با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

ابزار‌های سنجش سرعت سایت

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
15:57، 1399/09/30
ابزار‌های سنجش سرعت سایت
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ابزار‌های سنجش سرعت سایت


در مسابقات فرمول 1 سرعت راننده‌ی اتومبیل بسیار مهم است، اما تنها سرعت و تخصص راننده کافی نیست، بلکه فاکتوری که یک راننده را لوییس همیلتون می‌کند، سرعت تیم فنی او در عوض کردن لاستیک‌ها و رسیدگی به ماشین‌ است. اگر چنین تیم پرسرعت و حرفه‌ای نداشته باشید، به هیچ وجه جزء رتبه‌های اول جدول نخواهید بود. شاید بگویید این موضوع چه ربطی به دیجیتال مارکتینگ و سایت دارد؟ سرعت بارگذاری صفحه از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی در صفحه نتایج موتور جست‌وجو و سئو سایت است. هر چقدر سرعت سایت شما بالاتر باشد، رتبه‌ی بهتری در این صفحه پیدا خواهید کرد، برای همین نیاز به بهینه‌سازی سرعت سایت خود دارید. در این مطلب قصد داریم 10 ابزار تست سرعت سایت را معرفی کنیم تا مانند لوییس همیلتون راننده شماره یک فرمول 1، اول باشید. با منتوریکس همراه باشید. همچنین برای دریافت خدمات سئو وبسایت و آشنایی با تعرفه و هزینه های ما، از اینجا اقدام نمایید.

چرا سرعت سایت مهم است؟

آتیلا امبروش، معروف به Whisky Robber حدود 30 سال پیش به اهمیت سرعت بسیار بالا در دزدی از بانک پی برده بود. او در حدود 3 دقیقه یک بانک را خالی می‌کرد و پس از آن پا به فرار می‌گذاشت. آتیلا با همین روش در مجارستان، از 30 بانک بزرگ و کوچک دزدی کرد تا در آخر دستگیر شد. او درباره‌ی اهمیت سرعت می‌گوید، شما وقتی برای کارهای اضافی ندارید، هر ثانیه ارزشمند است و باید سریع کارتان را انجام دهید و بزنید به چاک. تصور کنید یک کاربر به سایت شما وارد می‌شود، اما سایتتان سرعت لودینگ بسیار پایینی دارد، به حدی که کاربر مجبور می‌شود اتصال اینترنت خود را بررسی کند تا ببیند آیا به اینترنت وصل است یا خیر! بعد از این‌که مطمئن می‌شود به اینترنت وصل است، از سایت شما فرار می‌کند و سایت دیگری را برای گرفتن اطلاعات انتخاب می‌کند.

تاثیر سرعت سایت در کانورژنتاثیر سرعت سایت در عملکرد کلی کسب و کار

یکی از مهم‌ترین چک لیست‌های سئو سایت یادگیری تست سرعت و یادگیری ابزارهای تست سرعت سایت است که در دوره دیجیتال مارکتینگ ترفندهای آن را می‌آموزید.

در آپدیت‌های جدید گوگل، سرعت سایت جزو اصلی‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی و سئو سایت محسوب می‌شود و گوگل کسانی که وقت خود را برای بالا بردن سرعت سایت می‌گذارند دوست دارد چون، ارائه یک وب سایت سریع‌تر به کاربران و موتورهای جست‌وجو، در واقع ارائه تجربه کاربری بهتر است، به همین دلیل کاربران می‌‎توانند به راحتی محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنند و ربات‌های موتور جست‌وجو هم به سرعت محتوای شما را ایندکس می‌کنند.

اگر دوست دارید با فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل آشنا شوید، مطلب «چک لیست فاکتورهای رتبه بندی سایت‌ها در گوگل در سال 2021» به قلم همکارم شیما را بخوانید.

آتیلا امبروش بعد از هر دزدی نقشه‌ی دزدی بعدی را می‌کشید و همیشه تمام راه‌هایی که او را سریع‌تر می‌کرد را بررسی می‌کرد. در 30 سال پیش او باید همه چیز را یادداشت می‌کرد و تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌داد، اما در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ابزار تست سرعت سایت وجود دارد که بدون دردسر اطلاعات مفیدی را درباره سرعت سایت به شما می‌دهند، پس نیاز نیست ساعت‌های زیادی را صرف گرفتن اطلاعات از منابع مختلف کنید. در زیر 10 ابزار تست سرعت سایت را معرفی کردیم.

1. Page Speed Insights

 Google PageSpeed ​​Insights ابزار رایگان گوگل است که قرار نیست پیشنهادهای زیادی در مورد چگونگی رفع مشکلات سرعت سایت ارائه دهد. چون در حقیقت، این یک ابزار واقعی تست سرعت صفحه نیست، اما استفاده از آن ارزش بسیار بلایی دارد، در زیر به برخی از این ارزش‌ها اشاره کردیم:

  • اول از همه شما می‌خواهید در صفحه نتایج گوگل رتبه بگیرید و چه ابزاری بهتر از ابزاری که خود گوگل ارائه داده است. Google PageSpeed Insights براساس فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل عمل می‌کند و امتیازی بین 0 تا 100 را به صفحه شما برای موبایل و دسکتاپ به صورت جداگانه می‌دهد. بهتر است اطلاعاتی که از این ابزار به دست می‌آورید جدی بگیرید.
  • استفاده از این ابزار بسیار آسان است. فقط آدرس وب خود را تایپ یا کپی کنید، چند ثانیه صبر کرده تا نتایج حاصل از نسخه موبایل و دسکتاپ سایت خود را مشاهده کنید. تمام نتایج بسیار قابل فهم هستند، برای همین به سرعت می‌توانید بفهمید سرعت سایت شما خوب است یا خیر؟

اگر Page Speed Insights ساخت گوگل نبود، می‌توانستیم از این ابزار چشم‌پوشی کنیم، اما باید بدانیم گوگل سایت ما را چگونه ارزیابی می‌کند، تا مشکلات را بهینه سازی کنیم و با گوگل و کاربرانش دوست باشیم.

ابزار تست سرعت Gtmetrix

2. GTmetrix

از جمله برترین ابزارهای تست سرعت سایت رایگان در سال 2020، GTmetrix است. کار با این ابزار تست سرعت بسیار راحت است، شما فقط URL خود را وارد می‌کنید و دکمه "Analyze" را می‌زنید. نقاط قوتGTmetrix  شامل موارد زیر است:

  • استفاده از رابط کاربری آسان و طراحی UX فوق‌العاده.
  • سرعت صفحه سایت شما نسبت به سرعت کلی اینترنت مقایسه می‌شود (به عنوان مثال زمان کامل بارگذاری سایت شما با متوسط اینترنت 6.7 ثانیه است)
  • هر بخش امتیاز خاص خودش را دارد برای همین می‌توانید بفهمید مشکل از CSS، Javascript یا محیط سرور و غیره است. GTmetrix نتایج نهایی از روش‌های اندازه گیری را در قالب 3 عدد PageSpeed Score، YSlow Score و Fully Loaded Time می‌دهد.

3. Giftofspeed

شاید Giftofspeed مانند اسمش موهبت و هدیه‌ای برای سایت‌هایی‌ست که می‌خواهند در صفحه نتایج جست‌وجو گوگل رتبه بگیرند. این ابزار کاربردی تست سرعت سایت برای بهینه سازی کامل عملکرد وب سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های Giftofspeed را می‌توان به صورت زیر بیان کرد.

  • می‌توانید تحویل CSS هر صفحه وب را بررسی کنید.
  • اسکریپت‌های CSS را برای سرعت صفحه به حداقل برسانید.
  • می‌توانید تعداد درخواست‌های HTTP را که صفحات شما تولید می‌کنند را بررسی کنید.
  • می‌توانید تمام تصاویر، فایل‌ها و پیوندهای خراب را شناسایی و برطرف کنید.
  • سرور HTTP هر صفحه وب را می‌توانید مشاهده کنید.

4. Webpagetest

اگر اطلاعات جامع و تخصصی سایت خود را می‌خواهید به ابزار رایگان webpagetest حتما سر بزنید. این ابزار اطلاعات کاملی درباره سرعت بارگذاری صفحه و دلایل کندی سرعت سایت شما می‌دهد. این ابزار تست سرعت سایت رایگان، سایت شما را از لحاظ تصاویر و فایل‌های پرحجم، منابع و کدهای اضافی، پردازش‌ها و فرآیندهای زمان‌بر و مشکلات امنیتی بررسی می‌کند و اطلاعات بی نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید دوست نداشته باشید از Page Speed Insights استفاده کنید، برای همین می‌توانید از webpagetest بهره ببرید چون تقریبا مانند یکدیگر عمل می‌کنند.

5. Pingdom

 Pingdom به کاربران اجازه می‌دهد تا سرعت سایت خود را از چهار محل سرور مختلف آزمایش کنند. در این حالت چون سایت شما توسط چند سرور در کشورهای مختلف تست می‌شود، نتایج واقعی‌تر و بهتری از روش تک سروری خواهید داشت. Pingdom با یک رابط کاربری آسان و سرعت بالا، عیب سایت شما را مشخص می‌کند تا هر چه سریع‌تر مشکلات سایت خود را حل کنید.

ابزار تست سرعت Pingdom

6. KeyCDN

این ابزار رایگان سرعت پاسخگویی و مشکلات اتصال به سایت شما را می‌گوید. داده‌هایی که KeyCDN می‌دهد را می‌توانید به راحتی با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید و روی آن‌ها بحث کنید. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، سرعت تیم شما در حل مشکلات، می‌تواند برای شما مقام قهرمانی بیاورد. از این‌ها که بگذریم این ابزار رایگان تست سرعت سایت ویژگی‌هایی دارد که در زیر آمده است:

  • به راحتی این ابزار را با توجه به مشخصات اختصاصی سایتتان پیکربندی کنید.
  • گزارش دقیق لحظه‌ای را دریافت خواهید کرد.
  • کمک می‌کند تا از حملات و اقدامات غیراخلاقی جلوگیری کنید.

7. Google Search Console

درست است سرچ کنسول هیچ وظیفه‌ای در قبال سرعت سایت شما ندارد، اما در قسمت Core web vitals خود سرعت سایت شما را دائما بررسی می‌کند و نتایج و مشکلات را برای شما به صورت جداگانه برای دسکتاپ و موبایل مشخص می‌کند. نتایجی که گوگل سرچ کنسول می‌دهد 3 سطح دارد، ضعیف، احتیاج به بهینه سازی و خوب. شما با دیدن این نتایج می‌توانید صفحات خود را برای بهبود سرعت بهینه سازی کنید یا از ابزارهای دیگری برای اطمینان کردن از این نتایج استفاده کنید. به هر حال گوگل وضعیت سایت شما را بیشتر می‌داند، چون می‌خواهد در صفحه نتایج جست‌وجو خودش به شما رتبه دهد.

8. Dotcom-Monitor

ابزار رایگان تست سرعت سایت Dotcom-Monitor از موثرترین ابزارهای رایگان است. شاید سایت شما بین‌المللی است و از تمامی جهان بازدید دارید، این ابزار به شما کمک می‌کند تا سرعت بارگذاری صفحه‌ی خود را از 25 نقطه جهان ببینید و هر کدام را بررسی کنید. همچنین می‌تواند سرعت سایت را از طریق مرورگرهای وب مانندChrome، Firefox، IE  و مرورگرهای تلفن همراه اندروید و آیفون را بررسی کند. از ویژگی‌های خوب Dotcom-Monitor می‌توان به تهیه‌ی گزارش کامل نموداری، تجزیه و تحلیل عمیق و... اشاره کرد. برای توسعه سایت خود از نظر سرعت حتما از این ابزار استفاده کنید چون همه فن حریف است.

ابزار تست سرعت DOTCOM

9. SpeedCurve

 SpeedCurve ابزاری آنلاین است که طراحی و عملکرد سایت را اندازه‌گیری می‌کند. با این ابزار تست سرعت می‌توانید داده‌ها را بر روی نمودار مشاهده کنید و تأثیر کاهش سرعت بر نرخ پرش سایت خود را بدانید. همچنین این ابزار امکان تست معیارهای مختلفی مانند نرخ تبدیل، تست A/B و اندازه قیف را می‌دهد تا هیچ صفحه‌ی شما از قافله عقب نماند و بتواند به سرعت خود را به کاربر تحویل دهد..

10. Yellow Lab Tools

Yellow Lab Tools عملکرد و کیفیت سایتتان را محک می‌زند. این ابزار فوق‌العاده امکاناتی را ارائه می‌دهد که دیگر سایت‌ها و ابزارهای تست سرعت سایت از آن غافل شدند. Yellow Lab Tools بر اساس شاخص‌هایی مانند تعداد درخواست‌های HTTP، Document Object Model، مشکلات جاوا اسکریپت، حجم صفحه، CSS و سرور، نمره‌ای از A تا F می‌دهد. این نوع امتیاز بندی شبیه نمرات دبیرستان‌های آمریکایی است.

لطفا حلزون نباشید

تنها باید بگوییم که سرعت پیشرفت تکنولوژی از سرعت نور هم فراتر رفته است و اگر در این کارزار پرشتاب، مانند لاکپشت یا حلزون عمل کنید شکست خواهید خورد. بهتر است مانند یک مربی فوتبال دقیق که قبل از بازی اطلاعات کاملی از تیم حریف و تیم خود آنالیز می‌کند، شما هم با استفاده از ابزار تست سرعت سایت، صفحات وب خود را آنالیز کنید و سرعت لودینگ آن را بهبود ببخشید، چون کسی از یک سایت تنبل خوشش نمی‌آید.

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و فرصت یادگیری این موارد را ندارید، بهترین راه انتخاب مشاور دیجیتال مارکتینگ مجرب و بهره‌گیری از تجارب آن است. مشاوره دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند در مسیر کارهای بازاریابی دیجیتالی کسب‌وکار خود با سرعت نور حرکت کنید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف