با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

پست مهمان چیست؟ کاربرد در سئو
تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:09، 1402/10/18
پست مهمان چیست؟ کاربرد در سئو
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

پست مهمان چیست؟ کاربرد در سئو


یکی از راه‌های افزایش ترافیک برای سایت‌ها، تقویت سئو سایت است. یکی از لازمه‌های سئو قوی سایت، برخورداری از محتوای غنی و قوی است. از مهم‌ترین روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان سئو سایت را ارتقاء داد، انتشار پست مهمان در سایت‌های معتبر است. استفاده از این روش می‌تواند دید وب‌سایت را افزایش داده و شرایطی را فراهم کند که مخاطبان بیشتری به سایت دسترسی داشته باشند.

اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی به دنبال کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجوی اینترنت هستید، یکی از روش‌های رسیدن به این هدف، ارسال پست مهمان در صفحات معتبر است.

پست مهمان (Guest Posting) چیست؟

پست مهمان یا وبلاگ‌نویسی مهمان به فرایندی گفته می‌شود که در آن یک سایت به عنوان میزبان یک محتوای متنی از یک سایت با وبلاگ دیگر را به عنوان مهمان منتشر می‌کند. در واقع با این کار بین یک سایت یا وبلاگ یا سایت دیگر ارتباط برقرار می‌شود و این تبادل لینک صورت می‌گیرد که می‌تواند منجر به افزایش ترافیک سایت شود.

کاربرد User Guest Post در سئو

کاربرد User Guest Post در سئو چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها مورد توجه قرار می‌دهد، لینک است؛ در واقع گوگل برای سایت‌هایی که دارای بک‌لینک معتبر هستند ارزش زیادی قائل شده و و رتبه آن‌ها در نتایج جستجو افزایش می‌دهد. به همین دلیل پست مهمان یا وبلاگ‌نویسی مهمان فرصت عالی محسوب می‌شود که به کمک آن می‌توان محتواهایی متنی غنی و قوی در سایت‌های معتبر منتشر کرده و از این محتوا به سایت خود بک‌لینک داد.

انتشار مطالب و محتواهای غنی در سایت‌های معتبر به عنوان پست مهمان باعث می‌شود که مخاطبان جدید با سایت شما آشنا شوند؛ همچنین با این روش و از طریق لینک‌های ورودی می‌توان ارزش سایت خود را نزد گوگل بهبود بخشیده و در صفحه نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کرد.

نکات مهم در نوشتن پست مهمان

با توجه به تأثیر User Gust Post در سئو یک سری نکات و ترفندها وجود دارد که در زمان نوشتن پست مهمان باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه با نکات مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد آشنا می‌شویم.

از محتوای وب‌سایت میزبان، اطلاعات بیشتری کسب کنید

اولین نکته که در انتشار پست مهمان باید مورد توجه قرار بگیرد، جستجوی کلمات کلیدی مدنظر خود در وب‌سایت میزبان است. از مهم‌ترین نکاتی که در اولین قدم باید مدنظر قرار بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در وب‌سایت میزبان برای چه سطح کاربرانی محتوا تولید می‌شود؟
  • محتواهای منتشر شده در سایت میزبان چه نوع محتوایی هستند؟ دارای مفاهیم عمومی هستند یا از نوع تخصصی و آموزشی هستند؟
  • لحن محتواهای منتشر شده در سایت میزبان چه شکل است؟

با اطلاع از این موارد می‌توانید محتوایی را برای انتشار در سایت میزبان آماده کنید که بتواند به بهترین شکل ممکن با کاربران و مخاطبان آن ارتباط برقرار کند.

نکات مهم در نوشتن پست مهمان

بررسی سایر پست‌های میزبان

پیش از اینکه محتوای خود را برای انتشار در اختیار سایت میزبان قرار دهید، سایر پست‌های مهمان را بررسی کنید؛ انواع پست مهمان منتشر شده در این سایت را از نظر تعداد کامنت‌ها و تعداد اشتراک در شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار دهید.

تبدیل شدن به چهره شناخته شده در سایت میزبان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث افزایش ترافیک سایت شما از طریق پست مهمان می‌شود، این است که در سایت میزبان به یک چهره شناخته شده تبدیل شوید. بهترین راه برای رسیدن به این شرایط، عضویت در سایت مورد نظر و مشارکت در بخش کامنت‌های آن است. همچنین از طریق اشتراک‌گذاری پست‌های وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان به چهره‌ای شناخته شده در سایت میزبان تبدیل شد.

توجه به تعداد لینک‌های درون مقاله

هدف از نوشتم محتوای متنی و انتشار آن به عنوان پست مهمان در یک سایت دیگر، معرفی یک سایت یا کسب و کار است؛ در واقع شما با نوشتن این محتوا و انتشار آن در یک سایت دیگر، محتوا را سایت خود لینک می‌دهد. اما نکته مهم در استفاده از این روش، عدم استفاده از تعداد زیادی لینک از محتوای پست مهمان به سایت خود است.

استفاده از تعداد لینک‌های زیاد هم از کیفیت محتوا و مقاله می‌کاهد، هم اینکه باعث می‌شود اعتبار سایت و کسب و کار شما نیز کم شود. به همین دلیل نباید از بیش از 3 لینک در محتوای پست‌های مهمان استفاده کرد.

تکمیل دقیق بخش معرفی نویسنده

این بخش معمولا در انتهای پست مهمان قرار دارد که در آن می‌توان علاوه بر درج اطلاعاتی درباره نویسنده، نسبت به درج لینک سایت نیز اقدام کرد. به همین دلیل در زمان تکمیل این بخش نهایت دقت را به خرج دهید. توصیه می‌شود برای لینک‌دهی به سایت نیز یک انکر تست مناسب انتخاب کرد که با کلمه کلیدی پست مهمان مشابه نباشد.

بررسی بازه‌های زمان به‌روزرسانی در سایت میزبان

یکی از نکات مهم در انتشار پست مهمان، آگاهی از بازه‌های زمان به‌روزرسانی سایت میزبان است. این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید تخمین بزنید که محتوای شما تا چه زمان در صفحه اول سایت نمایش داده می‌شود؛ هر چه این مدت زمان بیشتر باشد به این معنی است که پست شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

همچنین این موضوع را بررسی کنید که آیا در سایت میزبان محتوایی مشابه با محتوای شما از نظر عنوان یا موضوع منتشر شده است؛ در صورتی که پاسخ این سؤال مثبت باشد باید موضوع پست و محتوای خود را تغییر دهید.

مزایای انتشار پست میزبان چیست؟

اولین و اصلی‌ترین هدف از انتشار پست مهمان در یک سایت دیگر، دریافت بک‌لینک از یک سایت معتبر است تا ترافیک ورودی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. استفاده از ویژگی‌ User Guest Mode در سئو مزایایی به همراه دارد که در جدول زیر مهم‌ترین مزایا و اثر آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

گرفتن بک‌لینک از یک سایت معتبر

بر اساس الگوریتم‌های گوگل می‌تواند اعتبار سایت شما را بالا برده و باعث شود که ربات‌های گوگل در زمان بررسی سایت رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو در نظر بگیرند.

افزایش ترافیک وب‌سایت

در صورت انتشار پست میزبان در یک سایت معتبر و مرتبط از نظر موضوعی، باعث جذب کاربران سایت به پست و مطالب شما شده و در نتیجه منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شود.

افزایش آگاهی از برند

مشاهده پست و محتوای شما در سایت‌ها معتبر باعث شناخته شدن و تأثیرگذاری مثبت در ذهن مخاطبان می‌شود.

لیست سایت‌های رایگان و پولی درج پست مهمان

لیست سایت‌های رایگان و پولی درج پست مهمان

همانطور که اشاره شد مهم‌ترین و اثرگذارترین نکته در انتشار پست مهمان، درج آن در سایت‌های است که از اعتبار بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل در این بخش لیست سایت‌های رایگان و پولی درج پست مهمان ایرانی و خارجی را معرفی می‌کنیم. برای دریافت خدمات سئو سایت، می‌توانید با منتوریکس در تماس باشید.

نام سایت

ویژگی

نیما تودی

از محتواهای مرتبط با شبکه‌های اجتماعی میزبانی می‌کند

اخبار رسمی

از محتواهای مختلف در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رویداد، ورزش و سبک زندگی میزبانی می‌کند

پست مگ

امکان انتشار پست مهمان در همه زمینه‌ها را دارد و پست را به صورت دائمی نمایش می‌دهد

چطور

برای انتشار محتوا در حوزه‌های سبک زندگی، توسعه فردی و موفقیت کسب و کار مناسب است

ویرگول

یکی از بهترین سایت‌ها برای انتشار پست میزبان است که از محتواهای مختلف در هر زمینه‌ای میزبانی می‌کند

گراف

برای انتشار محتوا در زمینه بازاریابی دیجیتالی بهترین گزینه محسوب می‌شود

کاموا

امکان فروش محصولات مختلف را فراهم می‌کند و می‌توان به عنوان مهمان محصولات خود را معرفی کرده و به فروش رساند

باشگاه محتوا

بهترین گزینه برای انتشار محتوا در زمینه تبلیغات در گوگل است

کالج تپسل

از سایت‌های پیشگام در دیجیتال مارکتینگ بوده و بهترین گزینه برای انتشار پست مهمان در این حوزه محسوب می‌شود

مدیااد

یکی از گزینه‌های برتر در زمینه انتشار محتوا در حوزه دیجیتال مارکتینگ است

نت نوشت

امکان انتشار مطالب نیمه‌تخصصی و تخصصی در زمینه‌ای را فراهم کرده است.

Medium

با بیش از 120 میلیون خواننده بهترین گزینه برای محتوا در حوزه علم و فناوری است

Copyblogger

بهترین گزینه برای انتشار محتوا در حوزه بازاریابی محتوای آنلاین است

CMO

یکی از بهترین سایت‌ها در حوزه بازاریابی دیجیتال است که مخاطبان آن مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف هستند.

Social Media Examiner

یکی از بهترین سایت‌ها برای انتشار پست مهمان است که وسواس زیادی در انتشار محتوا به خرج می‌دهد

Business Insider

فعالان صنایع مختلف مخاطب این سایت هستند و یکی از بهترین گزینه‌ها به منظور محتوای مورد نیاز آن‌ها به عنوان پست مهمان به حساب می‌آید.

Inc.com

در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ کاربردی، خدمات و ابزارهایی تمرکز دارد که برای مشاغل کوچک طراحی شده است و دستورالعمل‌های ساده‌ای را برای مشارکت‌کنندگان در نظر گرفته است.

Smashing Magazine

در زمینه توسعه و طراحی وب فعالیت می‌کند و مطالب و محتوای با کیفیت در این حوزه را به عنوان پست مهمان منتشر می‌کند.

MarketingProfs

به صورت اختصاصی برای افراد فعال در زمینه بازاریابی طراحی شده و از پست‌های مرتبط با این موضوع میزبانی می‌کند.

About

امکان انتشار محتوای متنی و ویدئویی در بیش از 1000 موضوع مختلف را فراهم کرده است

سخن آخر

بهبود سئو یک سایت که منجر به بالارفتن رتبه در نتایج جستجو و افزایش ترافیک سایت می‌شود، از اهمیت بسیار زیادی در خدمات CRO برخوردار است. به این منظور از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که انتشار پست مهمان در سایت‌های معتبر و پربازدید، یکی از روش‌هایی است که با گرفتن بک‌لینک می‌تواند اعتبار سایت را نزد گوگل افزایش داده و رتبه بهتر در صفحه نتایج جستجو را به همراه داشته باشد.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف