با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

هدینگ در سئو چیست؟ آموزش اصولی استفاده از هدینگ در محتوا
تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:00، 1402/10/11
هدینگ در سئو چیست؟ آموزش اصولی استفاده از هدینگ در محتوا
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

هدینگ در سئو چیست؟ آموزش اصولی استفاده از هدینگ در محتوا


صفحات مختلف وب‌سایت‌ها متشکل از عناصر گوناگونی مانند محتوا، توضیحات، URL و... هستند. در بین این المان‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی که در دوره دیجیتال مارکتینگ باید به آن توجه کنیم تگ عنوان است که ساختار کلی متن شما را تشکیل داده و ضمن کمک به مخاطب برای پیدا کردن راحت قسمت‌های مختلف منجر می‌شود موتورهای جستجو محتوای تولید شده را بهتر درک کنند؛ در نتیجه استفاده صحیح از هدینگ در سئو وب‌سایت شما اثرگذار است. اگر می‌خواهید با کاربرد تیتر در سئوی وبسایت آشنا شوید تا انتهای این بخش با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید.

منظور از هدینگ یا تگ h چیست؟

پیش از پرداختن به کاربرد تگ h در مشاوره دیجیتال مارکتینگ سئوی سایت بهتر است با ماهیت آن آشنا شویم. هدینگ یا تگ h در حقیقت همان تیتر است که برای نظم دادن به محتوا و جلب توجه مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیتر باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که با مطالعه‌ی آن بتوان به خلاصه‌ای از محتوا دست پیدا کرد؛ بنابراین می‌توان هدینگ یا تیتر را عنوان شاخص به حساب آورد.

هدینگ در سئو: مفهوم تگ‌های H1 تا H6

تگ‌های عنوان به انواع مختلف H1 تا H6 تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها باید در جایگاه صحیح خود قرار بگیرند. برای مثال تگ H1 در بین هدینگ‌های مختلف ارزش بیشتری داشته و هویت مطلب را برای روبات‌های گوگل مشخص می‌کند؛‌ بنابراین توصیه می‌شود که از این تگ h در سئوی سایت خود حتماً یک بار استفاده کنید.

انواع تگ عنوان در ساختاربندی محتوا

تگ H1

تگ H2

تگ H3

تگ H4

تگ H5

تگ H6

همان‌طور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، بعد از H1 تگ H2 قرار می‌گیرد که در مقایسه با سایر هدینگ‌ها اهمیت بیشتری دارد؛ در نتیجه هیچ وقت نباید به جای آن از تگ H3 و... استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با افزایش عددی که کنار H قرار گرفته است، شکل ظاهری فونت کوچک‌تر شده و ارزش آن‌ هم در مقایسه با هدینگ‌هایی با عدد کمتر، کاهش می‌یابد.

هدینگ در سئو: مفهوم تگ‌های H1 تا H6

نقش و کاربرد تیتر H1 در سئوی وبسایت

در قسمت قبل اشاره کردیم که تگ h1 ارزش بیشتری داشته و هویت مطلب را برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند؛ با توجه به این مسئله سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان از این تگ به تعداد نامحدود استفاده کرد؟ شما می‌توانید به دفعات از نگ H1 در صفحه محتوای خود استفاده کنید، اما این کار به هیچ‌عنوان اصولی نیست و تأثیرات منفی در سئو سایت شما خواهد داشت.

با این حساب باید در زمان انتخاب تگ H1 به موارد زیر توجه کرده تا بتوانید از هدینگ در سئو به بهترین شکل ممکن استفاده کنید:

  • تگ H1 نباید خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد.
  • هدینگ شاخص محتوا باید موضوع مطلب را به خوبی به مخاطب منتقل کند.
  • مخاطب بعد از خواندن این تیتر به خواندن مطلب ترغیب شود.
  • از کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه در تگ H1 استفاده شود.

بررسی تعداد تگ H1 به کار رفته در محتوا

اگر می‌خواهید بدانید که در محتوای وب سایت شما از چند تگ H1 استفاده شده می‌توانید از روش‌های مختلف زیر استفاده کنید:

۱. استفاده از گزینه‌ی Inspect

در اولین روش می‌توانید روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه‌ی Inspect را انتخاب کنید. بعد از آن با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl + F می‌توانید تعداد تگ‌های H1 موجود در صفحه را بررسی کنید.

بررسی تعداد تگ H1 به کار رفته در محتوا

۲. استفاده از افزونه MozBar

افزونه MozBar یکی از ابزارهای آنالیز سئو است که برای بهینه‌ سازی نرخ تبدیل وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از نصب این افزونه و کلیک بر روی بخش Page Analysis می‌توان از تعداد تیتر شاخص صفحه مطلع شد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تعداد تیتر H1 و تیترهای H2 این مطلب از منتوریکس با استفاده از افزونه ذکر شده مشخص شده‌ است:

افزونه MozBar یکی از ابزارهای آنالیز سئو

اشتباهات رایج در استفاده از تگ h در سئوی سایت

گاهی اوقات افرادی که در زمینه‌ی سئو اطلاعات کافی ندارند از هدینگ‌ها برای بزرگ‌ کردن متن استفاده کرده و برای مثال قسمتی از متن را روی تگ H1 تنظیم می‌کنند. باید بدانید که هدف اصلی استفاده از هدینگ‌ها و تگ‌های H ساختاربندی صفحه و بهینه‌سازی آن از نظر موتورهای جستجو است، نه بولد کردن متن.

با توجه به این موضوع هر زمان که خواستید قسمتی از متن را بولد کنید، سایز آن را تغییر داده یا از گزینه‌ی مربوط به آن استفاده کنید؛ به‌علاوه همواره می‌توانید کار را به کاردان واگذار کرده و از خدمات تولید محتوا و سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس استفاده کنید.

نکات مهم کاربرد تیتر در سئوی وبسایت

نکات مهم کاربرد تیتر در سئوی وبسایت

به دلیل اهمیت بالای هدینگ در سئو باید به نکات این بخش توجه کنید تا همزمان با جلب توجه مخاطب منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان و در عین حال تولید محتوایی کاربردی شوید:

دسته‌بندی محتوا و خوانایی آن

احتمال اینکه خوانندگان تمام مطلب را به صورت خط به خط مطالعه کنند، پایین است؛ بنابراین باید هدینگ‌ها را به صورتی انتخاب کنید که مجموعه‌ی مطلب را به درستی دسته‌بندی کنند. محتوای نوشته‌شده به این روش شانس بالاتری برای نمایش در بین نتایج برتر تبلیغات در گوگل داشته و کاربران بیشتری آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک خواهند گذاشت.

دسته‌بندی محتوا و خوانایی آن از کاربردهای تیتر در سئوی وبسایت

عدم تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در تیتر

از دیگر نکات مهم استفاده از تگ h در سئوی سایت عدم تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در آن است؛ چرا که با این کار گوگل نسبت به وب‌سایت شما حساس شده و تصور می‌کند که از کلمات کلیدی به صورت تحمیل شده برای تولید محتوا استفاده می‌کنید.

برای ممانعت از بروز این مشکل می‌توانید متن خود را به چند بخش مختلف تقسیم کرده و بعداً آن‌ها را منتشر کنید؛ به‌علاوه از تگ‌های تکراری هم در صفحات خود استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: خدمات سئو چیست و چطور انجام می‌شود؟

سخن آخر

همان‌طور که ملاحظه کردید هدینگ در سئو سایت اهمیت زیادی داشته و استفاده صحیح از آن هم به مهارت خاصی نیاز دارد. با توجه به این موضوع می‌توانید تولید محتوا و سئو وب‌سایت خود را به مجموعه منتوریکس که سال‌ها است در این زمینه فعالیت می‌کند بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از تعرفه‌ها با شماره تلفن ۹۱۰۰۶۸۶۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف