با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

10 ترفند برای کپی رایتینگ {کپی رایتر بهتری شوید!}

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه
10:10، 1400/04/10
10 ترفند برای کپی رایتینگ {کپی رایتر بهتری شوید!}
2 رای    میانگین 3.5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

10 ترفند برای کپی رایتینگ {کپی رایتر بهتری شوید!}


کپی رایتینگ، منظورش Ctrl +C و Ctrl+V کردن مطلب از سایتی دیگر در وردپرس یا انواع سیستم مدیریت محتوا نیست، شاید اسمش عجیب و غریب باشد، اما با آن زیاد غریبه نیستید. جملاتی مانند "فقط انجام بده"، "متفاوت فکر کن"، "از مزرعه تا سر میز" که شما را ترغیب می‌کنند تا محصولی را بخرید و گاها انگیزشی هستند را در گوشه و کنار زندگی خود دیدید. البته این مطلب برای عموم نیست، بلکه برای کسانی‌ست که دوست دارند کپی رایتر بسیار خوبی شوند و جمله تبلیغاتی بعدی برندهای مختلف را بنویسند، پس اگر دوست دارید یک کپی رایتر خوب شوید، این 10 ترفند کپی رایتینگ را فراموش نکنید.

اگر با کپی رایتینگ آشنا نیستید، ابتدا این مقاله را بخوانید.

1. روش‌های اثبات شده، نتایج اثبات شده می‌آورند

اگر با نیل پاتل آشنا باشید، او می‌گوید: چرا مردم به سمت کلیشه‌ها کشیده می‌شوند؟ چون کلیشه‌ها اثبات شدند و میان مردم جا افتادند. پس باید بدانید هنگامی که می‌خواهید کپی رایتینگ انجام دهید، از کلیشه‌ها استفاده کنید، البته با استفاده از این دو ترفند در نوشتن آن.

  • مشکل، برتری‌، اثبات‌، اقدام: در این روش شما باید مشکلی را مطرح کنید و بگویید اصلا چرا باید این مشکل را حل کنیم؟ پس از آن می‌توانید اثبات بیاورید چرا روش شما می‌تواند حلال این مشکل باشد یا چند نفر تا الان از این مسئله رنج بردند و با روش شما مشکلشان را حل کردند؟ سپس مزایای روش خود را بیان کنید و سپس CTA اصلی خود را بگذارید. اقدام به عمل شما می‌تواند هر چیزی باشد.
  • مشکل، قول، اثبات و پیشنهاد: در این روش دوباره باید مشکلی را که راه‌حلش را دارید مطرح کنید و قول دهید که خدماتی ارائه شده توسط شما، نیازهای مشتری را برطرف می‌کند. داشتن تستیمونیال برای اثبات می‌تواند در این روش خوب باشد و در آخر باید یک پیشنهاد ارائه کنید که آن‌ها نتوانند ردش کنند، درست مانند دون لینو!

10 ترفند کپی رایتینگ

2. از کلمات قوی استفاده کنید

اگر به فکر کپی رایتری افتادید و می‌خواهید کپی رایتینگ انجام دهید، باید بدانید کلمات اسلحه شما برای گیر انداختن مخاطب کنار رینگ بوکس است، کلمات شما باید آنقدر قوی باشد که هوش از سر مخاطب بپراند، درست مانند ناک‌اوت شدن بوکسورها! البته خشن نباشید، بهتر است از کلماتی استفاده کنید که لذت را در مشتری بیدار کند و حس انگیزشی داشته باشد. شما باید با کلمات جادو کنید. شاید جمله Just do it سه کلمه ساده در کنار هم باشد، اما هنگامی که کنار هم قرار گرفتند، میلیون‌ها دلار برای شرکت نایک سود داشتند. چرا؟ چون شک‌های مشتری را در خرید برطرف می‌کند، همچنین در طول زندگی به او کمک می‌کند که هیچوقت تردید نداشته باشد و اگر تصمیمی برای ورزش کردن، آغاز کار و اجرا کردن یک ایده دارند، فقط انجامش دهند! کلمات قوی که احساس قوی برسانند، می‌توانند تغییر دهنده بازی باشند.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

3. مسئله را شخصی کنید!

هر نویسنده و هر برندی صدا، سبک و پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را دارد. اوگیلوی پدر کپی رایتینگ جهان می دانست که ایجاد "شخصیتی کاملاً مشخص" بهترین راه (و گاه تنها راه) برای متمایز بودن در رقابت و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار است. قبل از انتشار هر چیزی، مطمئت شوید که شخصیت تجاری شما را به وضوح نشان می دهد، از جمله صدا، سبک  انتخاب کلمه، ارزش ها و...، همچنین با نیازها و خواسته‌های مخاطب هدف شما نیز مطابقت داشته باشد.

4. عنوان همه چیز است!

دیگر باید بدانید کسی وقت بیهوده ندارد که پای مطالب نامربوط و غیر جذاب هدر دهد. گاهی فوتبال بدون گل از مطالبی که حوصله سربر هستند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. همچنین باید بدانید طبق تحقیقات 20 درصد از جوانان جهان تنها فقط تیتر را می‌خوانند، پس اگر وقت کافی برای نوشتن یک عنوان فوق‌العاده برای تبلیغات یا حتی ایمیل نگذارید، تمام تلاشتان هدر دادن وقت است که با یک لیوان آب خنک پایین می‌رود! حتی بازی فوتبال میان رئال مادرید و بارسلونا، عنوان بهتری نسبت به بازی رئال سوسیداد و ختافه دارد! هر چند سخت اما فکر کنیم، منظورمان را به خوبی رساندیم، به همین دلیل بهتر است عنوان و تیترهای فوق‌العاده‌ای برای مطالب کپی رایتینگی خود انتخاب کنید.

اهمیت تیتر در کپی رایتینگ

برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌های تیتر نویسی حتما این ویدئو از تیم منتوریکس را ببینید.

5. مسئله را احساسی کنید

در تمام تلاش‌هایی که برای کپی رایتینگ می‌کنید، باید حسی را در مشتری خود به وجود آورید، شاید احساس نیاز، احساس خوشبختی، احساس دلتنگی، احساس بد، احساس غمگین! احساس بوییدن لیوانی با بوی ضخم تخم مرغ، احساس درد گرفتن دندان خراب در هنگام خوردن بستنی در یک ظهر تابستانی، احساس سوختن زخم در اثر بتادین! هنگامی که با کلمات این احساس‌ها را به وجود آورید، عذاب وجدان نگیرید چون راه‌حل بهتر کردن این احساس‌های بد، در دستان شماست و شما برگزیده شدید تا مخاطبان و مشتریان خود را از این احساسات نجات دهید و آن‌ها را سرشار از شادی کنید.

6. مختصر اما مفید!

فکرش را هم نمی‌کنید کپی رایتینگ چفدر می‌تواند فاجعه باشد و به کجاها ختم شود! اگر شما با کلمات خود به جای نقطه هدف، نقطه دیگری را بزنید، تمام است. تلاش نکنید تا با کلمات زیاد مخاطب را سردرگم کنید، همچنین از اصطلاحات تخصصی نیز بپرهیزید. هر چقدر بتوانید در کلمات کمتری مفهوم اصلی خود را برسانید، در واقع کپی رایتر موفق‌تری خواهید بود. بهتر است مانند تیم بارسلونا 1000 پاس بدون گل ندهید، و مانند تیم‌های کارلوس کی روش با 10 پاس کار را تمام کنید.

7. صدای خود را داشته باشید

دو خواننده را در نظر بگیرید، برای مثال همایون شجریان و کاوه آفاق. همایون شجریان در موسیقی سنتی بسیار جا افتاده است و از افراد صاحب سبک است، در طرف دیگر کاوه آفاق در موسیقی راک و پاپ/راک حرفی برای گفتن دارد. هر دو صدای خاص، سبک خاص، استایل خاص خود را دارند. هیچوقت دیده نشده است همایون شجریان موسیقی راک بخواند یا کاوه آفاق بتواند نوای دشتی سر دهد! برند شما هم باید صدای خاص خود را داشته باشد، اگر محاوره‌ای با مخاطبان سخن می‌گویید باید تا آخر همان باشید، نمی‌شود در ابتدای کار امینم رپر آمریکایی باشید و در آخر فرانک سیناترا! چه کسی زبان شما را انتخاب می‌کند؟ پرسونا و مخاطب هدف شما. پس اگر کپی رایتر هستید، یادتان باشد باید به زبان  و صدای شرکتی که کار می‌کنید یا برندتان پایبند باشید.

خلاقیت در کپی رایتینگ

8. باهوش و زرنگ نباشید

به عنوان کپی رایتر و بازاریاب محتوا گاهی دوست داریم با کلمات بازی کنیم، اما گاهی باید صریح و خلاصه بود و زرنگ‌بازی و باهوش بودن و رفرنس‌های قوی را فراموش کنیم. گری بنسیونگا می‌گوید: «هر چقدر مهارت فروش شما در نوشتن کپی رایتینگ نامرئی باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت. اگر مهارت و باهوشی خود را به نمایش بگذارید مانند این است که به ماهی، قلاب ماهیگیری را نشان دهی!»

البته این باعث نشود که استعدادتان در کپی رایتینگ را غلاف کنید و از آن استفاده نکنید، یا مغزتان را برای همیشه خاموش کنید و مانند یک ربات بنویسید!

9. نسبت "ما" و "شما" را بررسی کنید

کپی رایتینگ همیشه با مشتری شروع می‌شود. به همین دلیل هیچکس نمی‌خواهد بروشور یا وب سایتی را بخواند که فقط در مورد شرکت و برند حرف می‌زند، به همین دلیل است که کپی مستقیماً با مشتری صحبت می‌کند تا نتایج بیشتری کسب کند. وقتی مطمئن شدید "شما" حداقل 2 برابر بیشتر از "ما" یا نام تجاری استفاده شده است، نشان می‌دهد موفق هستید، طبیعتا شما نیاز دارید بر روی نیازها و خواسته‌های مشتری تمرکز کنید. نسخه "شما" قوی‌تر عمل خواهد کرد و بازدید و فروش بیشتری همراه خواهد داشت.

تکنیک های کپی رایتینگ

 10. از تداعی واقعه استفاده کنید

تداعی واقعه یا تصور کردن در کپی رایتینگ به شما بسیار کمک خواهد کرد، اگر بازگردید به نکته اولی که گفتیم، به خوبی می‌توانید ترفند 10 را در آن عملی کنید. تداعی واقعه یا نشان دادن تصویر به مخاطبان کمک می‌کند تا سریع یک موقعیت یا مزیت را درک کنند. دیوید گارفینکل، نویسنده مطالب تبلیغاتی، می‌گوید یکی از شعارهای کپی رایتینگ او برای خدمات لوله کشی است: به Roto-Rooter تا سیفون مشکلات را بکشید! او در تحلیل این حمله می‌گوید، این کمال‌گرایی در چند جمله است، چون هم اقدام به عمل دارد و هم تداعی یک واقعه را می‌کند و مخاطب می‌تواند در ذهنش تصور کند که در یک چشم بر هم زدن مشکلاتش حل می‌شود.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید یک کپی رایتر خوب باشید باید کلیشه‌ها را با روش‌های نوین ترکیب کنید و شبیه گروه چارتار که موسیقی تلفیقی می‌زند، شما هم یک کپی تلفیقی بنویسید که باصدای برندتان همگام باشد. اگر هر یک از اجزای کپی خارج از کوک باشد، یک صدای ناموزون و بدون محتوا و پیام را به گوش مخاطب خود خواهید رساند. یک کپی رایتر می‌داند که تنها چند کلمه با موفقیت و شکست فاصله دارد، پس با دقت عمل می‌کند. از این 10 ترفند کپی رایتینگ استفاده کنید تا یک کپی خوب بنویسید. شاید Just do it بعدی را شما بنویسید. همچنین برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا خدمات سئو سایت می‌توانید با منتوریکس در تماس باشید.

امیرحسین سربیشه
امیرحسین سربیشه

از تخصص‌های امیرحسین نوشتن مقدمه‌ها و متن‌های عجیب و جذاب است. یعنی می‌تواند از ترکیب خاویر زانتی، رستوران و طوفان کاترینا مقدمه‌ای بسازد که همه را به خودش جذب کند. علاوه بر این دانش سئویی دارد و در بخش محتوای سئویی به منتوریکس کمک می‌کند.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف