با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

بهترین ایده برای یوتیوب را انتخاب کنید {۲۰ ایده برتر}

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
23:04، 1402/01/11
بهترین ایده برای یوتیوب را انتخاب کنید {۲۰ ایده برتر}
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

بهترین ایده برای یوتیوب را انتخاب کنید {۲۰ ایده برتر}


بگذارید این مقاله را با 2 نکته آغاز کنیم: یوتیوب دومین وبسایت پربازدید در جهان است و بیش از دو میلیارد کاربر دارد. همین دو نکته کافیست تا از پتانسیل عظیم آن به عنوان یک پلتفرم عالی برای دیده شدن مطمئن شوید. البته که فقط دیده شدن نیست و با جذب بازدید کننده حتی می‌توانید از این شبکه کسب درآمد هم داشته باشید. از طرفی یوتیوب تازه در ایران محبوب شده و جا برای پیشرفت زیادی برای تولید محتوا وجود دارد اما اصلا راجع به چه چیزی ویدیو بسازیم؟ اگر شما هم وسوسه شده‌اید در یوتیوب فعالیت کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، اینجا ۲۰ ایده برای یوتیوب را که طرفداران زیادی دارد معرفی کرده‌ایم.

یوتیوب

ایده‌های یوتیوبی 

آنباکسینگ یا جعبه گشایی

این نوع ویدیوها را احتمالا در اینستاگرام دیده باشید و باید بدانید که اتفاقا در یوتیوب هم بسیار پرطرفدارند. جعبه گشایی محصولات مختلف همراه با یک فیلمبرداری زیبا و واضح و توضیحات کامل می‌تواند یک ایده برای یوتیوب باشد، علی‌الخصوص برای کسانی که قصد خرید آن محصول را داشته باشند. این کار به حدی در توییتر معروف و پرطرفدار است که چندین کانال با ویوهای میلیونی به صورت تخصصی همین کار را انجام می‌دهند. حتی جالب است بدانید که خیلی از برندها برای معرفی محصولات خود آن‌ها را برای افراد می‌فرستند تا با انجام آنباکسینگ طرفداران را با آن محصول آشنا کنند. می‌توانید روی نوعی محصول خاص تمرکز کنید و کانالی تخصصی بسازید؛ مثلا آنباکسینگ گجت‌های دیجیتالی یا لوازم آرایشی.

ساختن ولاگ، ایده ویدیو برای یوتیوب ترندی

ساختن ولاگ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع سفر یوتیوبی شما است. برای این کار فقط به یک گوشی یا دوربین نیاز دارید و کافیست از قسمت های جالب روز خود فیلم گرفته و آن را به اشتراک بگذارید، مخصوصا اگر آن روز قرار است به جای خاصی بروید یا کار خاصی را انجام دهید. ولاگ سفر یا خرید هم طرفداران بسیار زیادی دارد. با ساختن ولاگ می‌توانید افکار، ‌نظرات و رویدادهای مختلف را با افراد به اشتراک بگذارید و مخاطبان با شما احساس نزدیکی می‌کنند. حتی اگر اکانت تجاری یا فروش محصول دارید هم می‌توانید از این ایده برای یوتیوب بهره ببرید. البته که در این موارد ولاگ شما نباید خیلی شخصی باشد، اما می‌توانید مثلا از محیط کار و همکاران خود ولاگ بگیرید و یا مراحل ساخت و خرید مواد اولیه محصول خود را به اشتراک بگذارید.

آموزش آشپزی

آموزش آشپزی هم یک ایده برای یوتیوب است که اگر موارد مربوط به آن را رعایت کنید، می‌توانید به راحتی فالوور جذب کنید. برای این که بتوانید کانال آشپزی جذابی داشته باشید، از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید کیفیت بالای ویدیوهاست. هیچ چیز مانند نور خوب و رنگ و لعاب مناسب نمی‌تواند باعث شود یک خوراکی خوشمزه و اشتهاآور به نظر برسد، بنابراین باید دقت زیادی در ساخت ویدیوهای خود به خرج دهید. سعی کنید سلیقه به خرج دهید و مراحل را ساده و در عین حال دقیق آموزش دهید. اگر خودتان شیرینی پز یا آشپز هستید هم که بهترین کار آموزش در حیطه تخصصی خودتان است.

آموزش آشپزی

آموزش آشپزی در یوتیوب

کانال آرایشی، ایده یوتیوب محبوب

اگر دقت کرده باشید، پیج‌های آرایشی و روتین پوستی چندسالی است که به شدت پرطرفدار شده‌اند و حالا افراد بیش از هر زمان دیگری به فکر سلامت پوست و آرایش حرفه‌ای آن هستند. البته این را هم باید گفت که این پرطرفدار بودن باعث شده رقابت هم در این زمینه بسیار زیاد باشد، پس تنها در صورتی این ایده برای یوتیوب را انتخاب کنید که هم توانایی و هم ایده‌های جدید و جذابی برای کانال خود داشته باشید. می‌توانید آموزش آرایش و خودآرایی بدهید، لوازم آرایشی به روز را نقد و بررسی کنید و یا در مورد سلامت پوست و محصولات روتین پوستی توضیح دهید.

ویدیوی واکنش به کلیپ‌های دیگر

شاید در لیست ایده برای یوتیوب این کار ساده‌ترین آن‌ها به نظر برسد. کافیست یک ویدیوی وایرال را پخش کنید و واکنش خود به آن را فیلم گرفته و با دیگران به اشتراک بگذارید، به همین راحتی. این ویدیو می‌تواند یک کلیپ طنز، یک چیز عجیب و سورپرایز کننده، یک ویدیو کلیپ تاثیرگذار و یا حتی یک قسمت از فیلم یا سریال باشد. شاید برای‌تان عجیب به نظر برسد ولی کانال‌هایی وجود دارد که افراد فقط همین نوع ویدیوها را به اشتراک می‌گذارند و اتفاقا فالوورهای زیادی هم دارند. نکته اینجاست که باید جلوی دوربین راحت باشید و احساسات خود را خوب بروز دهید، اگر هم کمی حاضر جواب باشید و بتوانید نظرات جالبی بدهید که نور علی نور هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای کسب درآمد دلاری از یوتیوب

اجرای چالش در یوتیوب

چالش‌ها نوع محبوبی از محتوا در یوتیوب و پلتفرم‌های مشابه هستند، زیرا تماشای آن‌ها اغلب سرگرم‌ کننده است و حتی ساده‌ترین چالش‌ها نیز می‌تواند منجر به ویدیوهای خنده‌دار شود. نکته مثبت در مورد این ایده برای یوتیوب این است که خیلی اوقات حتی لازم نیست خودتان ایده‌ای برای چالش داشته باشید. هر چند روز یک بار نوعی چالش در اینستاگرام و یوتیوب ترند می‌شود و ناگهان همه‌ جا ویدیوهای مربوط به آن را می‌بینید. بنابراین می‌توانید خیلی راحت با موج همراه شوید. اگر هم کمی خلاقیت داشته باشید و بتوانید اجرای چالش ترند شده را با کمی تغییر را زیباتر اجرا کنید، به دیده شدن‌تان بسیار کمک می‌کند و ناگهان می‌بینید که با ویوهای بسیار زیادی روبرو می‌شوید.

ساخت کلیپ‌های طنز برای یوتیوب

اگر می‌توانید در هر موقعیتی وجه خنده‌‌دار آن را ببینید و دیگران را هم بخندانید، پس وقت آن است که از این استعداد خود به عنوان یک ایده برای یوتیوب پول دربیاورید. ساخت کلیپ‌های طنز ساده خرج آن چنانی ندارد و در عین حال می‌تواند خیلی راحت توجه بقیه را به خود جلب کند. حتی از یک موقعیت ساده و پیش پا افتاده هم می‌توان چیز جالبی درآورد و باید گفت این نوع کلیپ‌ها توانایی وایرال شدن بسیار زیادی دارند. مخصوصا سعی کنید از مواردی استفاده کنید که ممکن است برای همه پیش بیاید و در دانشگاه، محل کار و... هم رخ می‌دهد.

ایده‌هایی برای ساخت ویدیو در یوتیوب

در یوتیوب کلیپ بسازید

ترفندهای روزمره یا لایف هک

ارائه راه‌های سریع، عملی و راحت به افراد برای کارآمدتر یا مؤثرتر بودن در موقعیت‌های مختلف زندگی روزمره توجه افراد زیادی را جلب می‌کند. این راه حل‌ها می‌تواند مربوط به چیزهای خیلی ساده باشد: مثلا چگونه بک لکه سرسخت را پاک کنیم یا چطور لباس‌ها را راحت‌تر سازماندهی کنیم. در کنار آن‌ می‌توانید کانالی کمی تخصصی‌تر داشته باشید و در حوزه مشخصی مثل برنامه ریزی یا هر چیز دیگری که در آن تخصص دارید به بقیه کمک کنید. مطمئن باشید افراد زیادی قدر این کمک و ایده برای یوتیوب را می‌دانند و دوباره به کانال شما برمی‌گردند.

کانال آموزش نرم افزار

دانشجویان زیادی برای یادگیری نرم‌افزارهای مربوط به رشته خود یا حتی نرم‌افزارهای کمی عمومی‌تر به گوگل و یوتیوب سر می‌زنند. این حوزه‌ای است که اتفاقا در یوتیوب فارسی کمتر به آن پرداخته شده است بنابراین اگر خوب می‌توانید توضیح دهید و با نرم‌افزارهای مربوط به رشته خودتان هم آشنایی دارید این ایده برای یوتیوب مناسب شماست. علاوه بر آموزش، می‌توانید سوال‌هایی که برای افراد زیادی وجود دارد یا رفع اشکال‌های ساده را هم در قالب ویدیوها بگنجانید و به بازدید بیشتر کانال خود کمک کنید.

کانال تناسب اندام

صنعت تناسب اندام در آستانه اشباع است. هر طرف را نگاه کنید چه در اینستاگرام و چه در سایت‌های مختلف با انبوهی از مطالب راجع به رژیم و ورزش روبرو می‌شوید. با این وجود به عنوان یک فارسی زبان، در یوتیوب همچنان شانس این را دارید که با ارائه مطالب دست اول و مفید مورد توجه قرار بگیرید و در نهایت از این ایده برای یوتیوب کسب درآمد کنید. بخش‌‌های مختلفی در زمینه تناسب اندام است که می‌توانید روی هر یک تمرکز کنید:

  •  آموزش رسپی‌های رژیمی و سریع
  •  آموزش حرکات ورزشی و کلیپ‌های پرانرژی و سطح‌بندی شده
  •  گفتن داستان خودتان برای رسیدن به تناسب اندام، این که چه می‌خورید و چگونه ورزش می‌کنید.

محتوای مربوط به عکس‌برداری و فیلم‌برداری

تنها تعداد کمی در جهان می توانند لحظات را در هنرمندانه ترین شکل ثبت کنند. شما می‌توانید یکی از این خالق‌ها باشید و بقیه را هم با هنر خود آشنا کنید. اگر کسب‌ و کاری متمرکز بر صنعت عکاسی یا فیلم‌برداری دارید، می‌توانید از مهارت‌ها یا محصول خود به عنوان ایده برای یوتیوب استفاده کنید. البته این تنها راه استفاده از هنرتان نیست. می‌توانید راجع به تکنیک‌های ادیت عکس و فیلم ویدیو بگیرید و یا در مورد روش‌های عکاسی آموزش دهید. این روزها افراد زیادی به این صنعت علاقه دارند و کانال پربازدیدی خواهید داشت.

استریم بازی، ایده ویدیو برای یوتیوب محبوب

بازی‌های ویدیویی دنیای بسیار وسیع و پیچیده‌ای دارند و این را تنها در صورتی که یک گیمر حرفه‌ای باشید درک می‌کنید. اگر شما هم طرفدار پروپاقرص بازی‌های مختلف هستید و در این کار حرفه‌ای به حساب می‌آیید، می‌توانید از این ایده برای یوتیوب کسب درآمد کنید. استریم بازی در یوتیوب بسیار پرطرفدار است و با یک جست و جوی ساده می‌توانید کانال‌هایی با میلیون‌‌ها مشترک را ببینید که به صورت اختصاصی به این کار می‌پردازند. کمی که در کار خود خود پیشرفت کنید می‌توانید حتی گیمرهای دیگر را نیز به بازی دعوت‌ کنید و بازدیدکنندگان کانال خود را افزایش دهید.

سفر و گشت و گذار

تقریبا کسی را پیدا نمی‌کنید که از سفر رفتن و کشف جاهای جدید بدش بیاید. همین هم باعث شده کانال‌هایی که مربوط به سفر و دیدن جاهای جدید و جذاب هستند در یوتیوب بسیار محبوب باشد و افراد خیلی زیادی را به خود جذب کند. البته نیازی به گفتن نیست که تنها در صورتی می‌توانید یک یوتیوب سفری باشید و از این ایده برای یوتیوب استفاده کنید که زیاد به سفر بروید و اهل ماجراجویی باشید. نشان دادن نکات جذاب و دیدنی هر شهر یا کشور، صحبت در مورد فرهنگ مردم یا جزئیات مختلف و البته دادن اطلاعات در مورد هزینه‌ها و برنامه ریزی برای سفر چیزهایی است که سبب می‌شود افراد زیادی کنجکاو شوند کانال شما را دنبال کنند.

نقد و بررسی دیجیتالی

در این دنیای دیجیتال، همه چیز با فناوری سروکار دارد و تحت کنترل است. از کودکان تا بزرگسالان، همه ما همیشه با تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ خود کار می‌کنیم و حتی اغراق آمیز نیست اگر بگوییم گوشی ما مانند دست سوم ما است. حتی برای حرفه‌ای‌ترین افراد هم همیشه نکته و تکنیک جالبی در مورد گوشی تلفن، هندزفری و لپ‌تاپ هست که از آن خبر نداشته باشند. می‌توانید با نکات آموزشی و نقد و بررسی محصولات و گجت‌های دیجیتالی یک کانال جذاب بسازید و از این ایده برای یوتیوب جالب بهره ببرید.

سخرانی و گفت و گو

نقد و بررسی و سخنرانی

مدیتیشن و آرامش

نیازی به گفتن نیست که در دنیای امروزی و استرس‌های مداوم، افراد زیادی به دنبال‌ را‌ه‌هایی برای حذف این استرس‌ها و کنترل راحت‌تر زندگی خود می‌گردند. از طرفی مدیتیشن به تنهایی برای برخی افراد دشوار است. به همین دلیل است که مبتدیان به دنبال مدیتیشن‌های هدایت شده در یوتیوب هستند، به ویژه آن‌هایی که توسط مربیانی با لحن نرم هدایت می‌شوند. پس اگر در این زمینه تخصص دارید و مربی مدیتیشن و یوگا هستید، باید بدانید که راه اندازی یک کانال مدیتیشن نسبت به شروع یک کانال در مورد بازی یا موسیقی رقابت کمتری دارد. پس اگر صدای آرامش بخش و طریقه آموزش متفکرانه‌ای دارید، این ایده برای یوتیوب را از دست ندهید.

داستان‌های ترسناک / جنایت واقعی

این یکی هم نوعی ایده برای یوتیوب عجیب و غریب است که در سال‌های اخیر به شدت گل کرده و چه در پادکست‌ها یا پیج‌های مختلف بسیار پرطرفدار شده است. حالا دیگر پرونده‌های جنایی عجیب و چندش آور برای کسی وحشتناک نیست و افراد حتی آن را با علاقه پیگیری هم می‌کنند. پس اگر شما هم جزو این افراد هستید و خوب بلدید داستان‌ها را روایت کنید، می‌توانید کانال خودتان را راه بیندازید و داستان‌های ترسناک واقعی را تعریف کنید. برخی از کانال‌ها هم انیمیشن، جنایت واقعی و روایت را با هم ترکیب می‌کنند تا ترسناک‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین داستان‌ها را به عنوان ایده برای یوتیوب بسازند.

کانال ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال و معامله در این حوزه، این روزها از پرطرفدارترین موضوعات است و خیلی‌ها از آن صحبت می‌کنند. شما هم می‌توانید از این موضوع داغ به عنوان ایده برای یوتیوب استفاده کنید اما به شرطی که دانش کاملی از آن داشته و واقعا در این حوزه فعال باشید. می‌توانید ویدیوهای خود را با صحبت در مورد نحوه کسب درآمد از طریق معامله رمزارز، انواع مختلف ارزهای دیجیتال، نکات استخراج و بهترین پلتفرم‌ها برای سرمایه‌گذاری شروع کنید. این مورد یک ایده برای یوتیوب بدون چهره هم هست و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

اخبار سلبریتی‌ها

این هم از آن موضوعاتی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد. فرقی نمی‌کند که مد و ترند روز چه باشد، افراد همیشه از شنیدن اخبار در مورد بازیگران، فوتبالیست‌ها و خواننده‌ها یا بلاگر‌های معروف استقبال می‌کنند مخصوصا اگر این اخبار مربوط به زندگی شخصی آن‌ها باشد. ساخت ویدیوهای هیجان انگیز درباره سلبریتی‌های یک ایده برای یوتیوب است که برای آن باید قدرت جست و جوی بالایی داشته باشید و خبرهای دست اول را خیلی سریع پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش زبان، بهترین ایده برای یوتیوب

یادگیری زبان انگلیسی تقریبا برای همه واجب است و برای هر کس به طریقی مفید خواهد بود. به همین دلیل هم کانال‌های آموزش زبان پرطرفدارند و گستره مخاطبان وسیعی را به خود جلب می‌کنند. اگر زبان قوی و قدرت آموزش خوبی دارید می‌توانید کانالی برای آموزش زبان انگلیسی (یا هر زبانی که دوست دارید) راه بندازید. نکته مهم برای اجرای این ایده برای یوتیوب، استفاده از روش‌های خلاقانه و دانش کامل زبان برای انتقال مطلب است که بازدیدکنندگان را به مشترکین دائمی کانال شما تبدیل می‌کند.

ویدیو‌های رتبه بندی

رتبه بندی چیزها از راحت‌ترین راه‌ها برای جست و جو و بررسی در هر زمینه‌ای است. مثلا اگر به دنبال خرید گوشی باشید، یک مطلب با عنوان «۱۰ گوشی تلفن برتر سال ۱۴۰۱» احتمالا توجه‌تان را جلب می‌کند. بنابراین یک حوزه که روی آن تسلط خوبی دارید را انتخاب کنید و شروع به مقایسه و رتبه بندی کنید. از لیست‌های مربوط به فیلم و سریال گرفته تا کتاب و گیم و هرچیزی که فکرش را بکنید را می‌توانید در این ایده برای یوتیوب جای دهید و از همین طریق هم بینندگان زیادی را جذب کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از جذاب‌ترین گزینه‌های ایده برای یوتیوب را بررسی کنیم. با این وجود این‌ها تنها تعدادی از انتخاب‌ها هستند، در حالی که یوتیوب دنیایی تمام نشدنی است و کافیست بدانید به چه موضوعی علاقه دارید. استعداد خودتان را پیدا کرده و روی آن سرمایه گذاری کنید و این نکته را فراموش نکنید که رشد در یوتیوب نیاز به صبر بالا و برنامه ریزی دقیق و بلند مدت دارد.

 

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
امیررضا فداکار
1402/10/16
عالی بود ❤️
پاسخ...
تیم منتورکس
1402/10/27
سلام همراه گرامی ممنونم از نظر شما:)
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف