با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام

صدف صبوری
صدف صبوری
10:53، 1401/03/04
بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام


«چه دوربینی برای اینستاگرام بخرم یا استفاده کنم؟» این سوالی است که خیلی از کاربران اینستاگرامی می‌پرسند. اینستاگرام می‌تواند مثل یک بروشور برای کسب و کارها، آلبومی برای عکس‌های شخصی یا یک نمایشگاه و حتی سالن اجرا برای هنرمندان باشد. تصویری که در آن به اشتراک می‌گذارید می‌تواند افراد را به مخاطب وفادار شما تبدیل کند یا باعث شود بروند و پشت سر خود را هم نگاه نکنند. از آن‌جایی که ویدئو هم به اندازه عکس در افزایش مشارکت دنبال‌کنندگان اینستاگرام تاثیر گذار است، پس دوربینی لازم است که از پس هر دو برآید. در ادامه با این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس همراه باشید!

هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

این روزها کمتر اتفاق می‌افتد که کسب و کارهای کوچک و بزرگ، صفحه اینستاگرامی نداشته باشند. اگر تصمیم به خرید دوربین برای صفحه اینستاگرامتان گرفته‌اید، اول از همه باید ببینید که چه‌قدر زمان صرف محتوای اینستاگرامی خود می‌کنید و چه استفاده‌ای از آن دارید. بعد از این بودجه خرید دوربین را در نظر بگیرید. اگر درآمد اصلی شما از اینستاگرام است یا کسب و کار شما با اینستاگرام گره خورده، احتمالا مشکلی ندارید که پول خوبی صرف خرید دوربین کنید. مثلا عکاس‌ها، اینفلوئنسرهای حوزه مد و زیبایی و صاحبان صفحات بدلیجات و زیورآلات به دوربین باکیفیتی برای تولید محتوا نیاز دارند.

چرا در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنید؟

هدف صفحه اینستاگرام شما چیست؟ پیدا کردن جواب این سوال به تصمیم خرید دوربین کمک می‌کند.

اگر دنبال دوربین مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرم می‌گردید قبل از همه باید فاکتورهایی را مد نظر قرار دهید و بعد دست به انتخاب بزنید.

هنگام خرید دوربین به چه نکاتی  توجه کنم؟

در اینجا به فاکتورهای مهم در انتخاب دوربین برای تولید محتوای اینستاگرامی می‌پردازیم:

1. قابلیت حمل دوربین

اگر اینستاگرام بستر اصلی تولید محتوای شماست، خیلی برایتان پیش می‌آید که مجبور باشید برای عکاسی یا فیلم‌برداری از سوژه موردنظر خود جابه‌جا شوید و به این سو و آن سو بروید. همچنین افرادی که سفرها یا روزمره خود را ثبت می‌کنند، همیشه باید دوربین همراه خود داشته باشند تا لحظات مهم را ثبت کنند. برای این کار، شما نمی‌توانید با یک دوربین سنگین و درشت این طرف و آن طرف بروید پس جمع و جور بودن دوربین و قابلیت حمل آن باید یک معیار مهم برای شما باشد.

2. کیفیت تصویر

این‌که شما چه عکسی می‌گیرید و چه کیفیتی دارد، می‌تواند در بازخورد افراد نسبت به صفحه شما بی‌نهایت تاثیرگذار باشد. کیفیت آن‌قدر مهم است که می‌تواند کلید تمایز شما از سایر افراد شود. پس هنگام خرید دوربین کیفیت تصویربرداری را در اولویت‌ خود قرار دهید.

3. قابلیت فیلمبرداری

همانطور که در بالا توضیح دادم، این روزها اینستاگرام تنها فضایی برای به اشتراک گذاشتن عکس نیست و فیلم‌ها هم خود را در این فضا جا انداخته‌اند و چه بسا میزان پست کردن فیلم از عکس هم بیشتر شده است.

گفته شده است که الگوریتم جدید اینستاگرام به نفع سازندگان محتوایی است که Reels و ویدئو منتشر می‌کنند تا نسبت به کسانی که صرفا عکس منتشر می‌کنند. پس قابلیت فیلم‌برداری یک نکته مهم برای شماست؛ دوربینی بخرید که هم قابلیت فیلم‌برداری هم عکس‌برداری داشته باشد و اصطلاحا با یک تیر دو نشان بزنید.


4. قابلیت اتصال

اینکه یک عکس خوب بگیرید عالی است؛ اما این‌که نتوانید به سرعت و به راحتی آن را از دوربین به موبایل بفرستید، کار را سخت می کند. پس شما باید دوربینی بخرید که گزینه‌های Wi-Fi یا بلوتوث یا سیستم‌های اتصال راحت دیگری داشته باشد. گوشی‌های هوشمند از این ویژگی برخوردارند اما نگران نباشید! می‌توانید دوربینی هم پیدا کنید که این امکان را برای شما فراهم کند.

5. صفحه نمایش‌گر متحرک (flip screen)

نمایش‌گر متحرک به شما این امکان را می‌دهد تا گوشه و کناری را ثبت کنید که با صفحه ثابت امکا‌ن‌پذیر نیست. هم‌چنین با توجه به این‌که سلفی یک امر رایج در بین اینستاگرامی‌هاست به شما کمک می‌کند بدون اینکه از صفحه دوربین، بی‌خبر خارج شده باشید از خود سلفی بگیرید.

6. فوکوس خودکار

فوکوس خودکار (AF) یک ویژگی در دوربین است که سعی می‌کند از شفافیت سوژه انتخابی شما در عکس اطمینان حاصل کند و لازم نیست شما مدام با دست شفافیت سوژه عکس را تنظیم کنید و به صورت خودکار این‌کار برای شما انجام می‌شود.

7. ورودی میکروفون

بسته به نوع کاری که انجام می‌دهید، میکروفون‌ها می‌توانند وضوح گفت‌وگو را هنگام صحبت کردن در مقابل دوربین بهبود بخشند یا به شما کمک می‌کنند صداهای طبیعی محیطی بیشتری را دریافت کنید. پس اگر قرار است با دوربین خود فیلم‌برداری کنید نیاز دارید که صداها واضح و بدون نویز باشند.

8. لرزش‌گیر

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که به پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌های خود گوشی را داده‌اید تا از شما عکس بگیرند و وقتی عکس را باز کردید، دیدید که همه عکس‌ها و فیلم‌ها تارند. لرزش‌گیر برای چنین مواردی کاربرد دارد. خیلی وقت‌ها لرزش دست‌ها در عکس یا فیلم می‌افتند و کیفیت کار شما را پایین می‌آورند. جدای از آن بسته به محتوایی که می‌خواهید تولید کنید، ممکن است مجبور باشید هنگام ثبت سوژه خود در نقاط حساس و لغزنده قرار بگیرید یا در حال حرکت باشید. پس گزینه لرزش‌گیر روی دوربین، کیفیت کار شما را بالا می‌برد.

معرفی بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا در اینستاگرام

حالا که ویژگی‌های دوربین مناسبتان را با هم بررسی کردیم، در این قسمت، 5 گزینه از بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم:

دوربین بدون آیینه کانن مدل EOS M50

CANON EOS M50 MARK II

دوربین canon EOS M50، دوربین ۲۴ مگاپیکسلی بدون آیینه که قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص کنتراست دارد. از سایر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به تعقیب سوژه، تشخیص چهره و نمای زنده نام برد. صفحه نمایش این دوربین چرخان و لمسی است و منظره‌یاب الکترونیکی (electronic viewfinder) هم دارد.

این محصول با داشتن قابلیت تایمر عکاسی خودکار و صفحه نمایش چرخان سلفی گرفتن را راحت می‌کند. وزن آن ۳۸۷ گرم با احتساب باتری است و برای کسانی که دنبال دوربین سبک هستند، گزینه مناسبی است. به وای فای و بلوتوث وصل می‌شود و قابلیت کنترل از راه دور را دارد. میکروفون داخلی آن استریو است و ورودی میکروفون دارد. این دوربین کوچک، قابل حمل و نسبتاً زیباست. اگر تازه شروع  به عکاسی و تولید محتوا کرده‌اید گزینه مناسبی برای شماست چون استفاده از آن برای افراد غیر متخصص نیز آسان است. یکی دیگر از مزایای عالی آن این است که آماده استفاده به عنوان وب‌کم است و آن را برای پخش زنده در اینستاگرام عالی می کند.

از نکات منفی این دوربین می توان به نداشتن خروجی هدفون و لرزش‌گیر داخلی اشاره کرد.

CANON EOS M50 MARK II
 دوربین کانن بدون آینه مدل CANON EOS M50 MARK II 

دوربین سونی مدل A7 

SONY A7 III

دوربین sony AV III  یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی محبوب بین بلاگرهاست که برای ولاگ نیز بسیار مناسب است. دارای لرزش‌گیر داخلی،‌ منظره‌یاب الکترونیکی و صفحه نمایش لمسی و چرخان است. اگر دنبال دوربینی هستید که بتوانید لنز آن را عوض کنید،‌ sony AV III این امکان را برای شما فراهم کرده است. از خوبی‌های دیگر این دوربین داشتن خروجی میکروفون و هدفون است که برای ولاگ گرفتن یا تولید محتوای ویدئویی آموزشی گزینه ایده‌آلیست. به وای فای، بلوتوث و HDMI هم وصل می‌شود و لازم نیست نگران انتقال عکس‌ها و فیلم‌ها باشید. قابلیت کنترل از راه دور، فوکوس خودکار و دستی و تایمر عکاسی خودکار هم دارد. تنها نکته منفی این دوربین وزن ۶۵۰ گرمی آن است که نسبت به موارد دیگر کمی سنگین‌تر است.

SONY A7 III

دوربین سونی SONY A7 III انتخاب دوم برای تولید محتوا در اینستاگرام

دوربین فوجی X

Fuji film x-t30

دوربین عکاسی fuji film x-t30 حرفه ای ۲۶ مگاپیکسلی از بلوتوث داخلی برای اشتراک گذاری بی سیم و کنترل از راه دور استفاده می‌کند. ویژگی مهم دوربین فوجی امکان ویرایش عکس‌ها با نرم افزار ادیت رنگش است که به کمک آن می توان هایلایت و سایه و... را درست کرد. این امکان باعث می‌شود که نیاز شما به اپ ادیت عکس کم‌ شود. همچنین یک الگوریتم کاهش نویز دارد که برای فیلم‌برداری بسیار مناسب است.

این دوربین برای بلاگرهای لایف استایل و هم‌چنین کسانی که به سینما و تئاتر علاقه دارند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. فوجی در دوربین مدل x-t30 از گرین افکت (Green effect) هم استفاده کرده که با این گزینه می توانید فیلم‌ها را شبیه فیلم‌های قدیمی (کلاسیک) کنید. این دوربین دارای سرعت بالای عکس‌برداری ممتد به همراه فوکوس خودکار و تشخیص چهره است.

از ویژگی‌های دیگر این دوربین می‌توانیم به موارد زیر هم اشاره کنیم:

صفحه نمایشی لمسی و تیلت‌شونده (Tilt)، قابلیت تعویض لنز، دارای منظره‌یاب الکترونیکی،‌ خروجی میکروفون، قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث و کنترل از راه دور.

فوجی فیلم اکس تی 30، دوربین سبکی است که اگر وزنش را با باتری حساب کنیم، به 383 گرم می‌رسد. در آخر یک نکته منفی درباره این دوربین، نداشتن لرزش‌گیر داخلی است که هنگام فیلم‌برداری ممکن است برای شما کمی مشکل ایجاد کند. 

Fuji film x-t30

دوربین فوجی، Fuji film x-t30 انتخابی خوب برای کسانی که دنبال دوربین سبک می‌گردند.

دوربین سونی مدل ZV-1

Sony ZV-1

 sony ZV-1 یک دوربین سبک با امکانات محدود است پس از این دوربین، انتظار کارهای خارق‌العاده‌ نداشته باشید. با این حال اگر تازه‌کارید، برایتان گزینه خوبی است. این دوربین ۲۰ مگاپیکسل با صفحه نمایش لمسی، فوکوس خودکار و دستی دارد که به وای فای و بلوتوث وصل می‌شود و قابلیت کنترل از راه دور دارد.

تایمر عکاسی خودکار، ورودی میکروفون و سبکی (294 گرم) از ویژگی‌های مهم این دوربین است. 
این دوربین هم مثل دوربین فوجی فیلم، لرزش‌گیر داخلی ندارد. راستی تا یادمان نرفته بگوییم که قابلیت تعویض لنز و منظره‌یاب هم ندارد و مقاومت کمی در شرایط سخت مثل محیط مرطوب دارد. پس مراقب باشید که از دستتان نیفتد.

Sony ZV-1

Sony ZV-1

دوربین گوپرو هیرو 9

GoPro HERO9 

گوپرو همیشه یک انتخاب برای بلاگرهای اهل سفر بوده و جالب‌ترین ویژگی‌اش، ضد آب بودن آن است. علاوه‌ بر این، به شما این امکان را می‌دهد که از آن به‌عنوان وب‌کم و پخش‌زنده Full HD 1080p استفاده کنید. همچنین به‌طور خودکار به فضای ابری متصل شده و می‌توان از طریق اشتراک GoPro مستقیماً فیلم‌ها را روی این فضای ابری آپلود کنید. وزن آن ۱۵۸ گرم با احتساب باتری است، رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی دارد و ویژگی‌های فوکوس خودکار و صفحه نمایش لمسی هم برای آن در نظر گرفته شده. به وای فای وصل می‌شود و از راه دور می‌توان آن را کنترل کرد.
از نکات منفی دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که:
لرزش‌گیر داخلی ندارد، قابلیت تعویض لنز ندارد، صفحه نمایش ثابت است، منظره یاب و ورودی میکروفون ندارد و به بلوتوث وصل نمی‌شود.

GoPro HERO9 Black

دوربین گوپرو GoPro HERO9 Black

جمع‌بندی

خلاصه که می‌دانیم خرید دوربین مناسب، کار راحتی نیست؛ اما اگر به توصیه‌های بالا توجه کنید، انتخاب بهتری خواهید داشت. با توجه به بودجه و هدف صفحه اینستاگرامتان می توانید از این لیست ۵ تایی انتخاب کنید؛  اینکه چه انتخابی می کنید بر عهده شماست. فراموش نکنید که تصاویر با کیفیت شما را از رقبایتان متفاوت می‌کند.

صدف صبوری
صدف صبوری

صدف کارشناس محتوا و شبکه‌های اجتماعی منتوریکس است. پیگیری و سرعت عمل بالایی دارد و دانش تصویرسازی‌اش در خلق تصاویر جذاب به او کمک می‌کند. تخصص‌اش مدیریت پروژه‌های مختلف محتوایی برای گرفتن بهترین نتیجه است؛ چه محتوای سایت باشد، چه شبکه‌های اجتماعی.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف