با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

با بهترین کانال های یوتیوب فارسی آشنا شوید

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
11:44، 1402/01/08
با بهترین کانال های یوتیوب فارسی آشنا شوید
2 رای    میانگین 4.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

با بهترین کانال های یوتیوب فارسی آشنا شوید


یوتیوب یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی در جهان است که تنها 2.6 میلیارد کاربر ماهیانه دارد. این را بگذارید کنار سیستم درآمدزایی یوتیوب که به ازای تعدادی بازدید مشخص و ارائه تبلیغات به شما مبلغی پرداخت می‌کند و متوجه پتانسیل عظیم آن می‌شوید. فرقی نمی‌کند که خودتان صاحب کسب و کار یا ایده‌ای باشید یا این که صرفا کنجکاوی به خرج دهید، شناخت بهترین کانال های یوتیوب فارسی می‌تواند برای‌تان جالب باشد. ما در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس سعی کردیم تعدادی از بهترین کانال‌های یوتیوب را که تعداد مشترک بالایی دارند لیست کنیم و این لیست ترتیب خاصی ندارد. البته ذکر این نکته ضروری است که سعی کردیم کانال‌های آموزشی و کاربردی را در این مطلب معرفی کنیم و از کانال‌هایی که صرفا برای سرگرمی و بر اساس زندگی شخصی افراد بنا شده‌اند صرف نظر کردیم.

یوتیوب

بهترین‌ها در یوتیوب


کانال اهورا نیازی

بی‌شک یکی از بهترین کانال های یوتیوب فارسی در حوزه تکنولوژی و نقد و بررسی محصول، کانال یوتیوب اهورا نیازی است. یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین حوزه‌های تولید محتوا در همه‌ی پلترفم‌های اجتماعی، حوزه تکنولوژی است و اهورا نیازی هم خیلی خوب از پس این کار برآمده است. او که هم در یوتیوب و هم در اینستاگرام فعال است، مطالب به روز و البته مفیدی ارائه می‌کند. چه به دنبال خرید گوشی اقتصادی یا گران‌قیمت و گجت‌های مختلف باشید، می‌توانید از کانال اهورا نیازی بهره ببرید و با نقد و بررسی‌های او راحت‌تر تصمیم بگیرید. کانال اهورا نیازی در حال حاضر 165 K سابسکرایبر دارد.

کانال یوتیوب شف جواد جوادی

اگر تاکنون در اینترنت و علی‌الخصوص یوتیوب به دنبال دستور غذای خاصی بوده باشید، به احتمال زیاد با نام جواد جوادی آشنایید. شف جوادی یکی ‌از محبوب‌ترین و بهترین کانال های یوتیوب فارسی را در حوزه آشپزی و آموزش غذا اداره می‌کند و الحق هم مهارت آشپزی خوب و هم توانایی بالایی در آموزش دارد. آقای جوادی در ایران رستوران‌دار بوده است و حالا هم در استرالیا به آموزش آشپزی مشغول است. از مهم‌ترین لایلی که باعث شده شف جواد جوادی اینقدر معروف شود این است که هم غذاهای ایرانی و هم غذاهای فرنگی را به ساده‌ترین و البته درست‌ترین شکل ممکن آموزش می‌دهد و شما در هر جای دنیا که باشید می‌توانید از آموزش‌های او بهره‌مند شوید. کانال شف جواد جوادی 258 K سابسکرایبر دارد و تاکنون ۱۰۰۰ ویدیو در آن آپلود کرده که نشان دهنده تنوع بالای آموزش‌های اوست.

یوتیوب موبونیوز

یکی دیگر از بهترین کانال های یوتیوب فارسی در حوزه گوشی موبایل و تکنولوژی، کانال موبونیوز است. از جذابیت‌های موبونیوز این است که علاوه بر کانال یوتیوب، پیج اینستاگرام و یک وبسایت تخصصی و شسته رفته هم دارد که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. موبونیوز توسط مهدی شجری اداره می‌شود و آنطور که خودش در توضیحات کانالش گفته، ماجراجویی‌هایش در دنیای تکنولوژی را با ما اشتراک می‌گذارد. در کانال موبونیوز می‌توانید انواع نقد و بررسی در مورد گوشی موبایل و پیشنهاد‌ها برای بودجه‌های مختلف، ترفندهای جالب و اخبار و بررسی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جذاب را مشاهده کنید.

کانال یوتیوب بی‌پلاس

علی بندری و دو پادکست معروف او یعنی چنل بی و بی‌پلاس، از اولین و موفق‌ترین سازنده‌های پادکست در ایران است. شیوه روایت‌ جذاب او، توجه به جزئیات کوچک و بزرگ و البته انتخاب موضوعات جالب و پرطرفدار باعث شده پادکست‌هایش به شدت محبوب شوند و افراد از شنیدنشان لذت ببرند. کانال بی‌پلاس هم یکی از بهترین کانال‌ های یوتیوب فارسی است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و هر هفته هم و ویدیوی جدید منتشر می‌کند. در این کانال می‌توانید انواع موضوعات را با علی بندری بررسی کنید، چه درباره کتاب‌ها و نویسنده‌ها و چه موضوعات جالب و مفاهیم مختلف.

کانال مصطفی شالچی

اگر تا به حال به فکر یادگیری زبان فرانسه افتاده باشید و جست و جویی در منابع فارسی زبان هم کرده باشید، تقریبا غیرممکن است که نام مصطفی شالچی را ندیده باشید. این مدرس موفق زبان فرانسه یک وبسایت کامل برای آموزش فرانسه به فارسی دارد و دوره‌هایش انواع سطوح از مبتدی تا پیشرفته را در بر می‌گیرد. کانال یوتیوب مصطفی شالچی هم با داشتن انواع محتوای جذاب و دیدنی دوزبانه به شما کمک می‌کند تا آموزش خود را تکمیل کنید و مثلا گفتگوهای لازم برای محاوره را یاد بگیرید یا این که با اعداد و کلمات و گرامر مختلف فرانسوی به خوبی آشنا شوید.

کانال اسکیل وید SkillVid

اگر شما هم دوست دارید سفر یوتوبری خود را شروع کنید و پا به این دنیای رنگارنگ بگذارید، قبل از هرچیزی باید همه چیز را در مورد آن یاد بگیرید و با پیچ و خم آن به خوبی آشنا شوید. این دقیقا همین کاری است که کانال اسکیل وید به شما آموزش می‌دهد. اسکیل وید جزو بهترین کانال های یوتیوب فارسی است که آموزش‌های ساده و روان و در عین حال به شدت کاربردی در مورد کار با یوتیوب و پیچ و خم‌های آن دارد. البته فعالیت این کانال به این جا محدود نمی‌شود و آموزش‌های زیادی هم درباره ادیت ویدیو و فیلم دارد که می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. کانال اسکیل وید دارای 123 K فالوور است و از سال ۲۰۰۸ در زمینه آموزش فعال است.

کانال سکوت

علاقه به شنیدن جنایت‌های واقعی و بررسی پرونده این جنایت‌ها چند وقتی است که بسیار پرطرفدار شده و این موضوع بین فارسی زبان‌ها هم جا افتاده است. پیج‌های اینستاگرامی و یوتیوبی زیادی به این کار می‌پردازند و کانال سکوت هم از بهترین کانال های یوتیوب فارسی در این حوزه است. ادمین این کانال علیرضا قهرمانی است که در کره جنوبی زندگی می‌کند و گاهی از زندگی خود هم ولاگ منتشر می‌کند. داستان‌های پرکشش، جذاب و بعضا ترسناک این کانال می‌تواند شما را در خود غرق کند. جذابیت مهم این کانال این است که علاوه بر پرونده‌های خارجی، خیلی از پرونده‌های جنایی پر سر و صدای ایرانی را هم می‌توانید در این کانال پیدا کنید.

کانال پرشین موزیک گروپ

کانال Persian Music Group احتمالا یکی از بهترین کانال های یوتیوب فارسی با بیشترین تعداد مشترک (حدود 987 K سابسکرایب) است. این کانال روند ساده‌ای دارد و عموما ویدیوکلیپ‌های خوانندگان داخل ایران را پخش می‌کند. می‌توانید به این‌ها مصاحبه‌ها و کنسرت‌ها را هم اضافه کنید. اگر به دنبال یک کلکسیون کامل از جدیدترین آهنگ‌های خوانندگان ایرانی می‌گردید احتمالا عاشق این کانال می‌شوید. نکته جالب در مورد این چنل این است که چندین کانال زیر مجموعه دیگر هم دارد که آن‌ها هم در زمینه موسیقی و مدیا فعال هستند. در بین ویدیو‌های این کانال می‌توانید لیست‌هایی از موسیقی‌های برتر را هم پیدا کنید و یک پلی لیست کامل برای خود بسازید.

کانال یوتیوب زومیت

در حوزه تکنولوژی زومیت را حتما می‌شناسید. وبسایت جامع و کامل زومیت هر آنچه را از اخبار تکنولوژی داخلی و خارجی بخواهید دارد و یک مرجع کامل محسوب می‌شود. این وبسایت جذاب یکی از بهترین کانال های یوتیوب فارسی را هم دارد که به علاقه‌مندان حوزه تکنولوژ‌ی توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهند. در این کانال می‌توانید بررسی و جعبه گشایی انواع گجت‌ها را تماشا کنید و گزارش‌هایی از مهم‌ترین رویدادهای فناوری را حتی با پخش زنده ببینید. علاوه بر این‌ها آموزش‌های جذابی چه در پلتفرم ویندوز و چه در پلتفرم‌های اندرویدی و مک و آی‌اواس انتظار شما را می‌کشند.

کانال معین صادقیان در یوتیوب

تب و تاب ارزهای دیجیتال هنوز هم بالاست و خرید و فروش در این حوزه برای افراد زیادی جذابیت‌های خودش را دارد. با این وجود سودجویی‌های عجیب و غریب در این حوزه و وسوسه‌ انگیز بودن آن باعث شده برای خیلی‌ها به جز ضرر و دردسر چیز دیگری نداشته باشد. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید در این زمینه فعالیت کنید اول از همه باید به دنبال آموزش و دانش کامل باشید و بی‌گدار به آب نزنید. به نظر می‌رسد کانال معین صادقیان یکی از بهترین کانال های یوتیوب فارسی در زمینه ارز دیجیتال باشد که در مورد بازارهای مالی، ایده‌های سرمایه گذاری و کسب و کار محتوا تولید می‌کند. در این کانال می‌توانید آخرین اخبار را هم جویا شوید و تحلیل دلار و طلا را هم ببینید.

کانال آموزه‌های مالی رضا گلشاهیان

اگر به زمینه آموزش‌‌های مالی و به خصوص بورس و فارکس علاقه دارید، احتمالا آموزش‌های رضا گلشاهیان را قبلا دیده‌اید. در یوتیوب هم می‌توانید به کانال رضا گلشاهیان سری بزنید و از آموزش‌های رایگان و البته باکیفیت او برخوردار شوید. همانطور که خودش می‌گوید، او در این دوره‌ها تحلیل تکنیکال و نکات مهم در مورد بازارهای مالی را به سادگی و از صفر‌ آموزش می‌دهد که می‌توانید در هر سطحی که هستید از آن‌ها استفاده کنید و راه خود را در بازارهای مالی شروع کنید.

کانال یوتیوب آریامهر

یکی دیگر از کانال‌های که حین جست‌وجوی بهترین کانال های یوتیوب فارسی به آن برخورد کردیم، کانال آریا مهر است. این کانال از آن جهت جالب است که سازنده آن تقریبا هر کاری را که برای زندگی روزمره تنهایی خود نیاز داشته را به شکل آموزش‌های ساده و کوتاه در کانال یوتیوب خود آورده است. از آموزش آشپزی غذاها به صورت ساده و سریع گرفته تا باغبانی و تعمیرات خودرو، تمیزکاری و رفو کردن و دوختن‌های ضروری ساده را می‌توانید در این کانال پیدا کنید. علاوه بر این‌ها، لابلای کلیپ‌های آموزشی می‌توانید ویدیوهای ولاگ و گشت و گذار در مناطق مختلف لندن و سوئد را هم در این کانال تماشا کنید.

کانال دست‌سازه‌های گردون

کانال Gardoon handmade یکی از بهترین کانال های یوتیوب فارسی برای علاقه‌مندان به کارهای دستی و خاص و البته زیباست. صاحب این کانال انواع آموزش مکرومه و قلاب بافی دارد که اتفاقا این روزها بسیار محبوب است. دلیل پرطرفدار بودن این کانال نسبت به چنل‌های آموزشی مشابه را می‌توان سادگی و تصویربرداری شیک و زیبا و مینیمال آن دانست. به محض وارد شدن به این کانال ظاهر زیبا و ملیح آن توجه‌تان را جلب می‌کند. بعد از آن هم می‌توانید از آموزش‌های جذاب و کاربردی این کانال از مبتدی تا پیشرفته استفاده کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

گردون

 

کانال احسان منصوری

جای کانالی مربوط به فیلم و سریال در لیست بهترین کانال های یوتیوب فارسی خالی بود. یکی از کانال‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کند، کانال یوتیوب احسان منصوری است که در اینستاگرام هم فعالیت می‌کند. او در این کانال انواع فیلم و سریال را معرفی می‌کند، لیست بهترین‌ها را ارائه می‌دهد و تحلیل‌های جذابی هم دارد. نکته خوب در مورد این کانال این است که فیلم و سریال ایرانی و خارجی نقد می‌کند و بنابراین به درد همه سلایق می‌خورد.

کانال فیتنس شیلی

تناسب اندام و فیتنس (البته از روش‌های اصولی و درست) هیچوقت به اندازه الآن ترند نبوده است. طبیعی است که با این همه طرفدار، افراد زیادی هم به دنبال پیج‌ها و کانال‌هایی باشند که در این راه به آن‌ها کمک می‌کند. اگر شما هم دوست دارید به اندام رویایی خود نزدیک شوید و در عین حال وقت و هزینه کافی برای رفتن به باشگاه را ندارید اصلا نگران نباشید. کانال Shaily Fitness یکی از بهترین کانال‌های یوتیوب فارسی است که به شما کمک می‌کند در خانه ورزش کنید و اصلا هم از این کار خسته نشوید. از پیاده روی در خانه گرفته تا ورزش‌های مقاومتی و عضله سازی با توضیحات کامل را می‌توانید در کانال این مربی پر انرژی پیدا کنید و مسیر تناسب اندام خود را با قدرت طی کنید.

کانال یوتیوب یک پله بالاتر

کانال YekPelleBalatar یکی از بهترین کانال های یوتیوب برای کسانی است که کسب و کار کوچکی اداره می‌کنند یا به دنبال مدیریت بهتر در هر موضوعی هستند. آموزش‌های کاربردی این کانال به شما کمک می‌کند راحت‌تر با چالش‌های مختلف روبه‌رو شوید و از پس آن‌ها بربیایید، کسب و کار خود را توسعه دهید و خلاصه راه‌های پیشرفت را یاد بگیرید. می‌توانید در مورد برنامه ریزی هم در این کانال یاد بگیرید و درباره مفاهیم مختلف بیشتر بدانید.

یک پله بالاتر

یک پله بالاتر

کانال تلگرام دکتر احمدیان

فرقی نمی‌کند کجا هستید و چه کار می‌کنید، به هرحال دانش زبان انگلیسی نه تنها مفید، بلکه ضروری است و به پیشرفت شغلی و فردی شما کمک زیادی خواهد کرد. کانال‌های زیادی برای یادگیری آموزش زبان وجود دارد، اما می‌توان گفت کانال دکتر احمدیان یا Dr Vlogtor جزو بهترین کانال های یوتیوب فارسی است که می‌توانید از آن بهره ببرید. این کانال یوتیوبی بیش از 77K مشترک دارد. دکتر احمدیان مدرس زبان انگلیسی در دانشگاه لیدز انگلستان است و همین هم خیال‌تان را راحت‌ می‌کند که قرار است زبان را از منبع درستی یاد بگیرید.

زبان با احمدیانیادگیری زبان با دکتر احمدیان

جمع بندی

اگر سری به یوتیوب بزنید یک نکته کاملا واضح است: بر خلاف محتوای خارجی، بازار یوتیوب فارسی جای خیلی زیادی تا اشباع شدن دارد و هنوز فضای زیادی برای تازه‌کارها در هر حوزه‌ای وجود دارد. بنابراین اگر کمی راجع به این شبکه اجتماعی اطلاعات کسب کنید، توانایی ضبط ویدیو‌های باکیفیت و ادیت آن‌ها را داشته باشید و البته ایده‌های خوبی هم داشته باشید می‌توانید به کسب درآمد از یوتیوب امیدوار باشید و خدا را چه دیدید، شاید روزی شما هم صاحب یکی از بهترین کانال‌ های یوتیوب فارسی شدید.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف