با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

۵ ترند دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۱

سینا یوسفی
سینا یوسفی
23:14، 1400/02/14
۵ ترند دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۱
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

۵ ترند دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۱


تغییرات دنیای مجازی آنقدر سریع و پُشت سر هم انجام می‌شود که فرصت کمی برای تحلیل و بازسازی در اختیار کسب‌وکارهاست. صاحبان کسب‌وکارهای سنتی و مدرن، باید همواره گسترش‌ها و توسعه‌های بازاریابی دیجیتال را دنبال کنند تا متناسب با فعالیت خود، استراتژی‌های جدید تعریف نمایند. منتوریکس به شما 5 ترند دیجیتال مارکتینگ 2021 را معرفی می‌کند بدون از دست دادن زمان، تغییر را شروع کنید. همراه ما باشید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

در قرن ۲۱، تکنولوژی زندگی ما را دچار تحول کرده و این تغییر با سرعت زیادی در حال توسعه است. در حال حاضر دورنمای اینترنت شامل تغییر و توسعه مداوم می‌شود. این تغییر باید برای کسب‌وکارها نیز شامل رشد تجربیات و گسترش باشد. مهم است که شما نیز با تغییر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود را به‌روز کنید. دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ به روش‌های جدید و متنوع نیاز دارد. این روش‌ها باید ترکیبی از فعالیت‌های آزمایش شده گذشته و نوآوری‌های تازه باشد. ما در منتوریکس می‌خواهیم ۵ روش کاربردی و ترند را برای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۱ به شما معرفی کنیم تا بتوانید از طریق آن برنامه‌های خود را برای ایجاد مزیت‌های رقابتی در کسب و کارتان اجرا کنید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، آماده‌ی ورود به بازار کار شوید.

1. ادامه رشد شبکه اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ نقش محوری و حیاتی در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ دارند. پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر در اوایل برای ایجاد ارتباط بین کاربران راه اندازی شدند. اما در حال حاضر این شبکه‌ها جزء ابزارهای اصلی دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آیند. با استفاده از شبکه‌های مجازی، کسب‌وکارها می‌توانند بستری مناسب برای ایجاد و انتشار ساده محتوا برای خود بسازند آن‌ها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنند و با مخاطبان هدف در تعامل باشند. علاوه بر آن، این پلتفرم‌ها می‌توانند به تمامی فرآیندهای بازاریابی کمک کنند. از لحظه ورود کاربر تا انجام خرید و پرداخت پول می‌توانید کاربر را زیر نظر داشته باشید. برای بیزینس ۲۰۲۱ شبکه مجازی، تنها رشد و توسعه را پیش بینی می‌کنیم.

2. استفاده از قابلیت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

در کنار انتشار محتوا روی صفحات شبکه‌های مجازی، این پلتفرم‌ها تبلیغات و خدمات بازاریابی را به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنند. در اولین قدم، فیس‌بوک انقلابی در بازاریابی مشاغل با استفاده از شبکه مجازی را به راه انداخت. شما می‌توانید از فیسبوک برای تبلیغات آنلاین، تولید، انتشار و توزیع محتوا استفاده کنید. تبلیغات فیسبوک مستقیماً به سمت مخاطبان هدف ارسال می‌شود. یعنی این تبلیغات تنها برای آن دسته از کاربران نمایش داده می‌شود که طبق هدف گذاری‌های شما تعیین شده است. با وجود بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در این شبکه مجازی، شما می‌توانید از تبلیغات فیس بوک برای دسترسی جذب و تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید.

3. بازاریابی ایمیلی همیشه موثر است

در مقایسه با دیگر فرم‌های بازاریابی، ایمیل مارکتینگ سابقه طولانی مدت‌تری دارد. در طول این زمان همیشه سوال‌هایی برای موثر بودن یا نبودن بازاریابی ایمیلی وجود داشته است. اما واقعیت این است که ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ حتی پس از گذشت این همه سال، موثر است.

ایمیل مارکتینگ

توزیع و انتشار ایمیل‌های زمانی بر اساس لیست اطلاعات دریافت شده از کاربران، هنوز هم نرخ تعامل قابل توجهی را به وجود می‌آورد. فرآیند ایمیلی، یک تاکتیک بازاریابی قوی است و در صورتی که به شکل خودکار و هوشمند از کمپین‌های ایمیلی استفاده کنیم، می‌تواند منجر به فروش، درآمد و فرصت‌های سودآوری هر کسب‌وکار شود. نمونه‌هایی از ایمیل‌های خودکار می‌تواند شامل ارسال محصولات یا خدمات دلخواه کاربر، ایمیل مناسبتی، تبریک تولد یا مطالب جدید بلاگ باشد. ایمیل مارکتینگ یک روش موثر برای ارتباط با خریداران بالقوه است و می‌تواند به حفظ علاقه و توجه آنان کمک کند.

4. خوشه بندی مشتریان

با گسترش تکنولوژی‌های دیجیتال، کاربران به شکل روز افزون مایل به دنبال کردن رفتارها، سلایق، علایق و تجربیات آنلاین شخصی خود هستند. مهم است کسب‌وکارها همواره داده‌های مربوط به مشتریان بالقوه خود را جمع‌آوری و تحلیل کنند. تمامی تغییرات استراتژی‌های بازاریابی باید متناسب با این تحلیل‌ها انجام شود. خوشه بندی و دسته بندی مشتریان یک روش فوق العاده موثر برای رسیدن به کاربری است که بیشترین تناسب را با خدمات شما دارد. با مشخص کردن اینکه کدام گروه از مشتریان باید محتوای مناسب کسب‌وکار شما را دریافت کند. می‌توانید با اطمینان بیشتری روی محتوا‌های منتشر شده بازاریابی کنید. این کار کمک می‌کند که منابع بازاریابی خود را به طور موثرتری اختصاص دهید.

5. تماس مستقیم با مشتریان

اینترنت به شکل کاملاً موثر موانع مختلف جغرافیایی، زبانی و زمانی را بین کسب‌وکارها و مشتریان‌شان از بین ببرد. در حالی که مشتری برای تعامل با یک بیزینس خاص در گذشته مجبور به ارسال ایمیل یا تماس با یک شماره بود، در قرن ۲۱ کارهای ساده‌ترین مانند گذاشتن کامنت زیر پست یا ارسال یک پیام خصوصی در شبکه اجتماعی تنها یک دقیقه زمان می‌گیرد. تمامی افراد از طریق فضای آنلاین در دسترس هستند و انتظار می‌رود مشتریان بتوانند با کسب‌وکارهای مورد نظرشان ارتباط برقرار کنند. پیش بینی می‌شود این ارتباط حتی فراتر از حوزه‌های شبکه اجتماعی نیز گسترش پیدا کند. 

دیجیتال مارکتینگ

در عصر دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مهم است که صاحبان کسب‌وکار اطمینان حاصل کنند که برای ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل برای پیگیری درخواست‌ها نظرات و حتی شکایات در دسترس هستند. تعامل به موقع و حرفه‌ای با مشتریان بخش مهمی از دیجیتال‌مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهد زیرا می‌تواند نشان دهنده تعهد شما در جلب رضایت و گوش دادن به حرف‌های مشتریان باشد.

نتیجه‌گیری

تجربه مشتری همه چیز است و اطمینان از داشتن یک تجربه مثبت می‌تواند به تکرار خرید، دریافت نظرات درخشان و پیشنهاد خدمات و محصولات شما به خانواده و دوستان منجر شود. دیجیتال مارکتینگ یک تلاش چند وجهی و پیچیده است که نیاز به یک برنامه مشخص و استراتژی دارد. ۵ ترند که در بالا به آن پرداختیم تنها تعدادی از استراتژی‌هایی است که می‌توانید در ابتکارات خود داشته باشید. این مطلب را به عنوان یک نقطه عطف و شروع آموزنده در نظر بگیرید. شما می‌توانید بسته به هدف و چشم انداز کسب‌وکار خود اولویت بندی استراتژی‌ها را انجام دهید. ایمیل مارکتینگ اگرچه از جمله قدیمی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است اما با توجه به میزان ترافیکی که ایجاد می‌کند، همچنان از موثر‌ترین کارها است. دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ ترکیبی از استراتژی‌های سنتی و روش‌های نوآورانه است که از طریق آن‌ها می‌توانید کسب‌وکار خود را به جلو ببرید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، «هک رشد چیست؟ هکر رشد کیست؟» را هم مطالعه کنید. راستی اگر برای کسب‌وکارتان به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، با پر کردن فرم مشاوره ما را خبر کنید.

سینا یوسفی
سینا یوسفی

سینا کارشناس سئوی on page منتوریکس و متخصص سئو کردن محتواهای سایت است. علاوه بر این، شخصیت طنازش در میم‌های منتوریکس حسابی کمک‌مان کرده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف