با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

راهنمای ساخت کانورژن در گوگل ادز {آموزش ویدئویی}

شیما تیموری
شیما تیموری
22:16، 1401/03/07
راهنمای ساخت کانورژن در گوگل ادز {آموزش ویدئویی}
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

راهنمای ساخت کانورژن در گوگل ادز {آموزش ویدئویی}


ساخت کانورژن برای هر وبسایتی اهمیت دارد، چون با ساخت آن متوجه خواهید شد که کمپین گوگل ادز چقدر کارایی داشته یا اینکه چند درصد از بازدیدکنندگان وبسایت‌تان، آن کاری را که شما دنبالش بودید انجام داده‌اند.

من شیما تیموری، کارشناس گوگل ادز تیم دیجیتال مارکتینگ منتوریکس هستم و در این آموزش ویدئویی می‌خواهم به شما بگویم که چطور با استفاده از گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) و گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، ایونت و goal بسازید و در گوگل ادز آن را به کانورژن تبدیل کنید.

کانورژن در گوگل ادز چیست؟

کانورژن (Conversion) یا تبدیل در دیجیتال مارکتینگ به کرات استفاده می‌شود. کانورژن به هر عمل ارزشمندی گفته می‌شود که بازدیدکننده بعد از ورود به سایت یا اپلیکیشن شما انجام می‌دهد و برای شما مهم است. مثل خرید آنلاین، ثبت خبرنامه، ثبت نام کاربر یا دوره و پر کردن فرم تماس. برای تحلیل بهتر عملکرد کمپین‌های تبلیغات گوگل ادز باید از کانورژن استفاده کنیم. کانورژن پایین در گوگل ادز، نشانگر ضعیف عمل کردن کمپین است. بنابراین اگر می‌خواهید از هدر رفت پول و زمانتان در گوگل ادز جلوگیری کنید، باید قبل از ساخت کمپین به فکر ساخت کانورژن باشید. از مباحث مهم در دوره آموزش ga4، بحث ساخت کانورژن می باشد.

ساخت کانورژن در گوگل ادز

همانطور که در ویدئو هم اشاره کردم، چند راه مختلف برای ساخت کانورژن وجود دارد. یکی اینکه از طریق گوگل ادز این کار را انجام دهید و دیگر اینکه با کمک گوگل تگ منیجر و گوگل آنالیتیکس این کار را بکنید. راه دوم، تمیزتر و بهتر است. هرچند که در آینده‌ای نزدیک آموزش ویدئویی ساخت کانورژن در گوگل ادز را هم برای شما می‌گوییم.

در حال حاضر، برای ساخت کانورژن در گوگل ادز، نیاز دارید که کمی با گوگل تگ منیجر کار کرده باشید و بخش‌های آن را بشناسید. اگر هنوز اول راه یادگیری گوگل تگ منیجر و گوگل آنالیتیکس هستید، پیشنهاد می‌کنم مطالب زیر را هم بخوانید. این مطالب به شما کمک می‌کنند که این آموزش ویدئویی را بهتر متوجه شوید:

جمع‌بندی

ممکن است در جریان ساخت کانورژن در گوگل تگ منیجر، تریگر (Trigger) ایونت (event) به درستی فعال نشود. بنابراین حتما از درستی آن اطمینان حاصل کنید. تمامی Variables را به دقت بررسی کنید و عینا متن داخل "..." را کپی کنید.

این آموزش، از آن دسته آموزش‌های ساده و اولیه برای گوگل تگ منیجر است که ساختنش حسابی سر ذوق می‌آوردتان. بنابراین اگر امتحان کردید و موفق شدید، احساس‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
مریم
1402/01/10
سلام ممنون از آموزش خوبتون.من یه سوال داشتم اینکه این کانورژن که ایجاد کردیم برای گوگل ادز رو از کجا مطمئن بشم که فقط زمانی برای ادز کانورژن میزنه که از طریق اد این گول ثبت شده باشه؟ منظورم اینه که یه کاربر میاد از طریق سرچ هم میتونه این گول رو بزنه حالا صحت اینکه از ادز بوده رو چطوری میشه فهمید؟
پاسخ...
شیما تیموری
1402/01/14
سلام سلام
خیلی ممنونم. خوشحالم که مفید بوده.
از قسمت attribution model توی گوگل آنالیتیکس و براساس first interaction میتونین بفهمین که از ادز بوده برای اولین بار یا نه.
یه کار دیگه هم اینه که براساس source و مدیوم توی گوگل آنالیتیکس، گل رو بررسی کنین که ببینین ارگانیک بوده یا ادز
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف