با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

تولید محتوا در لینکدین

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:00، 1402/05/14
تولید محتوا در لینکدین
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

تولید محتوا در لینکدین


بسیاری از افراد گمان می‌کنند، لینکدین یک شبکه اجتماعی بدون هیجان و بی‌روح است که افراد کمی در آن حضور داشته و یا فعالیت آنچنان زیادی ندارند. اما جالب است بدانید لینکدین امروزه رشد بسیار زیادی داشته تا جایی که تعداد کاربران آن از 500 میلیون نفر گذشته است. در این مطلب قصد داریم به طور اختصاصی راجع به تولید محتوا در لینکدین صحبت کرده و نکات مهمی را در این باره بیان کنیم.

اهمیت تولید محتوا در لینکدین

امروزه بحث تولید محتوا در لینکدین بسیار داغ است؛ اما آیا از خود پرسیده‌اید فعالیت در این شبکه اجتماعی چه اهمیتی دارد؟ جالب است بدانید، سایت neilpatel در گزارشی جالب عنوان کرده لینکدین بعد از ایمیل به دومین شبکه محبوب برای نشر محتواهای مربوط به مشاغل و کسب و کار‌ها تبدیل گشته است.

تولید محتوا در لینکدین

تولید محتوا در لینکدین

علاوه بر این، امروزه 50 درصد از مشتریان مربوط به کسب و کارهایی که بر اساس b2b فعالیت می‌کنند، مربوط به شبکه اجتماعی لینکدین هستند. بنابراین می‌توان گفت فضای لینکدین یک فضای حرفه‌ای و اختصاصی است که بستر بسیار مناسبی برای افزایش فروش فراهم آورده است.

چه پست‌هایی را باید در لینکدین به اشتراک بگذاریم؟

با دیدن آمار بازدید خوبی که در لینکدین وجود دارد، می‌توان به اهمیت آموزش تولید محتوا در لینکدین پی برد. به همین دلیل در ادامه این بلاگ از تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس قصد داریم راهنمایی کلی برای نشر محتوا در لینکدین ارائه دهیم.

نشر مقالات وبسایت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی، تولید محتوا و نشر درست آن در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف است. بسیاری از افراد محتوای خوبی برای وبلاگ یا وبسایت خود آماده می‌کنند اما استفاده درستی از آن ندارند. اگر احساس می‌کنید محتوایی که روی وبلاگ خود نشر داده‌اید دارای کیفیت معقولی است می‌توانید آن را برای دیده شدن بیشتر روی لینکدین نیز نشر دهید.

برای این کار کافیست یک خلاصه از مقاله خود نوشته و آن را در حساب لینکدین خود بگذارید. سپس کاربران لینکدین را تشویق کنید تا برای خواندن ادامه مطلب به وبسایت شما مراجعه کنند. تیتر محتوا و خطوط اولیه محتوا در دیده شدن آن بسیار موثر است. بنابراین سعی کنید محتوا را جذاب شروع کرده و با یک تیتر زیبا همراه کنید. نکته دیگری که باید راجع به تولید محتوا در شبکه اجتماعی لینکدین بدانید این است که معمولا متون بلند در لینکدین بیشتر دیده می‌شوند.

استفاده از محتوای دیگران

در لینکدین می‌توانید راجع به مسائلی که به طور غیرمستقیم به برند شما مربوط می‌شوند نیز صحبت کنید. برای مثال اگر خبر خاصی وجود دارد که به طور غیر مستقیم روی فعالیت برند شما تاثیر می‌گذارد، می‌توانید روی آن مانور دهید. خبر را نشر داده و راجع به آن صحبت و بحث کنید.

موضوعات مهم جامعه که در بازه زمانی خاصی دارای اهمیت ویژه‌ای برای همه هستند نیز می‌توانند برای تولید محتوای مفید در لینکدین مناسب باشند. کافیست با محتوای خود، ارتباط انسانی عمیقی را با خوانندگان برقرار کنید.

انتشار ویدئو

محتواهای ویدئویی امروزه به یکی از محبوب‌ترین نوع محتواها تبدیل شده‌اند. ابداع شبکه اجتماعی تیک تاک و پیشرفت سریع آن دلیل خوبی برای پی بردن به محبوبیت محتواهای ویدئویی است. شاید فکر کنید تولید محتوای ویدئویی بسیار زمان‌بر بوده و نتیجه آن مطلوب نخواهد شد. اما کافیست نگاه کوتاهی به آمار بازدید ویدئوها در لینکدین داشته باشید.

اخیرا وبسایت brafton آماری منتشر کرده که نشان می‌دهد تقریبا نصف افرادی که با کمک ویدئو بازاریابی انجام می‌دهند، از شبکه اجتماعی لینکدین هم استفاده می‌کنند. نکته جالب اینجاست که تلاش این افراد برای بازاریابی از طریق ویدئوها در لینکدین تا 84 درصد موفقیت‌آمیز بوده است!

انتشار ویدیئو در لینکدین

انتشار ویدیئو در لینکدین

اگر قصد تولید محتوا در شبکه اجتماعی لینکدین به شکل ویدئو را دارید، باید از محتواهایی با زمان کوتاه استفاده کنید. برای مثال اگر ویدئو شما سه دقیقه و 50 ثانیه باشد، احتمالا کاربران تنها 10 ثانیه ابتدایی آن را می‌بینند. بنابراین انتخاب ویدئوهای کوتاه‌تر معقول‌تر به نظر می‌رسد.

یک ایده جالب برای تولید محتوا در لینکدین به شکل ویدئو این است که یک محتوای ویدئویی بلند را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و در لینکدین نشر دهید. سعی کنید در هر محتوا به یک سوال پاسخ داده و از این طریق مخاطب را جذب کنید.

استفاده از محتوای لیستی

در اکثر مواقع افراد صفحه اصلی لینکدین را به شکل بسیار سریع و خلاصه‌وار چک می‌کنند. بنابراین جدای از محتوای ویدئویی تولید محتوا در لینکدین به شکل چکیده‌های کوتاه یا لیست باید و نبایدها می‌تواند مفید باشد. در واقع شما با ارائه راهنمایی‌های کوتاه، لقمه‌هایی کوچک برای مخاطب خود آماده می‌کنید که هم جذاب است و هم وقت زیادی را از وی نمی‌گیرد. جملات کوتاه و لحن صمیمانه دو نکته مهمی هستند که باید در این نوع محتوا به آن توجه کنید.

انتشار محتوای بصری به شکل عکس یا محتوای گرافیکی

به طور کلی محتوای بصری در هر شبکه اجتماعی به خوبی دیده می‌شود. در لینکدین نیز این قانون وجود داشته و مخاطبان به خوبی از محتوای بصری استقبال می‌کنند. محتوای بصری می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، پیام را به بهترین شکل انتقال دهد. بنابراین شما می‌توانید از محتوای اینفوگرافیک نیز در پست‌های خود استفاده کنید.

بهترین استراتژی برای تولید محتوا در لینکدین

تا اینجای مقاله راجع به قالب‌های محبوب برای انتشار محتوا در لینکدین صحبت کردیم؛ اما لازم است بدانیم چگونه باید از این قالب‌ها برای تولید محتوا در لینکدین استفاده کنیم. در واقع در طی آموزش تولید محتوا در لینکدین شما باید یک استراتژی خوب برای انتشار محتوا را نیز فرا بگیرید. در ادامه نکات مهمی در این باره را بیان خواهیم کرد.

استراتژی تولید محتوا در لینکدین

استراتژی تولید محتوا در لینکدین

تعیین هدف

قبل از هر چیز مشخص کنید که چه هدفی از انتشار محتوا در لینکدین دارید؟ مشخص نکردن هدف دقیقا مانند زمانیست که شما سوار اتومبیل خود هستید اما نمی‌دانید مقصد کجاست. بدین ترتیب وقت و هزینه زیادی را بدون آن که به مقصد خاصی برسید، صرف خواهید کرد. آیا می‌خواهید مخاطبان بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید؟ آیا دوست دارید فروش محصولات خود را افزایش دهید؟ یا دوست دارید با مدیران و کسب و کارهای دیگر ارتباط برقرار کنید؟

شناسایی مخاطبین در لینکدین

بعد از مشخص کردن هدف باید بتوانید پرسونای مخاطب خود را نیز بشناسید. در هر کسب و کاری مشتریان ویژگی‌های متفاوتی دارند. رفتار مخاطب خود را در لینکدین دنبال کنید. مخاطبان شما چه پست‌هایی را بیشتر دوست دارند؟ چه محتوایی باعث همراهی وی با شما می‌شود؟ مخاطب شما از چه کارها و چه نوع محتواهایی دوری می‌کند؟

آزمون و خطا

ترس را کنار گذاشته و اجازه دهید اشتباهات شما درس‌های مهمی را به شما یاد دهند. اگر قبلا در فضای لینکدین فعالیت نکردید می‌توانید با آموزش تولید محتوا در لینکدین با این فضا بیشتر آشنا شوید. بعد از فعالیت در لینکدین نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و دوباره ادامه دهید. بدین ترتیب نتایج شما به مرور بهتر خواهد شد.

تقویم محتوایی بسازید

داشتن استراتژی برای تولید محتوا در لینکدین بسیار خوب است اما اگر برنامه مشخصی نداشته باشید، نتیجه خاصی نخواهید گرفت. داشتن تقویم محتوایی کمک می‌کند تا شما نتایج بهتری را در مدت زمان کوتاه‌تری کسب کنید. در ادامه به فواید تقویم محتوایی اشاره خواهیم کرد.

  • تقویم محتوایی به برنامه نشر محتوای شما نظم می‌دهد و کمک می‌کند تا ایده‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود را بهتر پیش ببرید.
  • تقویم محتوایی ریتم هماهنگ‌تری به محتواهای تولید شده توسط شما می‌دهد. بنابراین تنوع خوبی در محتوای شما ایجاد می‌کند.
  • مشتریان شما با یک تقویم محتوایی به یک سفر جذاب دعوت می‌شوند که در نهایت به هدف خاصی می‌رسند.
  • نگاه شما به صفحه لینکدین و محتواهایی که قرار است تولید کنید، عمیق‌تر و وسیع‌تر خواهد شد. بنابراین می‌توانید موضوعات مختلفی را پوشش دهید.

شناخت راه ارتباط با مخاطب

شما باید در هر محتوایی که منتشر می‌کنید، راهی برای گفت و گو با مخاطب بسازید. در واقع مخاطب باید با محتوای شما درگیر شده و آن را پیگیری کند. گذاشتن جایزه برای برخی پست‌ها و شرکت در مسابقه می‌تواند گزینه‌هایی برای ارتباط بیشتر با مخاطب باشد. در نهایت باید بدانید در تمامی شبکه‌های اجتماعی، ارتباط با مخاطب یک شرط اصلی است.

فعالیت پیوسته

یکی دیگر از رمزهای موفقیت در لینکدین آن است که شما باید به طور مداوم در این شبکه فعالیت کنید. به طور کلی در هر شبکه اجتماعی، فعالیت مستمر بسیار مهم است. بنابراین برنامه بلند مدتی حداقل برای یک سال تنظیم کرده و به طور پیوسته در آن فعالیت داشته باشید.
میزان فعالیت در لینکدین باید چقدر باشد؟

یکی از سوالات بسیار مهم در حوزه تولید محتوا در لینکدین این است که چه تعداد محتوا برای دیده شدن لازم است؟

وبسایت مشهور hubspot طی یک بررسی گزارش کرده که با انتشار دو پست اول در شبکه اجتماعی لینکدین، در صورتی که صد فالور داشته باشید، محتوای شما دو کلیک خواهد خورد. این در حالیست که با همان تعداد فالور در پست دهم، صرفه 0.5 کلیک خواهید داشت.
این آمار نشان می‌دهد که داشتن دو تا 5 پست در هفته در صفحه لینکدین ضروری است. البته نباید فراموش کنید که با رعایت نکات مهم تولید محتوا، می‌توانید تعداد کلیک بیشتری نیز داشته باشید.

نحوه عملکرد الگوریتم لینکدین چگونه است؟

الگوریتم لینکدین با شبکه‌های اجتماعی دیگر شباهت بسیار زیادی دارد. در این شبکه اجتماعی سه عامل روی نشان داده شدن پست به مخاطبان تاثیر دارند. این سه عامل شامل موارد زیر هستند.

  • ارتباط با افراد: هر چقدر که ارتباط شما با یک صفحه بیشتر باشد، امکان این که پست‌های آن صفحه را ببینید. بیشتر است.
  • سلیقه و علایق افراد: هر چه یک محتوا برای مخاطب جذاب‌تر باشد، مخاطب را بیشتر درگیر می‌کند. بنابراین مخاطب آن دسته از محتواها را بیشتر لایک کرده و یا کامنت می‌گذارد. بدین ترتیب پست‌های مشابه آن به مخاطب بیشتر نشان داده می‌شود تا مخاطب در آن شبکه اجتماعی بیشتر حضور داشته باشد.
  • احتمال جذب مخاطب: در بسیاری از مواقع الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی بدین صورت طراحی می‌شوند که ابتدا محتوا را به درصد خاصی از مخاطبان نشان می‌دهند. در صورتی که مخاطبان به محتوا جذب شدند و پست لایک یا کامنت دریافت کرد، آن را به مخاطبان بیشتری نشان می‌دهند. بدین ترتیب پست بیشتر دیده خواهد شد.

توجه داشته باشید که این عوامل را نمی‌توان با هیچ فرمول و پکیج خاصی موشکافی کرد. بنابراین باید تنها به دو عامل مهم توجه داشته باشید: ایجاد ارتباط با مخاطب و تولید محتوای مفید و با کیفیت.

اینستاگرام یا لینکدین؟

بدون شک اینستاگرام امروزه به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان تبدیل شده است. امروزه کمتر برندی پیدا می‌شود که در اینستاگرام حضور فعال نداشته باشد. به همین دلیل می‌توان گفت این شبکه اجتماعی در یک حالت رشد کامل به سر می‌برد. به همین دلیل وارد شدن به این فضا و داشتن رشد در کنار سایر رقبا کمی سخت به نظر می‌رسد. هر چند صرفه هزینه و زمان زیاد می‌توان این مسیر را هموارتر کند.

بیشتر بخوانید: آموزش رایگان اینستاگرام

این در حالیست که شرایط در لینکدین بسیار آسان‌تر است. ورود به فضای لینکدین و رشد در آن به نظر ساده‌تر رسیده و می‌توان با این کار به پیشرفت زود هنگام برند مورد نظر امیدوار بود. با این وجود باید به اصول تولید محتوا در این شبکه اجتماعی توجه داشته باشید.

آیا لینکدین بستر مناسبی برای کسب کارهای b2c است؟

همانطور که عنوان کردیم، بیشتر از 50 درصد ترافیک کسب و کارهای نوع b2b مربوط به شبکه اجتماعی لینکدین است؛ اما سوال اینجاست که این آمار درباره کسب و کارهای b2c چگونه است؟ همانطور که می‌دانیم جذب مشتری برای کسب و کارهای b2b با دشواری‌هایی روبروست. اما این آمار شگفت‌انگیز نشان می‌دهد لینکدین توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

فضای لینکدین مناسب کسب و کارها

فضای لینکدین مناسب کسب و کارها

با این حال می‌توان فهمید کسب و کارهای b2c هم می‌توانند به شرط رعایت اصول خاص و رعایت نکات مهم تولید محتوا در این شبکه موفق ظاهر شده و مورد توجه قرار بگیرند.

کلام آخر

لینکدین یک بستر بسیار پرپتانسیل به ویژه برای کسانی است که پیشرفت خیلی زیادی در توییتر یا اینستاگرام نداشتند. با این وجود فعالیت در این شبکه اجتماعی نیازمند رعایت یکسری اصول خاص است. در این مطلب راجع به تولید محتوا در لینکدین صحبت کرده و نکات مهمی را بازگو کردیم. با خواندن این مطلب می‌توانید محتوای جذاب‌تری تولید کرده و فعالیت بهتری در این شبکه داشته باشید.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف