با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

همه چیز درباره‌ی محتوای هم نشر

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس
10:03، 1400/11/25
همه چیز درباره‌ی محتوای هم نشر
1 رای    میانگین 4.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه چیز درباره‌ی محتوای هم نشر


اولین سوال که پیش‌ می‌آید این است: محتوای هم ‌نشر چیست؟ یا چه کاربردی دارد؟ اصلا فواید استفاده از محتوای هم‌ نشر چیست؟ برای پاسخ به این سوال‌ها اولین قدم آشنایی با اصول اولیه محتوای هم‌ نشر است. محتوای هم نشر، ترجمه‌ای برای ترجمه‌ای برای کلمه‌ی Content Syndication است که برخی آن را به همگام سازی محتوا ترجمه کرده‌اند. فرقی ندارد که شما از کدام ترجمه استفاده می‌کنید. راه و هدف درنهایت یکی است. پس اگر موضوع محتوای هم نشر به‌اندازه‌ی کافی کنجکاوتان کرده است تا پایان مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید.

تعریف محتوای هم‌ نشر

محتوای هم‌نشر را می‌توان به زبان ساده به این صورت تعریف کرد: انتشار محتوای اختصاصی شما به‌صورت آنلاین در یک پلتفرم شخص ثالث که هدف از آن دستیابی به مخاطبان بیشتر است.
محتوای هم‌نشر یک استراتژی برای رسیدن به رشد از طریق بازاریابی است که می‌توان از آن برای رسیدن به اهداف مختلف استفاده کرد.
اساساً شما می‌توانید دسترسی به محتوا را افزایش دهید اما کلید اثرگذاری محتوای هم‌نشر انتخاب پلتفرم‌هایی برای انتشار است که می‌توانند شما را به مشتریان بالقوه ارتباط دهند. در این نقطه‌ است که محتوای هم‌نشر به بازاریابی عملکرد تبدیل می‌شود. پلتفرم‌ها برای انتشار محتوا، رویکردهای مختلفی را می‌توانند انتخاب کنند:

  • بازنشر کردن محتوا به‌صورت کامل
  • ویرایش کردن محتوا در یک بخش کوتاه‌تر
  •  انتشار گزیده‌ای کوچک از اصل محتوا

در این حالت، اعتبار اصلی متوجه محل انتشار اصلی محتوا خواهد بود، اما هم‌نشر کردن آن به نفع هر دو طرف خواهد بود. زیرا با این کار پلتفرم دوم محتوای جدیدی دریافت می‌کند و کسب‌وکاری که محتوای اصلی را تولید کرده است می‌تواند به مجموعه‌ای جدید از مشتریان بالقوه متصل شوند.

بیشتر بخوانیدراهنمای جامع تولید محتوا

فرمت‌های قابل‌استفاده در محتوای هم نشر

همین ابتدا بگویم محتوای هم نشر به‌عنوان یکی از عناصر اصلی در بازاریابی مدرن شناخته می‌شود. این مفهوم از ابتدا وجود داشت اما در طول سال‌ها دچار تغییراتی شده است. درواقع سال‌هاست که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ که در زمینه‌ی خدمات سئو سایت فعالیت می‌کنند از محتوای هم نشر یا همان همگام‌ سازی محتوا برای بهبود عملکردهای سایت بهره می‌بردند. اما مدتی می‌شود که همگام سازی محتوا به‌عنوان تکنیکی کارآمد موردبررسی و توجه قرارگرفته.
محتوای هم‌نشر همراه با فرمت‌های محتوایی که آن را تغذیه می‌کنند به تکامل رسیده است. تفکر اشتباهی که در این حوزه وجود دارد این است که فقط وبلاگ‌ها و مقالات انواع محتوای مناسب برای محتوای هم‌نشر هستند. درحالی‌که ابزارهای مختلفی در قالب‌های متفاوت علاوه بر وبلاگ و مقالات در دسترس هستند:

  • کتاب‌های الکترونیکی (EBook)
  • پادکست‌ها
  • وایت‌پیپرها
  • وبینار
  • اینفوگرافیک

این مثال‌ها تنها بخشی از ابزارهایی هستند که از آن‌ها می‌توان برای انتشار گسترده محتوای هم‌نشر استفاده کرد.

فرمت های محتوای هم نشرگراف‌ها، ویدئو، پادکست، تصویر، متن تنها بخشی از ابزارهای محتوا هم نشر هستند

چه کسی می‌تواند از محتوای هم‌نشر سود ببرد؟

اگر پلتفرم مناسب و مخاطب کافی برای انتشار محتوا در دسترس باشد، هر کسب‌وکاری می‌تواند از محتوای‌ هم‌نشر سود ببرد. بااین‌حال، مشاغل و کسب‌وکارهای که در حال حاضر محتوای خلاقانه و اساسی تولید می‌کنند این موقعیت را دارند که در کوتاه‌ترین زمان به این سود دست پیدا کنند.
برندهای فناوری که با روش B2B فعالیت می‌کنند، کسب‌وکارهایی هستند که محتوای بسیار خوبی در دسترس دارند، اما مخاطبان ثابتی ندارند که از محتوای آن‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانیدچطور کارشناس تولید محتوا شدم؟

چرا باید از محتوای هم‌نشر استفاده کرد؟

اگر محتوای عالی تولید کرده و در دسترس دارید اما نمی‌توانید مخاطبان زیادی جذب کنید، زمان آن رسیده است که تلاش و تمرکز خود را بر روی بهبود دسترسی مخاطبان به محتوا معطوف کنید.

درواقع بازاریابی محتوایی بدون داشتن مخاطب به معنی هدر دادن منابع است.

پیوند به شخص ثالث این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید با قرار دادن محتوای خود در مقابل افرادی که می‌توانند به مشتری شما تبدیل شوند، از آن بهره بهتری ببرید.
ازاین‌رو پلتفرم‌هایی برای محتوای هم‌نشر وجود دارد که به کسب‌وکارها در ایجاد آگاهی در مخاطبان اصلی کمک کرده اما خود را نیز به‌عنوان رهبر فکری معرفی می‌کنند.
همواره بهترین استراتژی‌هایی منجر به پیشرفت می‌شوند که از طریق به‌کارگیری رویکردهای بازاریابی مبتنی بر هدف، افزایش درآمد را به دنبال داشته باشند. به همین جهت محتوای هم‌نشر اولین قدم برای ارتباط با خریداران بالقوه است که مزایای ثانویه نیز می‌تواند داشته باشد.
محتوای هم‌نشر می‌تواند ترافیک طبیعی و ارجاعی به امکانات سایت شما را افزایش دهد زیرا پیوند شدن در سایت‌های معتبر نشان‌دهنده این است که محتوای شما از سطح بالایی از کیفیت برخوردار است. به‌عنوان مثال اگر محتوای شما در یک رسانه معتبر دیگر منتشر شود، هر پیوندی که از آن به سایت خود دریافت کنید اعتبار دامنه شما را تقویت کرده و به شما کمک می‌کند که بتوانید رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو کسب کنید.

تا زمانی که به انتشار محتوای خوب و باکیفیت ادامه دهید میزان شناخت برند شما با رشد مواجه می‌شود. در این صورت است که می‌توانید برای بدست آوردن فرصت‌های بیشتر با سایر کسب و کارها، برای انتشار یا تبلیغ متقابل محتوا تماس برقرار کنید.

در یک بازار گسترده، انتشار محتوای هم‌نشر در چند پلتفرم دیگر که مخاطبان زیادی دارند می‌تواند موقعیت شما را در کسب‌وکارتان مستحکم کرده و برند شما را سایر رقبا متمایز کند. هم‌چنین داشتن محتوای هم‌نشر نشان‌دهنده اهمیت محتوا در یک سازمان است.
زمانی که محتوای هم‌نشر در راستای عملکرد باشد، به ابزاری قدرتمند برای موارد زیر تبدیل خواهد شد:

  • به رهبران و صاحبان کسب‌وکار ثابت می‌کند که محتوا ارزش ایجاد می‌کند

محتوای هم‌نشر به‌عنوان یک ابزار ایجاد پیشرفت، ارزش درک شده یا پیش‌بینی‌شده را به ارزش حقیقی مرتبط می‌کند. هیچ راهی سریع‌تر و مؤثرتر از این راه برای نشان دادن ارزش تجاری رهبری فکری وجود ندارد.

  • دستیابی به اهداف درآمد

عملکرد بازاریابان محتوا تا حد زیادی بر اساس توانایی آن‌ها در ایجاد درآمد برای یک کسب‌وکار مورد قضاوت قرار می‌گیرد. محتوای هم‌نشر درآمد واقعی و قابل‌لمس را از طریق رهبری فکری به ارمغان می‌آورد و این امکان را فراهم می‌کند که بتوان درآمد را به‌آسانی به هریک از محتواها و کمپین‌ها منتسب کرد.

  • ارتباط با مخاطبان بیشتر

بازاریابان محتوا، خالقانی محسوب می‌شوند که آن‌ها را باانگیزه برقراری ارتباط با مخاطبان هدایت می‌کنند. محتوای هم‌نشر راهی برای اطمینان از این موضوع است که محتوا توسط کسانی که توانایی درک ارزش آن را دارند دیده شود. با افزایش دسترسی مخاطبان به محتوا، بازاریابان می‌توانند شناخته شدن برند برای مخاطبان را بهبود بخشند.

افزایش فروش با محتوای هم نشراین تصویر به خوبی نشان می‌دهد که استراتژی بازاریابی محتوا از طریق محتوای هم نشر چطور به افزایش تعامل و نرخ فروش کمک می‌کند.

محتوای هم‌نشر چگونه کار می‌کند؟

شرکت‌های زیادی وجود دارند که محتوای هم‌نشر را به‌عنوان یک خدمت به سایر کسب و کارها ارائه می‌کنند. فرایند در این شرکت‌ها معمولا یکسان است و آن‌ها به ازای هر دسترسی از طریق پیوند به سایت اصلی هزینه دریافت می‌کنند.
این شرکت‌ها با هدف‌گذاری هریک از کمپین‌ها می‌توانند آن‌ها را برای ارائه به مناسب‌ترین مخاطب سفارشی‌سازی کنند. در این شرایط هر چه هدف‌گذاری خاص‌تر باشد میزان دسترسی مخاطبان از طریق پیوند به سایت اصلی بالاتر می‌رود.
با هر پلتفرمی که می‌خواهید به‌عنوان شریک برای محتوای هم‌نشر همکاری کنید ابتدا باید توانایی آن‌ها را با یک بودجه کم آزمایش کنید و در صورت دستیابی به نتیجه مطلوب همکاری را تمدید کنید. بهترین شرکا آن‌هایی هستند که به شما کمک کنند این کار را انجام دهید و از تجربه آن‌های برای به حداقل رساند ریسک و بالا بردن بازده استفاده کنید.

بیشتر بخوانیدچرا بازاریابی محتوا بخشی جدایی‌ ناپذیر از تولید محتواست؟

کجا باید از محتوای هم‌نشر استفاده کنیم؟

مانند هر استراتژی دیگر در بازاریابی، میزان موفقیت محتوای هم‌نشر با تاکتیک‌هایی که استفاده‌شده است تعیین می‌شود.
اولین گام در دستیابی به اهداف محتوای هم‌نشر این است که در مورد انتخاب یکی از محتواهای خود و همچنین منبع انتشار آن تصمیم‌گیری کنید. زیرا این محتوای اختصاصی شما خواهد بود که می‌تواند معرفی برای برند شما باشد.
برای منبع انتشار محتوای خود به دنبال شریکی باشید که به‌صورت تخصصی در حوزه محتوای شما فعالیت کند زیرا این شرکا در کمک کردن به مشتریان خود برای دست یافتن به بهترین نتیجه تجربه زیادی دارند.

جمع‌بندی

محتوای هم‌نشر یکی از سریع‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند عملکرد محتوای شما را در مراحل اولیه بازاریابی بهینه و ثمربخش کند. این تکنیک، نه‌تنها راهی برای افزایش درآمدزایی کسب‌وکار است، بلکه می‌تواند با ارتقای برند شما، ارزش طولانی‌مدت و مداوم برای شما ایجاد کند.

تحریریه منتوریکس
تحریریه منتوریکس

این مطلب توسط اعضای تیم منتوریکس تهیه و گردآوری شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف