با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

چه زمانی باید از مشاوره سئو استفاده کنیم؟

چه زمانی باید از مشاوره سئو استفاده کنیم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

چه زمانی باید از مشاوره سئو استفاده کنیم؟


رشد و توسعه اینترنت باعث شده است که دنیا در این روزها مدام در حال تغییر باشد. این تغییرات بیشتر در کسب و کارهای مختلف قابل مشاهده است به طوری که از حالت سنتی و فیزیکی خارج شده و در حال حرکت به سمت آنلاین و دیجیتالی شدن هستند. همین امر باعث شده که رقابت در این فضا کمی سخت باشد. کسب و کارها برای حضور موفق و مؤثر در دنیای اینترنت و بالا بردن رتبه سایت خود به منظور جذب مخاطبان بیشتر، به خدمات سئو نیاز دارند. افرادی که خدمات مشاوره در زمینه سئو ارائه می‌کنند باید با کسب و کارهای مختلف آشنایی داشته و با شناخت نیازهای آن‌ها بتوانند برای مشکلات و مسائل مختلف، راه حل مناسب ارائه دهند. در این مقاله قصد داریم که با خدمات مشاوره سئو آشنا شده و ویژگی‌ها و وظایف مشاور سئو را مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره سئو چیست؟

سئو سایت (بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) فرایندی پیچیده و مستمر است که به منظور افزایش ترافیک سایت، نرخ کلیک، دانلود و افزایش درآمد توسط کارشناسان سئو انجام می‌شود. پیدا کردن مسیر مناسب در این حوزه و رسیدن به هدف نیاز به برنامه‌ریزی و کار دقیق دارد که باید توسط فرد متخصص در زمینه مشاوره سئو انجام شود. مشاوران سئو به صاحبان مشاغل و کسب و کار کمک می‌کنند تا در رقابت تنگاتنگ در دنیای اینترنت بتوانند رتبه‌های اول در جستجوی گوگل در حوزه کاری مربوطه را به خود اختصاص دهند.
اخذ مشاوره در زمینه سئو یک ایده جذاب و ایده‌آل به منظور کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل است که باعث می‌شود ورود مخاطبان و کاربران واقعی به سایت افزایش پیدا کند. افزایش بازدید مخاطبان از یک سایت باعث می‌شود که نرخ جذب بهبود پیدا کرده و در نتیجه منحر به افزایش میزان فروش و درآمد شود. به همین دلیل است که استفاده از یک فرد متخصص در زمینه مشاوره سئو به منظور بهبود شرایط سایت در موتورهای جستجو، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهینه سازی

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو فردی است که در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو تخصص داشته و فعالیت می‌کند. این افراد سعی می‌کنند که راه‌حل‌ها، ابزارها و هر چیزی که می‌تواند در بهبود رتبه و سئو سایت مؤثر باشد را به کار بگیرد. سئو سایت یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یک فرایند برنامه‌ریزی شده و مستمر است که توسط افراد متخصص در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ و سئو به صورت دائمی بر روی سایت‌های کسب و کارها و مشاغل مختلف انجام می‌شود. در صورتی که این افراد عملکرد درستی داشته باشند می‌توانند ترافیک بالایی را برای سایت فراهم کرده و در نتیجه نرخ بازدید، نرخ کلیک، دانلود، فروش و درآمد یک کسب و کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
مشاور سئو به فردی گفته می‌شود که در این زمینه تخصص داشته و با بهترین روش‌های بهبود سئو در یک سایت آشنایی داشته و می‌تواند این فرایند را سرعت ببخشد. البته که هیچوقت تضمینی از سمت مشاور برای دستیابی به نتیجه نهایی به صاحبان کسب و کار ارائه نمی‌دهد. فردی که در زمینه مشاوره سئو تخصص داشته و فعالیت می‌کند، بهترین راه و روش را برای بهبود شرایط سایت ارائه می‌دهد. مشاوران سئو معمولا چند سال در زمینه سئو فعالیت کرده‌اند و از تجربه بالایی در این زمینه برخوردار هستند. این افراد باید بتوانند برای هر کسب و کار متناسب با حوزه فعالیت، روش‌های متنوعی را ارائه دهند و از یک روش کلی برای هر کدام استفاده نکنند.

مشاور

مشاور فردی سئو


مشاور سئو وظیفه دارد که بهترین و کاربردی‌ترین کلمات کلیدی را پیدا کرده و برای تولید محتوا به منظور استفاده در سایت بکار بگیرد. همچنین مشاوران سئو وظیفه دارند که برای سئو داخلی و خارجی سایت برنامه‌ریزی کرده و با کدهای HTML آشنایی کافی داشته باشند. مشاور سئو به صاحبان مشاغل و کسب و کار کمک می‌کند که بتوانند رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بالا برده و از این طریق آگاهی مخاطبان از برند را افزایش دهند. افزایش آگاهی از برند باعث می‌شود که لیدها افزایش پیدا کرده و در نتیجه مشتریان و مخاطبان سایت نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

الگوریتم

سئو بر اساس این الگوریتم‌ها


افرادی که به عنوان مشاور حرفه‌ای سئو شناخته می‌شوند از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل در زمینه نحوه رتبه‌بندی سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو آگاهی کافی دارند. همچنین این افراد باید از آخرین آپدیت‌های گوگل مانند آپدیت الگوریتم مرغ مگس‌خوار اطلاع داشته و مشاوره خود در زمینه سئو را بر اساس این الگوریتم‌ها به مشاغل و کسب و کارهای مختلف ارائه دهند. امروزه بسیاری از روش‌های قدیمی برای جذب مخاطبان مانند استفاده از تبلیغات پاپ آپ و خرید بک‌لینک منسوخ شده و از تکنیک‌های سئو برای این منظور استفاده می‌شود. مشاوران سئو در این زمینه روش‌های مناسب‌تری را به کسب و کارها ارائه می‌دهند تا بتوانند به نتایج بهتری از فعالیت در فضای اینترنت بدست آورند.
از جمله خدماتی که به عنوان خدمات مشاوره سئو به کسب و کارهای فعال در فضای اینترنت ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  سئو فنی یا تکنیکال (Technical SEO)
  •  سئو داخلی (On-Page SEO)
  •  سئو خارجی (Off-Page SEO)
  •  برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی سئو

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ {هر آنچه باید بدانید}

وظایف مشاور سئو چیست؟

افرادی که در زمینه مشاوره سئو فعالیت می‌کنند باید از دانش عمومی و تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ برخوردار باشد. همچنین این افراد باید از آشنایی و آگاهی کافی در حوزه اصول بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز برخوردار باشد. از مهم‌ترین وظایف مشاور سئو به منظور بهینه‌سازی سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تدوین استراتژی سئو بر اساس نیاز برای کسب و کارها و حوزه‌های مختلف
  •  ارائه مشاوره در زمینه استفاده از کلمات کلیدی مناسب و کاربردی (Keyword Research) بر اساس حوزه فعالیت کسب و کار
  •  ارائه مشاوره تخصصی در زمینه تولید محتوای متنی، پادکست، گرافیکی و ویدئویی بر اساس اصول سئو
  •  بررسی و تجزیه و تحلیل سایت از لحاظ فنی یا تکنیکال
  •  ارائه مشاوره تخصصی در زیمه رفع مسائل و مشکلات وب‌سایت
  •  بررسی و تحلیل وب‌سایت از نظر سرعت
  • آنالیز رقبا در حوزه کاری مرتبط
  •  توانایی کار با ابزارهای مختلف و کاربرد در زمینه سئو به منظور آنالیز مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول
  •  ارائه گزارش عملکرد سایت با استفاده از ابزارهای آنالیز سایت
  •  ارائه استراتژی در زمینه بازاریابی محتوایی
  •  ارائه پیشنهاد و راه‌حل‌های مناسب جهت افزایش نرخ تبدیل سایت (افزایش تعداد کاربران به لید در سایت و تبدیل کاربران به مشتری)
  •  ارائه پیشنهاد و راه‌حل مناسب به منظور بهینه‌سازی سایت از نظر طراحی و ظاهر
  •  ارائه پیشنهاد و راهکار مناسب در راستای بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوها برای سایت
  •  معرفی بهترین و مناسب‌ترین روش به منظور ایجاد CTA (Call to Action) با فراخوان عمل برای سایت
  •  ارائه راه‌حل و پیشنهادهای مناسب به منظور فعالیت مناسب در شبکه‌های اجتماعی
  •  ارائه راه‌حل و راهکار مناسب در راستای لینک‌سازی داخلی و خارجی
  •  ارائه مشاوره لازم در زمینه الگوریتم‌های گوگل در رتبه‌بندی سایت و نحوه استفاده بهینه از این قوانین
  •  ارائه مشاوره در زمینه انتخاب هاستینگ
  •  ارائه مشاوره در زمینه سئو و راهکاری آن به منظور بهبود تجربه کاربری در سایت

اهمیت مشاوره سئو چیست؟

دنیای امروز به سمتی پیش رفته است که کسب و کارها از حال و هوای سنتی خارج شده و دیگر از روش‌های سنتی بازاریابی مانند تلفن، تراکت و غیره استفاده نمی‌کنند. در دنیای امروز اکثر تبلیغات به صورت آنلاین و در اینترنت انجام می‌گیرد. شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار که امروزه با اقبال زیادی از طرف کاربران روبرو هستند، مانند اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر به محلی برای کسب درآمد و فروشگاه آنلاین تبدیل شده‌اند. وب‌سایت یکی دیگر از پلتفرم‌های قابل اعتماد هستند که افراد زیادی از سایت‌های مختلف برای خرید لوازم و وسایل مورد نیاز خود استفاده می‌کنند.
کسب و کارها و مشاغل مختلف برای اینکه بتوانند مشتریان بیشتری از طریق سایت بدست آورند، باید بتوانند رتبه خوبی در صفحه نتایج جستجوی گوگل بدست آورند تا بتوانند سریع‌تر دیده و شناخته شوند. برای رسیدن به این منظور اجرای استراتژی‌ها و تکنیک‌های سئو از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل استفاده از خدمات مشاوره سئو از اهمیت زیادی برخوردار است تا صاحبان مشاغل و کسب وکارها بتوانند روند بهتری و درست‌تری را طی کنند.

استراتژی

اجرای استراتژی‌ها و تکنیک‌های سئو

هزینه مشاوره سئو چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کسب و کارها و مشاغلی که از خدمات مشاوره سئو استفاده می‌کنند، قیمت مشاوره و هزینه‌هایی است که باید برای دریافت این خدمات پرداخت کنند. سئو سایت موضوعی پیچیده محسوب می‌شود زیرا جذب ترافیک از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت فرایندی زمان‌بر به حساب می‌آید. به طور کلی بازاریابی موتورهای جستجو از جزئیات و پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است که باعث می‌شود هزینه ارائه خدمات مشاوره سئو به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه خدمات مشاوره سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  اندازه و ابعاد سایت: یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در هزینه خدمات مشاوره سئو به حساب می‌آید. بدون شک هر چه یک سایت ابعاد و اندازه بیشتری داشته باشد،‌ وقت و انرژی بیشتری برای سئو و بهینه‌سازی آن نیاز است.
  •  فوریت پروژه: پیش‌بینی دستیابی به نتیجه مطلوب از خدمات سئو و بهینه‌سازی دشوار است و فوریت پروژه در هزینه‌های مشاوره سئو مؤثر است.
  •  موقعیت کسب و کار: موقعیت مکانی یک کسب و کار در تعیین هزینه مشاوره سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال خدمات گردشگری و هتل در اصفهان در مقایسه با این خدمات در شهر اراک که کسب و کارهای کمتری در این حوزه فعالیت دارند، هزینه بیشتری خواهند داشت.
  •  میزان رقابت در حوزه کاری: یکی از عوامل مهم و مؤثر در هزینه خدمات مشاوره سئو، حوزه رقابتی کسب وکار است. هر چه میزان رقابت در یک حوزه بیشتر باشد، کسب نتیجه در این حوزه سخت‌تر بوده و به فعالیت بیشتری نیاز دارد که باعث افزایش هزینه‌های سئو می‌شود.
  •  وضعیت فنی و‌ب‌سایت: فناوری استفاده در طراحی سایت و عمر دامنه از عوامل مهمی هستند که بر هزینه خدمات مشاوره سئو مؤثر هستند. همچنین نوع سیستم مدیریت محتوایی که یک سایت استفاده می‌کند نیز در تعیین هزینه‌ها مؤثر خواهد بود.
  •  کلمات کلیدی هدف: تعداد کلمات و میزان رقابتی بودن کلمات انتخابی برای کسب و کار از دیگر عواملی هستند که بر هزینه سئو سایت مؤثر خواهند بود.
  •  کمپین لینک‌سازی: خرید رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های مهم برای افزایش اعتبار یک سایت و افزایش سرعت بهینه‌سازی سایت به حساب می‌آید. در صورتی که یک کسب و کار بخواهد از این روش برای افزایش مخاطبان خود استفاده کند، هزینه‌های سئو آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

در انتخاب مشاور سئو به چه نکاتی باید دقت کرد؟

خدمات مشاوره سئو برای سایت‌ها و کسب‌ و کارهای مختلف به منظور دستیابی به رتبه مناسب در نتایج جستجوی گوگل، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل در انتخاب فرد مناسب به عنوان مشاور سئو باید نهایت دقت را به خرج داد. از مهم‌ترین نکاتی که در زمان انتخاب مشاور سئو باید مورد توجه قرار بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  در دسترس بودن مشاور و پشتیبانی مستمر
  •  برخورداری از تخصص لازم در زمینه سئو و روش‌های اجرای آن
  •  برخورداری از تسلط کافی بر سیستم‌های مدیریت محتوا
  •  برخورداری از توانایی بررسی و تحلیل محتوا
  •  توانایی لینک‌سازی مناسب در سئو
  •  برخورداری از توانایی لازم جهت استفاده از ابزارهای مختلف به منظور تحلیل و بررسی سایت
  •  برخورداری از توانایی لازم به منظور بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت
  •  برخورداری از نقشه دقیق به منظور بهبود سایت از نظر سئو
  •  برخورداری از شناخت کامل در زمینه الگوریتم‌های گوگل به منظور رتبه‌بندی سایت‌ها

بیشتر بخوانید: 5 کتاب آموزشی صفر تا 100 دیجیتال مارکتینگ

جمع‌بندی

فعالیت در دنیای آنلاین و اینترنت، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای توسعه کسب و کارها و مشاغل مختلف به حساب می‌آید. در صورتی که کسب و کارها از حالت فعالیت به صورت سنتی فاصله نگرفته و به فضای مدرن و آنلاین ورود نکنند، از قافله عقب افتاده و محکوم به شکست خواهند بود. یکی از راه‌های موفقیت در حوزه کسب و کار آنلاین، توجه به اصول سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به منظور کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو است. به همین دلیل استفاده از خدمات مشاوره سئو به صورت تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار است. این خدمات که توسط افراد متخصص در این زمینه ارائه می‌شود می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر، موفقیت یک کسب و کار را فضای آنلاین به راحتی تضمین کند.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف