با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

تولید محتوای ویدئویی

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:00، 1402/05/05
تولید محتوای ویدئویی
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

تولید محتوای ویدئویی


درباره آموزش تولید محتوای ویدئویی چه می‌دانید؟ ویدئوها یکی از پیشتازان اصلی انواع محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. در عصر تکنولوژی که شبکه‌های اجتماعی رشد پیدا کرده‌اند، بسیاری از آن روی ویدئوها متمرکز شده‌اند. زیرا می‌دانند کاربرانشان بیش از هر نوع محتوای دیگری، به محتوای ویدئویی بیشتر تمایل نشان می‌دهند. به همین دلیل است که باید با راهکارهای تولید محتوای ویدئویی و راهنمای تولید محتوای ویدئویی آشنا شوید. اگر می‌خواهید در مورد نحوه و ابزارهای کاربری برای تولید محتوای ویدئویی بیشتر بدانید، این مطلب را از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس دست ندهید.

چرا به آموزش تولید محتوای ویدئویی نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید ویدئوهای حرفه‌ای بسازید، ابتدا باید آموزش تولید محتوای ویدئویی را پشت سر بگذارید. به طور کلی دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد هر کسب و کاری به این نوع محتوا نیاز دارد:

نیاز به تولید محتوای ویدیوئی

نیاز به تولید محتوای ویدیوئی

  • ویدئوها باعث افزایش فروش می‌شوند: اگر یک ویدئو خوب طراحی شده باشد، می‌تواند تا 74 درصد احتمال تبدیل بیننده به مشتری را افزایش دهد.
  • ویدئوها ROI را افزایش می‌دهند: اگر می‌خواهید نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری شما به نتیجه برسد، باید محتواهای ویدیویی بسازید.
  • ویدئوها اعتماد ایجاد می‌کنند: ویدئوهای تبلیغاتی در جلب اعتماد مصرف‌کنندگان تاثیر بیشتری دارند و تا حدود 57 درصد باعث افزایش اعتماد آن‌ها می‌شوند.
  • موتورهای جستجو عاشق ویدئوها هستند: اگر می‌خواهید کاربران زمان بیشتری در سایت شما بمانند و در رنک سایت تاثیر مثبت داشته باشند، به ویدئو نیاز دارید.
  • کاربران موبایل عاشق ویدیو هستند: از همه مهم‌تر کاربران به دلیل داشتن گوشی همراه علاقه بسیار زیادی به دیدن ویدئو دارند و حتی آن را به عکس و متن ترجیح می‌دهند.

کاربرد انواع محتواهای ویدیویی

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنما و آموزش تولید محتوای ویدئویی شناخت کاربرد انواع این محتواست. براساس گزارشات موسسه Wyzowl از بررسی "وضعیت بازاریابی ویدئویی"، میزان تماشای ویدیوهای اینترنتی آنلاین از سال 2018 تقریباً دو برابر شده است.

کاربرد تتولید محتوای ویدیوئی

کاربرد تولید محتوای ویدیوئی

به طوری که در گذشته کاربران تنها 8.5 ساعت در هفته را برای تماشای این نوع ویدئو اختصاص می‌دادند، اما امروزه میزان آن به 19 ساعت در هفته رسیده است.
محتواهای ویدیویی دو نوع مختلف دارند که عبارتند از:

  • فیلم‌های ضبط شده با دوربین
  • ویدئوهای گرافیکی ساخته شده با نرم‌افزارهای تولید محتوای ویدئویی

به هر حال انواع ویدیو کاربردهای مختلفی دارند که عبارتند از:

  1. فیلم‌های توضیح دهنده
    یکی از انواع ویدئوها برای توضیح در مورد یک محصول یا خدمات کسب و کار است و به مخاطب نشان می‌دهد که چرا این برند ارزش خرید را دارد. شما می‌توانید از طریق ویدیوهای کوتاه و حرفه‌ای نشان دهید که چرا مشتریان محصولات شما را انتخاب می‌کنند.
  2. ویدئوهای زنده
    این نوع ویدئوها به کاربران این امکان را می‌دهند تا ویدئوهای زنده پخش کنند و بدون واسطه در مقابل مخاطبان خود قرار بگیرند. از این نوع ویدئوها می‌توان برای مصاحبه، اطلاعیه، رویدادها، تورهای اداری و سایر اقدامات پشت صحنه کسب و کار استفاده کرد. برای ساخت ویدئوهای زنده می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Vimeo، IBM Cloud Video و Brightcove استفاده کنید. همچنین فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین هم در بخش LIVE چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  3. ویدئوهای رویداد
    اگر در کسب و کار خود میزبان یک کنفرانس یا رویداد هستید، ویدئوها راه خوبی برای تبلیغ یا ارسال نکات برجسته رویداد هستند. از این ویدئو می‌توان برای اشتراک‌گذاری اطلاعات از جلسات، کنفرانس‌ها و گردهمایی‌ها استفاده کنید. به طوری که سخنرانی، ارائه و یا سایر نکات برجسته رویداد را در ویدئو به نمایش بگذارید.
  4. ویدئوهای تبدیل به مشتری
    این ویدئوها ساختاری متمایز دارند و از آن‌ها برای تبدیل بیننده به مشتری استفاده می‌شود. به طوری که در رسیدن به هدف در طول فرآیند قیف فروش کاربرد دارند. برای مثال ویدئوهای تبدیل به مشتری در مرحله آگاهی برای جذب سرنخ‌های علاقمند و ارائه شرکت به عنوان یک منبع معتبر، عالی هستند.
  5. ویدئوهای گواهی مشتری
    تولید محتوای ویدئویی گواهی مشتری احساسات بیننده را جذب می‌کند. در این نوع محتوا مشتریان سابق یا وفادار برند به نمایش گذاشته می‌شوند تا در مورد تجارت صحبت کنند و یا نشان دهند که چرا شما را انتخاب کرده‌اند. بیننده با تماشای این فیلم احساسات مشتری را درک می‌کند.
  6. تبلیغات ویدیویی
    یکی از محبوب‌ترین انواع ویدئوها، تبلیغات ویدیویی است که به نوعی به تبلیغ در مورد کسب و کار شما می‌پردازد. این ویدئوها با هدف فروش به بیننده تولید می‌شوند و برای اینکه توجه او را به سمت محصولات یا خدمات جلب کنند، کوتاه هستند. ویدئوهای تبلیغاتی را می‌توان در یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و... منتشر کرد.
  7. ویدئوهای اجتماعی
    پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و تیک تاک به محلی برای انتشار ویدئوهای کوتاه تبلیغاتی تبدیل شده‌اند. این ویدیوها در کمتر از یک دقیقه نمایش داده می‌شوند و بسیار جذاب و سرگرم‌کننده هستند. کاربرد اصلی ویدئوهای اجتماعی برای ظاهر شدن در فید کاربران است.

راهنمای تولید محتوای ویدئویی

در این بخش به راهنمای تولید محتوای ویدئویی خواهیم پرداخت. ویدئو به عنوان نوعی محتوای قدرتمند برای داستان سرایی است و می‌تواند تاثیر زیادی بر موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی و تلاش‌های بازاریابی محتوا داشته باشد. برای اینکه سرمایه‌گذاری شما در بخش تولید محتواهای ویدیویی به نتیجه مطلوب برسد، باید نکاتی را در زمان تولید این محتواها در نظر داشته باشید که عبارتند از:

راهنمای تولید محتوا

راهنمای تولید محتوا

1. داشتن استراتژی ساده سئو ویدیویی

SEO فقط برای پست‌های سایت و وبلاگ نیست و یوتیوب (متعلق به شرکت گوگل) در حال حاضر دومین موتور جستجوی آنلاین است. بنابراین اگر بخواهید در کانال یوتیوب خود بازدیدهای بیشتری داشته باشید، به بهینه‌سازی ویدئو نیاز دارید. در سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو ایرانی مثل آپارات، دالفک و... نیز وضعیت به همین منوال است و بنابراین باید بتوانید محتوای آموزنده و کوتاه بسازید.

قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات زیر ویدئو برای کمک به رتبه‌بندی ویدئو در سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو اهمیت زیادی دارد. پس در آموزش تولید محتوای ویدئویی موضوع سئو را جدی بگیرید.

2. مشخص کردن موضوع ویدئو

یکی از نکات مهم در آموزش تولید محتوای ویدئویی مشخص کردن موضوع محتوای بصری است. اگر می‌خواهید بازدید‌های بیشتری برای ویدئوهای خود بدست آورید، باید در آن‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیار بیننده قرار دهید. به طوری که بیننده در همان ثانیه‌های اول تصمیم بگیرد که محتوا را تا انتها تماشا کند.

بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال معتقدند که بیننده قبل از تماشای ویدئو ابتدا عناوین آن را مرور می‌کند. پس انتظار نداشته باشید مخاطب به جای دیدن یک تصویر در چند ثانیه، بیش از 10 دقیقه وقت خود را برای تماشای ویدئو صرف کند.
به همین دلیل باید 3 یا 4 مزیتی را که بیننده بعد از تماشای ویدیو بدست می‌آورد، برجسته کنید.

3. استفاده از ثبات اجتماعی

از جمله موارد مهم در راهنمای تولید محتوای ویدئویی بهره‌مندی از ثبات اجتماعی است. برای ایجاد اعتماد و اعتبار بین خود و مخاطبانتان می‌توانید از ثبات اجتماعی استفاده کنید. به این صورت که میزان لایک‌ها، نظرات، بازدیدها، اشتراک‌ها و ذخیره‌های یک محتوای ویدئویی را به خوبی نشان دهید تا دیگران بدانند این محتوا واقعا آموزنده و ارزشمند است. برای مثال اگر ویدئوی تبلیغاتی را در یک پست کانال تلگرام قرار داده‌اید، حتما در قسمت توضیحات ذکر کنید که پیش‌تر این ویدئو توسط چه تعداد کاربر به اشتراک گذاشته شده است.

4. بهینه کردن ویدئو برای تبدیل

یکی دیگر از موضوعات مهم در آموزش تولید محتوای ویدئویی بهینه کردن ویدئو است. زمانی که مردم را برای تماشای ویدئوی ساخته خود تشویق کردید، وقت آن رسیده تا از این کار خود بیشترین نتیجه را بگیرید و روی تبدیل‌ها متمرکز شوید. اما برای این کار باید ویدئو بهینه‌سازی شده باشد. برای این کار لازم است تا به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • ویدئو باید شامل یک فراخوان واضح برای اقدام مخاطبان باشد.
  • مشخص کردن بهترین زمان برای انتشار ویدئو، شانس افزایش بازدیدهای ویدئو را بالا می‌برد.
  • به مخاطبان انگیزه بدهید تا فوری ویدئوهای شما را تماشا کنند و نرخ تعامل را افزایش دهند. برای مثال به آن‌ها کد تخفیف بدهید که در داخل ویدئو قرار داده شده است.
  • یکی از نکات در راهنمای تولید محتوای ویدئویی داشتن خلاقیت در ایجاد این نوع محتواست.
  • برای دریافت نظرات در مورد ویدئو، گزینه های مختلفی را ارائه دهید. برای مثال فرم تماس، ایمیل، تماس تلفنی و....
  • فیلم‌های کوتاه و ساده بسازید.
  • در پایان ویدئو از بازدیدکننده تشکر کنید و برای افزایش نرخ تبدیل، احساسات صمیمانه ای را مورد خاطرات مشتریان قبلی به مخاطب نشان دهید.

5. انتخاب محل انتشار ویدیو

به همان اندازه که همراه شدن با نکات و آموزش تولید محتوای ویدیویی اهمیت دارد، انتخاب کانال‌های توزیع ویدئو برای جذب مخاطب نیز مهم است. شما باید محتواهای ویدئویی خود را در جایی منتشر کنید که احتمال تبدیل شدن مخاطب به مشتری بیشتر باشد.
برخی از بهترین کانال‌های انتشار محتواهای ویدیویی عبارتند از:

  • از وب سایت خود استفاده کنید تا بازدیدکنندگان جدید را برای تماشای ویدئو تشویق کنید. ضمن اینکه روی عملکرد سایت نیز تاثیر مثبت دارد.
  • از سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو خارجی و ایرانی به شکل متعادل استفاده کنید. YouTube و Vimeo دو سرویس محبوب خارجی و آپارات، میهن ویدئو، دالفک و... نیز به عنوان سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئو داخلی شناخته شده‌اند.
  • ویدئوهای خود را به طور مستقیم در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، Google+ و Pinterest به اشتراک بگذارید.
  • از روش ایمیل مارکتینگ استفاده کنید تا میزان بازدیدهای ویدئوهای خود را افزایش دهید.
  • ویدیوهای خود را در SlideShare معرفی کنید.

6. افزایش دسترسی به ویدئوها

چند نکته مفید در اینجا وجود دارد که باید آن‌ها را در استراتژی بازاریابی ویدئویی خود در نظر داشته باشید:

  • با مخاطبان ویدئوی خود درگیر شوید و سعی کنید نظرات آن‌ها را در مورد محتوای ویدئو بپرسید. اگر ویدئو زنده است، وقتی کاربران در زیر نظرشان را ارائه می‌دهند، خیلی فوری به آن‌ها واکنش نشان دهید.
  • برای تبلیغ ویدیوهای خود هزینه کنید. فیسبوک و یوتیوب ابزارهای تبلیغاتی عالی برای دستیابی به مخاطبان هدفمند در سطح وسیع هستند.
  • ویدیوها را به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خود قرار دهید.

7. تجزیه و تحلیل عملکرد ویدئوها

هیچ کمپین بازاریابی آنلاینی نمی‌تواند بدون آنالیز موفق شود. اگر ویدئوهای زیادی می‌سازید، باید سرمایه‌گذاری خود را در اجرای کمپین بازاریابی ویدئویی نیز بسنجید. اگر در گذشته اقداماتی را انجام داده‌اید که تاثیر منفی روی کمپین داشته است، از تکرار آن‌ها خودداری کنید.

برای بررسی داده‌ها و تجزیه و تحلیل بعد از تولید محتوای ویدئویی می‌توانید از YouTube Analytics و Google Analytics استفاده کنید. این ابزارها اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدها، منابع ترافیک، کل زمان تماشا و یافتن محبوب‌ترین ویدیوها را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای اندازه‌گیری رتبه‌بندی YouTube هم می‌توانید از ابزار ردیابی موقعیت SE Ranking استفاده کنید.

همچنین می‌توانید میزان آگاهی کلی از برند خود را بر اساس تعداد کل بازدیدها، تعداد اشتراک‌گذاری‌ها و نرخ تعامل اندازه‌گیری کنید.

مراحل تولید محتوای ویدیویی

یکی از بخش‌های مهم در آموزش تولید محتوای ویدئویی به ترتیب مراحل آن اختصاص دارد که عبارتند از:

  1. یک استراتژی ویدیویی بسازید
    برای اینکه دید بلند مدت نسبت به آینده برند خود داشته باشید، باید یک استراتژی ویدئویی داشته باشید. در این مورد باید به میزان سرمایه برای تولید محتوای ویدئویی، تبلیغات و انتشار آن توجه داشته باشید. یک استراتژی خوب برای موفقیت ویدیو امری حیاتی است و باید محتوای شما چارچوب داشته باشید.
    استراتژی به شما امکان می‌دهد تا ویدئوها را به روشی پایدار و مشخص بسازید و به کاهش هزینه‌ها و بازگشت نرخ سرمایه‌گذاری کمک زیادی می‌کند.
  2. نوشتن خلاصه محتوا برای تولید
    در این مرحله قبل از اینکه بخواهید محتوای ویدئویی را بسازید، باید خلاصه‌ای از اطلاعاتی را که تاکنون گردآوری کرده‌اید، تهیه کنید. این خلاصه‌نویشی در طی فرآیند تولید محتوای ویدیویی به عنوان راهنمای شما عمل می‌کند تا مسیر خود را حذف کنید. ضمن اینکه خلاصه محتوا باید اهداف، مخاطبان هدف، پیام اصلی و بودجه را نیز پوشش دهد.
  3. ایده‌ گرفتن از سایر ویدئوها
    یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در راهنمای تولید محتوای ویدئویی توجه به سایر ویدئوهاست. اگر می‌خواهید در محتواهای بصری خود خلاقیت به خرج دهید، باید رقبای خود را بررسی کنید. آن‌ها چه کاری انجام داده‌اند که باید از آن دوری کنید. پس از ویدئوهای موثر و خاطره‌انگیز الهام بگیرید.
  4. نوشتن سناریو ویدئو
    فیلمنامه‌نویسی یکی دیگر از مراحل تولید محتوای ویدیویی است که باید با خلاقیت انجام شود. از قبل باید به استعداد بازیگران و مجریان ویدئو فکر کنید و فیلمنامه را با سبک و لحن آن‌ها بنویسید. این کار تاثیرگذاری ویدئو روی مخاطب را افزایش می‌دهد.
    اگر ایده‌ای در مورد محتوای ویدئو دارید، باید آن را در فیلمنامه قرار دهید.
  5. ساخت استوری برد
    استوری برد یا فیلمنامه مصور به شما کمک می‌کند تا بتوانید نحوه فیلمبرداری ویدئوها را مجسم کنید. در واقع با کمک استوری برد می‌توانید تجسم کنید به چیزی برای انیمیشن یا فیلمبرداری نیاز دارد. در نتیجه ایده‌هایی که در ذهن وجود دارند، به شکل ملموس‌تری باشند و آن‌ها را با بخش‌هایی از فیلمنامه همسو کنید.
    آنچه را که برای هر عکس تصور می‌کنید، باید شامل شرح کامل جزئیات باشد. چه موضوعاتی کجا باشند؟ نورپردازی در ویدئو چگونه باشد؟ رنگ‌آمیزی و کادربندی چطور باشد؟ در واقع استوری بورد نشان می‌دهد چه نوع تصویری در کجا نیاز دارید. سطح پیچیدگی این نوع فیلمنامه به نوع ویدئویی که می‌سازید، بستگی دارد.
  6. مشخص کردن مکان ضبط ویدئو
    یکی دیگر از مراحل تولید این نوع محتوای بصری، مشخص کردن مکانی است که باید ویدئو در آنجا ضبط شود. اگر محتوا موشن گرافی یا ویدئوی متحرک نیست که با نرم‌افزارهای ساخت ویدئو تهیه شده باشد، باید مکان فیلمبرداری را نیز مشخص کنید. فضای آرام با پس زمینه ساده بهترین جایی است که می‌توانید ویدئو را در آنجا ضبط کنید.
    وجود نور طبیعی بهترین راه برای ضبط ویدئوهای باکیفیت است. اگر باید فیلم را در فضای باز تهیه کنید، باید از قبل آن را آماده کرده باشید.
  7. تهیه تجهیزات تولید محتوای ویدئویی
    برای ساخت ویدئو باید به نوع آن توجه داشته باشید. همانطور که در این مطلب گفتیم، شما می‌توانید از بین دو نوع ویدئو گرافیکی و یا ویدیو ضبط شده یکی را انتخاب کنید. برای ساخت ویدئوهای گرافیکی مثل موشن‌گرافی یا ویدیو متحرک به یک لپ‌تاپ و نرم‌افزارهای ساخت ویدیو نیاز دارد. اما برای ضبط فیلم با گوشی یا دوربین به تجهیزات بیشتری نیاز دارید.
    تهیه دوربین، میکروفون، چراغ و محل فیلمبرداری نقطه شروع کار است. همچنین باید به فکر تأمین نور محیط و صدابرداری نیز باشد.
  8. انتخاب بازیگران محتوای ویدئویی
    یکی دیگر از مراحل تولید محتوای ویدئویی از نوع فیلم‌های ضبط شده، انتخاب بازیگرانی است که استعداد بازیگری داشته باشند. در این مرحله باید تصور درستی از نوع ویدئو و ژانر آن داشته باشید و بتوانید افرادی را انتخاب کنید که قادر به اجرای فیلمنامه شما باشند.
    اگر ویدئو به صداگذاری نیاز دارد، باید به این فکر کنید که مخاطب مورد نظر به چه نوع شخصیت و لحنی واکنش نشان می دهد. آیا کسی را می‌شناسید که صدای مناسب داشته باشد؟ آیا باید صداگذاری را برون‌سپاری کنید؟ در حال حاضر ابزارهای زیادی برای تولید محتوای صوتی وجود دارند که با وجود افکت و قابلیت ویرایش می‌توانید از آن‌ها برای صداگذاری روی محتوای ویدئویی استفاده کنید.
  9. داشتن برنامه‌ریزی برای تولید محتوا
    یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش تولید محتوای ویدئویی داشتن برنامه است. مشخص کردن روز تصویربرداری، تجهیزات، بازیگران، کمد لباس، وسایل گریم و مجوزها باید از قبل تهیه شده باشند. اگر در تولید محتوای ویدئویی در حال تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ هستید، به همه این عناصر نیاز دارید و در عین حال گردآوری آن‌ها کمی مشکل است. به همین دلیل ممکن است برای کمک به فرد دیگری نیاز داشته باشید که همه کارها را مدیریت کند.
  10. تولید محتوای ویدئویی
    در این مرحله می‌توانید فیلمبرداری را شروع کنید. این وظیفه شماست که بررسی کنید همه چیز طبق برنامه و سناریو از پیش تعیین‌شده حرکت می‌کند. کادربندی، نورپردازی و پیروی از فیلمنامه و استوری بورد اهمیت زیادی دارد.
    در نهایت بعد از تهیه فیلم به ادیت و ویرایش نیاز دارد تا افکت‌های لازم را روی آن اجرا کنید. همچنین ممکن است ویدئوی شما به صداگذاری نیاز داشته باشد. بعد از ضبط و ویرایش صدا می‌توانید ویدئو را در نرم‌افزارهای ویرایشی قرار دهید و صدا و تصویر را با هم هماهنگ کنید.

مراحل تولید محتوا

مراحل تولید محتوا

نرم افزارهای تولید محتوای ویدئویی برای کامپیوتر

برای اینکه بتوانید ویدئوهای باکیفیت و کاربر پسند تولید کنید، لازم است با نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو نیز آشنا باشید. برخی از این نرم‌افزارها عبارتند از:

  1. نرم‌افزار Movavi Video Suite
    این ابزار یک ویرایشگر ویدئویی همه‌کاره است که با آن می‌توانید قسمت‌های مختلف ویدئو را ویرایش کنید. برش زدن و کوتاه کردن فیلم، ثبت فعالیت‌ها روی صفحه نمایش، ایجاد جلوه مثل جلوه‌های معکوس و حرکت آهسته در Movavi Video Suite برایتان فراهم است. شما می‌توانید از نسخه رایگان این نرم‌افزار برای یک مدت استفاده کنید و سپس در صورت رضایت، نسخه پولی آن را بخرید.
  2. برنامه StoryXpress
    یکی دیگر از نرم‌افزارهای دسکتاپ، StoryXpress نام دارد که برای تولید محتوای ویدئویی می‌توانید از آن استفاده کنید. با کمک این ابزار می‌توانید فیلم‌های ضبط شده خود را ویرایش کنید و یک فیلم مدرن بسازید. این ابزار دارای قابلیت‌های متعددی برای تجزیه و تحلیل پیشرفته ویدئو است. از آن می‌توانید به مدت 14 روز به صورت رایگان استفاده کنید.
  3. نرم افزار Magisto
    یکی دیگر از برنامه‌های ویرایش و تولید محتوای ویدیویی Magisto نام دارد. این برنامه به شما کمک می‌کند در عرض چند دقیقه ویدئوهای حرفه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی بسازید. داشتن بیش از 60.000 ویرایشگر ویدئو Magisto به شما کمک می‌کند یک ویدئوی حرفه‌ای بسازید. همچنین این برنامه از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و حتی می‌توانید از آن برای تجزیه و تحلیل ویدئوها نیز استفاده کنید.
  4. نرم‌افزار Animoto
    یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای تولید محتوای ویدیویی Animoto نام دارد. این ابزار یک ویرایشگر ویدئویی با قابلیت کشیدن و رها کردن است. اگر تجربه کمی در ویرایش ویدئو دارید، این برنامه بهترین انتخاب است که در یک فرآیند سه مرحله‌ای می‌توانید ویدئوهای خود را بسازید. این برنامه یک نسخه آزمایشی 14 روزه رایگان دارد.
  5. برنامه Animaker
    یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ساخت ویدئو، Animaker نام دارد که از آن می‌توانید برای ساخت ویدیوهای منحصر به فرد برای دوستان، خانواده یا همکاران خود استفاده کنید. این ابزار برای ساخت ویدئوهای گرافیکی مناسب است و با داشتن بیش از 720 نوع ویدئوی متحرک می‌تواند الگوهای مناسبی را در اختیار شما قرار دهید.

برنامه‌های تولید محتوای ویدیویی برای گوشی

در کنار نرم‌افزارهایی که برای لپ‌تاپ و کامپیوتر کاربرد دارند تا از آن‌ها برای ساخت محتواهای ویدئویی استفاده کنید، برخی دیگر از برنامه‌ها نیز برای گوشی همراه ساخته شده‌اند. از جمله مهم‌ترین این اپلیکیشن‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. برنامه Adobe Premier Rush
    یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو برای گوشی‌های IOS و اندروید، adobe premier rush نام دارد. با کمک این برنامه می‌توانید تصاویر و فیلم‌های گوشی خود را به راحتی ویرایش کنید. به این صورت که چند کلیپ را با هم ترکیب یا سرعت ویدئو را کم و زیاد کنید. گذاشتن موسیقی، تغییر تنظیمات رنگ و گرافیک از دیگر قابلیت‌های adobe premier rush برای تولید محتوای ویدئویی است.
  2. ویرایشگر ویدئو kinemaster
    یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌تواند به شما قالب‌های آماده برای تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام، یوتیوب، وب سایت و... را ارائه دهد، KineMaster نام دارد. همچنین شما می‌توانید با کمک این نرم‌افزار یک ویدئوی جدید خلق کنید و روی آن صداگذاری انجام دهید. از جمله امکانات این برنامه ویرایشگر ویدئو برای موبایل باید به قابلیت اضافه کردن استیکر، جلوه‌های ویژه، معکوس کردن ویدئو و اضافه کردن متن اشاره کنیم.
  3. برنامه تولید محتوای ویدئویی PowerDirector
    ویرایشگر ویدیو power Director دارای جدول زمانی ویدئویی است. در این برنامه می‌توانید از بین بیش از 4300 قالب، یکی را برای ایجاد ویدئوهای خود انتخاب کنید. از بین بردن لرزش فیلم، ایجاد افکت، کنترل دقیق رنگ و... از دیگر قابلیت‌ها و امکانات PowerDirector است.
  4. برنامه Fimora
    فیلمورا یکی دیگر از برنامه‌های ویرایش فیلم برای گوشی‌های همراه است. شما می‌توانید از این برنامه برای ویرایش ویدیوی پرتره، اضافه کردن استیکرهای چشم نواز، افکت‌ها، ایموجی‌ها و... استفاده کنید. فیلمورا بیش از 1000 جلوه صوتی و بیش از 5000 برچسب ممتاز دارد. امکان پخش معکوس و سبک‌های نوشتاری مرسوم از دیگر امکانات این برنامه تولید محتوای ویدئویی است.
  5. برنامه GoPro Quik
    برنامه GoPro Quik دارای لیست کاملی از ویژگی‌های ویرایش ویدئو است و با هوش مصنوعی عمل می‌کند. این برنامه به طور خودکار بهترین جلوه‌های ویژه را برای ویدئوها به شما پیشنهاد می‌دهد. همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد جلوه‌های سینمایی و اجرای موسیقی روی فیلم استفاده کنید.

در آخر

ویدئوها یکی از مهم‌ترین محتواها هستند که طرفداران زیادی دارند. به طوری که مخاطبان ویدئو در شبکه‌های اجتماعی بیش از تصویر‌های ثابت است. از سوی دیگر ویدیو بر روی برندسازی و افزایش آگاهی از برند نقش موثری دارند. به همین دلیل است که کسب و کارهای مختلف در فکر تولید محتواهای ویدئویی هستند. در اینجا تلاش کردیم به نکات مهم برای آموزش تولید محتوای ویدئویی بپردازیم و آنچه را که برای ساخت این قالب محتوایی نیاز دارید، بررسی کنیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و پاسخ مناسبی به سوالات شما در خصوص راهنمای تولید محتوای ویدئویی باشد.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف