با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

4 دیجیتال مارکتر معروف به انتخاب منتوریکس

نیلوفر طالبی
نیلوفر طالبی
09:00، 1401/03/15
4 دیجیتال مارکتر معروف به انتخاب منتوریکس
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

4 دیجیتال مارکتر معروف به انتخاب منتوریکس


شاید برای شما هم جالب باشد، برای من که خیلی جالب بود تا بدانم دیجیتال‌مارکترهای محبوب همکارانم چه کسانی هستند و دلایل‌شان برای این انتخاب چه بوده است؛ فکر می‌کنم معرفی دیجیتال مارکترهای محبوب تیم منتوریکس به شما هم کمک کند تا با آدم‌های خفن جدیدی آشنا شوید و بتوانید از آن‌ها بیاموزید. با من در منتوریکس همراه باشید.

1. Sam Oh

سم، یک وب استراتژیست، دیجیتال‌مارکتر و هم‌چنین بنیان‌گذار کمپانی Money Journal است. او به شکلی بسیار سخاوتمندانه کارآفرینان را راهنمایی می‌کند تا با تکنیک‌های مناسب بازاریابی رشد کنند. سم، خودش را این‌طور معرفی می‌کند: «من یک مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ هستم و به شرکت‌های نوپا کمک می‌کنم تا ترافیک خود را بالا ببرند. من با کمک کمپین‌های مختلف و خلاقانه و نیز تکنیک‌های سئویی توانسته‌ام آمار بازدید یک وب‌سایت جدید را از صفر تا 2 میلیون در ماه بالا ببرم. این روزها یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را در تورنتو اداره کرده و نیز برای Ahrefs ویدئوهای آموزشی تهیه می‌کنم.»

سم او، دیجیتال‌مارکتر محبوب نهال همکار عزیز ما در قسمت سئو و محتواست. در مورد سم از نهال پرسیدم و او برایم این‌گونه شرح داد: 

«اگه سئوکار باشید حتما با سایت Ahrefs و کانال یوتیوبش آشنا هستید، اگر هم آشنا نباشید، امکان نداره چیزی مرتبط با سئو سرچ کنید و به ویدئوهای Sam Oh در یوتیوب نرسید. Sam با یه لبخند همیشگی و آرامشی که تو چهره‌اش داره، تکلیف خیلی از سوالات یه سئوکار رو مشخص می‌کنه. حرفاش رو نمی‌پیچونه و خیلی صریح و ساده به سوالات سئوکارها جواب می‌ده، برای حرفاش مستند ارائه می‌ده و آموزش‌هاش رو در طَبَقِ اخلاص می‌ذاره.»

منتورهای محبوب منتوریکس

Sam  Oh

نهال، علاوه بر سم یک الگوی وطنی هم داشت که برایم بسیار جالب بود تا بیشتر در موردش بدانم! وی ادامه داد:

«در مورد دیجیتال مارکتر هموطن، انتخابی ندارم جز بزرگ‌ترین و الهام‌بخش‌ترین منتورم، یعنی «ساسان سلوتی». اگه تعریف شانس این باشه که در زمان درست، جای درست باشی، من خوش شانس بودم که با ساسان سلوتی آشنا شدم و افتخار شاگردیش رو داشتم. فردی به شدت کنجکاو، خلاق، جست‌وگر، علاقه‌مند به کسب به‌روزترین منابع دیجیتال مارکتینگ و فراتر از کلیشه‌ها. آپدیت بودن و جست‌وگر بودن رو از ساسان یاد گرفتم و قرار گرفتن در مسیر حرفه‌ای کاریم رو مدیون ایشون می‌دونم.»

2. Julius Fedorovicius

جولیوس فدوروویکیوس، متولد شهر ویلنیوس پایتخت کشور لیتوانی، مالک و بنیان‌گذار کمپانی Analytics Mania است.  او از سال 2011 وارد زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ شده و 8 سال اول کار حرفه‌ای خود را در Omnisend گذراند. جولیوس معتقد است که تجربه‌ی کار کردن در امنی‌سند باعث شد تا کنجکاوی بیشتری نسبت به گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ‌منیجر پیدا کند. در سال 2016 ورک‌شاپ‌های گوگل تگ‌منیجر را در شهر ویلنیوس آغاز کرده ضمن آن که شروع به انتشار مطالب آموزشی کرد؛ جولیوس می‌گوید: «همان زمان بود که آنالیتیکس مانیا متولد شد، کمک به دیگران از بهترین کارهایی بود که تصمیم گرفتم انجام دهم. در سال 2018، اولین دوره‌ی آنلاین Google Tag Manager خود را راه‌اندازی کردم و از آن‌جا بود که همه چیز شروع شد! در نهایت، تصمیم گرفتم مسیر خودم را شروع کرده و به‌طور کامل روی Analytics Mania تمرکز کنم و چیزهای جدیدی را بیاموزم (زیرا هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که من نمی دانم!).»

جولیوس، دیجیتال‌مارکتر محبوب همکار خوب من در منتوریکس، شیماست. شیما یا به‌قول خودم، ملکه‌ی گوگل‌ ادز ایران در مورد جولیوس این‌طور توضیح داد:

« من از جولیوس خیلی خوشم میاد: Julius Fedorovicius. یه سایت داره به اسم Analytics Mania و توش درباره گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر می‌گه. هرچیزی که بخواین از این دو تا ابزار بدونین، جولیوس بهتون می‌گه. ویدئوهای آموزشیش توی یوتیوب محشرن؛ با زبان ساده، دقیق و پر از نکته.

جولیوس دیجیتال مارکتر معروف

جولیوس، موسس آنالیتیکس منیا

یه چیز جالب دیگه درباره جولیوس و کلا دیجیتال مارکترهای خارجی، تمایلشون به کمک کردنه. خیلی راحت می‌تونین باهاشون مکاتبه کنین و ایمیل بزنین. اگه مشکلی دارین ازشون بپرسید و اونا خیلی دقیق بهتون جواب می‌دن. یادم نمیره وقتی برای حل یه مشکل توی گوگل آنالیتیکس از جولیوس کمک خواستم و اون جواب ایمیلمو داد. حس خیلی خوبی داشتم. جولیوس واقعا به بازدیدکننده‌ها و دنبال‌کننده‌هاش اهمیت می‌ده و این نکته فوق‌العاده مهمیه.
خلاصه اگه می‌خواین گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر یاد بگیرید یا توی مسیر یادگیری دنبال کسی هستید که با جون و دل آموزش می‌ده، برید analytics mania. راستی اینم بگم که از آموزش‌هاش، ایبوک رایگان درست می‌کنه و توی سایتش می‌ذاره. در یک کلام: جولیوس خیلی خفنه!»

3. Adarm Erhart

نفر بعدی در لیست منتوریکسی‌ها، آدام ارهارت است. آدام یکی از برجسته‌ترین استراتژیست‌ها و مارکترهای دنیای دیجیتال است. او در وب‌سایت شخصی خود، در مورد دنیای دیجیتال مارکتینگ این‌طور نوشته است: " من معتقدم که بازاریابی، مهم‌ترین فاکتور برای موفقیت کسب و کار است. بنابراین، کار من این است که پرده‌ها را کنار زده و همه‌ی چیزهایی را که در دهه‌ی گذشته آموخته ام، به شما نشان دهم. 

خبر شگفت انگیز این است که، بازاریابان بزرگ، از ابتدا حرفه‌ای متولد نمی شوند بلکه آموزش می‌بینند! این بدان معناست که تسلط بر مارکتینگ کمپانی شما با اطلاعات و آموزش صحیح 100% امکان پذیر بوده و اکنون زمان انجام آن است!"

بعد از شیما به سراغ همکار خوبم در بخش محتوا و سئو رفتم؛ سینای عزیز که آدام را الگوی محبوب خود می‌شمارد. سینا، برای من تعریف کرد که:
« تا قبل از این، واقعا به اینکه بین دیجیتال مارکترهای خارجی، یه الگو و لیدر انتخاب کنم، فکر نکرده بودم، اما دست به کار شدم و شروع کردم به گشتن. از بین دیجیتال مارکترهایی که توی صفحه اول و دوم گوگل، یوتیوب، لینکدین و اینستاگرام بهم معرفی کرد، بیشتر از همه از Adarm Erhart خوشم اومد.

آدام ارهارت دیجیتال مارکتر معروف

برای منی که خیلی هنوز توی این حوزه آشناییت ندارم، خوبی Adam جون اینه که از صفر و پایه بهم همه چیز رو توضیح میده. دوم اینکه کلماتش شمرده و واضحه و لازم نیست مثل موقع دیدن ویدئوهای مارکترهای هندی، درگیر لهجه و بیان کلماتش بشم.
یه سایت هم به آدرس www.adamerhart.com داره که البته خیلی فعال نیست. تمرکزش بیشتر روی آکادمی یوتیوبی خودشه و منم برام ویدئوهای رایگان و خوبش مهمه.
توی ویدئوهاش یه موقع‌هایی آموزش کوتاه زیر 15 دقیقه میذاره و یه وقتایی هم گفتگوی آنلاین داره. اینستاگرام هم داره ولی اونطوری که یوتیوبش جذابه، نیست.»

4. Neil patel

نیل پاتل، آخرین شخصی است که قصد معرفی‌اش را دارم. نیل، یکی از نویسندگان مشهور نیویورک تایمز است که کتاب‌های پرفروشی به چاپ رسانده و Wall Street Journal او را از بهترین اینفلوئنسرهای دنیا می‌داند. هم‌چنین، مجله‌ی معتبر فوربس وی را جزو 10 مارکتر برتر جهان شناخته و می‌گوید وی تا به‌حال بیش از 100 شرکت معتبر ایجاد کرده است! نیل دارای ثروت خالصی در حدود 35 میلیون دلار است که در مدت بسیار کوتاهی و از طریق مشاغل آنلاین خود به‌دست آورده است!

شیوا همکار عزیزمان، نیل را دیجیتال‌مارکتر محبوب خود می‌داند؛ او بعد از کمی فکر کردن؛ برایم در مورد نیل، این‌گونه شرح داد:
«دیجیتال مارکتر محبوب من نیل پاتل (Neil patel) هست. سایتش به نام خودش neilpatel.com هست و هر چیزی که راجع به سئو و بازاریابی محتوا بخواین توش پیدا میشه. علاوه بر اون، ویدیوهای آموزشی یوتیوبش هم برای افرادی که می‌خوان اصولی سئو رو یاد بگیرن خیلی به درد بخوره.این سایت تو مسیر یادگیری سئو به خود من خیلی کمک کرده. نکاتی که فوت کوزه گری محسوب میشن رو من تو سایت نیل پاتل پیدا کردم و هنوز هم بهش برمیگردم.»

نیل پاتل دیجیتال مارکتر معروف

«نیل پاتل تو سایتش علاوه بر آموزش برای آنالیز سئو، بک لینک و A‪/‬B تست ابزار ارائه میده که استفاده ازشون ضرری نداره! Ubersugest هم که ابزار اصلیشه و خدمات کاملی برای آنالیز سایت ارائه میده و میشه اکستنشن‌اش رو هم رو کروم داشته باشید که برای سئو و کیوورد ریسرچ راهنمای خیلی خوب می‌تونه باشه.
خلاصه که نیل پاتل تو حوزه خودش صاحب سبکه و اگه می‌خواین استراتژی محتوا بچینین و فوت و فن سئو یاد بگیرین حتما به سایتش سر بزنید. از کتاب ‌های الکترونیکی و نمونه‌های واقعی کارش و یوتیوبش غافل نشید که بهتون کلی چیز جدید یاد میده.»

برای دریافت خدمات سئو، روش های زیادی وجود دارد که منتوریکس، یکی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ در این زمینه است.

دیجیتال مارکتر محبوب شما کیست؟

نظر بچه‌های منتوریکس را با هم مرور کردیم، افرادی که معرفی کردند را می‌شناختید؟ شما هم الگویی دارید که به ما معرفی کنید؟ نظرتان را حتما برای‌مان بنویسید.

نیلوفر طالبی
نیلوفر طالبی

نیلوفر عاشق نوشتن است، از 10 سال پیش وبلاگ می‌نوشته و حالا در قسمت تولید محتوا یارِ دوست داشتنی منتوریکس شده.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف