با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چطور در گوگل آنالیتیکس، Custom Alert بسازیم؟ (آموزش ویدئویی)

اپول اسدی
اپول اسدی
18:37، 1401/03/06
چطور در گوگل آنالیتیکس، Custom Alert بسازیم؟ (آموزش ویدئویی)
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چطور در گوگل آنالیتیکس، Custom Alert بسازیم؟ (آموزش ویدئویی)


بعضی وقت‌ها رصد مداوم گوگل آنالیتیکس، کاری خسته‌کننده و تا حدودی فرسایشی می‌شود، با این حال نمی‌توانیم بیخیال چک نکردنش شویم. اما واقعا باید هر لحظه و هر دقیقه، پای سیستم بنشینیم و داده‌ها را چک کنیم؟ معلوم است که نه! به جایش از ویژگی که گوگل آنالیتیکس در اختیارمان گذاشته استفاده می‌کنیم: Custom Alert. چطور درستش کنیم؟ در ویدئوی آموزشی منتوریکس به شما می‌گوییم که چطور گزارش‌های هشداری در گوگل آنالیتیکس بسازید.

دانلود ویدیو از آپاراتساخت Custom Alert

Custom Alert گوگل آنالیتیکس چیست؟

امکانش نیست که همیشه پشت سیستم نشسته باشید و گوگل آنالیتیکس چک کنید. حتی بعضی وقت‌ها آنقدر کار سرتان می‌ریزد که فرصت رصد داده‌های گوگل آنالیتیکس را ندارید؛ اصطلاحا یک سر دارید و هزار سودا!

با این حال می‌خواهید مطمئن باشید که همه چیز مرتب است؛ مثلا تعداد بازدیدهای سایت قابل قبول است، Conversion اتفاق می‌افتد، سرعت لودینگ صفحه پایین نیامده، در کمپین‌های تبلیغاتی تعداد impression پایین‌تر از مقدار موردنظر نیست و کلی دغدغه و نگرانی دیگر که برای‌تان مهم هست.

ساخت کاستوم آلرت گوگل آنالیتیکسبرای ساخت custom alert از منوی customization استفاده کنید. 

برای اینکه بدون سر زدن به گوگل آنالیتیکس از اتفاقات بد وبسایت‌تان مطلع شوید، چاره‌ی کارش درست کردن سیستم هشدار ایمیلی برای اطلاع دادن به شماست. به زبان خودمانی به گوگل آنالیتیکس می‌گویید: «هی، گوگل آنالیتیکس! من این هشدار رو می‌سازم تا از این به بعد اگه سرعت لود صفحه‌ام نسبت به دیروزش پایین‌تر اومد یا کندتر شد، با ایمیل بهم خبر بدی.»

Custom alert گوگل آنالیتیکس، علائم و نشانه‌های بیماری و خرابی وبسایت‌تان را خیلی زود متوجه می‌شود و به شما اطلاع می‌دهد.

 

به همین سادگی، گوگل آنالیتیکس هر شرط شما را در قالب ایمیل می‌فرستد. هیچ شرط از پیش تعیین‌شده و مشخصی وجود ندارد، همه چیز به اهداف و نیازهای کسب و کارتان بستگی دارد. مثلا برای یک فروشگاه اینترنتی، تعداد ثبت خرید مهم است و برای وبلاگی که تمرکزش ترافیک ورودی است، تعداد کاربرانی که وارد سایت می‌شوند. پس در این زمینه، همه چیز بستگی به خودتان دارد. با این حال چندین نمونه گزارش‌های هشداری برای گوگل آنالیتیکس هست که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را در حساب خود بسازید. 

custom alert را می‌توانید روی هر view گوگل آنالیتیکس که بخواهید، فعال کنید. از طرف دیگر، می‌توانید مشخص کنید که این هشدار برای چه افرادی فرستاده شود.

نکات مهم در ساخت Custom Alert گوگل آنالیتیکس

همانطور که گفتیم، براساس نیازها و اهداف‌تان، هشدارهای گوگل آنالیتیکس را بسازید. برای نوشتن اسم هشدارها، حتما به ویژگی واضح بودن اسم و پیروی کردن از قاعده‌ای کلی توجه کنید. اسم هشدارها (Alert name) را به گونه‌ای انتخاب کنید که قابل فهم باشد تا اگر به جز شما، شخص دیگری مشغول رصد اطلاعات بود، از قضیه سر در بیاورد؛ مثل اسم زیر:

“all traffic -> Revenue ->% decreases by more than -> 10% -> previous week”

بعد از اسم، نوبت انتخاب View است. view همان مجموعه تنظیمات و فیلترهایی است که خودتان باید روی property درست کنید. مثلا یک view درست کنید که فقط ترافیک داخلی سایت را فیلتر کند و یک view درست کنید که فقط ترافیک تبلیغات کلیکی سایت را ضبط کند. برای اینکه راجع به view بیشتر بدانید، مطلب انواع view در گوگل آنالیتیکس و نحوه ساخت view را بخوانید. 

در قسمت Delivery و Period هم باید مشخص کنید که هشدار چطور به دستتان برسد و براساس چه زمانی اطلاعات را بخواند؟ (نسبت به روز، هفته یا ماه)؟! مثلا در آمریکا، در کنار ارسال ایمیلی هشدار، سیستم sms هم فعال است. 

کاستوم آلریت در گوگل آنالیتیکسدایمنشن را در کاستوم آلرت می‌توانید مشخص کنید. 

حالا می‌رسیم به قسمت Conditions؛ مهم‌ترین قسمت هشدار گوگل آنالیتیکس. در اینجا باید مشخص کنید که تحت چه شرایطی، برای‌تان ایمیل بیاید.

هشدار گوگل آنالیتیکسقسمت Alert conditions گوگل آنالیتیکس

چطور Custom Alert بسازیم؟

از مسیر زیر می‌توانید به قسمت Custom Alert گوگل آنالیتیکس دسترسی داشته باشید. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که حتما ویدئوی آموزشی ما را ببینید. در این ویدئو، اپول برای‌تان با مثالی کاربردی توضیح می‌دهد که custom alert چیست و به چه دردی می‌خورد؟

Admin> view level> setting> custom alerts

ایمیل کاستوم آلرت گوگل آنالیتیکسبعد از درست کردن custom alert هر زمان که شرطی که گذاشتید، اتفاق بیفتد، چنین ایمیلی برای شما می‌آید.

پس اگر زمانی که وقت سر زدن به گوگل آنالیتیکس ندارید و می‌خواهید خیالتان هم راحت باشد، از کاستوم آلرت گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. 

پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری اصولی و عمیق گوگل آنالیتیکس 4، سری به دوره ga4 منتوریکس بزنید.

اپول اسدی
اپول اسدی

اپول از اون مَلغمه‌های عجیب و غریبه. اسمِ عجیب و علایق عجیبی که به راحتی رویش نمی‌شه به دیگران بگه. ضمنا اپول مبتلا به سندروم "دل بی‌قرار داریم ما" هم هست. یعنی چند زبان بلده، چند تا ساز می‌زنه و چند تا رشته هم خونده. با این حال وقتی درباره معماری و رقصِ معاصر حرف می‌زنه، مثل طرفداران دو آتیشه ملوان انزلی رگ غیرتش به جوش می‌آد...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف