با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

گوگل لنز چیست و چه کارهایی از دستش برمی‌آید؟
شیما تیموری
شیما تیموری
13:23، 1401/03/04
گوگل لنز چیست و چه کارهایی از دستش برمی‌آید؟
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

گوگل لنز چیست و چه کارهایی از دستش برمی‌آید؟


در آخرین سفرم به پارک ملی بوجاق، عاشق گل‌های زردی شدم که اسم‌شان را نمی‎دانستم و هیچکسی هم نبود که راهنمایی‌ام کند. چند روز بعد فهمیدم که می‌توانستم با یک اپلیکیشن کاربلد جواب سوالم را پیدا کنم. شما هم مثل من چنین اتفاقی برای‌تان افتاده؟ از حیوان، گیاه یا درختی خوش‌تان آمده اما نمی‌دانستید اسمش چیست؟ بیایید تا بگویم باید چه کنیم.

گوگل لنز (Google Lens) چیست؟

گوگل با به راه انداختن Google Lens، امکان جدیدی را فراهم کرده تا تمامی افرادی که دنبال پیدا کردن جواب سوالات‌شان هستند، کارشان راه بیفتد. یکی از کاربرد های گوگل لنز در سئو سایت و خدمات سئو و مشاوره دیجیتال مارکتینگ است که می توان با اسکن تصاویر در گوگل لنز منبع آنها را پیدا کنید.

همچنین، در دنیای دیجیتال مارکتینگ، استفاده از ابزارهای مناسب می‌تواند به بهینه‌ سازی نرخ تبدیل کمک کند و تجربه کاربری را بهبود بخشد. از خواندن متن‌هایی غیر از زبان اصلی هر فردی تا دانستن نژاد حیوانات و گونه‌های گیاهی. با گوگل لنز می‌توانید تمامی این کارها را بدون پرسیدن از شخصی دیگر، انجام دهید.

گوگل لنزگوگل لنز قابلیت ترجمه همزمان هم دارد.

خودِ تبلیغات در گوگل برای معرفی گوگل لنز از عبارت «آنچه را می‌بینید، جستجو کنید» استفاده کرده تا دقیقا ساز و کار ابزارش را مشخص کند.

حالا بیایید ادامه‌ی ماجرای گل موردعلاقه‌ام در پارک ملی بوجاق را بگویم. بعد از اینکه متوجه شدم می‌شود با گوگل لنز، اسم گل را پیدا کنم، دست به کار شدم و سراغ Google رفتم.

معرفی گوگل لنزصفحه اول گوگل لنز

از آنجایی که گوشی من آیفون است، بنابراین از اپلیکیشن google lens نمی‌توانستم استفاده کنم. چون این اپلیکیشن فقط روی گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند. پس اگر شما هم مثل من، آیفون دارید همین الان اپلیکیشن Google را نصب کنید تا از خوبی‌ها و مهربانی‌های این اپلیکیشن عزیز بی‌بهره نمانید.

بعد از نصب Google، باید روی علامت دوربین مانندش بزنید و عکس‌تان را بگیرید یا اگر از قبل در گوشی ذخیره کرده‌اید، آن را باز کنید. گوگل لنز بعد از جستجو و تطبیق عکس با داده‌های تصویری‌اش، اسم گیاه، درخت یا حیوان موردنظرتان را به شما می‌گوید.

مثلا من فهمیدم که اسم گل‌های زردی که عاشقشان شدم، Jerusalem artichoke است که گویا در فارسی به گل سیب‌زمینی ترشی هم معروفند و استفاده‌ی خوراکی هم دارد.

گوگل لنزبالاخره به سر منزل مقصود رسیدم.

گوگل لنز چه خوبی‌های دیگری دارد؟

به جز پیدا کردن اسم گونه و نوع حیوانات و گیاهان، می‌توانید مشق‌های مدرسه را هم انجام دهید. فقط کافی‌ست از سوال عکس بگیرید تا گوگل لنز جوابش را به شما بگوید. پیدا کردن نزدیک‌ترین جاهای دیدنی به موقعیت جغرافیایی شما، اسکن متن و ترجمه متون دیگر، پیدا کردن وسایل مشابه با وسیله‌ی موردنظر شما و حتی انتقال متنی از گوشی به کامپیوتر شما از کارهای دیگری است که گوگل لنز انجام می‌دهد.

مثلا اگر من با گوگل لنز، صفحه‌ای را باز کنم و بخواهم مطلبش را به کامپیوترم بفرستم، فقط کافیست بعد از انتخاب متن موردنظرم، از قابلیت copy to computer استفاده کنم تا در لحظه، بتوانم از روی سیستمم، متن را کپی، پیست کنم. مثل تصویر زیر:

معرفی گوگل لنزبه همین راحتی می‌شود بین گوگل لنز و کامپیوتر، داده‌ها را منتقل کرد.

ویدئوی معرفی گوگل لنز

حالا که با مزایای گوگل لنز آشنا شدید، همین الان روی گوشی‌تان نصبش کنید و با راهنمایی که در ویدئو می‌بینید از آن استفاده کنید. اگر تجربه‌ای از استفاده از این ابزار جذاب دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دانلود ویدیو از آپارات گوگل لنز چیست؟

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف