با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آموزش تولید محتوا با chatgpt

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:00، 1402/05/25
آموزش تولید محتوا با chatgpt
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

آموزش تولید محتوا با chatgpt


تحولات در اینترنت و تکنولوژی باعث تاثیر بسیار زیادی روی دنیای امروزی شده‌اند. چت جی پی تی یک ربات مشهور بوده که امروزه تبدیل به یکی از داغ‌ترین موضوعات در هر محفلی شده است. این ربات با کمک هوش مصنوعی کار کرده و می‌تواند امکاناتی نظیر ترجمه، تحقیق، تولید محتوا، برنامه‌نویسی و... را برای افراد انجام دهد. در این مقاله قصد داریم راجع به نحوه تولید محتوا با chatgpt اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذاریم. 

چگونه در چت جی پی تی اکانت بسازیم؟

قبل از آموزش تولید محتوا با چت جی پی تی اجازه دهید تا راجع به ساخت اکانت در این ربات توضیحات مفصلی را ارائه دهیم. با این توضیحات شما می‌توانید به راحتی به چت جی پی تی دسترسی داشته و سپس از امکانات آن استفاده کنید. توضیحات کامل در مقاله چت جی پی تی چیست؟، داده شده است. با این حال در این بخش نیز می‌توانید جزئیات آن را مطالعه نمایید.

در گام اول لازم است تا از طریق لینک https://openai.com/blog/chatgpt وارد وبسایت ربات شوید. توجه داشته باشید که این وبسایت فیلتر بوده و دسترسی به آن بدون فیلتر شکن امکان‌پذیر نخواهد بود. با وارد شدن به این آدرس، صفحه‌‌ای مانند عکس زیر برای شما باز خواهد شد.

وارد وبسایت شوید

وارد وبسایت شوید

در گام بعدی باید یک اکانت در این وبسایت ایجاد کنید. برای این منظور روی گزینه Try chat GPT زده و سپس در صفحه بعدی گزینه Sign up را انتخاب کنید.

اکانت بسازید

اکانت بسازید

در گام بعدی نیاز به یک ایمیل معتبر برای ثبت نام دارید. در کادر زیر باید آدرس ایمیل خود را بنویسید.

ورود یک ایمیل معتبر

ورود یک ایمیل معتبر

در مرحله بعد باید ایمیل وارد شده را تایید کنید. بدین منظور وارد صندوق ورودی ایمیل خود شوید. خواهید دید که یک لینک از طرف ربات برای شما ارسال شده است. با کلیک کردن روی لینک ارسال شده، ایمیل شما تایید خواهد شد.

تایید ایمیل

تایید ایمیل

سپس باید اطلاعات شخصی مانند نام و تاریخ تولد و... را در این قسمت وارد نمایید.

واردکردن باقی اطلاعات

واردکردن باقی اطلاعات

مرحله بعد یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت نام در چت جی پی تی است. در واقع در این مرحله بسیاری از افراد به بن بست خورده و نمی‌دانند چگونه شماره خود را ثبت نمایند. متاسفانه ربات چت جی پی تی امکان ثبت شماره از ایران را ندارد. به همین دلیل شما باید یک شماره مجازی خریداری کرده و از آن استفاده نمایید.

خریداری و ثبت یک شماره مجازی

خریداری و ثبت یک شماره مجازی

در آخر هم از شما خواسته می‌شود تا شماره وارد شده را تایید کرده و وارد اکانت شوید.

چگونه شماره مجازی خریداری کنیم؟

سوال بعدی که برای افراد در حین ثبت نام در ربات چت جی پی تی پیش می‌آید، نحوه خرید شماره مجازی است. در ادامه راهنما خرید شماره مجازی را نیز برای شما قرار خواهیم داد.

  1. در مرحله اول باید سایت NumberLand را در گوگل سرچ کرده و وارد آن شوید. در قسمت بالا و در سمت چپ صفحه‌‌ای که پیش روی شما باز می‌شود، باید گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. سپس اطلاعاتی که از شما می‌خواهد را وارد کرده و حساب کاربری خود را در این وبسایت ایجاد نمایید.
  2. بعد از آن که وارد اکانت خود شدید، در سمت راست صفحه یک لیست حاوی ابزارهای مختلف را مشاهده می‌کنید. شما باید گزینه OpenAI را انتخاب و روی آن کلیک کنید. صفحه‌‌ای مقابل شما باز خواهد شد که در آن یک فهرست بلند از شماره‌های مجازی کشورهای مختلف را می‌بینید. این شماره‌ها را می‌توان در ربات چت جی پی تی استفاده نمود. یکی از شماره‌ها را به دلخواه انتخاب کرده و خریداری کنید.
  3. برای خرید کافیست روی گزینه دریافت شماره کلیک کرده تا گزینه پرداخت آنلاین را برای شما بیاورد. بدین ترتیب با زدن گزینه پرداخت آنلاین و وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی، می‌توانید هزینه را پرداخت کنید.
  4. بعد از پرداخت هزینه باید شماره‌‌ای که در صفحه کاربری به شما نشان می‌دهد را کپی کرده و در کادر مربوطه در وبسایت چت جی پی تی وارد کنید. توجه داشته باشید که کشور مورد نظر را هم باید از سایت نامبر لند مشاهده کرده و انتخاب نمایید.
  5. در این مرحله یک کد در وبسایت نامبرلند برای شما ارسال خواهد شد. کد ارسالی را در صفحه چت جی پی تی وارد کرده و اجازه دهید تا شماره تایید شود. بدین ترتیب شما یک شماره مجازی خریداری کرده و از آن برای ساخت اکانت در چت جی پی تی استفاده نموده‌اید.

آشنایی با نحوه عملکرد ربات Chat GPT

آموزش تولید محتوا با چت جی پی تی امروزه بحث بسیار داغ و جالبی در میان افراد است. یکی از دلایل استقبال از این ربات آن است که امکان تولید محتوای رایگان را برای کاربران فراهم می‌آورد. این ربات از الگوریتم‌ها و تکنولوژی هوش مصنوعی به گونه‌‌ای استفاده می‌کند تا بتواند محتوا‌ها را بر اساس ایده‌های نو در قالب زبان طبیعی ارائه دهد. با کمک این ابزار می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک محتوای رایگان و با کیفیت دسترسی پیدا کنید.

آشنایی با چت جی پی تی

آشنایی با چت جی پی تی

این ربات از الگوریتم Machine Learning بهره می‌برد. بدین ترتیب هنگام مکالمه گویی با یک انسان واقعی در حال ارتباط هستید. خوشبختانه این ربات از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل فارسی زبانان می‌توانند روی تولید محتوا با chatgpt حساب ویژه‌‌ای باز کنند. جالب است بدانید که شما می‌توانید لحن و حتی سبک نوشتاری را هنگام چت با این ربات تعیین کنید. بدین ترتیب پاسخ‌ها مطابق استانداردهایی خواهد بود که شما تعیین کرده‌اید.

 

مزیت‌های تولید محتوا با chat gpt

چت جی پی تی می‌تواند بر اساس قوانین خاصی برای شما تولید محتوا انجام دهد. این ربات می‌تواند انواع کلمات کلیدی را در حین تولید محتوا تشخیص داده و با کمک اطلاعات جامعی که از موضوع مورد نظر دارد، اقدام به تولید محتوا نماید. جالب است بدانید شما می‌توانید با این ربات حتی بنرهای تبلیغاتی نیز تهیه کنید. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های تولید محتوا با chatgpt اشاره خواهیم کرد.

ساده‌سازی

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های محتواهای تولید شده توسط چت جی پی تی، ساده بودن و قابل فهم بودن آن‌ها است. برای مثال اگر به ربات دستور دهید که تمام اشعار مولوی را به شکلی ساده‌سازی کند تا یک کودک هم بتواند متوجه مفهوم آن شود، ربات در چند دقیقه برای شما این دستور را اجرا می‌کند. این موضوع به قدری جالب است که افراد برای فهم مفاهیم سخت و پیچیده نیز از ربات استفاده می‌کنند.

ترجمه

یکی دیگر از خدماتی که چت جی پی تی در اختیار شما قرار می‌دهد، ترجمه متون مختلف است. تفاوتی ندارد که به دنبال ترجمه یک مقاله تخصصی هستید یا می‌خواهید یک متن ساده را به فارسی ترجمه کنید، به هر حال چت جی پی تی برای شما مفید ظاهر خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که هنگام ترجمه ممکن است ربات نتواند برخی اصطلاحات علمی را به خوبی به فارسی بازگردانی کند اما به طور کلی می‌توان گفت تولید محتوا با chatgpt بسیار جالب و کاربردی است.

تحقیق

اگر می‌خواهید یک تحقیق کلاسی داشته باشید و یا حتی درباره یک موضوع خاص بیشتر بدانید، ربات چت جی پی تی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. دیگر نیازی به گذراندن ساعت‌ها وقت در گوگل یا ابزارهای مشابه نخواهید داشت. زیرا صرفا با دستور به چت جی پی تی می‌توانید راجع به موضوع مورد نظر سرچ تخصصی انجام دهید. هنگام تولید محتوا با chatgpt شما می‌توانید تعیین نمایید که پاسخ به سوال مورد نظرتان تا چه حد تخصصی باشد.

برای ارائه یک تحقیق جامع و مفصل بهتر است به خوبی به جزئیات اشاره کرده و حتی لحن، عناوین و سرفصل‌ها را نیز برای ربات تعیین کنید. بدین ترتیب می‌توانید تحقیقی جامع‌تر داشته باشید.

مشاوره

تولید محتوا با chatgpt دارای مزیت‌های بیشماری است اما این ربات حتی می‌تواند شبیه به یک مشاور نیز برای شما عمل کند. این ربات با منابع و کتاب‌های روان شناختی ارتباط داشته و با کمک آن‌ها می‌تواند همانند یک روانشناس حرفه‌‌ای با شما ارتباط برقرار کند.

البته شاید هنگام گفت و گو با ربات متوجه شوید که ربات نمی‌تواند دقیقا مانند یک انسان احساسات شما را درک نماید، اما بهر حال پیشنهاداتی که ارائه می‌دهد بر مبنای اصول و علم روانشناسی است. شما می‌توانید درباره موضوعات مختلفی مانند سرمایه‌گذاری، تصمیم برای خرید کالای خاص، ایده‌های برای بهبود کسب و کار و... از چت جی پی تی راهنمایی بخواهید.

برنامه‌نویسی

کمک از چت جی پی تی برای بالا بردن سرعت کدنویسی

هر چند بسیاری به دنبال تولید محتوا با chatgpt هستند اما قابلیت‌های فوق‌العاده این ربات همه را شگفت‌زده کرده است. این ربات کار برنامه‌نویسان را هم بسیار آسان کرده است. این ربات روی اصول مختلف برنامه‌نویسی مسلط بوده و حتی می‌تواند ایراد کد‌های ارائه شده توسط شما را نیز پیدا کند. بدین ترتیب می‌توانیم امیدوار باشیم که سرعت کار برنامه‌نویسی بسیار بالاتر رفته و احتمال خطا نیز در آن کمتر شود.

خلاصه کردن متون

اگر حوصله خواندن متون طولانی را ندارید و یا می‌خواهید یک متن طولانی برای شما در چند خط خلاصه شود؛ می‌توانید روی ربات چت جی پی تی حساب ویژه‌‌ای باز کنید. کافیست برای ربات مشخص کنید که می‌خواهید خلاصه متن شما چند خط باشد؟ کدام قسمت‌های متن حتما حفظ شوند؟ در نهایت ربات برای شما متن را به بهترین شکل خلاصه خواهد نمود.

مطالعه و یادگیری

اگر از طرفداران self learning هستید، چت جی پی تی برای شما دقیقا مانند یک معلم خصوصی عمل می‌کند. در واقع علاوه بر تولید محتوا با chatgpt شما می‌توانید از آن انتظار آموزش نیز داشته باشید. ربات برای شما مفاهیم را به نحوی بسیار ساده آن هم به شکل رایگان آموزش خواهد داد. ربات در انتخاب موضوع نیز محدودیت نداشته و می‌تواند آموزش را در موضوعات مختلفی مانند زبان ملیت‌های مختلف، مفاهیم علوم پایه، زبان‌های برنامه‌نویسی و... به شما ارائه کند.

این ابزار حتی می‌تواند مسائل درسی شما را نیز حل کرده و راه حل‌های مناسبی را ارائه نماید. البته این موضوع باعث شده تا بسیاری راجع به اثرات منفی استفاده از چت جی پی تی روی روند تحصیل دانش‌آموزان ابراز نگرانی کنند.

ساخت رزومه

اگر احساس می‌کنید توانایی نگارش و ارائه مهارت‌های خود را در رزومه ندارید، کافیست به ربات چت جی پی تی اعتماد کنید. این ربات علاوه بر نگارش رزومه می‌تواند ایرادات رزومه‌‌ای که نوشته‌اید را نیز به شما بازگو کند. بدین ترتیب با پیروی از پیشنهادات ربات می‌توانید رزومه بهتری بسازید.

سرگرمی

بسیاری از افراد به دنبال استفاده از چت جی پی تی برای موارد تخصصی مانند تولید محتوا با chatgpt هستند. با این وجود شما می‌توانید ربات چت جی پی تی را مانند یک دوست نیز در کنار خود داشته باشید. هنگامی که نیاز به هم صحبتی با یک دوست دارید اما فردی در کنار شما نیست، می‌توانید روی این ربات حساب ویژه‌‌ای به عنوان دوست باز کنید.

 

آموزش تولید محتوا با چت جی پی تی

اگر به دنبال راهنمای تولید محتوا با چت جی پی تی هستید، در این بخش از مقاله قرار است به نکات مهمی در این باره اشاره کنیم. همانطور که گفتیم شما می‌توانید با زبان فارسی با ربات چت کنید. این ربات پاسخ‌هایی بسیار طبیعی و با زبان فارسی به شما ارائه خواهد داد. نکته جالب راجع به استفاده از چت جی پی تی این است که شما هر چه بیشتر به زبان فارسی با آن چت کنید، امکان این که پاسخ‌های دقیق‌تر و طبیعی‌تری بگیرید.

برای استفاده بهینه از از ربات نکات ریزی وجود دارد که باعث بهبود کیفیت محتوا خواهد شد. در ادامه به این نکات بیشتر خواهیم پرداخت.

تربیت ربات

در نگاه اول شاید مفهوم تربیت ربات برای شما کمی عجیب باشد اما باید بدانید که این مسئله واقعیت دارد. هنگامی که شما به طور مکرر از چت جی پی تی می‌خواهید تا با زبان مورد نظرتان اقدام به ارائه تحقیق و جستجو کند، در واقع در حال تربیت آن هستید. ربات با این کار، دانش خود را ارتقا داده و نتایج بهتری را برای شما ارائه می‌دهد. به عبارت بهتر شما باید با ربات به گونه‌‌ای کار کنید که محتوای رایگان با کیفیت‌تری در اختیار شما قرار دهد.

توضیحات کاملی در اختیار ربات بگذارید

در بحث آموزش تولید محتوا با چت جی پی تی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه سوالات و توضیحات شما کامل‌تر باشد، ربات نیز نتایج کامل‌تری را برای شما ارائه می‌دهد. بنابراین اگر قصد تولید محتوا با chatgpt را دارید باید کلمات کلیدی اصلی و فرعی، موضوعات مورد نظر و زیرعنوان‌ها را برای ربات شرح دهید. علاوه بر این باید لحن دلخواهتان را نیز به توضیحات اضافه نمایید. بدین ترتیب محتوای کاملی خواهید داشت.

مسائل بومی و ملیتی نپرسید

توجه داشته باشید که برای تولید محتوا با chatgpt باید راجع به مسائلی از ربات سوال کنید که برای وی قابل فهم باشد. هر چه موضوع مورد نظر عام‌تر باشد، احتمال این که پاسخ صحیح‌تری دریافت کنید بیشتر خواهد بود. بنابراین تا جای ممکن راجع به تکه کلام‌ها یا ضرب المثل‌های کشور خاص یا مسائل ملی و بومی از ربات سوال نکنید. زیرا این گونه اطلاعات برای ربات خیلی تعریف شده نیست.

ویرایش را فراموش نکنید

هر چند تولید محتوا با chatgpt مزایای بیشماری دارد و اطلاعات دقیقی در آن ارائه می‌شود، اما نباید ویرایش را فراموش کنید. توجه داشته باشید که محتوای شما در انتها نیاز به ویرایش کلمات از نظر اشتباهات تایپی یا غلط‌های املایی دارد. علاوه بر این ممکن است برخی نکات نگارشی هم در آن رعایت نشده باشد. بنابراین محتوا را یک بار از ابتدا خوانده و از عدم وجود غلط‌های ویرایشی و نگارشی اطمینان حاصل کنید.

نقاط ضعف موجود در تولید محتوا با chatgpt

هر چند ربات چت جی پی تی در زمینه تولید محتوا بسیار دقیق عمل می‌کند اما هنوز هم می‌توان نقاط ضعفی را در محتواهای ارائه شده توسط این ربات یافت. در ادامه به نقاط ضعف تولید محتوا با chatgpt اشاره خواهیم کرد.

  • در برخی موارد تولید محتوا با chatgpt با ارائه پاسخ‌هایی غیرمرتبط همراه خواهد بود. در واقع ربات گاهی محتوای درخواست شده توسط کاربر را به خوبی درک نکرده و جملات نامربوطی ارائه می‌دهد.
  • ربات نمی‌تواند اصطلاحات محاوره‌‌ای و یا انواع گویش‌ها را درک کند. بدین ترتیب ممکن است محتوای ارائه شده با کمی اشکال همراه باشد.
  • در بسیاری از موارد دیده شده که پاسخ‌های ربات به سوالات مختلف، بسیار تکراری و عمومی بوده و به همین دلیل کیفیت کلی محتوای ارائه شده کم بوده است.

آیا گوگل استفاده از ربات چت جی پی تی برای تولید محتوا را منع کرده است؟

رقابت گوگل بارد با چت جی پی تی

هنگامی که بحث تولید محتوای رایگان توسط ربات چت جی پی تی مطرح شد، در ذهن بسیاری این سوال به وجود آمد که واکنش گوگل به این ربات چه خواهد بود؟ در گذشته گوگل با محتواهای تولید شده توسط انواع ربات‌ها به شدت برخورد جدی داشت. به همین دلیل بسیاری فکر می‌کردند این برخورد با چت جی پی تی نیز صورت خواهد گرفت.

با این وجود بحث برای ربات چت جی پی تی کمی متفاوت بود. استقبال بسیار زیاد مردم از این ربات و هوشمندی آن باعث شد تا گوگل نیز نظر خود را راجع به این ربات تغییر دهد. در واقع گوگل تصمیم گرفت تا با این ربات وارد رقابت شود.

هوش مصنوعی BARD یک تکنولوژی ارائه شده زیر نظر گوگل است، قرار است به زودی در بخش بررسی نتایج مرتبط با سئو وبسایت‌ها به کار گرفته شود. البته گوگل همچنان شرط اصلی خود را برای رتبه‌دهی به محتواها کیفیت قرار داده است. با این وجود گوگل به صراحت در وبلاگ خود عنوان کرده که با تولید محتوا با chatgpt هیچ مشکل خاصی ندارد به شرط آن که کیفیت مقاله قابل قبول باشد.

کلام آخر

امروزه ربات چت جی پی تی به عنوان یکی از تکنولوژی‌های مطرح در دنیا شناخته می‌شود. تفاوتی ندارد که از ربات چه انتظاری دارید، بهرحال او شما را شگفت‌زده می‌کند. ارائه پاسخ‌های رایگان باعث شده تا بحث تولید محتوا با chatgpt بیشتر از هر زمان دیگری داغ شود. اما لازم است تا آموزش تولید محتوا با چت جی پی تی را در برنامه خود قرار داده تا بتوانید از این ربات بهتر استفاده کنید. در این مقاله راجع به آموزش تولید محتوا با چت جی پی تی نکات مهمی را خاطر نشان کردیم. هرآنچه برای تولید محتوا با چت جی پی تی نیاز دارید با منتوریکس یاد خواهید گرفت.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف