با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

به خواننده آبنبات بده { آموزش ویدیویی غنی کردن محتوا }

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی
08:52، 1401/03/07
به خواننده آبنبات بده { آموزش ویدیویی غنی کردن محتوا }
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

به خواننده آبنبات بده { آموزش ویدیویی غنی کردن محتوا }


اکثر نویسنده‌ها با خواندن نوشته‌های دیگران به نویسندگی علاقمند شدند. آن نوشته‌ها چه روزمره‌نویسی در وبلاگ نیکولای آبی باشد، چه نقد فیلم سینمایی در سایت ویتاسکوپ و چه مقاله قوانین یادگیری من در روزنوشته‌های محمدرضا شعبانعلی، همگی یک ویژگی مشترک دارند؛ خواننده را وادار به ادامه دادن می‌کنند. چه نویسنده‌ای کهنه‌کار باشید و چه تازه‌کار، به‌دست آوردن قلب مخاطب با کلمات، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شماست. حالا چطور بنویسیم که خواننده چشم از نوشته‌های ما برندارد؟

دانلود ویدیو از آپاراتبه خواننده آبنبات بده

به خواننده آبنبات بدهید

مالکوم گلادول (Malcolm Gladwell) نویسنده کتاب‌های پرفروشی مثل نقطه عطف، قدرت تفکر بدون فکر کردن و صحبت کردن با افراد ناشناس، تکنیک آبنبات دادن به خواننده را سر یکی از مستر کلاس‌های نویسندگی خود بیان کرد. هنر نویسنده این است که به مخاطب جزئیات جذابی برای تعریف‌کردن به دیگران بدهد. منظور از آبنبات دادن به خواننده همین است. پرداختن به حوادث، رویداد‌ها و اتفاقات جذاب و جالب، هم کشش متن را به مراتب بیشتر می‌کند و هم آبنبات‌هایی در مشت خواننده می‌گذارد. خواننده هر وقت که بخواهد درباره شما و نوشته‌هایتان با دیگران حرف بزند، آن آبنبات‌ها را رو می‌کند. اگر برایتان سوال شده که چطور می‌توانید این تکنیک را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ استادان و نویسنده‌های بزرگ ایرانی، بروید.

آبنبات دادن به شیوه نجف دریابندری

حتماً اسم کتاب مستطاب آشپزی نوشته نجف دریابندری با همکاری فریده راستکار را شنیده‌اید. چیزی که این کتاب را از سایر کتاب‌های آشپزی متمایز می‌کند، لحن صمیمی و خلاقانه‌ای است که معمولاً از یک کتاب آشپزی انتظار نداریم. پرداختن به پیشینه یک غذا و ریشه نامگذاری مواد خوراکی با زبانی طنز از جمله آبنبات‌هایی است که دریابندری در دهان و جیب خواننده می‌گذارد. مثلاً در ابتدای کتاب توضیح می‌دهد که آشپزی را در زندان شروع کرده و هر روز یک نوع غذا روی چراغ خوراک‌پزی علاء‌الدین می‌پخته است، یا در توضیح اینکه چرا به سس پاستا می‌گوید خورشِ پاستا می‌نویسد:

«به همین دلیل ما این سس را خورش پاستا خواهیم نامید، چنان که فرنگی ها هم غالباً خورش ما را سس می نامند».

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست؟

آبنبات دادن به شیوه محمد قائد

محمد قائد هم یکی از استادکارهای آبنبات دادن به خواننده است. نویسنده، مترجم، ویراستار و روزنامه‌نگاری که روانشناسی خوانده و یک وبلاگ فارسی هم دارد. اگر سری به وبلاگ ایشان بزنید، قول می‌دهم عنوان اولین مقاله چنان جذبتان می‌کند که به‌سرعت روی آن کلیک می‌کنید. تسلط محمد قائد به زبان فارسی و پرداختن به موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به‌شیوه‌ای طنازانه، وبلاگ او را به یکی از مسترکلاس‌های آموزش نویسندگی تبدیل می‌کند. مثلاً جایی در اعتراض به وضعیت صنعت نشر می‌نویسد:

« می‌گویند هر کفاشی تمام کفشها را به اندازهٔ پای خودش بدوزد محکوم به ورشکستگی است.  به این حرف می‌توان افزود: رستوران‌داری هم که بخواهد غذاهایی برای ذائقهٔ خویش نامطبوع عرضه کند بعید است در مسیر موفقیت بیفتد».

آیا شما به خواننده آبنبات می‌دهید؟

نگاهی به نوشته‌ها و مقاله‌های قدیمی خود بیندازید. صرف نظر از موضوع چقدر به کشش متن اهمیت می‌دهید؟ به عنوان یک کارشناس تولید محتوا چقدر به غنی‌کردن نوشته‌های خود توجه می‌کنید؟ فراموش نکنید که تولید محتوای سئویی منافاتی با خلاقانه نوشتن ندارد. پس به خواننده‌هایتان آبنبات بدهید.

اگر به مطالعه در مورد تولید محتوا علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم از مجموعه مقالات بازاریابی محتوایی و داستان‌سرایی ما دیدن کنید. همچنین شما می‌توانید با شرکت در دوره بازاریابی محتوا از مجموعه دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بر تمامی اصول تولید محتوا مسلط شوید.

ساسان سلوتی
ساسان سلوتی

ایدئولوژی اصلی ساسان اینه تا اونجایی که می‌تونه به کنجکاوی‌هاش پاسخ مثبت بده. برای همین، کارها و علایق جورواجوری رو دنبال می‌کنه؛ مثلاً: غواصی، دوچرخه‌سواری، یوگا، گیاه‌شناسی، عکاسی ماکرو و... تو کار هم همین طور بوده: از مدیر فروش بازاریابی تا منابع انسانی، دیجیتال مارکتینگ و تدریس...

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف