با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش گام به گام استفاده از کلاب هاوس (Club House) در ایران
شیما تیموری
شیما تیموری
14:00، 1401/02/14
آموزش گام به گام استفاده از کلاب هاوس (Club House) در ایران
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش گام به گام استفاده از کلاب هاوس (Club House) در ایران


این روزها که اسم اپلیکیشن کلاب هاوس در تبلیغات در گوگل و  فضای مجازی مثل اینستاگرام پیچیده، خیلی‌ها در به در دنبال گرفتن دعوتنامه کلاب هاوس و نحوه‌ی کار با آن هستند. با این حال، منی که مسئول نوشتن درباره‌اش شده‌ام، هنوز به استفاده مستمر از آن ترغیب نشده‌ام هرچند که حساب کلاب هاوس دارم و 5 تا دعوتنامه زبان‌بسته هم در حسابم جا خوش کرده که مانده‌ام به چه کسانی بدهم. در این مطلب از خدمات سئو و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در منتوریکس می‌خواهم سیر تا پیاز استفاده از اپلیکیشن کلاب هاوس (club house) را برای‌تان بگویم و جواب سوالاتی را بدهم که قبلا در مطلب معرفی کلی کلاب هاوس از ما پرسیده‌ بودید.

سبزی پاک کردن در کوچه‌های مجازی

اگر بخواهیم اپلیکیشن club house را در دنیای واقعی در نظر بگیریم، مثل این است که در خانه‌های مردم باز باشد، شما می‌توانید همینطوری سرتان را بیندازید پایین و وارد خانه‌ها شوید، به گفتگوهایشان گوش کنید و در بحث‌ها شرکت کنید. حتی می‌توانید دم در بنشینید، با صاحب خانه سبزی پاک کنید و غیبت کنید. البته این اختیار را هم دارید که اصلا حرفی نزنید، فقط به مکالمات بقیه آدم‌ها گوش کنید و به خانه دیگری سر بزنید.

اپلیکیشن club houseاین تصویر به خوبی کاربرد اپلیکیشن club house را نشان می‌دهد.

Club House همانطور که از اسمش پیداست، راهی برای آوردن فضای کلوب‌های مختلف به خانه است؛ کلوب‌های هنری، فرهنگی، ورزشی، دوستانه و... بعد از همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی افراد، نیاز بیشتری به شبکه‌های اجتماعی احساس شد. سازندگان club house هم از فرصت استفاده کردند و با توجه به نیاز بازار، این اپلیکیشن را ساختند. اپلیکیشنی که با ایجاد اتاق‌های گفتگو (Room) مثل یک فضای عمومی کلوب مانند، این توانایی را به افراد می‌دهد که از راه حرف زدن با هم ارتباط برقرار کنند و لازم نیست چیزی بنویسند.

اپلیکیشن کلاب هاوس (Club House) چیست؟

Club house برای من، چیزی مثل قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های شهر در زمان‌های قدیم هست. وقتی که خانم‌های خانه بساط سبزی و خرد کردن کله قند‌ها را جلوی در خانه‌شان پهن می‌کردند و از همسایگان‌ می‌خواستند به آن‌ها بپیوندند و چند ساعتی غیبت کنند و از هر دری سخنی بگویند. شما در کلاب هاوس با چنین فضایی روبرو خواهید شد. بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در کلاپ هاوس شامل جذب کاربران به اتاق‌ها، تشویق به مشارکت فعال و تبدیل آنها به اعضای وفادار با استفاده از محتوای جذاب و تعامل مؤثر می‌باشد.

جایی که فقط صدا حکم‌فرماست و خبری از چت کردن و گفتگوی متنی نیست. به طور کلی، ساختار این اپلیکیشن براساس تشکیل باشگاه (club) پیرامون موضوعات مختلف و اتاق‌های گفتگو می‌گردد. هر سوژه و موضوعی را در باشگاه‌ها و اتاق‌های کلاب هاوس می‌توانید پیدا کنید، از یک دورهمی مجازی و مشاعره شعرهای لس آنجلسی تا صحبت درباره مرگ آزاده نامداری.

خلاصه که کلاب هاوس خوراک جماعت ایرانی است؛ اگر مراقب نباشید در چاهی عمیق می‌افتید که بیرون آمدن از آن فقط با حذف اپلیکیشن کلاب هاوس امکان‌پذیر است.

آیا درآمدزایی با کلاب هاوس امکان‌پذیر است؟

روزهای اولی که کلاب هاوس معرفی شد، خیلی‌ها فقط دنبال ورود به اتاق‌های آن، حرف زدن یا گوش دادن به صحبت‌های دیگران بودند اما کلاب هاوس در ماه مارچ 2021 اعلام کرد که از این به بعد، صاحبان اتاق‌های گفتگو و باشگاه‌ها می‌توانند به درآمدزایی از آن هم فکر کنند. در حقیقت شنونده‌ها قرار است به مدیران باشگاه‌ها (Clubs) و اتاق‌ها پول پرداخت کنند تا بتوانند صحبت‌ها را گوش دهند. از طرف دیگر هم قرار است کلاب هاوس به صاحبان باشگاه‌ها مبلغی جداگانه پرداخت کند. 

طریقه عضویت در Club House

روال کار در club house به این شکل است که هر فردی بعد از دریافت دعوت‌نامه، امکان ورود به اپلیکیشن را پیدا می‌کند. شما می‌توانید همین الان اپلیکیشن کلاب هاوس را دانلود کنید اما تا زمانی که دعوتنامه کلاب هاوس نداشته باشید، امکان ورود به اتاق‌های گفتگو یا عضو شدن در clubs را ندارید.

در حقیقت هر کاربر club house در روزهای اولیه فقط می‌تواند دو دعوت‌نامه برای دیگران بفرستد و بیشتر از آن مجاز نیست. با این حال، تعداد دعوتنامه‌ها هم برای هر فردی بیشتر خواهد شد. مثلا خود من بعد از ورود به کلاب هاوس، 2 دعوتنامه داشتم که آن‌ها را برای دوستانم فرستادم. بعد از چند روز دوباره 4 دعوتنامه دیگر هم کلاب هاوس به من داد. 

بعد از ثبت‌نام با شماره تلفن یا ایمیل، وارد club house می‌شود و می‌تواند به اتاق‌های مختلف بروید و در بحث‌ها شرکت کند. هر اتاقی براساس سلایق و علاقمندی‌های اعضایش شکل گرفته.

دانلود کلاب هاوس برای iOS و اندروید

کلاب هاوس برای iOS منتشر شد. بعد از حدود یک سال انتظار، بالاخره در اردیبهشت 1400، دارندگان گوشی‌های اندرویدی می‌توانند این اپلیکیشن را دانلود کنند.

اپلیکیشن کلاب هاوساتاق‌های اپلیکیشن کلاب هاوس و قوانین آن

خرید دعوتنامه کلاب هاوس برای ایرانی‌ها

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور می‌توانیم در ایران و با شماره تلفن‌های ایرانی عضو کلاب هاوس شویم؟ یا اصلا چطور می‌توانیم دعوتنامه کلاب هاوس بگیریم؟ اگر کسی را می‌شناسید که club house دارد و می‌تواند دعوتنامه بفرستد که خوش به حالتان در غیر این صورت باید سری به سایت دیوار بزنید.

در سایت دیوار، دعوتنامه‌ کلاب هاوس (club house invitiation) از 10 هزار تومان تا 400 هزار تومان هم به فروش می‌رسد. البته بعضی از افراد، هزینه را به صورت تواقفی اعلام کردند. این قضیه فقط در ایران مصداق ندارد بلکه در سایت‌های خرید و فروش خارجی مثل Ebay هم لینک دعوتنامه کلاب هاوس فروخته می‌شود.

هر دعوت‌ نامه club house در بازار سیاه دعوت‌نامه‌های Club house در ebay بین 30 دلار تا 20 هزار دلار قیمت دارند.

خرید دعوتنامه کلاب هاوس در دیواراگر خیلی دنبال دعوتنامه کلاب هاوس هستید، دیوار می‌تواند کمکتان کند.

اپلیکیشن کلاب هاوساین دعوتنامه کلاب هاوس به قیمت 120 دلار در سایت ebay قابل خرید است.

کلاب هاوس اعلام کرده که از خرید دعوت‌نامه پرهیز کنید و به جایش صبوری کنید تا زمانی که اپلیکیشنش را به قدر کافی امن کند تا کاربران بیشتری از آن استفاده کنند. 

عضویت Club House در ایران

اگر می‌خواهید در ایران عضو کلاب هاوس (club house) شوید، باز هم باید دعوتنامه داشته باشید. در حال حاضر پیامک احراز هویت کلاب هاوس به اپراتور همراه اول فرستاده نمی‌شود. بنابراین اگر دعوتنامه دارید و می‌خواهید عضو شوید باید از سایر اپراتورها استفاده کنید. 

کاربران Club House

با این وضعیت عضوگیری کلاب هاوس، شانس خیلی زیادی دارید که یک بار با جرد لتو یا ایلان ماسک هم گفتگو کنید. در حال حاضر، تعداد استفاده کنندگان کلاب هاوس زیاد نیست و سازندگان مشغول تست کردن ویژگی‌های مختلف روی آن هستند تا این اپلیکیشن را تبدیل به فضایی امن برای کاربرانش کنند. با این حال چند آدم معروف مثل ایلان ماسک، دریک (Drake)، اشتون کوچر (Ashton Kutcher)، کوین هارت (Kevin Hart) و جرد لتو (Jared Leto) از آن استفاده می‌کنند. 

اگر هم دنبال ایرانی‌های شناخته شده مثل اینفلوئنسرهای اینستاگرامی کلاب هاوس هستید، اصلا نگران نباشید. در حال حاضر بیشتر اینفلوئنسرهای اینستاگرام در کلاب هاوس عضو هستند. برای پیدا کردنشان می‌توانید به صفحه اینستاگرام هرکدامشان سر بزنید یا در قسمت جستجوی کلاب هاوس، اسمشان را بنویسید و پیدایشان کنید.

خطر استفاده از Club House

از آنجایی که هر شخصی می‌تواند هرچیزی در اتاق‌های گفتگوی club house بگوید، امکان آزار کلامی به شدت بالا می‌رود. هنوز قوانین سفت و سختی برای کاربران کلاب هاوس تعریف نشده، بنابراین خیلی از فعالان مدنی، نگران توهین‌های نژادپرستی و سایر آزارهای کلامی در کلاب هاوس هستند. با این حال، میزبانان هر اتاق در club house این گزینه را دارند که حق صحبت آزادانه برای اعضا را ایجاد کنند یا نه. همچنین میزبان می‌تواند در صورت توهین یکی از اعضا او را از اتاق بیرون بیندازد.

از آنجایی که می‌توان در اتاق‌های کلاب هاوس مدت زمان طولانی ماند (بیشتر از دو ساعت)، سازندگان club house پیشنهاد کردند که میزبانان اتاق، قوانین، مقررات و توضیحات اتاق را بنویسند تا افراد به محض ورود آن‌ها را بخوانند.

از طرف دیگر، کلاب هاوس مثل هر برنامه شبکه اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، امکان هدر دادن وقت و انرژی شما را هم دارد. اگر مواظب زمان خودتان نباشید و به خوبی برایش برنامه نچینید، امکان غرق شدن در آن را خوهید داشت.

پیدا کردن دوست در Club House

بعد از ورود به کلاب هاوس، این اپلیکیشن مثل هر اپلیکیشن دیگری براساس دفترچه شماره تلفن گوشی شما، افرادی که در کلاب هاوس هستند را پیدا می‌کند و به شما پیشنهاد می‌دهد. البته club house براساس علاقمندی‌ها و اتاق‌هایی که وارد شدید، دوستان جدیدی به شما پیشنهاد می‌دهد.

موضوعات اتاق‌ها در Club House

همانطور که گفتیم، موضوعات مختلفی در اتاق‌های اپلیکیشن کلاب هاوس مطرح می‌شود. کلاب هاوس براساس علاقمندی‌های شما، یک سری اتاق پیشنهاد می‌دهد که در قسمت Find Conversation About موجود است. هر موضوعی که فکرش را بکنید در کلاب هاوس هست: از ارز دیجیتال و کسب و کارهای خانگی گرفته تا اتاق‌های عرفانی و روانشناسی. بنابراین خطر گم شدن در این اتاق‌ها خیلی بالاست.

میزبانی در Club House

اگر دوست داشتید که در club house میزبان باشید، می‌توانید خودتان هم اتاق بسازید. هنگام ساختن اتاق جدید برای یک موضوع، می‌توانید از بین 3 گزینه اتاق باز، اتاق اجتماعی و اتاق بسته برای مدیریت فضای گفتگو در اتاق استفاده کنید. در اتاق باز (Open Room) هرکسی می‌تواند بیاید و برود. اتاق اجتماعی برای کسانی قابلیت ورود دارد که مستقیما در اپلیکیشن با هم پیوند دارد (دوستان مشترک) و اتاق بسته هم فقط برای اعضایی است که شما اجازه ورود به آن‌ها را بدهید.

پیش‌نیاز استفاده از کلاب هاوس: دعوتنامه کلاب هاوس

قبل از اینکه سراغ روال کار با کلاب هاوس برویم، باید از دعوت‌نامه کلاب هاوس بگوییم. در حال حاضر، تنها راه عضویت در کلاب هاوس با داشتن دعوتنامه امکان‌پذیر است. یعنی هر عضو کلاب هاوس می‌تواند در مرحله اول با 2 دعوتنامه‌ای که این اپلیکیشن به او داده، دو نفر دیگر را به اپلیکیشن دعوت کند.

بنابراین دانلود اپلیکیشن club house و وارد کردن شماره تلفن همراه شما به منزله‌ی ورود به کلاب هاوس و استفاده از امکانات آن مثل صحبت در باشگاه یا کلاب‌ و اتاق‌های گفتگو نیست.

هر فردی که برای اولین‌بار وارد کلاب هاوس می‌شود، دو دعوتنامه خواهد داشت تا آن‌ها را برای دو نفر دیگر بفرستد. بعد از مدتی، به این فرد دعوتنامه‌های بیشتری داده خواهد شد. به طور مثال، بار اولی که به کلاب هاوس وارد شدم، دو تا دعوتنامه داشتم که برای دوستانم فرستادم. بعد از چند روز کلاب هاوس، 5 تا دعوتنامه دیگر هم به من داد. به نظر می‌رسد که تعداد دعوتنامه و افزایش آن، بستگی به مشارکت کاربر کلاب هاوس دارد یا شاید شیوه‌ای برای تشویق استفاده از آن و افزایش کاربرانش.

لیست انتظار دعوتنامه کلاب هاوساگر دعوتنامه کلاب هاوس نداشته باشید، باید در لیست انتظار بمانید تا کسی در کلاب هاوس شما را دعوت کند.

فعلا که با همین شیوه ارسال دعوتنامه، افراد زیادی را ترغیب به استفاده از آن کرده و در جامعه ایرانی، خیلی‌ها دنبال گرفتن دعوتنامه هستند.

کلاب هاوساین هم تصویری از محیط خانه کلاب هاوس که همه برای ورود به آن سر و دست می‌شکنند.

مرحله 1: دانلود کلاب هاوس و ورود به آن

ما فرض را بر این می‌گیریم که کاربری از کلاب هاوس، شما را از طریق شماره موبایلتان به کلاب هاوس دعوت کرده و حالا شما باید وارد مرحله 1 شوید. در اینجا دو راه دارید یا اینکه کلاب هاوس را دانلود کنید یا اینکه روی لینک دعوتنامه‌ای که برایتان فرستاده شده بزنید. هر دو راه با هم فرقی ندارند. در هر حال، شما باید اول از همه کلاب هاوس را دانلود کنید.

در حال حاضر، club house برای نسخه‌های iOS یا موبایل‌های آیفون عرضه شده و اندرویدی‌ها از این اپلیکیشن بی نصیب هستند. بنابراین اگر گوشی اندرویدی دارید باید منتظر بمانید. سازندگان کلاب هاوس اعلام کردند که برای نسخه اندروید کلاب هاوس باید تا میانه تابستان 2021 منتظر بمانید، البته منظورمان نسخه رسمی است.

اگر بخواهید نسخه غیر رسمی اندرویدی کلاب هاوس را روی گوشی خود نصب کنید، باید سری به کافه بازار بزنید و از آنجا کلاب هاوس برای اندروید را دانلود کنید که لینک آن را در ادامه می‌بینید:

به این نکته هم توجه کنید که با استفاده از نسخه غیررسمی کلاب هاوس، تمام ویژگی‌های آن را نخواهید داشت. مثلا بعضی از افراد در قسمت نظرات اپلیکیشن غیر رسمی کلاب هاوس برای اندروید نوشته‌اند که تمامی امکانات نسخه رسمی کلاب هاوس را ندارد.

مرحله 2: ورود به کلاب هاوس

بعد از دانلود کلاب هاوس، حالا باید همان شماره موبایلی که کاربر کلاب هاوس با آن شما را دعوت کرده، وارد کنید. دقت کنید که پیش شماره +98 را حتما وارد کنید و بعد شماره تلفن را بزنید.

  • بعد از وارد کردن شماره موبایل و انتخاب username یا نام کاربری وارد محیط کلاب هاوس خواهید شد. در این مرحله به صورت خودکار شما عضو کلاب هاوس شده‌اید و چون از قبل دعوتنامه داشته‌اید، نیازی نیست که کار دیگری انجام دهید. اما اگر دعوتنامه نداشتید، وارد لیست انتظار کلاب هاوس می‌شدید تا شخصی با ارسال لینک دعوتنامه شما را عضو کند.
  • نکته: به این نکته توجه کنید که با دانلود کلاب هاوس، قرار نیست از امکانات این اپلیکیشن استفاده کنید. همه چیز در گروی این موضوع است که شخصی برای‌تان دعوتنامه یا invitation بفرستد. بعد از ارسال دعوت نامه کلاب هاوس است که شما می‌توانید کلاب یا باشگاه بسازید و در اتاق‌های گفتگوی کلاب هاوس بگردید و به صدای افراد گوش دهید.

مرحله 3: تنظیمات حساب کاربری کلاب هاوس

در این مرحله می‌توانید برای خودتان عکس پروفایل انتخاب کنید و اطلاعات تکمیلی درباره خودتان بنویسید. چیزی شبیه به قسمت بیوگرافی اینستاگرام.

کلاب هاوس تنظیمات کلاب هاوس برای اسم کاربری، نوشتن بیوگرافی و اضافه کردن آیدی اینستاگرام و توئیتر

اگر استراتژی خاصی برای استفاده از کلاب هاوس در نظر دارید، بهتر است روی نوشتن بیو کلاب هاوس کار کنید و به درستی خودتان را معرفی کنید. حساب توئیتری یا اینستاگرامتان را به کلاب هاوس متصل کنید و ایمیل اصلی و معتبری هم وارد کنید. بعد از وارد کردن ایمیل در کلاب هاوس، ایمیلی از طرف این اپلیکیشن برای شما ارسال می‌شود تا آن را تایید کنید.

مرحله 4: ورود به اتاق‌های گفتگو

هیجان‌انگیزترین قسمت کلاب هاوس برای کاربرانش، اتاق‌های گفتگو (Rooms) است. در این اتاق‌ها کلی آدم را پیدا می‌کنید که مشغول حرف زدن و گفت و شنود هستند. در صفحه اصلی اپلیکیشن، می‌توانید اتاق‌های فعال را ببینید. البته اگر قرار است اتاقی در ساعتی معین باز شود در همین قسمت تاریخ باز شدن اتاق را خواهید دید.

کلاب هاوس و دعوتنامه کلاب هاوسمحیط کاربری کلاب هاوس خیلی ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

برای ورود به اتاق‌ها، فقط کافیست روی هر اتاق بزنید و لیست اعضا را ببینید و گفتگویشان را بشنوید. اگر هم مایل باشید که صحبت کنید، کافیست با زدن روی علامت دست در قسمت راست پایین اتاق، اجازه صحبت بگیرید که در تصویر بالا علامت‌ها را مشخص و معرفی کرده‌ام.

درباره نوع اتاق‌های کلاب هاوس باید مسئله مهمی را بدانید. در حال حاضر، اتاق‌های کلاب هاوس در 3 حالت مختلف قابل ساخته شدن هستند:

  • open (عمومی)
  • اجتماعی (Social)
  • close (بسته)

اتاق‌های عمومی یا open rooms، اتاق‌هایی هستند که تمامی کاربران کلاب هاوس می‌توانند وارد آن شوند و هیچ قانونی برای ورود وجود ندارد. اعضای اتاق‌های اجتماعی یا social rooms کسانی هستند که شما فالو کرده‌اید و آشنای شما هستند. اتاق بسته یا close room هم برای زمانی استفاده می‌شود که شما می‌خواهید یک سری افراد خاص را به اتاق اضافه کنید و هرکسی اجازه ورود ندارد.

مثلا کاربرد اتاق بسته برای برگزاری رویداد یا سخنرانی تخصصی است. شخص الف که سخنرانی انگیزشی است با فروش پکیج موفقیت به 100 نفر از آن‌ها می‌خواهد که برای شرکت در این رویداد به اتاق گفتگویی که در کلاب هاوس ساخته، وارد شوند. 

مرحله 5: جستجو در باشگاه‌ها (Clubs) و پیدا کردن اعضا

بخش مهم دیگری که در کلاب هاوس هست، قسمت Search یا جستجو است. این قسمت در صفحه اصلی اپلیکیشن و با زدن روی علامت ذره‌بین قابل دسترسی است. در این قسمت شما می‌توانید دنبال افراد‌ بگردید، در میان باشگاه‌های مختلف چرخی بزنید و عضوشان شوید. هر باشگاه در موضوع مشخصی فعالیت می‌کنید و شما می‌توانید با استفاده از دسته‌بندی موجود در قسمت جستجوی کلاب هاوس، آن‌ها را پیدا کنید.

اتاق های کلاب هاوس قسمت جستجوی کلاب هاوس

مثلا من با تایپ کلمه دیجیتال در قسمت جستجو، چند کلوب مختلف و شخص مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را پیدا کردم و در یکی از باشگاه‌ها عضو شدم. هر باشگاه در قسمت مشخصاتش، شرحی از وظیفه و عملکردش را می‌نویسد و اعلان وضعیت هم می‌کند. مثلا باشگاه دیجیتال مارکتینگ فارسی در کلاب هاوس، درباره تمامی مباحث دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کند و نزدیک 4800 نفر عضو دارد.

اعضای این باشگاه هم قابل دیدن هستند و شما می‌توانید آن‌ها را هم فالو کنید. این باشگاه جلسات هفتگی در روزهای زوج دارد که از ساعت 19 به وقت ایران برگزار می‌شود که منظور از جلسات، همان اتاق‌های گفتگو است.

کلاب هاوس، اموزش کار با کلاب هاوساگر حوصله داشته باشید و به خوبی بگردید، باشگاه‌های خوبی در کلاب هاوس پیدا می‌کنید.

درباره کلاب هاوس سوال دارید؟

اگر هنوز درباره کلاب هاوس سوال دارید و جوابی پیدا نکردید، در ادامه با ما همراه باشید تا جواب پرتکرارترین سوالات درباره اپلیکیشن کلاب هاوس را برای‌تان بگوییم. این سوالات را از قسمت گفتگوی آنلاین سایت منتوریکس، بخش نظرات مطلب معرفی کلاب هاوس و همچنین سایر افراد در اینستاگرام بدست آورده‌ایم.

چگونه بدون دعوتنامه وارد کلاب هاوس شویم؟

نمی‌توانید. همه چیز در گروی داشتن دعوت نامه club house هست. بدون دعوتنامه کلاب هاوس، فقط می‌توانید بعد از دانلود اپلیکیشن ios کلاب هاوس، شماره موبایلتان را وارد کنید و بعد به لیست انتظار بروید. در لیست انتظار خواهید ماند تا زمانی که شخصی شما را به کلاب هاوس دعوت کند. 

چطور می‌توانم ID کلاب هاوس را تغییر بدهم؟

یک نفر در مطلب معرفی کلی کلاب هاوس از ما پرسیده بود که چطور می‌شود آیدی (ID) کلاب هاوس را تغییر داد. برای تغییر آیدی کلاب هاوس کافیست که روی عکس‌ پروفایل بزنید و بعد از باز شدن بخش جدید، روی آیدی بزنید و اسم کاربری را عوض کنید. فقط این را یادتان باشد که تنها یک بار می‌توانید این کار را انجام دهید.

کلاب هاوس برای اندروید را از کجا دانلود کنم؟

همانطور که گفتیم، کلاب هاوس هنوز برای اندروید نسخه رسمی منتشر نکرده. با این حال، یک توسعه دهنده ایرانی نسخه غیررسمی کلاب هاوس برای اندروید را منتشر کرده که از لینک زیر قابل دسترسی است:

چطور بفهمم چه کسی من را به کلاب هاوس دعوت کرده؟

در قسمت پروفایل (همانجایی که عکس‌تان هست)، نوشته شده Nominated by. این عبارت نشان می‌دهد که چه کسی شما را دعوت کرده.

کلاب هاوس برای آیفون را از کجا دانلود کنم؟

به سادگی کافیست که در اپ استور (App Store)، کلاب هاوس را جستجو کنید و آن را دانلود کنید. علامت اپلیکیشن کلاب هاوس در حال حاضر، پسر کلاه به سر است. از لینک زیر می‌توانید کلاب هاوس برای آیفون را دانلود کنید:

برای آیپد هم می‌توانم کلاب هاوس دانلود کنم؟

بله، برای سایر دستگاه‌های شرکت اپل مثل آیپد هم می‌توانید کلاب هاوس دانلود کنید.

کلاب هاوس در ایران قابل استفاده است؟

بله، در حال حاضر کلاب هاوس توسط کاربران داخل ایران استفاده می‌شود.

چگونه دعوتنامه کلاب هاوس بگیرم؟

برای گرفتن دعوتنامه کلاب هاوس چند راه دارید: خوش شانس باشید و یکی از اقوام، دوست یا آشنایی دعوتنامه داشته باشد و برایتان بفرستد. مثل من که دوستم برایم فرستاد. راه دوم این است که در سایت دیوار دنبال دعوتنامه کلاب هاوس بگردید که معمولا از 5 هزار تومان قیمت فروشش شروع می‌شود و تا 400 هزار تومان هم می‌رسد.

البته بعضی‌ها هم به صورت مبلغی تواقفی دعوتنامه کلاب هاوس برایتان می‌فرستد. راه سوم این است که در اینستاگرام دنبال دعوتنامه بگردید. اگر با هشتگ کلاب هاوس در اینستاگرام جستجو کنید، چندین پست را خواهید دید که افراد در قسمت نظرات آن، خواستار دعوتنامه هستند و خیلی‌ها این کار را انجام می‌دهند. راه چهارم هم این است که در کلاب هاوس ثبت نام کنید و مثل پریسا منتظر بمانید که شخصی در کلاب هاوس دعوتتان کند.

چگونه در کلاب هاوس، اتاق بسازم؟

برای ساخت اتاق در کلاب هاوس راه سختی در پیش ندارید. فقط کافیست روی گزینه start a room بزنید و بعد از تعیین نوع اتاق، اعضا را انتخاب کنید. در ساخت اتاق کلاب هاوس، موضوع را هم می‌توانید با زدن روی گزینه add a topic مشخص کنید. این موضوع محدودیت 60 کاراکتری دارد و بعد از نگارش، امکان ویرایش مجدد هم ندارد.

چطور یک رویداد (event) در کلاب هاوس بسازم؟

اگر می‌خواهید دورهمی با دوستان کلاب هاوسی داشته باشید یا قصد سخنرانی دارید، می‌توانید از قسمت event که برای برنامه‌ریزی اتاق‌هاست، یک اتاق جدید با اعلام تاریخ شروع بسازید. برای ساخت اتاق یا room جدید، روی علامت تقویم در بالای صفحه اپلیکیشن کلاب هاوس بزنید و یک رویداد جدید بسازید.

اسمش را انتخاب کنید که طول آن باید 60 کاراکتر باشد و یک میزبان دیگر هم به رویداد اضافه کنید. میزبان مشترک یا co-host به شما در مدیریت زمان، اضافه و حذف اعضای اتاق و لغو رویداد کمک می‌کند.

رویداد در کلاب هاوسنحوه ساخت رویداد یا ایونت در کلاب هاوس

تعیین ساعت و روز رویداد و نوشتن توضیحات تکمیلی هم در این قسمت باید انجام شود. اگر می‌خواهید رویداد را به سایر افراد اطلاع دهید کافیست روی گزینه share بزنید یا آن را توئیت کنید. البته از طریق به اشتراک گذاری لینک هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

چطور رویدادهای کلاب هاوس را ببینیم؟

اگر می‌خواهید بدانید که در کلاب هاوس چه رویدادهای دیگری برنامه‌ریزی شدند، می‌توانید در قسمت تقویم کلاب هاوس روی منوی upcoming for you بزنید و رویدادهای نزدیک را ببینید.

چطور از اتاق در کلاب هاوس خارج شوم؟

اگر وارد اتاقی شدید و تصمیم گرفتید دیگر به صحبت اعضایش گوش ندهید، کافیست روی عبارت Leave quietly بزنید تا از اتاق بیرون بیایید.

چطور در کلاب هاوس صحبت کنم؟

فضای اتاق‌های کلاب هاوس شامل 3 بخش کلی است: افرادی که مدیر هستند و به دیگران اجازه حرف زدن می‌دهند، اشخاصی که فالوئر یا عضو اتاق هستند که دعوت شده‌اند و یک سری شنوندگان. اگر شخصی بخواهد در اتاق صحبت کند، باید با زدن روی علامت دست، اجازه صحبت بگیرد. مدیر اتاق با دیدن علامت دست، می‌تواند به آن شخص اجازه صحبت بدهد.

چطور دعوتنامه کلاب هاوس بفرستم؟

کاربران کلاب هاوس در بار اول می‌توانند 2 دعوتنامه برای سایرین بفرستند. برای فرستادن دعوتنامه کافیست روی علامت پاکت نامه بزنید و در آنجا اشخاصی را که می‌خواهید به کلاب هاوس عضو کنید.

چرا کد تایید کلاب هاوس برای من نمی‌آید؟

عموما کسانی که می‌خواهند با اپراتور همراه اول در کلاب هاوس عضو می‌شوند با مشکل عدم ارسال کد تایید کلاب هاوس مواجه شدند. اگر شما هم با شماره تلفن همراه اول نتوانسته‌اید وارد کلاب هاوس شوید از تکنیک دو دقیقه‌ای استفاده کنید. یعنی بعد از دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس و وارد کردن شماره تلفن همراه اولتان، گزینه next را بزنید تا کد تایید برایتان فرستاده شود.

دو دقیقه در این مرحله صبر کنید (دقیقا دو دقیقه) و اگر کد تایید برایتان نیامد، دوباره گزینه didn't receive it? Tap to Resend را بزنید. باز هم دو دقیقه صبر کنید. این رویه را باید در فاصله دو دقیقه‌ای انجام دهید تا کد برایتان فرستاده شود. اگر هم گزینه تماس برایتان فعال شد، کد از طریق تماس برایتان خوانده خواهد شد.

در آخر هم باید به این نکته اشاره کنم که چنانچه این اتفاق نیفتاد، چندین ساعت صبر کنید و دوباره تلاش کنید تا بتوانید username بگیرید.

آیا شما از کلاب هاوس استفاده می‌کنید؟ چه سوال‌های دیگری درباره کلاب هاوس دارید؟

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
صبا قبادی
1401/11/26
برای افزایش اطلاعات عمومی و پیدا کردن مطالب روز به نظر من استفاده از کلاب هاوس خیلی مفید تر از دیگر پلتفرم هاست و توی سایت هایی مثل فروبز و دانشگاه کسب و کار یکی از راه ها برای رشد و توسعه فردی و به روز کردن اطلاعات تو زمینه حرفه ای شرکت توی نشست های کلاب هاوس معرفی شده
پاسخ...
شیما تیموری
1401/11/30
بله درسته این هم یک شیوه گرفتن اطلاعاته. البته به نظر من به شخصیت‌هامون هم ربط داره. مثلا من به شخصه ترجیحم اینه که از یوتیوب استفاده کنم که امکان پاز کردن یا دانلود فیلم رو داره.
اما در کل کلاب هاوس میتونه جای وبینار یا پادکست هارو هم بگیره.
فیروره
1400/05/14
آیا در کلاب هاوس امکان چت کردن وجود دارد ؟
پاسخ...
شیما تیموری
1400/05/17
بله در آپدیت جدیدش، شما می‌تونین با افراد چت کنین
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف