با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

تگ H1 چیست؟

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
17:02، 1399/04/07
تگ H1 چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

تگ H1 چیست؟


اگر شما هم برنامه‌نویس نباشید احتمالاً با دیدن همین واژه نامانوس تگ H1 احساس خواهید کرد که با نکته‌ی پیچیده‌ای روبرو هستید. اما در حقیقت موضوع ساده‌تر از این حرفاست. بگذارید از ساده کردن نام شروع کنیم.
کلمه H مخفف واژه heading است؛ همان عنوان یا تیتر. یعنی عنوانی که در ابتدای صفحه اختصاص پیدا کرده. مثلا همین صفحه "تگ H1 چیست؟" H1 صفحه محسوب می‌شود. حالا ممکن است 2 سوال برای شما پیش بیاید:
اول این که عدد 1 نشانگر چیست؟ جواب این است که در یک صفحه ممکن است چندین تیتر داشته باشیم که H1 اولین تیتر و مهم‌ترین آن‌هاست. (یعنی تیتر اول) و در جریان باشید ما تگ‌های H2,H3…H6 در یک صفحه هم داریم که هیچکدام اهمیت H1 را ندارند.
دوم این که با تگ تایتل چه فرقی می‌کند؟ جواب این است که تگ تایتل در صفحه سرچ گوگل نمایش داده می‌شود و تگ H1 در داخل صفحه‌ای که کاربر وارد می‌شود دیده می‌شود. یعنی H1 را کاربر در صفحه می‌بیند اما تگ تایتل را خیر.
اگر برنامه نویس نیستید نخوانید: از نظر برنامه‌نویسی هم تگ تایتل در head قرار می‌گیرد و تگ H1 در body. شما که برنامه‌نویس نیستید چرا خواندید؟:))

اما چرا تگ H1 مهم است؟ و چقدر مهم است؟

طبیعی است که به احتمال بسیار زیاد بازگو کننده محتویات آن صفحه است؛ مثل همین صفحه. بنابراین موتورهای جستجو از تگ H1 به مانند آدرسی نسبتا دقیق استفاده می‌کنند که بفهمند محتوای صفحه دقیقاً چیست. نکته مهم این که اهمیت این تگ به مراتب کمتر از تگ تایتل است.

تگ H1 را چگونه بنویسید؟

عموماً می‌توانید خودتان را راحت کنید و هر آنچه برای تگ تایتل نوشته‌اید استفاده کنید. بسیاری از CMSهای آماده مانند وردپرس این کار را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهند. برخی مواقع هم پیش می‌آید که بخواهیم بین این دو تفاوتی قائل شویم. مثلا ممکن است ما برای افزایش CTR این صفحه در نتایج گوگل بخواهیم تگ تایتل را این گونه تغییر دهیم: "تگ H1 چیست؟ چگونه تگ H1 عالی بنویسیم؟" اما در صفحه به همان "تگ H1 چیست؟" بسنده کنیم.

در نهایت این نکات حیاتی را برای نوشتن این تگ لحاظ کنید:

  • نبایدها:
    از نوشتن تگ H1 پنهان خودداری کنید. گوگل پارامترهای پنهان شده در صفحه را دوست ندارد و به آن‌ها همیشه مشکوک است.
    دقت کنید که تگ H1 در صفحه تکرار (duplicate) نشده باشد.
  • بایدها:
    بهتر است با تگ تایتل شباهت داشته باشد.
    کلمات کلیدی را در آن به کار ببرید.

متای کیورد یا همان کلمات کلیدی

به سراغ این مورد نمی‌توان رفت مگر آن سری به تاریخ موتورهای جستجو زد. زمانی که هنوز گوگل به دنیا نیامده بوده و AltaVista بود infoseek و چندتای دیگر. موتورهای جستجو چطور کار می‌کردند؟ تقریباً کار زیادی نمی‌کردند و صرفاً یک دایرکتوری بودند. صاحبان وب‌سایت‌ها لینک هر صفحه‌ای که تولید می‌کردند را در آن‌ها وارد می‌کردند و برای این که به این موتورهای جستجو بفهمانند که صفحه درباره چیست، تعدادی کلمات کلیدی معرفی می‌کردند.
طبیعی بود که راه برای فریب دادن موتورهای جستجو باز بود. به همین خاطر ممکن بود جستجو کنید "لحظه تحویل سال" و وارد صفحه‌ای شوید که تلاش می‌کرد به شما عینک دودی بفروشد. اگر source سایت را نگاهی می‌انداختید می‌دید که واژه "لحظه تحویل سال" عین مسلسل تکرار شده است. بساط این ماجرا را گوگل برچید؛ گویی که اصلاً از اول چنین قابلیتی نبوده است. اکنون در این که کلمات کلیدی نقشی در سئو بازی نمی‌کنند، کمتر کسی است که تردید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟ آشنایی با تعرفه و هزینه خدمات سئو در منتوریکس 

جمع بندی

از این ماجرا سال‌ها می‌گذرد اما هنوز بسیاری از سئوکارها کلمات کلیدی را می‌نویسند. چرا؟ به دو دلیل: اوایل بسیاری احتمال می‌دادند که ممکن است دوباره اهمیت پیدا کنند و دلیل دوم این که کلمات کلیدی برای موتورهای جستجویی مانند یاهو و بینگ هنوز مهم بودند.
توصیه ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس این است که برای این قسمت وقت نگذارید و اگر هنوز شک دارید به چند کلمه کلیدی بسنده کنید؛ راحت و ساده.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف