با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو
تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:40، 1402/10/24
اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو


در نگاه اول شاید سئو و شبکه‌های اجتماعی دو مقوله جدا از هم در بحث مشاوره دیجیتال مارکتینگ به نظر برسند اما یک رابطه همزیستی بین آن‌ها وجود دارد که در صورت استفاده صحیح از این رابطه می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی افزایش ترافیک سایت به همراه داشته باشد. در مورد کاربرد شبکه اجتماعی در سئو شاید سیگنال‌های این شبکه‌ها به صورت مستقیم بر روی رتبه‌بندی جستجو اثر نداشته باشند، اما به طور کلی تأثیر قابل ملاحظه‌ای دارند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

اهمیت و کاربرد شبکه اجتماعی در سئو

در خصوص میزان اهمیت سوشال مدیا در سئو عقاید متفاوت است؛ اما به طور کلی این شبکه‌ها می‌توانند به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم بر رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو اثر بگذارند. مهم‌ترین اثرات مستقیم و غیر مستقیم شبکه‌های اجتماعی بر سئو شامل موارد زیر می‌شود:

اثرات مستقیم

اثرات غیرمستقیم

تعداد افراد لایک کننده برند در شبکه‌های اجتماعی

افزایش Inbound Link که در نتیجه بازدید بیشتر و آگاهی کاربران از نام برند به وجود می‌آید

تعداد اشتراک‌گذاری برند در شبکه‌های اجتماعی

تعداد فالوئرهای برند در شبکه‌های اجتماعی

کاهش نرخ فرار کاربران یا بانس ریت که منجر به افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت می‌شود.

تعداد پست‌هایی که در آن نام برند منشن شده یا لینک‌ وب‌سایت در آن قرار دارد.

اهمیت و کاربرد شبکه اجتماعی در سئو

نحوه تأثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو

در ادامه مبحث اهمیت سوشال سیگنال در سئو باید به این موضوع اشاره کرد که بیشترین اثر این شبکه‌ها بر روی سئو سایت، معمولا به صورت غیرمستقیم است. از مهم‌ترین راه‌های اثرگذاری این شبکه‌ها بر سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزایش ترافیک 

یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد شبکه اجتماعی در سئو، اشتراک‌گذاری محتوا است؛ این کار به شما کمک می‌کند که برند شما در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بگیرد. اشتراک‌گذاری، لایک و کامنت محتوا در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که این محتوا در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرد که می‌تواند منجر به افزایش بازدید از سایت، به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی شود.

افزایش اشتراک گذاری و طول عمر محتوا

محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، طول عمر بیشتری از محتواهای سایت دارند؛ زیرا این محتواها تا مدت‌ها پس از انتشار، قابلیت کشف و اشتراک‌گذاری را دارند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد شبکه اجتماعی در سئو افزایش طول عمر محتوا و جذب مخاطبان بیشتر خواهد بود.

تقویت سئوی محلی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی،‌ مانند فیس‌بوک و اینستاگرام، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بهبود سئو محلی داشته باشد. به‌روزرسانی منظم نمایه‌های شبکه‌های اجتماعی کسب و کار مانند نام،‌ آدرس، شماره تماس و غیره می‌تواند باعث بهبود دید شما در نتایج جستجوی محلی شود.

افزایش آگاهی از برند

یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد شبکه اجتماعی در سئو، ایجاد شهرت و اعتبار برای برند است. با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، نام تجاری و برند کسب و کار شما برای کاربران شناخته‌شده‌تر می‌شود و این امر باعث می‌شود که آن‌ها در زمان مواجه شدن با برند در نتایج جستجو بر روی آن کلیک کرده و وارد سایت شود.

اهمیت سوشال مدیا در سئو

تسهیل لینک سازی

انتشار گسترده محتوا در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که شانس لینک شدن آن توسط سایر نویسندگان و وبلاگ‌نویسان را افزایش می‌دهد. این موضوع یکی از مهم‌ترین عوامل در رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو محسوب می‌شود. 

بهبود دسترسی توسط موتور‌های جستجو

از دیگر موارد کاربرد شبکه اجتماعی در سئو این است که می‌تواند منجر به افزایش سرعت کشف و فهرست‌بندی محتوای سایت توسط موتورهای جستجو شود. هشدار دادن به محتوای جدید که از طریق اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد برای خزنده‌های گوگل امکان فهرست‌سازی را تسریع می‌کند.

راهبردهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سئو

راهبردهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سئو

پس از آشنایی با کاربرد شبکه اجتماعی در سئو، در این قسمت به راهبردهای استفاده مؤثر از این رسانه‌ها به منظور تقویت سئو سایت و بهینه سازی نرخ تبدیل می‌پردازیم و با چند نمونه از استراتژی‌های مؤثر در این زمینه آشنا می‌شویم.

  • اشتراک‌گذاری محتوای با کیفیت: جدا از آموزنده بودن یا سرگرم‌کننده بودن، محتوایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید که ارزش واقعی را برای مخاطبان شما فراهم کند.
  • بهینه‌سازی پروفایل شبکه‌های اجتماعی: پروفایل شبکه اجتماعی باید کامل و مطابق با اطلاعات وب‌سایت بوده و مواردی مانند نام، موقعیت مکانی، اطلاعات تماس و اطلاعات مختصری از کسب و کار را به اشتراک بگذارد.
  • استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی: برای محتوهای وب‌سایت یا وبلاگ خود از دکمه‌های اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که امکان اشتراک‌گذاری محتوا را برای کاربران آسان کند.
  • استفاده از کلمات کلیدی در محتوای شبکه اجتماعی: از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در محتوای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید؛ همچنین سعی کنید که هشتگ‌ها مرتبط با موضوع محتوا و کسب و کار شما باشد.
  • به‌روزرسانی منظم پروفایل شبکه‌های اجتماعی: همواره سعی کنید که با به‌روزرسانی منظم پروفایل شبکه اجتماعی کسب و کار خود و انتشار محتوای تازه، در این شبکه‌های فعال باقی بمانید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان بیشتری با محتوا درگیر شده و این موضوع می‌تواند بر روی سئو سایت اثر مثبت داشته باشد.
  • تبلیغ بک‌لینک‌های با کیفیت بالا: در صورت نیاز به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ در گوگل محتوای خود، از محتواهایی استفاده کنید که بک‌لینک‌های با کیفیت به دست آورده یا پتانسیل به دست آوردن آن را دارد.
  • ایجاد یک جامعه قوی: فعالیت و تعامل با مخاطبان در طریق پاسخ‌دهی به نظرات و گفتگو می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت، وفاداری به برند و حفظ مشتریان می‌شود.

برای بررسی هزینه و شرایط انجام خدمات سئو، این صفحه از منتوریکس را بررسی نمایید.

سخن آخر

در دنیای امروز نمی‌توان نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی انسان را انکار کرد زیرا تمام جنبه‌های زندگی روزمره را درگیر خود کرده است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها به منظور جذب بیشتر افراد و دستیابی به موفقیت از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد شبکه اجتماعی در سئو است که می‌تواند به صورت مستقیم با افزایش جذب کاربران منجر به بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو شود.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف