با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای ایرانیان فعال شد!

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
10:35، 1399/12/19
قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای ایرانیان فعال شد!
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای ایرانیان فعال شد!


چندی پیش که سوار خودروهای اینترنتی می‌شدی، صدایی می‌گفت "بزن بریم!". راننده خودرو به سرعت از کوچه و پس کوچه‌های خلوت شهر، ترافیک را دور می‌زد و زودتر از زمان تعیین شده شما را به مقصد می‌رساند. پس از مدتی در هر اتومبیلی که نشسته بودی صداهایی مانند "به راست بپیچید" یا "در میدان از خروجی سوم خارج شوید" را می‌شنیدی چون رانندگان از اپلیکیشن‌های نویگیشن (Navigation) مانند Waze یا بلد استفاده می‌کردند تا بهترین راه را انتخاب کنند. گوگل مپ نیز چنین امکاناتی را دارد اما برای ایرانی‌ها تحریم بود، اما حالا ایرانیان هم می‌توانند از این امکان گوگل مپ استفاده کنند. در ادامه با منتوریکس همراه باشید.

Google Navigation چیست؟

اپلیکیشن‌هایی مانند Waze، Scout، Map quest و دیگر اپلیکیشن‌های ناوبری بهترین مسیرها را با شرایط ترافیک شهری پیش‌بینی کرده و آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنند. از این رو می‌توانید با استفاده از امکانات این اپلیکیشن‌ها به راحتی بهترین مسیر را انتخاب کنید و با آرامش و آسایش کامل به رانندگی بپردازید. همچنین اگر مسیر رفتن به آدرسی را بلد نبودید، کافی‌ست لوکیشن مقصد را تعیین کنید تا بهترین مسیر رفتن به آدرس مورد نظر را پیدا کنید و خیالتان بابت سردرگمی و گم شدن در خیابان‌ها راحت شود.

گوگل نویگیشن مپ در ایران

Google Navigation که می‌توانید آن را در گوگل مپ پیدا کنید دقیقا چنین کاربردی دارد، اما چرا باید از گوگل نویگیشن مپ استفاده کنیم وقتی برنامه‌های دیگر وجود دارند؟ اولین دلیل دقیق بودن گوگل مپ است. در گذشته ایرانیان تنها از گزینه Direction می‌توانستند استفاده کنند که فقط جهت مسیر را نشان می‌داد اما پس از رفع تحریم Google Navigation برای ایرانی‌ها حالا می‌توانیم به راحتی مسیر را به صورت Turn by Turn Navigation پیدا کنیم و قابلیت Driving را در گوگل مپ فعال کنیم. دومین دلیلی که باید از گوگل نویگیشن مپ استفاده کنید این است گوگل اطلاعات بسیار درباره وضع ترافیک و موقعیت کاربران خود در هر زمان را دارد، از این رو می‌تواند به سرعت پیش‌بینی کند که مسیر پرترافیک کدام است تا شما به آن سو نروید. همچنین قابلیت دیگری که برای ایرانیان از تحریم درآمد به اشتراک گذاشتن موقعیت بود.

اکنون قابلیت گوگل نویگیشن برای ایرانیان در دسترس است، هر چند که کاربرانی که موبایل آیفون دارند و گوگل مپ را در Ios نصب کردند در استفاده از این قابلیت گوگل مپ دچار مشکل شدند، اما دیگر کاربران بدون مشکلی از آن استفاده کردند.

چگونه از گوگل نویگیشن مپ استفاده کنیم؟

کار با اپلیکیشن Waze را بلد هستید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس با کار کردن با گوگل نویگیشن مپ مشکلی نخواهید داشت، چون حتی از استفاده از آن برنامه‌ها هم ساده‌تر است. برای شروع تنها کافی‌ست GPS موبایل یا تبلت خود را روشن کنید. سپس به اپلیکیشن گوگل مپ بروید که به صورت پیش فرض بر روی تمامی موبایل‌های اندرویدی نصب است. پس از باز کردن Google map باید مقصد و آدرس مورد نظرتان را مشخص کنید. حالا باید در پایین صفحه گزینه “Start” یا همان شروع را انتخاب کنید. تمام! گوگل مپ پس از زدن گزینه شروع مسیر را برای شما مشخص می‌کند و تا رسیدن به مقصد شما را با دستیار صوتی خود راهنمایی می‌کند تا هیچ آدرسی را اشتباه نروید. شاید چند مسیر با رنگ‌های مختلف به شما پیشنهاد شود، اما گوگل نویگیشن به صورت پیش فرض سریع‌ترین آدرس را برای مسیریابی به شما پیشنهاد می‌کند.

کلام پایانی

گوگل در سیاست‌های جدید خود دست به ایجاد تغییرات و به روز کردن برنامه‌هایش از جمله گوگل مپ، گوگل درایو، سرویس جیمیل و... کرده است تا بخش بزرگی از بازار را مال خود کند. گوگل هم با پیشرفت تکنولوژی به فکر این است بهترین تجربه را برای کاربرانش ایجاد کند، به همین دلیل کم کم تحریم‌ها را برای کاربران ایرانی از پلی استور و گوگل مپ برداشت.

در گذشته ایرانیان حتی با برنامه‌های تغییر IP هم به این قابلیت دسترسی نداشتند، به همین دلیل از دیگر اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کرند، اما راحتی و سهولت دسترسی گوگل مپ باعث می‌شود تا استفاده از قابلیت گوگل نویگیشن بسیار بالا رود و این اپلیکیشن بتواند یک رقیب بزرگ برای مسیریاب‌هایی مانند ویز، بلد و... شود.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف