با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

گرامرلی: راهی راحت و آسان برای درست‌نویسی انگلیسی
شیما تیموری
شیما تیموری
14:54، 1399/10/18
گرامرلی: راهی راحت و آسان برای درست‌نویسی انگلیسی
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

گرامرلی: راهی راحت و آسان برای درست‌نویسی انگلیسی


اگر آن زمانی که دانش‌آموز دبیرستانی بودم، گرامرلی وجود داشت، دغدغه‌ای برای گرفتن نمره‌ی 20 درس زبان انگلیسی نداشتم. راستش خیلی وقت‌ها به این فکر می‌کنم که دانش‌آموزان این دوره و زمانه، چقدر خوش به حال‌شان است. در طُرفة العینی، جواب سوالات درس‌ها را در تبلیغات در گوگل پیدا می‌کنند. به هر حال، هدفم از نوشتن این تجربه زیسته، معرفی افزونه گرامرلی برای مرورگرهای اینترنت است که کار تصحیح کلمات و جملات انگلیسی را برای‌مان راحت می‌کند. بیایید با هم ببینیم چطور کار می‌کند؟

Grammarly چیست؟

سال 2009 میلادی، الکس شفشنکو و مَکس لیتوین (Alex Shevchenko, Max Lytvyn) در کیف، پایتخت اکراین، گرامرلی را درست کردند. ابزاری دیجیتالی برای تصحیح متون انگلیسی که از هوش مصنوعی برای این کار بهره می‌برد. درست نویسی، استفاده بجا از علائم سجاوندی و سایر نکاتی که باید هنگام نوشتن متون انگلیسی به آن‌ها دقت کرد، در گرامرلی لحاظ شده است.

گرامرلی بنیانگذاران گرامرلی

در این مدت، Grammarly دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده و تلاشش را کرده تا در پلتفرم‌های مختلف مثل فضاهای ایمیل یاهو، مایکروسافت و جیمیل یا شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، مدیوم، لینکدین و توئیتر) استفاده شود.

دانلود ویدیو از آپاراتچطور انگلیسی درست بنویسیم؟

Grammarly از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کند که نتیجه‌ی تحقیقات زبان‌شناسان است. بنابراین، با گرامرلی فقط املای درست کلمات انگلیسی را پیدا نمی‌کنید، بلکه مترادف‌ها، علائم نگارشی و حتی تصحیح زمان افعال را هم خواهید داشت تا متنی شسته و رفته و از لحاظ دستوری (گرامری) کامل داشته باشید. البته باید این نکته را هم بگوییم که گرامرلی، دائما آپدیت می‌شود و لغات جدید را وارد الگوریتمش می‌کند تا متناسب با نیاز روز و تغییرات زبان انگلیسی، بتوانید متن بهتری بنویسید. این وبسایت به تولید محتوا بصورت اصولی و حرفه ای کمک بزرگی می کند.

گرامرلی، در دو نسخه‌ی رایگان و پولی ارائه شده که طبیعتا نسخه‌ی رایگانش امکانات محدودتری دارد. با این حال، با نصب آن می‌توانید متون انگلیسی خود را بهبود بدهید و کارتان را راه بیندازید.

 

نسخه‌های Grammarly

قبل از اینکه سراغ معرفی ویدئویی Grammarly و چگونگی نصب افزونه (اکستنشن) آن در مرورگر کروم (Chrome) برویم، نسخه‌های Grammarly را توضیح می‌دهیم.

  • نسخه رایگان: شامل پیشنهادهای پایه نگارش انگلیسی، Spell، قواعد دستوری (گرامر) و علائم نگارشی (Punctuation)
  • نسخه Premium: شامل پیشنهادهای پیشرفته برای بهبود متون انگلیسی در محیط‌های مختلف (کاری و مدرسه)، اصلاح مجدد جملات و تغییر لحن متناسب با متن
  • نسخه Business: شامل تمامی مواردی که در نسخه‌های رایگان و premium استفاده می‌شود و تصحیح فوق پیشرفته متون. این نسخه مناسب تیم‌های 3 نفره به بالاست که در یک شرکت با همدیگر کار می‌کنند و نیاز به ویرایش متون انگلیسی دارند. بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید که سر و کار کارمندان‌تان با ویرایش متون انگلیسی است، این نسخه بهترین گزینه است.

Grammarly به جز افزونه یا اکستنشن مرورگرش، نرم افزار هم دارد. بنابراین سوای نصب آن روی مرورگر خود، می‌توانید نرم‌افزارش را هم روی سیستم ویندوز یا مک خود نصب کنید.

آموزش ویدئویی کار با افزونه Grammarly

نحوه نصب و فعال‌سازی گرامرلی در مرورگر کروم را در ویدئوی این مطلب ببینید.

اگر این مطلب برای‌تان کاربردی بود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «10 افزونه‌ی کاربردی گوگل کروم برای دیجیتال مارکترها» را هم مطالعه کنید.

و همچنین اگر برای کسب و کارتان نیاز به دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ، خدمات سئو و مشاوره CRO داشتید با ما تماس بگیرید.

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف