با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

آپدیت خرداد 1401
13 سایت دانلود عکس برای محتوا {رایگان و باکیفیت}
شیما تیموری
شیما تیموری
09:22، 1400/09/23
13 سایت دانلود عکس برای محتوا {رایگان و باکیفیت}
10 رای    میانگین 3.9/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
آپدیت خرداد 1401

13 سایت دانلود عکس برای محتوا {رایگان و باکیفیت}


 می‌دانم که برای هر کارشناس تولید محتوا، پیدا کردن عکس با کیفیت یک دغدغه است. برای همین در این مطلب سراغ 13 سایت برتر برای دانلود عکس رایگان رفتم که به شما معرفی کنم. در این سایت‌ها می‌توانید انواع و اقسام عکس‌ها با موضوعات مختلف را پیدا و با بهترین کیفیت دانلود کنید.

اهمیت عکس در تولید محتوا

در تولید محتوا قرار نیست که مثل کتاب‌های داستانی، متن خشک و خالی بنویسیم و تخیل و تصویرسازی را به عهده خواننده/بازدیدکننده قرار دهیم. هر کارشناس تولید محتوایی باید بهینه سازی نرخ تبدیل را بلد باشد که از تصاویر مرتبط با متن استفاده کند تا بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد. خیلی وقت‌ها برای من پیش آمده که با دیدن عکس‌ بی‌کیفیت در وبسایت‌های مختلف، نسبت به محتوای آن هم بی‌تفاوت شده‌ام و دیگر جمله‌ای از آن محتوا را نخوانده‌ام. مطمئن هستم که این تجربه را خیلی از شما هم داشته‌اید.

بیشتر بخوانید: چطور کارشناس تولید محتوا شدم؟

13 سایت‌ دانلود عکس رایگان

پیدا کردن عکس باکیفیت و مرتبط با نوشته کار سختی است. منکر سختی آن نمی‌شویم، به خصوص اگر اول کارتان باشید و هنوز به چم و خم امور آشنایی ندارید. با این حال، باید سعی و تلاش خودتان را بکنید تا بهترین عکس‌ها را پیدا کنید. در ادامه 13 سایت معتبر خارجی را معرفی می‌کنیم که عکس‌های باکیفیتی در آن‌ها پیدا خواهید کرد.

1- Freepik

سال 2010 میلادی، دو برادر به اسم‌های آلخاندرو و پابلو با دوست‌شان خواکین، freepik را ساختند. خواکین همان کسی است که سایت panoramio را درست کرده بود. اگر از سایت panoramio استفاده نکردید، باید بگوییم که سایتی برای عکاسان بود و شیوه جستجو براساس موقعیت‌های جغرافیایی بود. در حال حاضر پانورامیو دیگر وجود ندارد اما کسانی که اهل عکاسی بودند، در این سایت پروفایل داشتند.

سایت دانلود عکس رایگان freepikصفحه اصلی سایت freepik

خلاصه آلخاندرو به این درک رسیده بود که خیلی از طراحان و گرافیست‌ها نیاز به منبعی پر و پیمان برای عناصر گرافیکی دارند. پابلو و خواکین هم از ایده آلخاندرو حمایت کردند و با همدیگر freepik را ساختند. بعدها به جز المان‌های گرافیکی، عکس و وکتور هم به فریپیک اضافه شد.

اگر دنبال وکتور، فایل‌های لایه باز فتوشاپ و عکس هستید، می‌توانید از freepik استفاده کنید. دانلود تصاویر در freepik رایگان و پولی است. با این حال، مخزن تصاویر رایگانش آنقدر پر است که نیاز به نسخه پولی یا premium آن ندارید.

2- Picjumbo

دنبال عکس‌های واقعی برای محتوای‌تان هستید؟ سری به picjumbo بزنید تا براساس دسته‌بندی موردنظرتان، عکس پیدا کنید. این سایت در سال 2013 توسط طراح و عکاسی به اسم Viktor Hanacek تاسیس شد. هدفش از تاسیس این سایت، ارائه عکس‌های باکیفیت و رایگان به بلاگرها، طراحان و مارکترها بود که به نظر موفق هم شده. چون در حال حاضر، ماهانه 8 میلیون دانلود عکس از این وبسایت انجام می‌شود. جالب است بدانید که ویکتور هنگام ساخت وبسایت فقط 14 سالش بوده و عکس‌هایش را به طور رایگان در سایتش قرار می‌داد، چون سایت‌های دیگر حاضر نبودند عکس‌هایش را بارگزاری کنند.

سایت دانلود عکس picjumboسایت picjumbo

انواع عکس والپیپر موبایل، موکاپ، قالب آماده برای استوری اینستاگرام، عکس‌های استوک و واقعی در این وبسایت پیدا می‌کنید.

3- Pexels

سایت و اپلیکیشن pexels برای دانلود رایگان عکس‌های استوک است. براساس دسته‌بندی‌های مختلف (مثل joker، smoking و...) می‌توانید عکس‌ها را دانلود کنید.

سایت pexel برای دانلود عکس رایگانصفحه اصلی سایت pexel

هرچند که برای دانلود عکس از pexels لازم نیست پولی پرداخت شود، با این حال دادن مبلغی به عنوان کمک به عکاسان توصیه می‌شود. در حال حاضر، pexels جزو خانواده Canva است. بنابراین اگر از canva استفاده می‌کنید، به مخزن عکس‌های pexels هم دسترسی خواهید داشت.

دسته بندی عکس ها در سایت دانلود عکس رایگان pexelدسته‌بندی موضوعات در سایت pexel

4- Unsplash

حالا می‌رسیم به سایت موردعلاقه‌ی خودم. سایتی با بیش از 16 میلیاد نمایش عکس در ماه و بیشتر از 3.2 میلیون قطعه عکس. در این وبسایت‌، عکس‌های فوق‌العاده باکیفیتی را خواهید دید که دانلودشان هم کاری ندارد. در 4 اندازه می‌توانید عکس‌ها را دانلود کنید: Small، Medium، Large و Original Size. البته که پیشنهاد می‌کنیم سایز اصلی عکس را دانلود کنید.

سایت دانلود عکس سایت دانلود عکس unsplash

فرقی ندارد حوزه فعالیت‌تان چه باشد، در این سایت عکس موردنظرتان را پیدا خواهید کرد.

سایت دانلود عکس unsplashصفحه اصلی سایت دانلود عکس unsplash

5- Stocksnap

یک سایت دیگر برای دانلود عکس‌های استوک و واقعی رایگان. در این سایت هم می‌توانید براساس دسته‌بندی‌های مختلف عکستان را پیدا کنید. از این عکس‌ها برای طراحی صفحات وبسایت، طراحی بروشور، مجله و تبلیغات در گوگل ادز هم می‌توانید استفاده کنید.

6- Pixabay

سایتی برای به اشتراک‌گذاری و دانلود وکتور، عکس، موسیقی، sound effect و فایل‌های ایلوستریتور. برای دانلود عکس از pixabay باید با اکانت جیمیل خود وارد شوید.

7- Stockvault

این سایت مثل یک دورهمی برای عکاسان و هنرمندان است که کارهای‌شان را برای همدیگر به اشتراک بگذارند. اگر دنبال بک گراند، وکتور، عکس از طبیعت، حیات وحش، محیط کاری و... می‌گردید، می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

8- Freeimages

سایت freeimages هم برای کسانی که دنبال عکس‌های استوک می‌گردند، مناسب است. در این سایت هم می‌توانید عکس‌ها را براساس موضوع، مدل دوربین و اسم عکاس جستجو کنید. اگر هم اهل عکاسی باشید، می‌توانید عکس‌های‌تان را در این وبسایت قرار دهید.

9- Flickr

فلیکر از سایت‌های محبوب من است که البته فیلترشکن می‌خواهد. چاره کارش این است که اکستنشن VPN مثل Cyberghost روی مرورگرتان نصب کنید و بعد به دریایی از عکس‌های متنوع دسترسی دارید. فلیکر جایی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها است، درست مثل کاری که اینستاگرام در اوایل ماه‌های فعالیتش انجام می‌داد. فرق فلیکر با اینستاگرام یا حتی فیسبوک در این است که این فضا تغییر نکرده و عکس‌ها عنصر اصلی پلتفرم فلیکر هستند.

10- Dribbble

محفلی برای طراحان و گرافیست‌ها. جایی که آن‌ها کارهایشان را به اشتراک می‌گذارند و از دیگران نظر می‌گیرند. صفحه دریبل طراحان مثل رزومه آن‌هاست. هرکسی که در حوزه طراحی فعالیت می‌کنید، در اینجا باید پروفایلی داشته باشد. اینجا منبعی بی‌نهایت برای ایده گرفتن و پرورش خلاقیت افراد است. حتی اگر طراح هم نباشید یا نیازی به عکس نداشته باشید، می‌توانید سری به نمونه کارهای افراد بزنید تا با دیدن آن همه رنگ و لعاب در کارهایشان لذت ببرید و لحظات خوشی را سپری کنید.

سایت دریبل برای دانلود عکس و وکتورسایت دریبل جزو سایت‌های خوشرنگ و لعاب من است.

11- gratisography

برای پروژه‌های کاری، شخصی یا دانشگاهی دنبال عکس باکیفیت هستید؟ پس به gratisography هم سر بزنید. خودشان که ادعا می‌کنند عکس‌های باکیفیت و با رزولوشن بالایی را برای دانلود گذاشته‌اند که بقیه وبسایت‌ها ندارند. به نظر من که طراحی سایتش کمی شلخته است اما از لحاظ ارائه عکس، دست کمی از سایت‌های بالایی ندارد.

12- foodiesfeed

برای محتوایتان دنبال عکس از غذا می‌گردید؟ در این وبسایت هر عکسی که رنگ و بویی از خوراکی دارد را پیدا می‌کنید: میوه، بستنی، غذا و نوشیدنی.

سایت دانلود عکس رایگان foodiesfeedخدا نکند گذرمان به این سایت بیفتد!

به جز دانلود عکس‌های خوراکی سری هم به وبلاگ این سایت بزنید تا مطالبی درباره نحوه عکاسی از غذا و خوراکی بخوانید.

13- Canva

رسیدیم به سایت و اپلیکیشن محبوب بعدی‌ام: کانوا. ارادت من به این برنامه آنقدر زیاد است که بیشتر اوقات کاور مطالبم در منتوریکس را با آن درست می‌کنم، مثل همین مطلب.

سایت کانوا برای دانلود عکسکانوا از بهترین سایت‌ها برای دانلود عکس رایگان و طراحی بنرهاست.

خلاصه کمتر کسی پیدا می‌شود که با کانوا کار کند و از آن خوشش نیاد. تقریبا تمامی بچه‌های دیجیتال مارکتینگ برای یک بار هم که شده سری به این سایت یا اپلیکیشن آن زده‌اند. در کانوا می‌توانید انواع بنر برای پلتفرم‌های مختلف مثل لینکدین، پینترست، اینستاگرام، فیسبوک و... را طراحی کنید و از طرف دیگر عکس‌های استوک باکیفیت دانلود کنید.
برای استفاده از تمامی ویژگی‌های کانوا هم می‌توانید نسخه پولی آن را تهیه کنید. در وبسایت‌های ایرانی نسخه پولی کانوا فروخته می‌شود. فقط کافی است عبارتی مثل «خرید نسخه کانوا» را جستجو کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا 100 طراحی با کانوا

جمع‌بندی

اگر سایت‌های بالا نتوانستند نظرتان را جلب کنند (بعید می‌دانم!) بهتر است به لیست زیر هم سری بزنید.

در آخر بعد از انتخاب عکس و قرار دادن آن در اندازه موردنظر برای مطلب‌تان، حتما یادتان باشد که کارهای زیر را هم انجام دهید:

  1. کم کردن حجم عکس با سایت Tinyjpeg
  2. انتخاب اسم مناسب با تصویر برای ذخیره
  3. نوشتن ALT تصویر با کلمه کلیدی (همیشه جمله‌ی توصیفی برای عکس‌ها بنویسید)

بیشتر بخوانید: آموزش کم کردن حجم عکس با Tinyjpeg

با انجام این 3 مورد، سئوی تصاویر محتوای‌تان و در نتیجه سئو سایت بهتر خواهد شد. پس هیچ‌وقت از انتخاب عکس باکیفیت، کم‌حجم و متناسب با محتوا غافل نشوید. برای دریافت و انجام خدمات سئو و مشاوره دیجیتال مارکتینگ، می توانید روی منتوریکس حساب کنید! 

راستی اگر وبسایت دیگری را می‌شناسید که به اهل محتوا کمک می‌کند، برای‌مان بنویسید.

شیما تیموری
شیما تیموری

شیما مدیر پرفورمنس مارکتینگ منتوریکس است. تخصص‌اش در گوگل ادز،  تبلیغات کلیکی و CRO، او را به استاد همه فن حریف این حوزه تبدیل کرده و دانش‌اش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مثال‌زدنی‌ست.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نازنین
1402/12/12
به نظر من سایت جوهره از همه این سایت ها بهتره ، تمامی عکس ها و والپیپر هاش با کیفیت هستن و کاملا رایگانم هستن و تنوع بسیار بالایی هم داره و هیچ محدودیتی هم واسه دانلود نداره ، تمامی سایت های بالا محدودیت دارن ، سایت جوهره ایرانیم هستش و بدون هیچ محدودیتی میتونید ازش استفاده کنید.
پاسخ...
حمید
1402/01/21
سلام وقت بخیر ممنون از راهنمایی هایتون
پاسخ...
ناشناس
1402/01/27
سلام
ممنون از همراهی شما
حنانه
1402/01/19
سلام اکادمی
پاسخ...
فاطمه
1402/03/15
سلام من نمیدونم چطور از کجا سایت تصاویر رایگان رو دانلود کنم ؟ممنون میشم راهنمایی کنید
ناشناس
1401/12/01
عکس ویکتوریا میخواهم
پاسخ...
شیما تیموری
1401/12/02
دقیقا متوجه نشدم منتظورتون چیه!
عکس از ویکتوریا بکهام یا عصر ویکتوریایی؟
پژمان
1401/10/13
سایت jowhareh عالیه ، ممنون از سایت خوبتون.
پاسخ...
تیم منتوریکس
1401/10/17
ممنون از فیدبکتون، خوشحالیم براتون مفید بوده.
ناشناس
1401/05/30
اینا که ایرانی نیستن
پاسخ...
شیما تیموری
1401/05/31
اگه برای عکس‌های ایران دنبال سایتی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم از flickr استفاده کنین.
با این حال، تمامی این سایت‌ها، منبع پر و پیمونی از عکس هستن که در بازار ایرانی چنین چیزی رو نداریم.
باری
1401/05/04
سلام سایتی برای انتخاب عکس تابلو میشه معرفی کنید ؟
پاسخ...
شیما
1401/05/04
سلام
سایت هایی که توی این پست معرفی کردم، برای تابلو هم دارن.
فقط کافیه موضوعتونو با کیوردهای مختلف سرچ کنین
سرافراز
1401/03/31
سلام کارتون خوبه اما متعجبم که چرا ارزش خودتونو نمیدونید !!! هر طلا فروشی ولو لاییک ارزش طلاشو میدونه و ازش محافظت میکنه ، چرا هنوز تو این قرن با اینهمه اطلاعات بالا و رشد فکری هنوز خانم های درس خونده خودشونو در حدی نمیبینند که نیازی به رنگ ولعاب به چهره و نشون دادن مو و سرو گردن نیست ؟!
پاسخ...
محمد خاکدوست
1401/03/23
جوهره هم سایت خیلی خوبیه برای دانلود عکس jowhareh.com
پاسخ...
علی1221
1401/03/16
یه سایت برای عکس های گرافیکی میخام
پاسخ...
شیما تیموری
1401/03/22
سایت‌هایی که در این مقاله بهشون اشاره کردیم، برای عکس‌های گرافیکی هم بخش جداگانه‌ای دارن. می‌تونین بهشون سر بزنید
www.jowhareh.com
1401/04/02
https:
کیانی
1401/03/04
سلام من از کانوا برای درست کردن تصویر برای مقالم استفاده کنم دزدی محسوب نمیشه ؟
پاسخ...
شیما تیموری
1401/03/22
سلام
نه اصلا، نگران نباشید.
عکس های کانوا کپی رایت نداره
atefe
1400/09/24
mmanoon az matlabi ke neveshti
پاسخ...
شیما تیموری
1400/09/27
خواهش می‌کنم:)
ممنون که خوندین و نظرتونو گفتین
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف