با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

کدام اد نتورک ایرانی بهتر است؟
شیما تیموری
شیما تیموری
10:44، 1400/05/23
کدام اد نتورک ایرانی بهتر است؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

کدام اد نتورک ایرانی بهتر است؟


یک کارشناس تبلیغات کلیکی در ایران، به جز گوگل ادز از شبکه‌های تبلیغات کلیکی ایرانی (اد نتورک‌ ایرانی) هم می‌تواند استفاده کند. پس اگر هنوز در مسیر اد نتورک ایرانی قدم نگذاشته‌اید، این مطلب برای شماست.

شبکه‌های تبلیغات کلیکی ایرانی (اد نتورک های ایرانی) مناسب کسب و کارهایی هستند که می‌خواهند تبلیغات بنری، متنی و ویدئویی در وبسایت‌های فارسی‌زبان داشته باشند. مثلا اگر شما بخواهید در سایت‌هایی مثل عصر ایران، ایسنا، ایرنا، نی نی سایت، زومیت، زومجی و هزار و یک وبسایت فارسی‌زبان دیگر تبلیغ کنید، پس باید از اد نتورک های ایرانی استفاده کنید.

در این مطلب می‌خواهیم از 5 اد نتورک ایرانی (شبکه تبلیغات کلیکی ایرانی – Adnetwork) بگوییم و هرکدام‌شان را بررسی کنیم. در این بررسی متوجه خواهید شد که هرکدام از این شبکه‌های تبلیغاتی ایرانی برای چه هدفی از تبلیغات کسب و کار شما مناسب‎ترند. اما قبل از آن، بیایید کمی درباره فضای اد نتورک (شبکه تبلیغاتی) صحبت کنیم.

بییشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اد نتورک (شبکه تبلیغاتی – Ad Network) چیست؟

اد نتورک (Ad network) پلتفرم آنلاینی است که به عنوان واسط بین نمایش دهنده تبلیغ (صاحب وبسایت و اپلیکیشن) و آگهی دهنده (advertiser – صاحب تبلیغ یا آگهی) یا صاحب کسب و کار عمل می‌کند. یعنی اد نتورک از یک طرف با صاحب وبسایت یا اپلیکیشن قرار می‌گذارد که قسمتی از فضای سایتش را برای گذاشتن آگهی کسب و کارها اجاره دهد و از آن طرف به آگهی دهنده کمک می‌کند که تبلیغش را در این سایت یا اپلیکیشن بگذارد. دقیقا مثل کاری که گوگل ادز و چندین پلتفرم تبلیغات کلیکی دنیا انجام می‌دهند.

اد نتورک ها چطور کار می کنند؟از چپ به راست: اول تبلیغ دهنده، بعد اد نتورک، سپس نمایش دهنده تبلیغ و در آخر مشاهده تبلیغ توسط بازدیدکننده یا مشتری

پس اد نتورک، لیستی از سایت‌های نمایش دهنده تبلیغ را به آگهی دهنده نشان می‌دهند و او هم (صاحب کسب و کار یا کارشناس تبلیغات کلیکی) تصمیم می‌گیرد که متناسب با اهداف و جامعه هدفش، کدام از وبسایت‌ها را انتخاب کند.

سایت‌های نمایش دهنده تبلیغ به طور معمول به ازای نرخ هر کلیک روی بنرهای تبلیغاتی، پولی دریافت می‌کنند. از طرف دیگر هم ممکن است که با اد نتورک قراردادی ببندند که فضای سایت یا اپلیکیشن‌شان را به صورت ماهانه یا در بازه‌ی زمانی مشخص اجاره دهند.

نحوه کار اد نتورک چگونه است؟

بعد از ثبت نام در پلتفرم تبلیغات کلیکی، می‌توانید کمپین خودتان را با توجه به تنظیمات موردنظرتان بسازید. فضای کار با اد نتورک ایرانی شباهت‌هایی به گوگل ادز دارد با این حال به تمام و کمالی گوگل ادز نیست. شبکه‌ های تبلیغات کلیکی ایرانی راه درازی در پیش دارند تا تنظیمات جامع و کاملی را در اختیار آگهی دهنده (advertiser) قرار دهند.

در جریان ساخت کمپین در اد نتورک ایرانی، شما نیاز به بنرهای تبلیغاتی، متن تبلیغ و آدرس لندینگ پیج (صفحه فرود – landing page) دارید و از طرف دیگر باید tracking code اد نتورک را در وبسایت خود قرار دهید تا از این طریق کلیه داده‌های اد نتورک ایرانی در گوگل آنالیتیکس وبسایت شما قابل مشاهده باشد.

1- یکتانت

با پلتفرم تبلیغات کلیکی یکتانت شروع می‌کنیم. اگر سری به وبسایت یکتانت بزنید، با این جمله روبرو خواهید شد: «یکتانت بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران است که با ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به تبلیغ‌کنندگان، بیشترین درآمدزایی را برای رسانه‌های دیجیتال فراهم می‌کند.» یکتانت در سال 1396 پا به عرصه اد نتورک های ایرانی گذاشت و در ابتدا کارش را با نمایش تبلیغات همسان و بنری شروع کرد، اما کم کم نوع نمایش تبلیغاتش را گسترش داد تا جایی که امروزه می‌توانید برای تبلیغ کسب و کار خود از انواع تبلیغات زیر استفاده کنید:

  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات کلیکی (بنری، همسان، موضوعی و ریتارگتینگ)
  • تبلیغات هوشمند و هدفمند (موضوعی، رفتار محور و کلید واژه‌ای)
  • تبلیغات نصب اپلیکیشن
  • تبلیغات گوگل ادز
  • تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

یکتانتیکتانت

از آنجایی که یکتانت با تعداد بسیار بالای وبسایت‌های فارسی‌زبان همکاری می‌کند، شانس نمایش تبلیغات بسیار بالاست. حدود 100 میلیون کاربر اینترنتی، تبلیغات یکتانت را می‌بینند. بنابراین با جامعه مخاطب بزرگی روبرو هستید. هرچند که در این زمینه باید بتوانید ساز و کار بهینه‌سازی تبلیغات را به خوبی بلد باشید، در غیر این صورت با هدر رفت سرمایه و وقت‌تان مواجه خواهید شد.

چه تبلیغ دهنده (آگهی دهنده – advertiser) باشید و چه نمایش دهنده تبلیغ، می‌توانید در یکتانت فعالیت کنید. در حال حاضر (سال 1400)، با بیشتر از 820 وبسایت مختلف قرارداد همکاری بسته تا تبلیغات را در وبسایت‌هایشان نشان دهد.

اگر هنوز با محیط یکتانت آشنا نیستید، می‌توانید از دموی یکتانت استفاده کنید. در راهنمای تصویری دمو، گام به گام با بخش‌های مختلف یکتانت آشنا خواهید شد.

2- صبا ویژن

صبا ویژن هم در صفحه درباره ما وبسایتش می‌گوید که بزرگ‌ترین آژانس تبلیغاتی کشور است و خدماتش شامل تبلیغات بنری، ویدئویی، موبایلی و همچنین طراحی کمپین است. از طرف دیگر، صاحبان وبسایت یا اپلیکیشن هم می‌توانند قسمتی از فضای صفحاتشان را به تبلیغات صبا ویژن اختصاص دهند و از این راه درآمد کسب کنند.

اگر بخواهید تبلیغات بنری در سایت‌های آپارات و فیلیمو داشته باشید، می‌توانید از صباویژن استفاده کنید. خبرگزاری مهر، سیمرغ، خبرگزاری عصر ایران، طرفداری، نیک صالحی و چندین وبسایت با رتبه بالا در الکسا هم با صباویژن کار می‌کنند.

صباویژنصفحه اصلی صباویژن

اگر دنبال این هستید که تبلیغات‌تان به جز وبسایت‌ها در اپلیکیشن هم نمایش داده شود، می‌توانید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. صباویژن از سیستم شناسایی کلیک fraud هم استفاده می‌کند و از طرف دیگر به شما این امکان را می‌دهد که نمایش بنر را برای هر کاربر تعریف کنید.

گزارش‌گیری پیشرفته، تعیین قیمت نمایش دهنده توسط آگهی دهنده، ساخت تبلیغ‌های نامحدود در کمپین و انواع هدف‌گذاری از دیر خصوصیات تبلیغات کلیکی با صباویژن است.

3- مدیا اد

پلتفرم تبلیغات کلیکی مدیا اد هم مثل دو نمونه‌ی قبلی، روی تبلیغات همسان، بنری، ریتارگتینگ و نصب اپلیکیشن کار می‌کند. با توجه به آنچه که در وبسایت مدیا اد نوشته شده، بیشتر از 50 میلیون کاربر حقیقی، تبلیغات مدیا اد را می‌بینند و بالاتر از 1000 وبسایت با مدیا اد برای نمایش تبلیغات همکاری می‌کنند.

در وبلاگ مدیا اد می‌توانید ساز و کار تبلیغ‌ها و انواع تبلیغات نمایش داده شده در وبسایت‌های مختلف را ببینید. اگر می‌خواهید با فضای داخلی پنل مدیا اد برای ساخت تبلیغات مثل تبلیغات همسان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلبی که در وبلاگشان نوشته‌اند را بخوانید:

آموزش ساخت کمپین تبلیغات همسان مدیا اد

4- سنجاق

پلتفرم تبلیغات سنجاق، بیشتر از 20 میلیون کاربر ماهانه دارد و تعداد وبسایت‌های نمایش دهنده تبلیغاتش بالاتر از 200 تاست. برای همین فرصت نمایش تبلیغات کمتری نسبت به مدیا اد، یکتانت و صباویژن دارد.

سنجاق تبلیغات کلیکینمونه تبلیغات سنجاق

تبلیغات همسان، بنری، پری رول (Pre-roll) و پوش نوتیفیکیشن از خدمات پلتفرم سنجاق است. از طرف دیگر، سنجاق برای نمایش تبلیغات بنری و همسان در موبایل هم برنامه‌ی جداگانه‌ای دارد که می‌توانید انواع آن را در تصویر زیر ببینید:

تبلیغات موبایلی سنجاقتبلیغات موبایلی سنجاق

5- تپسل

Tapsell (تپسل) با 3 میلیارد نمایش ماهانه تبلیغات و همکاری با 25 هزار نمایش دهنده (ناشر) از دیگر پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی در ایران است. تپسل در سال 1394 کارش را در بخش تبلیغات ویدئویی و داخل برنامه شروع کرد اما کم کم وارد بخش‌های تبلیغات کلیکی، بنری، همسان و نصب اپلیکیشن هم شد.

تبلیغات تپسلتپسل

به جز تبلیغات کلیکی، تپسل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توئیتر و مدیریت کمپین‌ها را هم بر عهده دارد. تپسل انواع تبلیغات زیر را برای آگهی دهنده‌ها انجام می‌دهد:

تبلیغات بنری استاندارد، تبلیغات بنری بینابینی، تبلیغات بنری همسان، ویدئویی همسان، تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای، تبلیغات ویدئویی بینابینی و پیش نمایشی (Pre-roll).

نکته مهمی که درباره تپسل هست، وجود SDKهای مختلف برای اندروید، iOS، ویندوز، GameMaker، Unity و Contruct 2 است. بنابراین اگر نمایش دهنده تبلیغ باشید و بخواهید درآمد کسب کنید، متناسب با سایت و اپلیکیشن‌تان می‌توانید، با تپسل کار کنید.

جمع‌بندی

بعضی اوقات پیش می‌آید که برای دسترسی به کاربران فارسی‌زبان (به خصوص در شهرهای داخل ایران) نتوانیم از تبلیغ در گوگل ادز استفاده کنیم. بنابراین باید دنبال راه جایگزین باشیم. اد نتورک های ایرانی می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.
از طرف دیگر استفاده از پتانسیل نمایش تبلیغ در پلتفرم‌های پربازدیدی مثل آپارات، فیلیمو، خبرگزاری عصر ایران و سایت نی نی سایت هم دلیل دیگری برای استفاده از اد نتورک های ایرانی است.
توصیه می‌کنیم که قبل از ساخت کمپین در هر یک از این پلتفرم‌ها، حسابی تحقیق و جستجو کنید و با کارشناسان اد نتورک های ایرانی صحبت کنید. همینطور میتوانید از مشاوره بازاریابی دیجیتال هم بهره‌مند شوید. از این طریق متوجه می‌شوید که برای کسب و کار و هدفی که دارید، کدام یک بهتر است. 
راستی شما تا به حال از اد نتورک های ایرانی استفاده کرده‌اید؟

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
زهرا
1401/01/14
سلام وقتتون بخیر ، درآمد بهتر و بیشتر از کدوم پلتفرم بجز یکتانت، خوبه؟(میخوام در وبلاگم تبلیغ بزارم)
پاسخ...
شیما تیموری
1401/01/17
سلام روزتون بخیر
ممنون از شما

بهتره که به هر کدوم از این اد نتورک ها سر بزنین و با پشتیبانشون صحبت کنین. اینطوری هم پیش نیازهاشونو متوجه میشین و هم مبلغی که بهتون میدن

نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف