با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

6 نکته برای انتخاب آژانس تبلیغات گوگل ادز در ایران

شیما تیموری
شیما تیموری
01:57، 1399/08/12
6 نکته برای انتخاب آژانس تبلیغات گوگل ادز در ایران
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

6 نکته برای انتخاب آژانس تبلیغات گوگل ادز در ایران


تا حالا برای پیدا کردن آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل ادز چقدر به زحمت افتاده‌اید؟ آیا از انتخاب‌تان راضی بوده‌اید؟ شاید هم هنوز مشغول جستجو و پیدا کردن آژانس تبلیغات گوگل ادز هستید. منتوریکس در این مطلب راهنمایی‌تان می‌کند تا آژانس تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات کلیکی مناسبی پیدا کنید.

مزیت تبلیغات گوگل ادز

قبلا از تاثیر مستقیم تبلیغات کلیکی (PPC Advertising) بر رشد کسب و کارها گفته‌ایم و تفاوتش را با سئو سایت بیان کرده‌ایم. کمپین‌های PPC موفق، به طرز عجیب و پرسرعتی نرخ کلیک و تبدیل را بالا می‌برند اما اگر به درستی استفاده نشوند یا تنظیمات خوبی نداشته باشند، با همان سرعت بالا به بودجه و اعتبارتان لطمه خواهند زد. به همین خاطر، خیلی از صاحبان و مدیران کسب و کار و مدیران بخش بازاریابی دیجیتال روی انتخاب آژانسی موفق برای برگزاری کمپین‌های کلیکی تاکید دارند.

تبلیغات کلیکی گوگل ادز فقط محدود به قسمت ایجاد کمپین و به امان خدا رها کردنش نمی‌شوند. بعد از ساخت کمپین، باید آن را دائما بررسی کرد، بهبودش داد و به محض مشاهده‌ی مشکل، رفعش کرد؛ در غیر این صورت، این کمپین چیزی جز ضرر نخواهد بود و فایده‌ای هم نخواهد داشت.

مزیت گوگل ادز در ایراناز اپلیکیشن گوگل ادز هم می‌توانید در زمان‌هایی که به سیستم دسکتاپ دسترسی ندارید، استفاده کنید. 

از آنجایی که بخش تبلیغات گوگل ادز در ایران، زیر مجموعه‌ی آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ است؛ بنابراین برای پیدا کردن آژانس تبلیغات گوگل ادز باید سراغ آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بروید و براساس موارد زیر آن‌ها را بررسی کنید.

1. سابقه و تجربه در اولویت است

اولین معیاری که باید مدنظر داشته باشید، تجربه و حسن شهرت آژانس دیجیتال مارکتینگ است. در همه‌ی زمینه‌ها هم این دو معیار تعیین‌کننده هستند. آژانس‌هایی که سابقه‌ی 10 یا 15 ساله در دیجیتال مارکتینگ ایران دارند، طبیعتا تجربه‌ی بیشتری هم در این زمینه دارند که می‌تواند کمک‌تان کند تا کمپین‌های تبلیغاتی بهتری داشته باشید. هرچند تکیه‌ی کامل روی این عامل، کار درستی نیست. چه بسیار آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نوپایی که با نیروی جوان و خلاق، ایده‌های تبلیغاتی بهتری در سر دارند و کارشان بهتر است.

خیلی از آژانس‌های تبلیغات کلیکی ادعا می‌کنند که در صورت کار با آن‌ها، نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالایی (ROI) خواهند داشت، در صورتی که شما نباید به جملات و کلمات آن‌ها در وبسایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی‌شان نگاه کنید؛ شما باید دنبال تجربه‌های واقعی و Testimonial مشتریان‌شان بگردید. معمولا در صفحه‌ی اصلی وبسایت هر آژانس دیجیتال مارکتینگی، بخشی به اسم Testimonial هست که بازخورد مشتریان را آورده. شما می‌توانید نظرشان را بخوانید و شرکت‌شان را بررسی کنید تا به درستی کار آژانس پی ببرید.

رضایت مشتریان از منتوریکسدر صفحه اصلی منتوریکس می‌توانید رضایت مشتریان ما را بخوانید. 

اگر در وبسایت آژانس‌ها صفحه‌ای راجع به توضیحات کمپین‌های اجرا شده توسط آن‌ها را پیدا کردید، حتما با دقت بخوانید. خواندن مطالعات موردی و تجربه‌های واقعی کمک بزرگی به شما می‌کند که تصمیم بهتری بگیرید. در آخر هم اگر امکانش هست، بررسی کنید که چه شخصی قرار است روی کمپین شما کار کند. معروف بودن کارشناس گوگل ادز و میزان تجربه‌اش در این تصمیم‌گیری دخیل است.

2. همکاری متناسب با کسب و کارتان را پیدا کنید

درست است که ارائه‌ی خدمات تمام و کمال در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ نقش اساسی دارد اما نباید از فضای صمیمانه و روابط انسانی هم گذشت. در این بخش شما باید بررسی کنید کارشناس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغاتی که قرار است با او همکاری داشته باشید، فرد خلاق و مشتاق همکاری با شما هست؟ آیا به دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما توجه دارد؟ وضعیت پشتیبانی چگونه است؟ در کل آژانس موردنظر با شما رابطه‌ای رباتیک و صرفا براساس دستمزد دارد یا ایجاد حس خوب و رضایت هم برایش مهم است؟ به شخصه دیده‌ام که بعضی از آژانس‌های تبلیغات کلیکی در ایران، فقط کمپینی درست می‌کنند و بدون بهینه‌سازی ممتد آن یا دغدغه‌مندی، هزینه کارشان را دریافت می‎کنند. در صورتی که این کار واقعا درست نیست. ایجاد حس رضایت بین دو طرف، از ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کنید.

آژانس تبلیغات گوگل ادز در ایرانپیدا کردن کارشناسان دیجیتال مارکتینگ دلسوز کار سختی در این روزها است.

در این بخش شما باید از نظر روانی و فرهنگی با آژانس دیجیتال مارکتینگ هم‌سو باشید. قراردادی که تمامی خدمات موردنظر شما را ارائه دهد، عالی است اما آیا عامل انسانی آن هم به همین اندازه خوب است؟ برای پی بردن به این سوال می‌توانید از تجربه‌ی سایر شرکت‌ها در ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ موردنظر بپرسید.

برای اطلاع از تعرفه و هزینه خدمات سئو در منتوریکس، از این صفحه استفاده نمایید.

3. افزایش کلیک و بازدید را به تنهایی ملاک قرار ندهید

وظیفه‌ی اصلی و گل درشت تبلیغات کلیکی، کشاندن مشتریان احتمالی به وبسایت یا صفحه فرود شما برای خرید است. اما همه‌ی قضیه این نیست. آژانس‌هایی که کار تبلیغات کلیکی انجام می‌دهند کارشان واقعا خوب است، به سایر بخش‌ها هم کمک می‌کنند. مثلا اگر هنوز سایت یا قیف فروش شما اشکالاتی دارد، تمام ترافیک اینترنتی دنیا را هم روی سایت‌تان بیاورید، باز فایده‌ای ندارد. باید اصل قضیه را حل کنید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب، سئو، استراتژی بازاریابی محتوا و راهنمایی برای ساخت صفحات فرود مناسب و طراحی سایت، از کارهایی است که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند در کنار راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی برای شما انجام دهند.
بنابراین باید آژانسی را انتخاب کنید که به این موارد هم تسلط داشته باشد. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ این آژانس‌ها باید به سایر بخش‌های دیجیتال مارکتینگ آشنایی نسبی داشته باشند تا در ثبت تبلیغات در گوگل کمک‌تان کنند.

4. به روز بودن و منعطف بودن آژانس چقدر است؟

دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز تغییر می‌کند و مباحث جدیدی به آن اضافه می‌شود. بر همین اساس آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات کلیکی هم باید خودش را به روز نگه دارد و از طرف دیگر براساس حوادث مختلف و اتفاقاتی که در دنیا می‌افتد، استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات کلیکی مشتریانش را تغییر دهد. استفاده از راهکارهای مختلف و A/B تست برای بررسی بهتر کمپین‌های تبلیغاتی، توجه به تغییرات نیاز افراد به خرید و سایر نکاتی که در دنیای امروزی کاربران اینترنتی رخ می‌دهد، از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. خیلی مهم است که کارشناسان دیجیتال مارکتینگی که با آن‌ها کار می‌کنید از این تغییرات آگاه باشند و فقط دنباله روی یک سری تنظیمات و وظایف پیش فرض نباشند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکسکارشناس گوگل ادز موفق همیشه پذیرای به روزرسانی‌های گوگل ادز است. 

5. صداقت و شفافیت را از یاد نبرید

هر رابطه‌ی خوبی چه در کسب و کار و چه در زندگی شخصی با صداقت ساخته شده است. در کنار صداقت باید شفافیت مسائل را هم لحاظ کنید. هنگام مشاوره و صحبت با آژانس‌های تبلیغات کلیکی می‌توانید این سوال‌ها را از آن‌ها بپرسید تا دید بهتری نسبت به نوع همکاری داشته باشید:

  • چه اتفاقی می‌افتد اگر کمپین تبلیغات کلیکی ما به هدف نرسد؟
  • گزارش تبلیغات را بر چه اساسی، چگونه و در چه زمانی برای من ارسال می‌کنید؟
  • چه مواردی در گزارش‌ها لحاظ می‌شود؟
  • چه کسی مسئول ورود به پنل تبلیغات گوگل ادز من است و در صورت قطع همکاری چطور مطمئن باشم که دیگر به آن دسترسی ندارد؟
  • در صورت قطع همکاری در میانه‌ی راه، چه اتفاقی برای قراردادمان می‌افتد؟
  • ضمانت عدم رضایت از کمپین تبلیغاتی من چیست؟
  • از چه ابزارهای تحلیل داده و گزارش‌گیری استفاده می‌کنید؟
  • آیا من دسترسی کاملی به حساب کاربری گوگل ادز و آنالیتیکس دارم؟
  • هزینه‌ی تبلیغات گوگل ادز چقدر است و بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟
  • پشتیبانی کمپین من روزانه چند ساعت است؟

مطمئن باشید از دلِ جواب‌ها می‌توانید چند سوال و نکته‌ی دیگر هم پیدا می‌کنید. مثلا اگر آژانس دیجیتال مارکتینگ دسترسی کاملی از گوگل آنالتیکس و گوگل ادز به شما نداد و گفت که براساس پنل کاربری که خودش طراحی کرده، اطلاعات قابل دسترس است، بدانید که باید در انتخاب این آژانس دقت بیشتری کنید چون قرار نیست با شما شفاف و صادق باشند. تمامی آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معروف دنیا، دسترسی مستقیمی به شما می‌دهند تا بتوانید به حساب گوگل ادز خود دسترسی داشته باشید و آن را رصد کنید.

6. دنبال آژانسی که کارش فقط ساخت کمپین است، نباشید!

کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی 3 بخش کلی دارند: ساخت و راه‌اندازی، بهینه‌سازی و تحلیل نتایج. بر همین اساس شما باید دنبال آژانس تبلیغات گوگل ادزی باشید که این 3 کار را برای‌تان انجام می‌دهد. مطمئن شوید که آژانس موردنظر، علاوه بر ساخت کمپین‌های تبلیغاتی، گزارش‌های خوبی هم ارائه می‌دهد و براساس آن‌ها کار شما را تحلیل می‌کند. حتی بعضی از آژانس‌ها در کنار این کار، به شما هم آموزش می‌دهند که چطور گزارش‌ها را تحلیل کنید.

بعد از اینکه اهداف و نیازهای کسب و کارتان را مشخص کردید، باید دنبال آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل ادزی بگردید که در این زمینه کمکتان کند. باز هم می‌گوییم، مطمئن شوید که جلسات هفتگی و ارائه گزارش‌های شفاف و کامل از کمپین برقرار باشد و از طرف دیگر به سابقه‌ی کاری و نظر سایر مشتریان‌شان دقت کنید. استفاده از روش‌های هوشمندانه برای هدف‌ قرار دادن مخاطبان، به روز بودن و به کارگیری تبلیغات متنوع (بنری، کلمات کلیدی، همسان، ویدئوی و جیمیل) و مهم‌تر از همه بهینه‌سازی تبلیغات از کارهایی است که یک آژانس تبلیغات گوگل ادز خوب باید انجام دهد.

جمع‌بندی

ما در منتوریکس، باور داریم که ارائه‌ی گزارش‌های شفاف و آموزش در کنار برگزاری کمپین‌های تبلیغات گوگل ادز به رشد خودمان و کسب و کارهای مشتریان‌مان کمک می‌کند. ما فقط دنبال افزایش کلیک نیستیم، بلکه معتقدیم با استفاده از استراتژی‌های درست تبلیغات گوگل ادز، می‌توان رابطه‌ی بلندمدت‌تری با کاربران و مشتریان داشت. بنابراین به جای صحبت صرف با شما و راه‌اندازی کمپین بدون هیچ بررسی اولیه، اول از همه سایت را بررسی می‌کنیم و براساس آن پیشنهادهای تبلیغات گوگل ادز را به شما می‌دهیم. اگر هنوز برای‌تان سوال است که چه مراحلی را طی می‌کنیم، می‌توانید سری به صفحه‌ی مشاوره‌ی گوگل ادز و مشاوره دیجیتال مارکتینگ بزنید. 

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف