با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

هرآنچه باید بدانید

چت جی پی تی (ChatGPT) چیست؟ {طرز استفاده + مثال‌های کاربردی}

شیما تیموری
شیما تیموری
11:48، 1401/11/30
چت جی پی تی (ChatGPT) چیست؟ {طرز استفاده + مثال‌های کاربردی}
5 رای    میانگین 4.4/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
هرآنچه باید بدانید

چت جی پی تی (ChatGPT) چیست؟ {طرز استفاده + مثال‌های کاربردی}


دنیای این روزهای اینترنت پر شده از سوال‌هایی مثل«chatgpt چیه و به چه کاری میاد؟»، «با chatgpt چه کارایی میشه کرد؟»، «آیا چت جی پی تی رایگانه؟»، «chatgpt در ایران قابل استفاده است؟» و کلی عبارت و جمله‌ی دیگر که کیورد اصلی‌اش چت جی پی تی (Chatgpt) است. البته این سوالات را ما هم از گوگل عزیز پرسیدیم و کلی جواب مختلف برایش پیدا کردیم. بنابراین در منتوریکس تصمیم گرفتیم نتیجه تحقیق، تفحص و استفاده‌مان از چت جی پی تی (Chatgpt) را بنویسیم و با شما به اشتراک بگذاریم. پس این مطلب را به عنوان مقاله‌ای پر و پیمان درباره تعریف chatgpt، کاربرد آن در دنیای امروز و روش استفاده از chatgpt در ایران در نظر بگیرید.

ربات چت جی پی تی (chatgpt) مبتنی بر هوش مصنوعیربات چت ChatGPT در نوامبر 2022 معرفی شد.

داستان chatgpt (چت جی پی تی) از کجا شروع شد؟

9 آذر 1401 بود که کمپانی OpenAI سرویس جدید خود به اسم Chatgpt را منتشر کرد؛ ابزار پردازش زبان طبیعی که در قالب یک ربات کار می‌کند و می‌تواند با ما گفتگو کند. هر سوالی که از چت جی پی تی داشته باشیم، می‌توانیم به جوابش برسیم.

ربات چت جی پی تی (chatgpt) مبتنی بر هوش مصنوعی (Artificial Intelegence) است و هدفش این است که زندگی ما انسان‌ها را راحت کند.

تا ژانویه 2023، تعداد کاربران Chatgpt به 100 میلیون نفر رسید؛ یعنی تنها 2 ماه بعد از معرفی محصول!

ربات چت جی پی تیچطور از چت جی پی تی در زندگی‌مان استفاده کنیم؟ در این مقاله به شما می‌گوییم

چت جی پی تی (Chatgpt) چیست؟

Chatgpt مخفف Chat Generative Pre-trained Transformer است که یک نمونه از فناوری هوش مصنوعی به حساب می‌آید. چت جی پی تی براساس مدل زبانی‌اش (معروف به large language models) می‌تواند حجم زیادی از داده را بررسی، تجزیه و تحلیل و در نهایت مانند یک انسان آموزش ببیند و با ما گفتگو کند؛ گفتگویی انسان_محور و نزدیک به واقعیت.

راستش وقتی درباره Chatgpt خواندم، یاد BayMax افتادم؛ ربات نرمالو و بامزه‌ی انیمیشن Big Hero 6 که وظیفه‌اش مراقبت پزشکی و روانی از شخصیت اصلی قصه به اسم «هیرو» بود. «بِیمکس» مثل یک انسان با هیرو گفتگو می‌کرد، وضعیت بدنی‌اش را چک می‌کرد و اگر نیاز بود به او مشاوره پزشکی هم می‌داد.

مدل زبانی و برنامه‌نویسی بیمکس به گونه‌ای طراحی شده بود که فقط در مسائل پزشکی متبحر باشد اما با توجه به کاربرد Chatgpt باید بگویم وظایف چت جی پی تی، فراتر از وظایف بیمکس است و همین موضوع این «چت رباتی» را خاص کرده. تا جایی که تا الان 100 میلیون کاربر دارد.

انیمیشن big hero 6این هم از بیمکس، ربات دوست‌داشتنی که مسئول حفظ سلامت «هیرو» بود.

اگر از ChatGPT درباره خودش بپرسید...

شاید کنجکاو باشید که بدانید چت چی پی تی چه اطلاعاتی درباره خودش به ما می‌دهد. ما از ChatGPT پرسیدیم که خودش را به زبانی خودمانی و دوستانه معرفی کند و یک جوک بی‌مزه هم برایمان بگوید.

نتیجه‌اش شد متن زیر:

«سلام بر خوانندگان! اسم من دستیار است و یک مدل زبانی هستم که OpenAI درستم کرده. من اینجا هستم تا کمکتان کنم و به سوالاتتان جواب دهم. اطلاعاتی که به شما می‌دهم بی حد و اندازه است و دسته‌بندی‌های مختلفی را شامل می‌شود. البته یه مقدار شوخ و بذله‌گو هم هستم. می‌خواید برایتان جک بگویم؟ «می‌دونی چرا کاور کتاب ریاضی انقدر غمگینه؟ چون کلی مشکل (Problems) داره!» اما دور از شوخی، خیلی خوشحالم که قراره درباره من بنویسید...»

از چت چی پی تی پرسیدیم که چه کار میکند؟از چت جی پی تی پرسیدیم که چه کارهایی انجام می‌دهد!

چت جی پی تی کمکمان می‌کند ایمیل انگلیسی بنویسیم، در برنامه‌نویسی و کد نویسی کمکمان می‌کند، برایمان تولید محتوا کند و خلاصه از هر انگشتش یک هنر می‌ریزد.

چت جی پی تی برای کیست؟

همانطور که در بالا گفتیم، Chatgpt متعلق به کمپانی OpenAI است. شرکتی در حوزه تکنولوژی (Tech Company) که در سانسفرانسیسکو مستقر است. در سال 2015م. ایلان ماسک، سَم آلتمن (Sam Altman)، گِرگ بروکمن (Greg Brockman) و سه نفر دیگر شرکتی را به اسم OpenAI تاسیس کردند. ماموریت شرکت ساده و در عین حال جاه‌طلبانه بود: تولید ابزارهای هوش مصنوعی که به انسان‌ها کمک کنند و در عین حال ایمن باشند و ضرری به زندگی ما آدم‌ها نزنند.

ایلان ماسک و سم آلتمنایلان ماسک و سم آلتمن از بنیانگذاران کمپانی OpenAi

البته این را هم بگوییم که بعدها ایلان ماسک از OpenAI بیرون آمد و در حال حاضر جزو پروژه chatgpt نیست.

از آن روز تاکنون، OpenAI دست به ساخت ابزارهای مختلفی زده: DALL.E یک ابزار generator برای تصاویر و CodexAI ابزاری برای برنامه‌نویسی و استفاده در GitHub. اما به نظر تمامی این ابزارها در حد یک پیش‌غذا بوده تا غذای اصلی از راه برسد: Chatgpt.

هوش مصنوعی DALL Eبا Dall E می‌توانیم ورژن‌های مختلفی از یک نقاشی را ببینیم. مثل نقاشی دختری با گوشواره مروارید از یوهانس وِرمیر

چت جی پی تی به خاطر درک بهترش از contex (بستر گفتگو و محتوا)، جواب‌های فوق‌العاده‌تری نسبت به سایر ابزارهای هوش مصنوعی می‌دهد و جالبی قضیه وقتی بیشتر می‌شود که بدانید هرچقدر با Chatgpt گفتگو کنید، او هم با توجه به سابقه‌ی گفتگویتان، جواب‌های مناسب‌تری به شما خواهد داد. درست مثل دوستی که با گذر زمان با علاقمندی‌های شما بیشتر آشنا می‌شود و گفتگوهای لذت‌بخشی با شما خواهد داشت.

بگذارید یک مثال بامزه بزنم. من از چت جی پی تی خواستم که شعری درباره یونیکورنی بنویسد که در تهران زندگی می‌کند و دست بر قضا دیجیتال مارکتر هم است. در کمتر از صدم ثانیه، ChatGPT برایم شعری فرستاد که خیلی بامزه بود.

ساخت آهنگ با چت جی پی تیشعر The Unicorn in Tehran؛ شاعر: ChatGPT

متن شعر به انگلیسی:

In Tehran city, where the mountains rise
A unicorn lives, with sparkling eyes
With a horn so white, and a mane so bright
It works as a digital marketer day and night


Chorus
Oh, unicorn in Tehran town
Marketing dreams, with a horn and crown
Selling ads, and telling tales
A mythical creature, with digital scales


Verse 3
Some say it's crazy, to believe in unicorns
But this creature is real, and its skills are born
In Tehran city, it's a digital star
A magical being, with marketing smarts

Chorus
Oh, unicorn in Tehran town
Marketing dreams, with a horn and crown
Selling ads, and telling tales
A mythical creature, with digital scales

Outro:
So if you need help, with your digital game
Just call on this unicorn, with its mythical name
It will guide you, with marketing finesse
And leave you, with a message to impress

چت جی پی تی با موتور جستجو چه تفاوتی دارد؟

Chatgpt با توجه به مدل زبان برنامه‌نویسی‌اش، جواب‌های کاملا شخصی‌سازی شده و منحصر به فردی دارد. در صورتی که موتور جستجو (Search Engine) تنها براساس کیوردهای جستجو شده، وبسایت‌های مرتبط را نشان می‌دهد. در نتیجه کاربر در موتور جستجو باید خودش دنبال محتوا باشد و از بین مقالات مرتبط به جواب برسد اما در chatgpt جواب را مستقیم خواهد گرفت.

البته غول موتورهای جستجو یعنی گوگل به مسابقه ربات-چت‌ها وارد شده و Bard را معرفی کرده: ربات-چت گوگل.

تفاوت Bard با ChatGPT در این است که گوگل به داده‌ی به روزتری دسترسی دارد و همین منجر به پاسخ‌های سریع‌تری خواهد شد.

ربات chatgpt یا bard

کدام ربات چت برنده است؟ Chatgpt یا Bard؟

چت جی پی تی چطور کار می‌کند؟

Chatgpt مدلی از LLMs هست: Large language model که با توجه به زبان هوش مصنوعی‌اش، کار جالبی انجام می‌دهد. در این مدل زبانی، متن یا داده پردازش می‌شود و بعد از آن ارتباطی بین کلمات و متن را بدست می‌آورد تا بتواند جواب‌های کاملا انسانی را بدهد. پس می‌توانیم بگوییم که چت جی پی تی، رفتار نورون‌های مغز ما را تقلید می‌کند و از این طریق پردازش را انجام می‌دهد.

حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چت جی پی تی این اطلاعات را از کجا بدست آورده؟ تمامی اطلاعاتی که در حال حاضر chatgpt استفاده می‌کند، مجموعه اطلاعاتی است که از سال 2020 تا 2021 از سرتاسر فضای وب تهیه شده.

مزایای چت جی پی تی چیست؟

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد چت جی پی تی و قابلیت پردازش سریع آن، می‌توانیم به چندتا از مزایای chatgpt اشاره کنیم:

  • مقرون به صرفه بودن: استفاده از Chatgpt به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا به جای استخدام فرد از آن استفاده کنند. این کار باعث می‌شود که به جای پرداخت حقوق به فرد، به صورت رایگان از چت جی پی تی استفاده کنند تا بعضی از فعالیت‌هایی را که نیاز به حضور انسان نیست انجام دهد.
  • مقیاس پذیری (Scalability): چت جی پی تی با توجه به نیاز هر کسب و کار می‌تواند پاسخ و راه‌حل‌های مناسب آن را پیشنهاد دهد. بنابراین چت جی پی تی راهکاری کاملا انعطاف‌پذیر برای هر کسب و کاری را ارائه می‌دهد.
  • چند زبانه بودن (Multilingual support): چت جی پی تی به گونه‌ای طراحی شده که بتواند زبان‌های گوناگون را استفاده کند. بنابراین هر فرد یا کسب و کاری در هر کجای دنیا می‌تواند از آن استفاده کند.
  • افزایش دسترسی: با توجه به ماهیت چت جی پی تی که در هر جایی قابل دسترسی است، بسیاری از کسب و کارها، فریلنسرها، افراد عادی و... می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • افزایش صحت داده‌ها: chatgpt ارورها و اشتباه‌های انسانی را از طریق data entry اتوماتیک و بدون دخالت انسان کاهش می‌دهد.
  • کمک به تصمیم‌گیری: چت جی پی تی با جواب‌های دقیق و صحیحش به ما کمک می‌کند که تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.

معایب چت جی پی تی چیست؟

هر تکنولوژی ترس‌های خودش را هم دارد به خصوص آن دسته از ابزارهایی که ویژگی‌های انسانی دارد. با هم ببینیم که معایب چت جی پی تی چه هستند و بیشتر از همه از کدام ویژگی‌اش می‌ترسیم.

  • وابستگی به تکنولوژی: این مهم‌ترین نکته‌ای است که خیلی از افراد از آن می‌ترسند. اگر بخواهیم تمامی جواب‌هایمان را از چت جی پی تی بگیریم، آیا خلاقیت و هوش خودمان سر جایش خواهد ماند؟ حتی کسب و کارها هم باید به این نکته توجه کنند که اگر قرار باشد به جای اولویت قرار دادن کارمندانشان از ربات chatgpt استفاده کنند، چه آینده‌ای در انتظارشان است؟
  • در خطر افتادن حریم خصوصی: با اینکه چت جی پی تی ابزاری کاملا ایمن است اما همیشه خطر لو رفتن اطلاعات وجود دارد.
  • سوگیری: هوش مصنوعی (AI) براساس دیتا و آموزه‌هایی که به آن می‌دهیم ساخته می‌شود. بنابراین ممکن است هنگام پاسخ‌گویی به سوالات سوگیری‌هایی اتفاق بیفتد.

اگر اهل فیلم و سریال‌های رباتی باشید، حتما با خواندن خبر Chagpt یادشان افتاده‌اید و حتی ترسیده‌اید. فیلم‌ها و سریال‌هایی مثل M3gan، Avengers: Age Of UltronT، Westworld، Matrix، I Robot و... از سری محصولاتی هستند که درباره ربات‌ها و تسخیر دنیا توسط آن‌ها ساخته شدند. بنابراین اصلا عجیب نیست که درباره ChatGPT نگران باشیم.

سریال وست ورددر سریال وست ورد، قدرت هوش مصنوعی ترسناک است!

کاربردهای چت جی پی تی چیست؟

همین الان عبارت chatgpt usage را در گوگل جستجو کنید تا با کلی مقاله و ویدئو مواجه شوید که از کاربردهای چت جی پی تی در کسب و کار و حوزه‌های مختلف می‌گویند: گرافیک، ایکامرس، سئو، کسب و کار، تولید محتوا و....

مسئله مهم در استفاده از Chatgpt این است که خودتان را محدود به یک موضوع نکنید و هرچه دل تنگتان می‌خواهد از چت جی پی تی بپرسید.

کاربردهای چت جی پی تیحتی از ChatGPT در ایکامرس هم می‌توانیم استفاده کنیم.

استفاده از Chatgpt در خدمات مشتریان (Customer Service)

صاحبان کسب و کار می‌توانند برای بهبود ارتباط با مشتریانشان از این ربات چت استفاده کنند. از آنجایی که مشتریان همیشه دنبال راه‌حل‌های سریع هستند و تیم خدمات مشتریان همیشه باید آماده پاسخگویی باشد، استفاده از chatgpt راه‌حل فوق‌العاده‌ای خواهد بود.
در حال حاضر، 67% مشتریان و کاربران اینترنتی از ابزارهای آنلاین گفتگو (chatbot) برای ارتباط با واحد مشتریان استفاده می‌کنند.

کمک به جامعه‌ی برنامه‌نویس‌ها با ChatGPT

می‌خواهید بدانید کدی که نوشتید درست است؟ می‌خواهید پلاگین وردپرس بسازید؟ یا شاید هم دنبال آموزش ترمینال لینوکس هستید؟ تمامی این کارها را Chatgpt برایتان انجام می‌دهد.

کمک به سئوکارها و کارشناسان تولید محتوا

حالا برسیم به خودمان و اینکه چه کارهایی می‌توانیم با chatgpt برای سئو و تولید محتوا انجام دهیم. نوشتن تایتل سئویی، متای توضیحات، تولید محتوا در فرمت‌های مختلف، کیورد کلاسترینگ (خوشه بندی) و کیورد ریسرچ از کارهای جالبی است که چت جی پی تی برایمان انجام می‌دهد.

کاربرد چت جی پی تی در سئوانجام کیورد ریسرچ، نگارش متن اسکریپت برای کانال یوتیوب، کانتنت آدیت یا حتی نوشتن کتاب

Chatgpt برای UI/UX کارها

با یک مثال جالب شروع می‌کنم. مثلا فرض کنید که می‌خواهیم کال تو اکشن (Call to action) یا دکمه فراخوان به عملی برای لندینگ وبلاگ منتوریکس بسازم. از چت جی پی تی می‌خواهیم که ux writing مناسبی برایش بنویسد و به من تحویل بدهد. درخواست UX Brief، تولید محتوا برپایه UX و تجربه کاربری و وایرفریم برای لندینگ یا صفحه فرود مشخص از کارهای بامزه‌ای است که chatgpt انجام می‌دهد.

یادگیری کامل (از صفر)

بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که می‌خواهیم مفاهیم پایه‌ای از یک موضوع را یاد بگیریم. می‌توانیم از Chatgpt بخواهیم که مطالب را به گونه‌ای به ما توضیح دهد که متوجه موضوع شویم. برای این کار فقط کافیست بعد از نوشتن سوال، عبارت « explain like I’m 5» را بنویسیم تا چت جی پی تی، مطلب را به گونه‌ای برایمان توضیح دهد که انگار 5 ساله‌مان هست و هیچ چیزی درباره موضوع نمی‌دانیم.

ایده گرفتن درباره موضوعات مختلف

می‌خواهید برای همسرتان جشن تولد بگیرید و ایده‌ای ندارید؟ برای طراحی اتاق خوابتان دنبال ایده هستید؟ هر موضوعی که ذهنتان را مشغول کرده باشد، چت جی پی تی برایش راه‌حلی دارد.

حل تمرین

وقتی فهمیدم چت جی پی تی می‌تواند جواب تمرین‌های ریاضی و هر درس دیگری را بدهد، کلی حسرت خوردم که چرا در دوران مدرسه اختراع نشد؟ فرقی ندارد دانشجو باشید یا دانش‌آموز، با Chatgpt می‌توانید تمامی تمرین‌ها را حل کنید.

ترانه‌سرایی و آهنگ‌سازی

دنبال ایده برای نوشتن ترانه یا ساخت آهنگ هستید؟ فقط کافیست موضوع موردنظرتان را به chatgpt بگویید تا برایتان به تفکیک نت‌ها، ترانه‌ای بنویسد.

در کل چت جی پی تی، به هر سوالی که فکر کنید، جوابی برایش دارد. از ترجمه متن بگیرید تا استخراج داده از یک متن چند صفحه‌ای را برایتان انجام می‌دهد. این نکته را هم یادتان باشد که به مرور زمان و هرچقدر با چت جی پی تی صحبت کنید، جواب‌های متناسب‌تری خواهید گرفت.

آیا چت جی پی تی رایگان است؟

بله!

در حال حاضر، chatgpt در فاز «research preview» است و بنابراین استفاده از آن رایگان است. با این حال، پنل جدیدی هم ارائه داده که برای استفاده از آن باید ماهانه 20 دلار بپردازید. بعضی مواقع ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد کاربران از چت جی پی تی، سوال پرسیدن از آن ممکن نباشد. اما اگر پنل chatgpt plus را تهیه کنید، با خیال راحت می‌توانید در تمامی ساعات (حتی ساعات شلوغی) از آن استفاده کنید.

استفاده از چت جی پی تی رایگان است امابرای افزایش سرعت پاسخگویی، چت جی پی تی، ChatGPT Plus را پیشنهاد می‌کند: ماهانه 20 دلار

جت جی پی تی در ایران استفاده می‌شود؟

در حال حاضر می‌توانیم از چت جی پی تی در ایران استفاده کنیم اما طبق معمول با یک «راه درو». از آنجایی که امکان اضافه کردن شماره موبایل ایرانی وجود ندارد، باید از شماره موبایل کشورهای دیگر استفاده کنیم. پس اگر شماره موبایل خارجی دارید، می‌توانید در chatgpt ثبت‌نام کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کسب درآمد دلاری از chatgpt

چت جی پی تی فارسی وجود دارد؟

بله، البته جوابگویی فارسی chatgpt نسبت به زبان انگلیسی کمی با تاخیر همراه است. اما مطمئن هستیم که به مرور زمان این ویژگی بهبود پیدا می‌کند.

چطور جت جی پی تی را نصب کنیم؟

اگر در خارج از ایران هستید یا اینکه شماره موبایل خارجی دارید، نصب چت جی پی تی کاری ندارد. فقط به شماره موبایل و ایمیل نیاز دارید. اما در ایران هستید و شماره موبایل غیر ایرانی ندارید، باید از شماره موبایل مجازی استفاده کنیم.

نکته: حتما فیلترشکن را روشن کنید. در غیر این صورت، چت جی پی تی با IP ایرانی قابل استفاده نیست و پیام زیر را خواهید دید:

چت جی پی تی بدون فیلترشکن کار نمیکندچت جی پی تی بدون فیلترشکن کار نمی‌کند

  • 3- استفاده از گزینه Continue with google یا SignUp

نکته: اگر از continue with google استفاده کنید، مستقیما به جیمیل شما وصل می‌شود و فقط کافیست شماره موبایل را وارد کنید. اما اگر با Signup وارد شوید، باید ایمیل/جیمیل و بعد از آن شماره موبایل را وارد کنید. در هر دو مرحله، به شماره موبایل خارجی نیاز دارید.

ثبت نام در چت جی پی تینحوه ثبت‌نام در ChatGPT

ثبت نام در چت جی پی تی با جیمیل

ثبت نام در چت جی پی تی با جیمیل

نحوه ثبت نام در چت جی پی تی با جیمیل

نحوه ثبت‌نام در chatgpt با جیمیل

ارور هنگام استفاده از چت جی پی تیارور هنگام استفاده از چت جی پی تی به خاطر IP یکسان

  • 4- وارد کردن شماره موبایل غیر ایرانی

در این مرحله از شماره موبایل مجازی می‌توانید استفاده کنید. فقط کافیست در اینترنت عبارت «Virtual mobile number for sms verifaction» را جستجو کنید یا از سایت‌های ایرانی ارائه دهنده شماره موبایل مجازی مثل «نامبرلند» استفاده کنید.

سایت نامبرلند برای گرفتن شماره موبایل مجازی سایراز محصولات سایت نامبرلند شماره موبایل مخصوص ChatGPT و OpenAI است که می‌توانید استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنم سراغ شماره موبایل ارزان بروید که هزینه زیادی هم بابت آن ندهید، مثلا کشور هند، اسپانیا یا حتی نپال. فقط قبل از خرید شماره، مطمئن باشید که کد کشور در Chatgpt موجود باشد.

شماره موبایل‌های سایت نامبرلند برای استفاده در چت جی پی تیشماره موبایل‌های سایت نامبرلند که به صورت مجازی به فروش می‌رسند

بعد از خرید شماره موبایل از نامبرلند، وارد حساب کاربری خواهید شد و در آنجا می‌توانید کد تایید را بگیرید و در پلتفرم chatgpt قرار دهید.

  • 5- ورود به صفحه اصلی chatgpt

وارد کردن شماره موبایل در chatgptوارد کردن شماره موبایل و کد تایید در ChatGPT

و به همین راحتی وارد محیط chatgpt خواهید شد.

محیط اصلی چت جی پی تیصفحه اصلی چت جی پی تی

چطور از ChatGPT استفاده کنیم؟

حالا که اکانت چت جی پی تی را ساختیم، می‌توانیم از آن سوال بپرسیم. حتی می‌توانیم جواب سوال‌ها را با لحن‌ مختلف بخواهیم. مثلا دوستانه، آکادمیک، صمیمی و....

من در ادامه متناسب با کارهایی که در تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس انجام می‌دهیم چندتا سوال پرسیدم و جواب‌هایش را با شما به اشتراک می‌گذارم.

شخصی سازی با گزینه های مختلفشخصی‌سازی سوالات در Chatgpt

نمونه 1: نوشتن متن CTA برای ثبت خبرنامه و کتاب

کال تو اکشن با جی پی تینمونه کال تو اکشن که چت جی پی تی ساخته

کال تو اکشن فارسی در جت چی پی تینمونه کال تو اکشن چت جی پی تی به زبان فارسی

نمونه 2: نوشتن متای توضیحات برای تور آفریقایی به زبان انگلیسی

نوشتن متا با کمک چت جی پی تی

نمونه 3: نوشتن متا و تایتل سئویی خلاصه برای تور آفریقایی

نوشتن متای توضیحات سئویی با چت جی پی تینوشتن متای توضیحات و تایتل سئویی خلاصه با چت جی پی تی

نمونه 4: کیورد ریسرچ برای «خرید لباس»

کیورد ریسرچ با چت جی پی تی

نمونه 5: داستان تخیلی درباره پسر کشاورزی در مریخ!

داستان تخیلی با چت جی پی تی

سوالات متداول

آیا چت جی پی تی رایگان است؟

در حال حاضر می‌توانیم از ChatgGPT رایگان استفاده کنیم اما در آینده ممکن است این قضیه فرق کند.

دانلود chatgpt در اندروید میسر است؟

خیر. چت جی پی تی اپلیکیشن اندروید یا iOS ندارد و برای استفاده باید از نسخه تحت وب آن استفاده کرد.

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
مهدی
1401/12/26
فقط نمونه 5داستان تخیلی درباره پسر کشاورزی در مریخ!با حال بود..
پاسخ...
شیما تیموری
1401/12/27
آره خیلی باحال بود.
خیلی مشتاق بودم ببینم چه داستانی میگه.
یه جاهاییش هم شبیه جک لوبیای سحرآمیز شد (البته دیگه نیاوردمش توی این محتوا)
سینا
1401/11/30
حقیقتا برگام ریخته از قابلیت‌ها و امکاناتش. با اینکه خیلی تکنولوژی‌گریز نیستم و خیلی سریع با قابلیت‌ها و امکانات روز کنار میام، اما یکمی هم برام ترسناکه که آینده‌ش کجاست.با این حال اگر بتونه در سئو فارسی و برای سایت های ایرانی امکاناتش رو بیشتر کنه، ازش استقبال فراوانی می‌کنم و دوستش خواهم داشت.
پاسخ...
شیما تیموری
1401/12/02
من هم مثل تو فکر میکنم، برای من ترسناکه اما فکر کنم دست خودمونه که چطور ازش استفاده کنیم و کل زندگیمون تحت تاثیرش نباشه.
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف