید، باید از عکس‌های متنوعی روی وبسایت خود استفاده کنید. استفاده از عکس‌های تکراری باعث کاهش بازدید از وبسایت شده و مخاطب را نیز خسته می‌کند. سعی کنید در منابع مختلف به دنبال تصاویر متفاوت باشید و یا با کلید واژه‌های مختلفی اقدام به جستجو تصاویر کنید.

انواع محتوای ویدئویی

استفاده از ویدئوهای مهم و مرتبط با متن یکی دیگر از نکات مهم در بحث آموزش تولید محتوای تصویری است. ویدئوهای مناسب می‌توانند مشکلات را به تصویر کشیده و محصول یا خدمات شما را به عنوان بهترین راه حل برای رفع مشکلات معرفی کنند. در حال حاضر محتواهای ویدئویی در یوتیوب توسط بیش از یک میلیون نفر دیده می‌شوند. بدین ترتیب می‌توان فهمید اهمیت محتوای ویدئویی تا چه اندازه زیاد است.

استفاده از موسیقی جذاب روی محتوای ویدئویی به همراه کلمات و متون خاص می‌تواند ویدئو را برای مخاطبان بسیار زیباتر جلوه دهد. محتواهای ویدئویی به انواع مختلفی شامل Demo Video، Expert Interview،Explainer Video و... تقسیم می‌شوند. البته لازم است به تنها عیب محتوای ویدئویی که صرف هزینه و زمان زیاد است نیز اشاره داشته باشیم.

اینفوگرافیک

یکی دیگر از انواع محتوای تصویری که تاثیر خود را در جذب مخاطب به اثبات رسانده است، محتواهای اینفوگرافیک هستند. در آموزش تولید محتوای تصویری، محتواهای اینفوگرافیک بیشتر برای نشان دادن آمار و اطلاعات پیچیده معرفی می‌شوند. در واقع محتواهای اینفوگرافیک کمک می‌کنند تا کاربر در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از اطلاعات را به شکل بسیار ساده‌ای دریافت کند.

انتقال سریع و آسان اطلاعات به همراه اشتراک‌گذاری آسان محتواهای اینفوگرافیک از جمله مزایای این نوع محتوا هستند. شما می‌توانید با کمک محتواهای اینفوگرافیک حجم وسیعی از اطلاعات راجع به کسب و کار خود را در قاب کوچکی خلاصه کرده و به مشتری ارائه دهید. در اکثر محتواهای اینفوگرافیک خلاقیت زیادی به چشم می‌خورد. به همین دلیل تاثیرگذاری آن بسیار زیاد است. البته توصیه می‌شود محتواهای اینفوگرافیک دارای جنبه تبلیغاتی خیلی زیادی نباشند.

اسلاید‌ها

اگر نگاهی به گذشته کسب و کارها داشته باشید به راحتی متوجه خواهید شد که در اکثر موارد اطلاعات و آمارهای مهم به شکل صورت جلسه در اختیار اعضای دیگر قرار می‌گرفت. در حال حاضر اسلایدهایی با کیفیت بالا برای اطلاع‌رسانی به مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع طرح و رنگ در اسلاید‌ها باعث شده تا آن‌ها مانند محتواهای اینفوگرافیک دارای جذابیت بصری بسیار بالایی باشند.

اسکرین شات

اگر قصد بازاریابی محتوا برای اپلیکیشن خاصی را دارید، می‌توانید با اسکرین شات‌هایی‌ از فضای اپلیکیشن کار را شروع کنید. این کار کمک می‌کند تا قابلیت‌های اپلیکیشن شما بهتر نمایش داده شده و مخاطب به حرف‌های شما راحت‌تر اعتماد کند. گاهی حاشیه‌نویسی در کنار اسکرین شات‌ها می‌تواند باعث ساده‌تر شدن مفاهیم مطرح شده توسط شما شود. بدین ترتیب با ساده‌ترین ابزار می‌توانید بهترین بازدهی را از محتوای بصری خود داشته باشید.

استفاده از انیمیشن‌ها یا گیف‌ها

انیمیشن‌ها و گیف‌ها در دسته تصاویر متحرک قرار می‌گیرند. بدین ترتیب اگر بتوانید از آن‌ها به شکل حرفه‌ای برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید، می‌توانید نتایج فوق العاده‌ای را رقم بزنید. کیفیت و خلاقیت دو عنصر مهم در دیده شدن انواع انیمیشن‌ها در بستر تبلیغاتی هستند. بنابراین سعی کنید انیمیشن‌هایی متفاوت و خلاقانه ارائه دهید.

استفاده از انیمیشن‌ها

استفاده از انیمیشن‌ها

بنر‌های تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی یکی دیگر از پرکاربردترین محتواهای تصویری هستند که شما می‌توانید در شهر نمونه‌های بسیار زیادی از آن‌ها را ببینید. اگر برنرها با هدف خاص و همچنین با نرم افزارهای تخصصی طراحی شوند می‌توانند به شکل یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر عمل کنند. سایز بنر، رنگ‌های مورد استفاده، کیفیت چاپ و مکان نصب بنر از جمله نکات مهمی هستند که در استفاده از این نوع روش تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشید.

راهنمای تولید محتوا با تصاویر

اگر قصد دارید تا یک محتوای تصویری جذاب را ارائه دهید باید به نکاتی توجه داشته باشید. در ادامه راجع به مهم‌ترین ویژگی‌های محتوای تصویری نگاهی کوتاه خواهیم داشت. با مروری بر این ویژگی‌ها و رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم، می‌توانید به شکل حرفه‌ای به تولید محتوای بصری بپردازید.

انتخاب ایده برای تولید محتوا

تفاوتی ندارد که قصد دارید محتوای تصویری تولید کنید یا می‌خواهید یک محتوای متنی جذاب داشته باشید؛ بهرحال داشتن موضوع جذاب یک ضرورت به حساب می‌آید. معمولا شبکه‌های اجتماعی یا نظراتی که در قسمت کامنت‌های شبکه اجتماعی می‌بینید می‌توانند ایده‌های خوبی برای تولید محتوا باشند. بعد از انتخاب موضوع درباره آن تحقیقات کاملی انجام دهید. سعی کنید تصاویر و ویدئوهایی که استفاده می‌کنید انسجام کافی داشته و بهم ارتباط داشته باشند.

نگارش صحیح

رعایت اصول نگارشی کمک می‌کند تا متن‌هایی که در محتوای بصری خود به کار برده‌اید بهتر دیده شوند. در واقع اصول نگارشی باعث می‌شوند فاصله‌های زیاد و فضای خالی در محتوای بصری شما در بین متن و تصاویر از بین بروند. بدین ترتیب با چیدمان مرتب شما یک محتوای جذاب بصری خواهید داشت که متون آن نیز به خوبی نشان داده می‌شوند.

انتخاب تصاویر مفهومی

در برخی موارد تصاویری که بار معنایی خاصی ندارند باعث ایجاد شکاف در محتوا می‌شوند. بدین ترتیب پیوستگی محتوا با انتخاب تصاویر غلط از بین می‌رود. بهترین تصاویر آن‌هایی‌ هستند که با مفهوم کلی پیام شما، مرتبط باشند. بنابراین بهتر است قبل از جاگذاری هر تصویر از خود بپرسید، هدف از گذاشتن تصویر در این بخش چیست؟

انتخاب استایل مناسب

امروزه سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف دارای رنگ سازمانی مختص خود هستند. این نکته باید در محتوای تصویری به خوبی رعایت شود. محتواهای تصویری باید تم رنگی نزدیک به رنگ سازمانی مجموعه مورد نظر داشته باشند تا یکپارچگی محتوا به چشم آید. این کار کمک می‌کند تا هویت بصری برند بسیار زیباتر از حالت معمول به چشم آید.

استفاده از محتواهای ترند

یکی از نکات مهم در بحث آموزش تولید محتوای تصویری، توجه به ترندهای روز دنیا است. برای یافتن ترندهای روز دنیا کافیست نگاه کوتاهی به محتواهای بصری در دنیای پیرامون خود داشته باشید. برای مثال امروزه استفاده از محتواهای اینفوگرافیک بسیار رایج شده است. این مدل محتواها با جذابیت بصری بالایی که ایجاد می‌کنند مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار می‌گیرند.

علاوه بر اینفوگرافیک، موشن گرافی نیز یکی دیگر از محتواهای تصویری بسیار محبوب امروزی است. هر چه طراحی و خلاقیت شما در ایجاد محتوای موشن گرافی یا اینفوگرافیک بالاتر باشد، می‌توانید انتظار نتیجه بهتری نیز داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که این نوع محتواها را در موقعیت درست و برای انتقال مفاهیم خاصی استفاده کنید.

محتوای تصویری چه تاثیری روی سئو دارد؟

تولید محتوای تصویری علاوه بر جذابیت ظاهری وبسایت شما، کمک می‌کند تا رتبه وبسایت نیز ارتقا یابد. بدین ترتیب در جستجوی گوگل وبسایت شما در رتبه‌های اول قرار گرفته و بازدید بهتری خواهید داشت. بدین ترتیب نرخ تبدیل کاربران نیز برای وبسایت شما افزایش می‌یابد.
توجه داشته باشید که حجم تصاویر و ویدئوهایی که برای وبسایت خود انتخاب می‌کنید باید کم باشد. در غیر این صورت وبسایت شما با کاهش سرعت مواجه خواهد شد و در نتیجه رتبه خوبی نیز در میان سایر وبسایت‌ها نمی‌گیرد. برای دریافت خدمات SEO، می‌‎توانید روی منتوریکس حساب کنید!

نکاتی راجع به استفاده از منابع تصویری همگانی

در بحث آموزش تولید محتوای تصویری باید به منابع تصاویری که انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید. همانطور که گفتیم عکس‌های اختصاصی انتخاب بهتری برای وبسایت هستند. با این وجود اگر امکان عکس‌برداری به شکل اختصاصی برای مجموعه خود را ندارید، می‌توانید از منابع تصویری همگانی نیز استفاده کنید.

هنگام استفاده از منابع تصویری همگانی باید تا حد ممکن از عکس‌هایی‌ که در دسترس عموم هستند، استفاده نکنید. بهتر است عکس‌های با کیفیتی انتخاب کنید که خاص‌تر بوده و محتوا را یونیک‌تر جلوه می‌دهند.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

در بحث راهنمای تولید محتوا با تصاویر باید به طور اختصاصی راجع به اینستاگرام نیز صحبت کرد. اینستاگرام امروزه تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تبلیغات و جذب مشتری شده است. افراد هر روزه زمان زیادی را در گوشی صرف کرده و به همین دلیل بازدهی تولید محتوای تصویری در اینستاگرام بسیار بالاست. با کمک گوشی هوشمندی که در دست دارید می‌توانید در هر لحظه و هر جا، محتوای مفیدی تولید کرده و کسب و کار خود را در اینستاگرام گسترش دهید.

برای تولید محتوا با موبایل می‌توانید از نرم افزارهای مربوطه در این زمینه کمک بگیرید. از جمله نرم افزارهایی که می‌توانید استفاده کنید، شامل انواع نرم افزارهای ویرایش عکس، ضبط صدا و تولید فیلم هستند. در ادامه به بهترین برنامه‌های تولید محتوا با موبایل اشاره خواهیم کرد.

بهترین نرم افزارها برای تولید محتوا با موبایل

در این بخش قصد داریم مشهورترین اپلیکیشن‌هایی‌ که برای تولید محتوای بصری با موبایل مورد نیاز هستند را نام ببریم تا با کمک آن‌ها بتوانید تولید محتوا را به شکل آسان‌تر و با کیفیت بالاتری انجام دهید.

بهترین نرم‌افزارهای تولید محتوا

بهترین نرم‌افزارهای تولید محتوا

Canva

این برنامه کمک می‌کند تا قالب‌های حرفه‌ای برای تصاویر خود انتخاب کنید. کانوا به شما اجازه می‌دهد تصاویر را کلاژ یا ویرایش کرده و یا حتی روی آن طراحی گرافیکی پیاده کنید. بدین ترتیب تصاویر شما آماده برای استفاده به عنوان استوری یا پست خواهند بود. جالب است بدانید با این برنامه می‌توانید لوگوی مخصوص خود را هم طراحی کنید.

این برنامه به دو شکل رایگان و پرمیوم قابل استفاده است. هر چند نسخه رایگان آن می‌تواند برای شما کافی باشد اما اگر دوست دارید قفل ابزارهای پیشرفته برنامه برای شما شکسته شود، می‌توانید از نسخه پرمیوم نیز استفاده کنید. خوشبختانه برنامه کانوا را می‌توان هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای ios و هم برای وب استفاده کرد.

Inshot

بدون شک یکی از بهترین و مشهورترین برنامه‌ها در حوزه تولید محتوای تصویری، برنامه این شات است. این برنامه یک فضای کاملا حرفه‌ای برای ساخت تصاویر و ویدئو‌های مختلف برای شما فراهم می‌آورد. برنامه این شات را می‌توانید هم روی گوشی‌های هوشمند اندروید و هم روی آیفون نصب و اجرا کنید. جالب است بدانید علاوه بر ویرایش تصاویر، در برنامه این شات امکان بالا بردن کیفیت تصاویر نیز وجود دارد.

اضافه کردن موسیقی به تصاویر، اجرا کردن انواع فیلترها و قالب‌های پیش فرض و... از جمله قابلیت‌هایی‌ است که این شات در اختیار شما قرار می‌دهد. جالب است بدانید این برنامه را می‌توانید با زبان فارسی نیز اجرا کنید. امروزه بیش از 50 میلیون دانلود برای برنامه این شات به ثبت رسیده است. هر چند امکان خرید نسخه پرمیوم این شات وجود دارد اما باید بدانید نسخه رایگان آن بسیار کامل بوده و نیاز شما را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

Quik

یکی از بهترین برنامه‌های حال حاضر برای ساخت انواع تیزر برنامه‌ quik است. با این برنامه شما قادر خواهید بود انواع موزیک و عکس‌ها را به فیلم‌های خود اضافه کرده و یا متن‌های متفاوتی را روی ویدئو‌ها ایجاد کنید. با برنامه quik می‌توانید تا 75 عکس را در یک ویدئو گردآوری کرده و به کلیپ خود اضافه نمایید. ایجاد جلوه‌های خاص و امکان استفاده از انواع موزیک‌ها به عنوان آهنگ پس زمینه، از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

WavePad Audio Editor

یکی از بهترین برنامه‌ها برای ویرایش انواع فایل‌های صوتی است. تنوع ابزارهای موجود باعث شده تا شما بتوانید انواع تنظیمات را روی فایل‌های صوتی در گوشی‌های IOS پیاده نمایید.

Adobe Lightroom

این ابزار قدرتمند بسیار شبیه به برنامه فتوشاپ است. اگر دوست دارید عکس‌های خود را به یک کاتالوگ زیبا تبدیل کنید، این ابزار بهترین انتخاب است. ابزار Adobe Lightroom امکان ایجاد یک گالری تحت وب را به شما می‌دهد. با کمک این ابزار می‌توانید فایل‌های بسیار حجیم در نسخه RAW را به JPEG نیز تبدیل کنید.

Lexis Audio Editor

اگر به دنبال بهترین نرم افزار اندروید برای ویرایش فایل‌های صوتی هستید، قطعا Lexis Audio Editor انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. با کمک این ابزار می‌توانید فایل‌های صوتی را بدون صداهای مزاحم و با کاهش نویز، ویرایش کنید. بی‌صدا کردن بخشی از فایل صوتی و یا برش قسمت‌های مختلف از دیگر امکانات این ابزار قدرتمند است. این ابزار همچنین می‌تواند در فشرده‌سازی فایل‌ها نیز کمک بزرگی به شما کند.

BeFunky Graphic Designer

اگر عاشق تولید محتوای تصویری با عکس‌های کلاژ هستید، این نرم افزار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این با کمک این ابزار قدرتمند می‌توانید پوستر‌ها و کارت بنر‌های جذابی نیز بسازید. ترکیب کیفیت و سرعت این ابزار را بسیار محبوب ساخته است.

Lumen5

یکی از جالب‌ترین نرم افزارها در زمینه تولید محتوای تصویری Lumen5 است. این نرم افزار می‌تواند از روی متن یک ویدئو جالب برای شما بسازد. صرفا باید آدرس URL صفحه را به نرم افزار داده و اجازه دهید تا پردازش انجام شود.

علاوه بر تولید ویدئو، با کمک این ابزار می‌توانید یک جستجوی پیشرفته نیز انجام دهید. کافیست کلید واژه مورد نظر خود را وارد کرده و اجازه دهید تا فایل‌های مولتی مدیای متفاوت به شما نشان داده شود. فایل‌های ارائه شده شامل قانون کپی رایت نمی‌شوند، بنابراین می‌توانید به راحتی از آن‌ها در مکان‌های مختلف استفاده کرده و یا حتی آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

این برنامه هم مانند سایر اپلیکیشن‌ها نسخه پرمیوم دارد. تفاوت بزرگ بین نسخه پرمیوم و نسخه رایگان در آن است که در نسخه رایگان به شما رزولوشن 480p ارائه می‌شود. علاوه بر این واتر مارک برنامه هم در نسخه رایگان روی ویدئوهای شما قرار خواهد گرفت.

کلام آخر

بدون شک تولید محتوای تصویری یکی از گام‌های بزرگ در جهت بازاریابی محتوا خواهد بود. اما این که چگونه یک محتوای تصویری جذاب داشته باشید، سوال بزرگیست که در این مقاله به آن پاسخ داده‌ایم. علاوه بر این اگر هنوز بر سر اهمیت محتوای بصری در تردید هستید پیشنهاد می‌کنیم تا راهنمای تولید محتوا با تصاویر که در این مقاله آورده‌ایم را مطالعه کنید.

 

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف