با این کار جزو نفرات اول دوره GA4 منتوریکس هستید. با شما در ارتباط هستیم :)
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب الکترونیکی رایگان

برو مرحله بعدی
  • 1
  • 2
  • 3
دوست عزیز
برای ارسال کتاب به ایمیل و شماره موبایل شما نیاز داریم.
برو مرحله آخر
  • 1
  • 2
  • 3
کتاب شما آماده است، دکمه دریافت لینک دانلود را بزنید.

لینک دانلود به شما ایمیل و پیامک شد.

ریلز اینستاگرام چیست و چگونه ریلز را فعال کنیم؟
علیرضا مشرقی
علیرضا مشرقی
10:26، 1401/05/15
ریلز اینستاگرام چیست و چگونه ریلز را فعال کنیم؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ریلز اینستاگرام چیست و چگونه ریلز را فعال کنیم؟


اینستاگرام از زمانی که فعالیت خود را آغاز کرد تا به امروز، امکانات و قابلیت‌های بسیار خاص و پیچیده‌ای به دست آورد. در حال حاضر این شبکه اجتماعی یک ابزار عالی برای بسیاری از کسب‌و‌کارها در سطح جهانی محسوب می‌شود. در آپدیت سال 2020، قابلیت جدیدی با نام ریلز به اینستاگرام اضافه شد.

در حال حاضر بعد گذشت حدود 2 سال، ریلز به یکی از امکانات پرطرفدار و ابزارهای عالی برای جذب مخاطب و تبلیغات در گوگل برای اینستاگرام تبدیل شده است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتیگ و خدمات سئو منتوریکس قصد داریم به شما نشان دهیم که ریلز اینستاگرام چیست و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام چیست؟

اواسط سال 2020 میلادی بود که اینستاگرام یک آپدیت جنجالی داد. طی این آپدیت، قابلیت جدیدی با نام ریلز به اینستاگرام اضافه شد. این قابلیت دارای محدودیت جغرافیایی بود و فقط آن را در 50 کشور فعال کردند. کاربران بسیاری از این قابلیت جدید اینستاگرام استقبال کردند. به همین خاطر کشورهای مختلف را متا به لیست ارائه خود اضافه کرد. البته متأسفانه در حال حاضر هنوز نام ایران در این لیست به چشم نمی‌خورد.

هدف اصلی اینستاگرام از ارائه سرویس ریلز، رقابت با اپلیکیشن بسیار معروف تیک تاک و البته اسنپ چت بود. دونالد ترامپ در اواخر دوره ریاست جمهوری خود، استفاده از تیک تاک را ممنوع کرد. این موضوع باعث ایجاد محدودیت‌های بسیاری تیک تاک شد. در همین دوران بود که اینستاگرام ریلز را ارائه کرد. حال با تمام این اوصاف حتماً می‌خواهید بدانید که ریلز واقعاً چیست؟

ریلز در حقیقت به ویدئوهایی کوتاه گفته می‌شود که بین 15 تا 60 ثانیه طول دارند و آن‌ها را با دوربین اینستاگرام ضبط می‌کنید. در عین حال می‌توانید انواع افکت‌های خاص و سینمایی و موزیکهای خاص را روی آن قرار داده و به اشتراک بگذارید. در اصل باید گفت که پست‌های ویدئویی معمولی و مخصوصاً IGTV در رقابت با یوتیوب هستند. در حالی که ویدئوهای ریلز، مخاطبان تیک تاک را هدف قرار داده‌اند. ریلز به‌صورت تمام صفحه پخش می‌شود و جذابیت بسیار بیشتری برای کاربران دارد.

مزیت ریلز

چرا باید از ریلز استفاده کنیم؟

مزیت ریلز چیست؟ با توجه به این‌که ریلز اینستاگرام برای کاربران ایرانی غیرفعال است و آن را تحریم کرده‌اند. حال با وجود این شاید سؤال برای شما وجود داشته باشد که چرا باید از ریلز استفاده کرد؟ آیا استفاده از آن اجبار دارد؟ در ادامه شما را با 3 مزیت مهم ریلز اینستاگرام آشنا خواهم کرد.

  1. افزایش دنبال‌کننده و بیشتر کردن نرخ تعامل

الگوریتم کلی طراحی ریلز به شکل تیک تاک یا همان تیک توک است. با توجه به اینکه تیک تاک جزو رقبای مهم اینستاگرام به حساب می‌آید، شرکت متا در تلاش است تا با ارائه قابلیت‌های بیشتر به کاربران، از رقیب خود پیشی بگیرد. به همین خاطر ریلز شما را به کاربران بیشتری نشان میدهد. از‌این‌رو محتوای شما را افراد بیشتری خواهند دید.

همه کاربران در اینستاگرام به‌دنبال بیشتر دیده شدن هستند. برخی افراد برای بیشتر دیده شدن از تبلیغات استفاده می‌کنند. این در حالی است که با کمک ریلز می‌توانید بهتر دیده شوید. البته در نظر داشته باشید که این قابلیت فعلاً تازه است و اینستاگرام برای تبلیغ کاربران به استفاده از آن، ویدئوهای ریلز را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. پس بهتر است از این موقعیت بهترین بهره را ببرید.

از طرف دیگر با توجه به این‌که ریلز یک قابلیت جدید است و همچنین تصاویر را به‌صورت تمام صفحه نشان می‌دهد، در بین کاربران نیز طرفداران بسیاری دارد. به همین خاطر احتمال اینکه تعامل بیشتری با آن برقرار کنند نیز بیشتر خواهد شد. همچنین هشتگ‌های ریلز ورودی بیشتری دریافت می‌کنند. پس در مجموع باید گفت که ریلز یک پکیج عالی برای افزایش فالوور و بهبود تعامل با کاربران می‌شود.

  1. کاربری راحت

بسیاری از کاربران اینستاگرام برای تولید محتوا از برنامه‌های ادیت مختلف استفاده می‌کنند. گاهی برای تهیه موزیک‌های ترند و همچنین افکت‌های خاص، باید هزینه‌های جداگانه را بپردازید. حتی برخی افراد ادیت محتوای خود را به دیگران می‌سپارند و بابت آن هزینه‌های گزافی می‌پردازند. همچنین اینستاگرام نیز سیستم پردازش صوت و تصویر خود را به تازگی بهبود داده است. به همین خاطر حتی ویدئوهای قبلی که از موزیک‌های دارای حق ناشر استفاده کرده‌اند را بلاک می‌کند.

خوشبختانه در ریلز امکان استفاده رایگان از افکت‌های خاص و موزیک‌های ترند وجود دارد. کار با ریلز اینستاگرام بسیار ساده است و نیازی به تخصص یا یادگیری ندارد. فقط با کمی خلاقیت می‌توانید انواع ویدئوی جذاب بسازید و فالوورهای بیشتری به دست بیاورید.

  1. اهمیت اینستاگرام به ابزارهای مختلف خود

اینستاگرام مدام در حال ارائه ابزارهای مختلف برای کاربران است. به همین خاطر این موضوع برای او اهمیت بسیاری دارد که کاربران از تمامی ابزارهای آن استفاده کنند. به همین خاطر همیشه توصیه می‌شود که برای رشد بیشتر و ایجاد تعامل بهتر، حتماً از تمامی قابلیت‌ها و ابزارهای اینستاگرام در پیج خود استفاده کنید. ریلز نیز یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام است.

از طرف دیگر با توجه به اینکه ریلز رقابت بسیار شدیدی با رقیب چینی خود یعنی تیک تاک دارد، اهمیت بسیار بیشتری به آن در مقایسه با سایر ابزارها و قابلیت‌های خود می‌دهد. به همین خاطر امتیازهای خاصی را برای کسانی قائل می‌شود که از این سیستم استفاده می‌کنند. پس می‌توانید با استفاده از ریلز اینستاگرام، از امتیازات بیشتر بهره‌مند شوید.

REELS

چرا اینستاگرام من REELS ندارد؟

با تمامی این مزایا حتماً شما هم دلتان می‌خواهد که از ریلز استفاده کنید. با این حال به احتمال فراوان وقتی که وارد اکانت اینستاگرام خود شوید، متوجه خواهید شد که خبری از آیکون ریلز نیست. دلیل آن است که این سرویس فقط برای کشورهای خاصی ارائه شد. در ابتدا فقط 50 کشور می‌توانستند از این قابلیت استفاده کنند.

به‌تدریج کشورهای مختلف به این لیست اضافه شدند؛ اما ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی در این لیست قرار نگرفت. در حال حاضر و پس از آپدیت اینستاگرام، امکان استفاده از ریلز برای اکثر اکانت‌ها وجود دارد.

با این حال شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که پس چطور ریلز پیج‌های ایرانی دیگر در اینستاگرام وجود دارد؟ برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید و به شکل غیرمستقیم ریلز خود را فعال کنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام

فعال کردن ریلز اینستاگرام با اکستنشن کروم

ریلز اینستاگرام در اندروید به‌صورت غیرمستقیم انجام نمی‌شود. بسیاری از کاربران اینستاگرام در ایران، کاربران اندروید هستند. متأسفانه امکان دور زدن اینستاگرام با اندروید وجود ندارد. اگر کاربر آی او اس هستید، مستقیم به بخش بعدی بروید و روش دور زدن اینستاگرام را برای فعال کردن ریلز آیفون انجام دهید.

اگر کاربر اندروید هستید هم نگران نباشید. برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید به یک کامپیوتر و مرورگر گوگل کروم نیاز خواهید داشت. ابتدا باید گوگل کروم را روی ویندوز خود نصب کردید. حالا باید از بخش اکستنش‌ها، افزونه INSSIST را روی کروم دانلود نمایید. حال باید روی add to chrome کلیک کنید تا به افزونه کروم اضافه شود. بعد از آن از بخش اکستنش‌های گوگل کروم، روی افزونه کلی کنید.

با کلیک روی اکستنش، روی گزینه ok.let`s go کلیک نمایید. سپس باید نام کاربری و رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را وارد نمایید. بعد ورود به اکانت اینستاگرام خود، روی علامت + کلیک کنید و سپس روی گزینه reels بزنید تا بتوانید یک ویدئو را انتخاب و بارگذاری نمایید. در مرحله بعد می‌توانید روی ریلز خود کپشن بنویسید.

همچنین امکان تگ کردن افراد و لوکیشنهای مختلف نیز در اختیار شما قرار میگیرد. همچنین حتماً باید روی گزینه also share to feed بزنید و با کلیک روی گزینه custom cover هم برای آن یک کاور انتخاب می‌کنید. به این ترتیب می‌توانید ریلز را فعال کنید و از آن استفاده نمایید.

فعال کردن ریلز ios

فعال کردن ریلز اینستاگرام در آی او اس

ریلز اینستاگرام در آیفون ساده‌تر از اندروید است. بسیاری از کاربران ایرانی قادر به مشاده آیکون ریلز در اکانت اینستاگرام خود نیستند؛ اما می‌توانید ریلز دیگران را ببینید. حال اگر کاربر آی او اس یا همان گوشی‌های شیک و دوست‌داشتنی آیفون هستید، باید طبق مراحل زیر پیش بروید تا اینستاگرام را به اصطلاح دور بزنید و ریلز اینستاگرام خود را فعال کنید.

  • مرحله 1: ابتدا باید اینستاگرام خود را باز کرده و صفحه خود را به سمت چپ بکشید. با این کار منوی استوری برای شما باز می‌شود. سپس روی یکی از افکت‌ها بزنید که lightmyFire by finofinissimo نام دارد.
  • مرحله 2: روی این افکت کلیک کنید. سپس روی گزینه view effect page بزنید. در این بخش ریلزهای بسیاری به شما نشان داده خواهند شد. حال باید یکی از این ریلزها را انتخاب کرده و به صفحه بعدی بروید.
  • مرحله 3: روی آیکون دوربین که در سمت راست بالای صفحه وجود دارد کلیک کنید. به این ترتیب به ریلز اینستاگرام دسترسی پیدا خواهید کرد. با کلیک روی این گزینه، بلافاصله می‌توانید اولین ریلز خود را ضبط کنید. هنگامی که در حال ضبط ریلز هستید، مدت‌ زمان باقی‌مانده از ریلز را در بالای صفحه مشاهده می‌کنید.
  • مرحله 4: بعد اینکه ویدئو را ضبط کردید، روی گزینه next بزنید. حالا می‌توانید ویدئو خود را بازبینی کرده یا روی آن متن و استیکر قرار دهید. در نهایت بعد اتمام ادیت، روی گزینه nextکلیک کنید. در مرحله نهایی می‌توانید کپشن به ریلز خود اضافه کنید و حتی هشتگ در کپشن قرار دهید. در نهایت با کلیک روی گزینه share، اولین ریلز شما منتشر می‌شود.

سخن آخر

خب متوجه شدیم که ریلز یک قابلیت جدید اینستاگرام است. فعال سازی ریلز در اینستاگرام برای کاربران ایرانی از روش‌های غیرمستقیم انجام می‌شود. با فعال‌سازی ریلز اینستاگرام گوشی، می‌توانید کاربران بیشتری را جذب کنید و تعامل بیشتری داشته باشید. این موضوع برای پیج بلاگرها، اینفلونسرها و فروشگاه‌های اینترنتی در مشاوره بازاریابی دیجیتال و مشاوره CRO اهمیت بسیاری دارد.

علیرضا مشرقی
علیرضا مشرقی

علیرضا به قهوه، نوشتن و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد و معتقد است نوشتن برایش به تفریح تبدیل شده تا کار :) 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف